Spring naar bijdragen

Record aantal caches op 1 dag


Aanbevolen berichten

Altijd leuk om te zien hoe nederlanders proberen te Powercachen. :lol:

 

Geloof dat het record al ver over de 1000 in 1 dag zit, maar kan even geen bevestiging vinden.

Met die puntjesregen lijkt het meer op Showercachen.

 

Met geocachen heeft het in elk geval niets te maken. Mag dit draadje naar de rubriek 'Off Topic'?

 

Je loopt, rend of vliegt als geocacher naar een 'geocache' je kijkt vooral niet om je heen vervolgens loggen in een geocacheboekje en s'avonds loggen op geocaching.com tegelijk bellend met een geocacher hoe leuk je sommige geocaches vond..... heeft dit niets met geocaching te maken ???????? :P

 

ps: dit draadje mag blijven hoor.

Als je het zo stelt, inderdaad. Geocaching gaat over mooie en bijzondere locaties, waar een logboek is verstopt zodat je kunt bewijzen dat je daar bent geweest. Als je geen oog hebt voor de locatie ('je kijkt vooral niet om je heen') dan ben je niet bezig met geocachen. Je kunt wel overal 'cache' voor of achter zetten, maar dat maakt het niet automatisch onderdeel van het spel geocaching.

 

Het draadje hoeft niet dicht, de speed- en power'cachers' moeten immers ergens hun ei kwijt, maar het betreft toch geen Nieuws & Informatie over geocaching. Daarom stel ik een verhuizing naar 'Off Topic' voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

LS,

Wat betreft de opmerkingen over het 'niet veel gezien hebben'.

Dit was de allereerste keer in mijn leven dat ik Bernheze geweest ben. Ik heb meer van de omgeving gezien dan dat ik er op de fiets een ochtendje doorheen gereden zou zijn.

Oke, heb de abdij niet van binnen gezien, heb ook niet alle informatieborden helemaal gelezen. Maar gezien heb ik genoeg, lees de logjes er maar op na.

 

Het is jou hobby niet die van je buurman of collega o.i.d. Doe het zoals jij het wilt, je hoeft je daar niet voor te verdedigen. Een natuurwandeling is leuk of een stadswandeling of wat dan ook, ieder zijn meug. Afwisseling in het leven, maakt het leven spannender.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is jou hobby niet die van je buurman of collega o.i.d. Doe het zoals jij het wilt, je hoeft je daar niet voor te verdedigen. Een natuurwandeling is leuk of een stadswandeling of wat dan ook, ieder zijn meug. Afwisseling in het leven, maakt het leven spannender.

 

Zo is het maar net :lol: !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je het zo stelt, inderdaad. Geocaching gaat over mooie en bijzondere locaties,

 

Dat is meer jouw eigen invulling. Volgens mij lees ik nergens in de regelementen dat een cacheplek een mooie en bijzondere locatie moet zijn. iets wat de een mooi vind, is voor de ander compleet bagger. So what? pik er uit wat jij leuk vind en laat anderen dat voor zichzelf ook beslissen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je het zo stelt, inderdaad. Geocaching gaat over mooie en bijzondere locaties,

 

Dat is meer jouw eigen invulling. Volgens mij lees ik nergens in de regelementen dat een cacheplek een mooie en bijzondere locatie moet zijn. iets wat de een mooi vind, is voor de ander compleet bagger. So what? pik er uit wat jij leuk vind en laat anderen dat voor zichzelf ook beslissen.

 

Ik lees op geocaching,nl, de allereerste regel:

Iemand verstopt op een bijzondere plaats, meestal in de natuur, een waterdichte doos met daarin een logboek, en verder evt. een aantal leuke voorwerpen (om te ruilen) en soms ook een wegwerpcamera. (markering door mij aangebracht).

 

Overigens, over Kattenogen/waterwerken heb ik 140 dagen gedaan. Voor één puntje dus :P . Dat is 0,007 punten per dag. Dat is vast ook een record :lol: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In mijn geval 11.

 

Maar ik moet er bij zeggen dat ik tot nu toe nog nooit een volledige dag ben gaan cachen.

Bij mij gaat het niet zozeer om de puntjes, maar om opgeloste puzzels te gaan loggen. Want een puzzel oplossen is 1 ding, uiteindelijk is het toch wel de bedoeling dat die ook een keer gezocht gaat worden.

Meestal vind ik er veel minder dan ik me voor neem. Soms zijn ze lastiger te vinden dan gedacht. Of soms moet je eerst een flink eind lopen voor je bij de locatie bent. Dat tikt ook aan in tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Altijd leuk om te zien hoe nederlanders proberen te Powercachen. :frusty:

 

Geloof dat het record al ver over de 1000 in 1 dag zit, maar kan even geen bevestiging vinden.

Met die puntjesregen lijkt het meer op Showercachen.

 

Met geocachen heeft het in elk geval niets te maken. Mag dit draadje naar de rubriek 'Off Topic'?

 

Je loopt, rend of vliegt als geocacher naar een 'geocache' je kijkt vooral niet om je heen vervolgens loggen in een geocacheboekje en s'avonds loggen op geocaching.com tegelijk bellend met een geocacher hoe leuk je sommige geocaches vond..... heeft dit niets met geocaching te maken ???????? :P

 

ps: dit draadje mag blijven hoor.

Als je het zo stelt, inderdaad. Geocaching gaat over mooie en bijzondere locaties, waar een logboek is verstopt zodat je kunt bewijzen dat je daar bent geweest. Als je geen oog hebt voor de locatie ('je kijkt vooral niet om je heen') dan ben je niet bezig met geocachen. Je kunt wel overal 'cache' voor of achter zetten, maar dat maakt het niet automatisch onderdeel van het spel geocaching.

 

Het draadje hoeft niet dicht, de speed- en power'cachers' moeten immers ergens hun ei kwijt, maar het betreft toch geen Nieuws & Informatie over geocaching. Daarom stel ik een verhuizing naar 'Off Topic' voor.

 

Dit is jouw mening over geocaching, dat kan.....

 

Als je het zo stelt, inderdaad. Geocaching gaat over mooie en bijzondere locaties,

 

Dat is meer jouw eigen invulling. Volgens mij lees ik nergens in de regelementen dat een cacheplek een mooie en bijzondere locatie moet zijn. iets wat de een mooi vind, is voor de ander compleet bagger. So what? pik er uit wat jij leuk vind en laat anderen dat voor zichzelf ook beslissen.

 

Ik lees op geocaching,nl, de allereerste regel:

Iemand verstopt op een bijzondere plaats, meestal in de natuur, een waterdichte doos met daarin een logboek, en verder evt. een aantal leuke voorwerpen (om te ruilen) en soms ook een wegwerpcamera. (markering door mij aangebracht).

 

Overigens, over Kattenogen/waterwerken heb ik 140 dagen gedaan. Voor één puntje dus :P . Dat is 0,007 punten per dag. Dat is vast ook een record :lol: .

 

Sinds wanneer beslist gc.nl de regels voor gc.com ? en je zegt het goed 'bijzondere plek' en 'meestal' dit zegt voldoende over de variatie wat je kunt maken. :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik nu nog steeds niet snap is waarom komen we toch steeds weer terug op deze niet bepaald waardenvolle discussie

Waarom mag niet elke geocacher zelf bepalen hoe hij het spel speelt en waarom moeten sommige mensen toch telkens weer hun mening geven over de cache manieren van andere.

 

Ik ben zelfs met GPS even het spoor kwijt in dit draadje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds wanneer beslist gc.nl de regels voor gc.com ? en je zegt het goed 'bijzondere plek' en 'meestal' dit zegt voldoende over de variatie wat je kunt maken. :P

En wat dacht je van de wegwerpcamera? In mijn geval ben ik bij mijn 1441 gevonden cache's denk ik zo'n 2 camera's tegen gekomen de rest was denk ik al weg geworpen :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker belangrijk :lol: ...iedereen cached op zijn of haar manier.
Totdat iemand besluit om met een mountainbike, of nog beter, een crossmotor probeert om de flet reeks in 4 uur te doen :P , de paadjes zijn te smal voor een quad :frusty:

Vreemd dat de natuurorganisaties af en toe vraagtekens zetten.

 

Maar nu on-topic: in 2005 heeft Geo Pirate al eens 263 caches op een dag gedaan in Duitsland. In de VS is er vast wel iemand met nog meer caches in 24 uur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker belangrijk :lol: ...iedereen cached op zijn of haar manier.

Totdat iemand besluit om met een mountainbike, of nog beter, een crossmotor probeert om de flet reeks in 4 uur te doen :P , de paadjes zijn te smal voor een quad :frusty:

Vreemd dat de natuurorganisaties af en toe vraagtekens zetten.

 

Maar nu on-topic: in 2005 heeft Geo Pirate al eens 263 caches op een dag gedaan in Duitsland. In de VS is er vast wel iemand met nog meer caches in 24 uur.

 

Ook ik kan wel dingen bedenken over cachers die 'normaal' cachen. beetje jammer zo'n vergelijking.

 

Dus een speedcacher is bij jou per definitie iemand die alle regels aan zijn laars lapt.

...gegeneraliseerd....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar nu on-topic: in 2005 heeft Geo Pirate al eens 263 caches op een dag gedaan in Duitsland. In de VS is er vast wel iemand met nog meer caches in 24 uur.

314 in 24 uur een stel Denen een maand geleden.

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

bewerkt door barny
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen, wij cachen allemaal op onze eigen manier. De één vindt dit leuk, de ander dat...Het is net zo iets al muzieksmaak of voorkeur voor eten.

 

We hebben op dit moment meer dan 15.000 geregistreerde forumgebruikers en nog veel meer mensen, die in NL cachen. Onmogelijk dat wij allemaal cachen op dezelfde manier of dat wij allemaal de regeltjes even nauw nemen. De één vindt het leuk om te speedcachen, de ander vindt mysteries leuk, de ander gaat voor de puntjes en weer een ander gaat voor de wandeling...

 

Nu kunnen wij allemaal als bezetten onze mening gaan verkondigen waarvan jij vindt dat de ander daar aan moet voldoen, maar schieten wij daarmee op? Nee, ik betwijfel het...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...