Spring naar bijdragen

Het Nieuwe Cachen Begint!


Aanbevolen berichten

Nee hoor geen domme vraag: je kunt alleen maar domme antwoorden krijgen :thumbup:. Maar goed: kijk hier maar even...

 

aha.. nou dat ziet er wel gezellig uit. Ik zal eens even overleggen hier in huize Nijen. Wie weet :blink: bedankt voor het antwoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

zo te zien ebben een boel mensen een mooie dag gemist in de flevopolder om te cachen tijdens het FPE2009... oja allemaal geocaches :ph34r:

 

mensen laat de discussie, uit betrouwbare bron weet ik dat er vanuit allerlei hoeken, web en juridisch gekeken word naar het een en ander.

 

de buren functionaliteit... ja graag bij .nl want dat missen we. Nieuwe vorm van geocachen, nee niet echt nodig. Dus beide besturen enz enz enz enz enz werk een polder model uit en maak er wat moois van :angry:

 

Zeker dat laatste zou heel mooi zijn, maar zolang de neuzen niet gijk gericht zijn, mensen kijk eens wat we samen kunnen bereiken, dat is altijd meer dan alleen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, blijft het stil? Misschien wordt het zo ervaren, maar graag verwijs ik naar mijn opmerking post 149:

 

"Andere prioriteiten: met name het event en na het event zien we wel weer en buigen wij ons over andere zaken".

 

Tja, dat is dus de reden dat ik geen donateur ben. Ik verwacht van .nl dat ze handvaten en tooltjes ontwikkelen die cachers en cacheplaatsers het leven makkelijker maken. Dat ze daarnaast nog zorgen dat we op een goede voet met natuurbeheerders blijven leven is ook erg fijn. Wellicht zijn er nog wel een aantal mooie taken voor .nl weggelegd. Maar nee hoor, ze gaan een event organiseren! Laat dat nou gewoon aan de geocachers zelf over… De prioriteiten van .nl liggen duidelijk verkeerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, blijft het stil? Misschien wordt het zo ervaren, maar graag verwijs ik naar mijn opmerking post 149:

 

"Andere prioriteiten: met name het event en na het event zien we wel weer en buigen wij ons over andere zaken".

 

Tja, dat is dus de reden dat ik geen donateur ben. Ik verwacht van .nl dat ze handvaten en tooltjes ontwikkelen die cachers en cacheplaatsers het leven makkelijker maken. Dat ze daarnaast nog zorgen dat we op een goede voet met natuurbeheerders blijven leven is ook erg fijn. Wellicht zijn er nog wel een aantal mooie taken voor .nl weggelegd. Maar nee hoor, ze gaan een event organiseren! Laat dat nou gewoon aan de geocachers zelf over… De prioriteiten van .nl liggen duidelijk verkeerd.

 

Hmmmm, de discussie gaat langzaam over in het functioneren en profileren van .NL i.p.v. de nieuwe site van de buren.

Is natuurlijk ook een gevolg daarvan, want anders zou die site er niet gekomen zijn.

Aan de andere kant, .NL is leuk vanwege deze oneindig gevulde chatbox/forum. Om te kunnen geocachen heb je alleen maar .COM nodig. Dus nu gaat het erom welke site/organisatie het handigste, leukste en vernieuwendste is. Een event kan daaraan bijdragen, maar niet alleen! Tijd en mankracht zijn zo mogelijk nog belangrijker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, dat is dus de reden dat ik geen donateur ben. Ik verwacht van .nl dat ze handvaten en tooltjes ontwikkelen die cachers en cacheplaatsers het leven makkelijker maken. Dat ze daarnaast nog zorgen dat we op een goede voet met natuurbeheerders blijven leven is ook erg fijn. Wellicht zijn er nog wel een aantal mooie taken voor .nl weggelegd. Maar nee hoor, ze gaan een event organiseren! Laat dat nou gewoon aan de geocachers zelf over… De prioriteiten van .nl liggen duidelijk verkeerd.

Tooltjes? Wat voor tootljes bedoel je? Er is bijvoorbeeld de zgn. stippenkaart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, blijft het stil? Misschien wordt het zo ervaren, maar graag verwijs ik naar mijn opmerking post 149:

 

"Andere prioriteiten: met name het event en na het event zien we wel weer en buigen wij ons over andere zaken".

 

Tja, dat is dus de reden dat ik geen donateur ben. Ik verwacht van .nl dat ze handvaten en tooltjes ontwikkelen die cachers en cacheplaatsers het leven makkelijker maken. Dat ze daarnaast nog zorgen dat we op een goede voet met natuurbeheerders blijven leven is ook erg fijn. Wellicht zijn er nog wel een aantal mooie taken voor .nl weggelegd. Maar nee hoor, ze gaan een event organiseren! Laat dat nou gewoon aan de geocachers zelf over… De prioriteiten van .nl liggen duidelijk verkeerd.

 

Dat men een event organiseert als .NL vind ik nog niet zo vreemd. Een moment om elkaar te ontmoeten, ideeën uit te wisselen over hoe wij met elkaar vorm zouden willen geven aan .NL dat zie ik echter nog niet in het programma terug van het event, en daar zou het over moeten gaan naar mijn idee. Cache events worden met grote regelmaat door verschillende cachers en teams opgezet en daar hoeft wat mij betreft .NL zich niet mee bezig te houden.

Ik heb echter wel sterk de indruk dat het team toe is aan uitbreiding of dat er meer wordt gewerkt met werkgroepen die gevuld worden met deelnemers aan .NL. Iedere werkgroep kan een onderwerp aanpakken. Eerst maar eens beginnen met een werkgroep die inventariseerd waar men als cachers behoefte aan heeft wat moet er worden ontwikkeld, waar ontbreekt het nog aan?

Het is tijd van loslaten en groter groeien, met alle mooie en minder mooie dingen die daarbij horen.

 

grtzz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjongejonge, wat is het toch slecht bij .nl. Ze voeren helemaal niets uit, luisteren niet naar geocachers en dan vragen ze nog donateurs ook.

 

Zoals de site nu is kun je er helemaal niets mee en is het constant behelpen voor de geocachers. Alles moet je zelf uitvinden. het is een grote puinhoop.

Gaan ze ook nog een hele hoop energie steken in het op grootse wijze organiseren van een evenement terwijl de kalender bolstaat van de evenementen.

 

Laat ze nu eindelijk eerst eens wat "tooltjes" ontwikkelen om het geocachen voor ons mogelijk te maken, want nu is het niks: ik moet alles zelf opzoeken en er is al die tijd met al die donateurgelden helemaal niets gedaan. En dan €10 donateurgeld per jaar !! Dat is me toch een rib uit mijn lijf en er dan ook nog helemaal niets voor terug krijgen. Ik heb desondanks helemaal niets in te brengen in het beleid van .nl. En .com doet ook geen pest voor ons, behalve wet geocaches op een lijstje zetten, maar ik moet steeds zelf naar caches zoeken en krijg ze maar niet in hapklare brokjes in mijn gps aangeleverd. Eigenlijk is het ook al carambalig dat ze ze niet gelijk loggen voor mij, want eigenlijk moet ik er veel te veel voor doen om mijn puntjes bij elkaar te krijgen.

En dan al die regels ! Man je kunt helemaal niets meer.

De reviewer voert geen flikker uit , want ik moet soms wel eens meer dan 2 dagen wachte voordat de cache online is terwijl ik wakker lig van ongeduld. Ze moeten direct nog 5 reviewers bij aanwijzen. Verder moet .nl gewoon tegen die natuurorganisaties en zo zeggen dat ze niet zo moeilijk moeten doen. We moeten gewoon caches kunnen strooien waar we willen. Beter nog: ze mogen blij zijn dat we hun gebieden willen promoten. Kom op , regel dat effe.

 

Nou .nl kan mooi fluiten naar mijn donateurschap. Ze moeten eerst maar eens van hun luie reet komen en wat gaan doen voor ons nederlandse geocachers, zodat als we maar denken aan geocachen de geocaches direct automatisch worden geselecteerd en gelogd voor ons.

O ja: die klassementen waar zijn die nou weer. Ik kan ze nergens vinden en maar niet kijken wat voor een vreselijk goeie geocacher ik wel niet ben.

 

Amen.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjongejonge, wat is het toch slecht bij .nl. Ze voeren helemaal niets uit, luisteren niet naar geocachers en dan vragen ze nog donateurs ook.

 

Zoals de site nu is kun je er helemaal niets mee en is het constant behelpen voor de geocachers. Alles moet je zelf uitvinden. het is een grote puinhoop.

Gaan ze ook nog een hele hoop energie steken in het op grootse wijze organiseren van een evenement terwijl de kalender bolstaat van de evenementen.

 

Laat ze nu eindelijk eerst eens wat "tooltjes" ontwikkelen om het geocachen voor ons mogelijk te maken, want nu is het niks: ik moet alles zelf opzoeken en er is al die tijd met al die donateurgelden helemaal niets gedaan. En dan €10 donateurgeld per jaar !! Dat is me toch een rib uit mijn lijf en er dan ook nog helemaal niets voor terug krijgen. Ik heb desondanks helemaal niets in te brengen in het beleid van .nl. En .com doet ook geen pest voor ons, behalve wet geocaches op een lijstje zetten, maar ik moet steeds zelf naar caches zoeken en krijg ze maar niet in hapklare brokjes in mijn gps aangeleverd. Eigenlijk is het ook al carambalig dat ze ze niet gelijk loggen voor mij, want eigenlijk moet ik er veel te veel voor doen om mijn puntjes bij elkaar te krijgen.

En dan al die regels ! Man je kunt helemaal niets meer.

De reviewer voert geen flikker uit , want ik moet soms wel eens meer dan 2 dagen wachte voordat de cache online is terwijl ik wakker lig van ongeduld. Ze moeten direct nog 5 reviewers bij aanwijzen. Verder moet .nl gewoon tegen die natuurorganisaties en zo zeggen dat ze niet zo moeilijk moeten doen. We moeten gewoon caches kunnen strooien waar we willen. Beter nog: ze mogen blij zijn dat we hun gebieden willen promoten. Kom op , regel dat effe.

 

Nou .nl kan mooi fluiten naar mijn donateurschap. Ze moeten eerst maar eens van hun luie reet komen en wat gaan doen voor ons nederlandse geocachers, zodat als we maar denken aan geocachen de geocaches direct automatisch worden geselecteerd en gelogd voor ons.

O ja: die klassementen waar zijn die nou weer. Ik kan ze nergens vinden en maar niet kijken wat voor een vreselijk goeie geocacher ik wel niet ben.

 

Amen.

 

Geopatra.

 

 

Jongens wat een verhaal, het lijkt kruimel wel. Maar toch zit er een grond van waarheid in. :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cynimode aan:

 

Tjongejonge, wat is het toch slecht bij .nl. Ze voeren helemaal niets uit, luisteren niet naar geocachers en dan vragen ze nog donateurs ook.

 

Zoals de site nu is kun je er helemaal niets mee en is het constant behelpen voor de geocachers. Alles moet je zelf uitvinden. het is een grote puinhoop.

Gaan ze ook nog een hele hoop energie steken in het op grootse wijze organiseren van een evenement terwijl de kalender bolstaat van de evenementen.

 

Laat ze nu eindelijk eerst eens wat "tooltjes" ontwikkelen om het geocachen voor ons mogelijk te maken, want nu is het niks: ik moet alles zelf opzoeken en er is al die tijd met al die donateurgelden helemaal niets gedaan. En dan €10 donateurgeld per jaar !! Dat is me toch een rib uit mijn lijf en er dan ook nog helemaal niets voor terug krijgen. Ik heb desondanks helemaal niets in te brengen in het beleid van .nl. En .com doet ook geen pest voor ons, behalve wet geocaches op een lijstje zetten, maar ik moet steeds zelf naar caches zoeken en krijg ze maar niet in hapklare brokjes in mijn gps aangeleverd. Eigenlijk is het ook al carambalig dat ze ze niet gelijk loggen voor mij, want eigenlijk moet ik er veel te veel voor doen om mijn puntjes bij elkaar te krijgen.

En dan al die regels ! Man je kunt helemaal niets meer.

De reviewer voert geen flikker uit , want ik moet soms wel eens meer dan 2 dagen wachte voordat de cache online is terwijl ik wakker lig van ongeduld. Ze moeten direct nog 5 reviewers bij aanwijzen. Verder moet .nl gewoon tegen die natuurorganisaties en zo zeggen dat ze niet zo moeilijk moeten doen. We moeten gewoon caches kunnen strooien waar we willen. Beter nog: ze mogen blij zijn dat we hun gebieden willen promoten. Kom op , regel dat effe.

 

Nou .nl kan mooi fluiten naar mijn donateurschap. Ze moeten eerst maar eens van hun luie reet komen en wat gaan doen voor ons nederlandse geocachers, zodat als we maar denken aan geocachen de geocaches direct automatisch worden geselecteerd en gelogd voor ons.

O ja: die klassementen waar zijn die nou weer. Ik kan ze nergens vinden en maar niet kijken wat voor een vreselijk goeie geocacher ik wel niet ben.

 

Amen.

 

Geopatra.

 

Cynimode uit.

 

Waarom ben je eigenlijk donateur Geopatra :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De reviewer voert geen flikker uit ,

 

Wat een taalgebruik :crybaby:

 

 

Heb je nou werkelijk niks beters op te merken naar aanleiding van dat verhaal ? :rolleyes:

 

Je hebt er niets van begrepen , lijkt mij.

 

Geopatra

bewerkt door Geopatra
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Geopatra, Je cynische betoog bevat voor velen denk ik toch een aantal elementen waarover m.i. toch eens moet worden nagedacht door het team van .NL

Natuurlijk mag niet vergeten worden dat zij heel veel goed werk gedaan hebben en ook nu nog doen. Maar of je wilt of niet dingen ontwikkelen nu eenmaal en als je langs de zijlijn blijft staan kijken overkomt het je. De ongewenst ontwikkelingen kun je dan ook niet bijsturen of indammen.

Beter is het om ook eens kritisch naar je eigen organisatie te kijken en zaken eventueel bij te stellen of een koers te wijzigen.

Zoals het nu gaat in deze stichtingsvorm en met deze site met zijn mogelijkheden en onmogelijkheden weet ik het niet voor de toekomst.

Ik hoop dat er iets gaat veranderen, koers wijzigen, samenwerken of wat dan ook om te waarborgen dat er geen grotere versnipperingen plaats gaan vinden en dat met name .NL als spreekbuis voor geocachend Nederland, richting natuurbeheerders kan blijven spreken. Ik ben er erg bang voor dat anders de opgebouwde goodwill en contacten snel verloren zullen gaan.

Misschien zoals ik al eerder in dit draadje zei, wordt ik dan van ex-donateur, lid van een levendige vertegenwoordigende vereniging.

Een vereniging met ook weer zijn voor en nadelen maar wel met rechten van leden en wat nog veel belangrijker is ook met verplichtingen voor die zelfde leden.

Waarschijnlijk dat de bron van inkomsten gaat stijgen waardoor er weer mogelijkheden ontstaan die nu niet kunnen vanwege veel te weinig donateurs.

Tuurlijk besef ik dat dit niet zomaar kan en dit breed gedragen moet worden mocht men bovenstaande ook zo inzien, maar doet men niets en blijft men in de huidige koers verder gaan zal er m.i. nog meer versnippering optreden en op lange termijn uiteindelijk niets van .NL overblijven.

Velen maken gebruik van de site maar weinigen zijn donateur of stoppen na verloop van tijd met hun donatie, dat zegt ook iets!

Het is nu eenmaal zo, wat je er ook van vind, dat men over het algemeen iets terug wil voor zijn geld en dan gaat dat niet om een tientje maar om het principe, nu is het, tientje schenken en je hebt een prettig gevoel dat je iets steunt waar je achter staat. Dat is het dan. Verder geen invloed of inspraak en je (tegenovergestelde) mening kun je op het forum droppen waarop dan weer flink geschoten wordt.

:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Geopatra, Je cynische betoog bevat voor velen denk ik toch een aantal elementen waarover m.i. toch eens moet worden nagedacht door het team van .NL

Natuurlijk mag niet vergeten worden dat zij heel veel goed werk gedaan hebben en ook nu nog doen. Maar of je wilt of niet dingen ontwikkelen nu eenmaal en als je langs de zijlijn blijft staan kijken overkomt het je. De ongewenst ontwikkelingen kun je dan ook niet bijsturen of indammen.

Beter is het om ook eens kritisch naar je eigen organisatie te kijken en zaken eventueel bij te stellen of een koers te wijzigen.

Zoals het nu gaat in deze stichtingsvorm en met deze site met zijn mogelijkheden en onmogelijkheden weet ik het niet voor de toekomst.

Ik hoop dat er iets gaat veranderen, koers wijzigen, samenwerken of wat dan ook om te waarborgen dat er geen grotere versnipperingen plaats gaan vinden en dat met name .NL als spreekbuis voor geocachend Nederland, richting natuurbeheerders kan blijven spreken. Ik ben er erg bang voor dat anders de opgebouwde goodwill en contacten snel verloren zullen gaan.

Misschien zoals ik al eerder in dit draadje zei, wordt ik dan van ex-donateur, lid van een levendige vertegenwoordigende vereniging.

Een vereniging met ook weer zijn voor en nadelen maar wel met rechten van leden en wat nog veel belangrijker is ook met verplichtingen voor die zelfde leden.

Waarschijnlijk dat de bron van inkomsten gaat stijgen waardoor er weer mogelijkheden ontstaan die nu niet kunnen vanwege veel te weinig donateurs.

Tuurlijk besef ik dat dit niet zomaar kan en dit breed gedragen moet worden mocht men bovenstaande ook zo inzien, maar doet men niets en blijft men in de huidige koers verder gaan zal er m.i. nog meer versnippering optreden en op lange termijn uiteindelijk niets van .NL overblijven.

Velen maken gebruik van de site maar weinigen zijn donateur of stoppen na verloop van tijd met hun donatie, dat zegt ook iets!

Het is nu eenmaal zo, wat je er ook van vind, dat men over het algemeen iets terug wil voor zijn geld en dan gaat dat niet om een tientje maar om het principe, nu is het, tientje schenken en je hebt een prettig gevoel dat je iets steunt waar je achter staat. Dat is het dan. Verder geen invloed of inspraak en je (tegenovergestelde) mening kun je op het forum droppen waarop dan weer flink geschoten wordt.

:rolleyes:

 

Beste Wil P ,

 

bedankt voor de onderbouwde reactie.

 

Waar het om gaat: was is er dan zo verschrikkelijk mis met het product geocaching in Nederland?

Wat is er zo mis aan de website?

 

Ik zie niet veel anders dan dat er mensen zijn die lui, luier, luist zijn. Die alles, maar dan ook alles op een dienblaadje aangereikt willen krijgen.

mensen die zo nodig 1 of 2x per week het gehele nederlandse cachebestand op hun gpsr of pda oid. willen hebben en dan klagen dat ze zo moeilijk kunnen selecteren op bepaalde cachetypes. Maak , dan toch een kleine pocket query van het gebied waar je heen wilt om te cachen. Daar kun je goed zat op filteren . En , in weinig tijd.

Alles moet aangereikt worden en iedere keer is het weer meer, meer meer wat men wil. Het is nooit eens voldoende. dat terwijl het nmm. ivm. andere landen helemaal niet slecht geregeld is hier.

 

Mbt. inspraak: in geen enkele organisatie,vereniging, gemeente, land etc. etc. zal 1 stem, 1 mening een verandering geven. Degenen die de zaak organiseren hebben altijd met veel meer zaken rekening te houden dan de roepers, klagers, oppositie beseft cq. wil beseffen.

 

Volgens mij probeert .nl al wat meer rekening te houden met de achterban, maar dat is niet zo eenvoudig als het lijkt. Om te beginnen al omdat het allemaal vrijwilligers zijn.Daar zit ook een groot verloop in wat ook vertragend werkt.

 

Tenslotte vind ik mensen die voor een gift van €10 - voor iets waar ze vaak dagelijks mee bezig zijn - nog meer willen dan ze nu hebben bepaald zielig.

 

Het is nooit goed.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is niks mis met het product Geocachen in Nederland. Dat gaat prima met .com! Zoals al vaker gezegd in dit topic, daar heb je .nl helemaal niet voor nodig. Wat is dan het bestaansrecht van .nl? Dit forum, de stippenkaart, een event maar niet echt iets unieks, iets dat niemand anders kan. Zolang die situatie zo blijft, blijven er anderen aan de deur kloppen. Als je dan zelf stil blijft staan, wordt je ingehaald. Dat zou heel erg jammer zijn van het vrijwilligerswerk.

 

.nl doet het niet slecht, ze hebben hard gewerkt om de technische problemen met de interface met .com op te lossen en hebben nog steeds de beste kaart die er op dit moment beschikbaar is. Na dit achterstallig onderhoud is het zaak om dit verder uit te werken of om innovatieve nieuwe producten/concepten aan te gaan bieden, want dát is het bestaansrecht van .nl. Dan moet je je niet gaan bezighouden met events. Dat voegt (op dit moment) helemaal niks toe aan het concept .nl.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...