Spring naar bijdragen

Alternatief Voor Geocaching.com?


sunib

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik ben net nieuw in de wereld van het geocachen. Vorige week heb ik mijn 1e cache gevonden, erg leuke hobby. :rolleyes:

 

Vorige week woensdagavond en zondagmiddag probeerde ik nog wat extra caches te downloaden, maar dit lukte mij niet. Geochaching.com was voor mij op beide momenten onbereikbaar.

 

Zijn er alternatieven voor geocaching.com?, elke Nederlandstalige geocaching site die ik gevonden heb verwijst naar geocaching.com. Het lijkt me erg vreemd dat geocachers zo'n grote afhankelijkheid hebben van één Amerikaans bedrijf (Groundspeak)?

 

Groeten,

Simon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Tja, hun zijn de oprichters van geocachen. Hun hebben de database gevuld met alle caches dus zijn we met zijn allen afhankelijk.

In het weekend merk ik dat veel mensen aan het cachen zijn want dan is de site behoorlijk traag. Maar dat wendt wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, hun zijn de oprichters van geocachen. Hun hebben de database gevuld met alle caches dus zijn we met zijn allen afhankelijk.

In het weekend merk ik dat veel mensen aan het cachen zijn want dan is de site behoorlijk traag. Maar dat wendt wel.

 

Vorig weekend werkte de site bij mij ook niet. Maar het is wel een beetje vreemd dat er maar 1 site is. Als de stroom daar dan uitvalt kan niemand meer geocachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

 

Ik ben net nieuw in de wereld van het geocachen. Vorige week heb ik mijn 1e cache gevonden, erg leuke hobby. :rolleyes:

 

Vorige week woensdagavond en zondagmiddag probeerde ik nog wat extra caches te downloaden, maar dit lukte mij niet. Geochaching.com was voor mij op beide momenten onbereikbaar.

 

Zijn er alternatieven voor geocaching.com?, elke Nederlandstalige geocaching site die ik gevonden heb verwijst naar geocaching.com. Het lijkt me erg vreemd dat geocachers zo'n grote afhankelijkheid hebben van één Amerikaans bedrijf (Groundspeak)?

 

Groeten,

Simon

browse eens door het forum en kijk wat er al allemaal is geschreven over dit onderwerp. Groundspeak in de USA is de eigenaar van GC.com door donaties en andere activiteiten kunnen ze in IT middelen investeren mbt geocaching. Kijk eens naar GSAK en PQ (pocket Queries) als je alles van Nederland in Queries hebt en dan opslaat in gc.com heb je in iedergeval de beschrijvingen en kun je aan de slag

 

ja soms ligt de server er uit maar op dit moment worden er wat wijzigingen doorgevoerd en met de vakantie in EMEA is het wt drukker dan normaal/

 

oja,het is niet zomaar een luulig servertje wat daar draait :lol1:

 

Welcome to the club and enjoy the hobby

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, hun zijn de oprichters van geocachen. Hun hebben de database gevuld met alle caches

 

Je schrijft het als "zij zijn" en "zij hebben". Het woord "hun" gebruik je alleen om aan te geven dat een groep iets bezit, bv. "het is hun database".

bewerkt door TuuronTour
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, hun zijn de oprichters van geocachen. Hun hebben de database gevuld met alle caches dus zijn we met zijn allen afhankelijk.

In het weekend merk ik dat veel mensen aan het cachen zijn want dan is de site behoorlijk traag. Maar dat wendt wel.

 

Vorig weekend werkte de site bij mij ook niet. Maar het is wel een beetje vreemd dat er maar 1 site is. Als de stroom daar dan uitvalt kan niemand meer geocachen.

 

Een server(park) is prima te beschermen tegen stroomuitval :lol1:

Elke machine met dubbele voeding, meerdere servers die de belasting verdelen, liefst geplaatst over meerdere lokaties.

Het is allemaal mogelijk, zolang je er maar genoeg geld aan uit geeft, en daarvoor moeten ze genoeg binnen krijgen.

In het weekend is het gewoon het drukste met mensen die caches zoeken en loggen, daarom probeer ik zoveel mogelijk van te voren mijn huiswerk te doen.

Ik duw op donderdag of vrijdag de gps vol en print eventuele multi's uit. Ook de hints schrijf ik van te voren op.

Als het loggen dan op zondag niet lukt, log ik maandag met terugwerkende kracht :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op de indexpagina van geocaching.nl vind je aan de linkerkant 'Doe het zelf'

Op die pagina vind je "DHZ: Browser voorkeuren"

Als geocaching.com er uit ligt, vink dan "Weergave cachebeschrijving op geocaching.nl (experimenteel)"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als GC.com eruit ligt vind ik dat vervelend maar ik kan gewoon gaan cachen, ik heb alle caches in GSAK staan en ook nog eens in mijn GPS. Maar ik begrijp dat het vervelend is als je die dingen niet hebt. Kun je niet op google zoeken naar de naam van de cache met 'geocaching' erachter, en dan bij het goede resultaat (de cache die je zoekt) klikken op 'in cache' (nee, niet de cache van geocaching :rolleyes:)? Dan krijg je gewoon de cachepagina uit het geheugen van Google. Hou je het nog bij met al dat gecache? :lol1:

bewerkt door DiedB
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn er alternatieven voor geocaching.com?, elke Nederlandstalige geocaching site die ik gevonden heb verwijst naar geocaching.com. Het lijkt me erg vreemd dat geocachers zo'n grote afhankelijkheid hebben van één Amerikaans bedrijf (Groundspeak)?

 

Groeten,

Simon

 

Een pagina vol met berichten maar zonder antwoord. Waarom? tja

Er zijn idd meer sites die caches hosten. In totaal zijn er z'n 5 site waar je caches kunt plaatsen. Helaas zijn de regels laatst wel versoepeld maar is het volgens mij nog steeds verboden om links te plaatsen naar ander cache sites. Please correct me if im wrong.

 

Tja, hun zijn de oprichters van geocachen. Hun hebben de database gevuld met alle caches dus zijn we met zijn allen afhankelijk.

In het weekend merk ik dat veel mensen aan het cachen zijn want dan is de site behoorlijk traag. Maar dat wendt wel.

Groundspeak is niet de oprichter van Geocachen. Geocachen is een werkwoord. Groundspeak is alleen de eerste geweesd die de domeinnaam geclaimed heeft.

 

dus als je echt meer wilt weten stuur maar een pm, heb namelijk al genoeg discussies gehad.

bewerkt door zaanhoeve
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

 

Ik ben net nieuw in de wereld van het geocachen. Vorige week heb ik mijn 1e cache gevonden, erg leuke hobby. :rolleyes:

 

Vorige week woensdagavond en zondagmiddag probeerde ik nog wat extra caches te downloaden, maar dit lukte mij niet. Geochaching.com was voor mij op beide momenten onbereikbaar.

 

Zijn er alternatieven voor geocaching.com?, elke Nederlandstalige geocaching site die ik gevonden heb verwijst naar geocaching.com. Het lijkt me erg vreemd dat geocachers zo'n grote afhankelijkheid hebben van één Amerikaans bedrijf (Groundspeak)?

 

Groeten,

Simon

Tja, geocaching.com ligt er wel eens uit. Vanwege een storing, onderhoud of teveel drukte. Maar dat heb je met elke website.

 

Alternatieve sites zijn er ook verschillende:

bv. Terracaching.com, opencachng.com, qualitycaching.com. etc.

 

Kortgeleden zijn in Nederland weer een paar nieuwe varianten gestart, zoals metacaching.nl, de buren.nl en in Belgie bv. sciencecaching.be.

 

Mogelijkheden genoeg dus, maar je vindt op geen enkele site zoveel caches als op geocaching.com. Die is gewoon marktleider op het moment.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad een topic waarin een hoop andere zaken, dan de beantwoording van de vraag, ter sprake komen.

Het is hier niet verboden om links naar andere sites te plaatsen waar het gaat om informatievoorziening in relatie tot de vraag.

Het is hier echter niet de bedoeling om reclame te maken voor de eigen zaak. Of zoals in een eerder discussie-topic hierover werd gezegd (door Peetee, meen ik): "In AH ga je ook geen folders uitdelen van Super de Boer".

De aanvulling in deze forumregel (7) vindt men op het mededelingenbord.

 

Geocaching.nl gaat uit van het spel geocachen zoals bedoeld en omschreven bij Geocaching.com.

Ter informatie zet ik hier de link naar de Geocachingstartpagina neer.

Daar staan alle andere cachingsites, alsmede veel persoonlijke sites en andere informatie op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, hun zijn de oprichters van geocachen. Hun hebben de database gevuld met alle caches dus zijn we met zijn allen afhankelijk.

In het weekend merk ik dat veel mensen aan het cachen zijn want dan is de site behoorlijk traag. Maar dat wendt wel.

Groundspeak is niet de oprichter van Geocachen. Geocachen is een werkwoord. Groundspeak is alleen de eerste geweesd die de domeinnaam geclaimed heeft.

 

dus als je echt meer wilt weten stuur maar een pm, heb namelijk al genoeg discussies gehad.

 

even een kleine correctie hier. Geocachen is geen werkwoord, het Engelse woord is geocaching en is een synoniem voor Stashhunt of GPS Stash-hunt Het is dus een beetje kort door de bocht om een werkwoord te koppelen aan een domainclaim, lees eens http://www.geocaching.com/about/history.aspx dan wordt het allemaal wat duidelijker of als de wilt ga naar google.com en type in define: geocaching. Dan zul je lezen dat het ff wat anders in elkaar steekt.

 

Wat wel duidelijk is , is dat groundspeak inc de eerste was die de naam geclaimd heeft en daar ook allerlei rechten op heeft, neemt niet weg dat ze niet de enige partij zijn die geocaching aanbieden. Daar zijn er inmiddels meer van :rolleyes:

Groundspeak is wel de eerste die met geocaching gestart is, al denken andere partijen daar weer anders over

bewerkt door Track_leader
Link naar opmerking
Deel via andere websites

lees eens http://www.geocaching.com/about/history.aspx dan wordt het allemaal wat duidelijker
Wij van WC-eend adviseren WC-eend :rolleyes:

Zo is het precies! ;)

 

Iedere fabrikant/politicus/grutter/geocaching-club staat waarvoor ie staat. En de klant mag zich door de één, maar ook door de ander laten overtuigen. Hij mag helemaal zelf kiezen! :lol1:

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...