Spring naar bijdragen

Alternatief Voor Geocaching.com?


sunib

Aanbevolen berichten

De topicstarter heeft het toch duidelijk over geocachen en geocaches en die zijn echt alleen, zoals Kruimel al zegt, te vinden op geocaching.com

 

Je hebt wel andere sites voor cachen en caches, maar dat zijn niet de geocaches van geocaching.

Nee, dat zijn de geocaches van .....

Geocache is een generieke term en niet een trademark van Groundspeak.

 

 

yep dat hadden de mannen in de USa ook snel door.. Een blik in de electronic Trademark database van de Amerikaanse overheid leert ons dit

 

Geocaching

Typed Drawing

 

Word Mark GEOCACHING Goods and Services IC 025. US 022 039. G & S: Clothing, namely shirts, hats, vests, jackets, [ shoes and pants ]. FIRST USE: 20000801. FIRST USE IN COMMERCE: 20010126IC 041. US 100 101 107. G & S: Providing on-line information for a GPS based treasure hunting game. FIRST USE: 20000801. FIRST USE IN COMMERCE: 20000801

 

Mark Drawing Code (1) TYPED DRAWING Serial Number 78045228 Filing Date January 26, 2001 Current Filing Basis 1A Original Filing Basis 1A Supplemental Register Date February 20, 2002 Registration Number 2619174 Registration Date September 10, 2002 Owner (REGISTRANT) GROUNDED INC. CORPORATION WASHINGTON 2111 3RD AVENUE WEST SEATTLE WASHINGTON 98119(LAST LISTED OWNER) GROUNDSPEAK, INC. CORPORATION WASHINGTON PMB 321, 24 ROY STREET SEATTLE WASHINGTON 98109

 

Assignment Recorded ASSIGNMENT RECORDED Attorney of Record Krista A. Wittman Type of Mark TRADEMARK. SERVICE MARK Register SUPPLEMENTAL Affidavit Text SECT 8 (6-YR). Live/Dead Indicator LIVE

 

Geocache

Typed Drawing

 

Word Mark GEOCACHE Goods and Services (ABANDONED) IC 041. US 100 101 107. G & S: Entertainment in the nature of a game where participant search and conceal prizes while utilizing a global positioning systems device Mark Drawing Code (1) TYPED DRAWING Serial Number 78083269 Filing Date September 10, 2001 Current Filing Basis 1B Original Filing Basis 1B Owner (APPLICANT) Milkovic, Thomas INDIVIDUAL UNITED STATES 2403 Watermark Drive Decatur GEORGIA 30033 Type of Mark SERVICE MARK Register PRINCIPAL Live/Dead Indicator DEAD Abandonment Date May 3, 2002

het woord geocaching is dus een trademark :D geocache is gewoon een woord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Oké, ik dacht dat men op andere sites niet sprak over geocachen (tenzij men geocachen bedoeld), maar over cachen, terracachen, qualitycachen, metacachen, enz.

 

Ik dacht dat geocachen, geocaching, geocacher enz. echt bij geocaching.com hoorde.

 

Spreekt men over een cache, denk ik aan alle vormen van cachen, spreek men over een geocache dan denk ik aan geocaches, dus die van geocaching.com

 

Hoeveel alternatieven er ook bij zullen komen (en weer zullen stoppen) voor mij blijft een geocache-beschrijving alleen vindbaar op geocaching.com

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Amerikanen en trademarks en copyrights.....

Word Mark GEOCACHING Goods and Services IC 025. US 022 039. G & S: Clothing, namely shirts, hats, vests, jackets, [ shoes and pants ]. FIRST USE: 20000801. [/b]

Volgens mij is 30 mei 2000 eerder dan 1 augustus 2000:

From: Matt Stum <matt@4...>

Date: Tue May 30, 2000 10:04 am

Subject: Cache vs. Stash

 

Regardless of the final name, can we please replace

the word "stash" with "cache"? "GPS Cache Hunt"

and "Geocache" still sound find. I believe it still works

with all of the variations that David came up with

(Geocaching, geocacher, etc).

 

Maar gezien de reacties schijnt de marketing van Jeremy aardig te werken :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Amerikanen en trademarks en copyrights.....
Word Mark GEOCACHING Goods and Services IC 025. US 022 039. G & S: Clothing, namely shirts, hats, vests, jackets, [ shoes and pants ]. FIRST USE: 20000801. [/b]

Volgens mij is 30 mei 2000 eerder dan 1 augustus 2000:

From: Matt Stum <matt@4...>

Date: Tue May 30, 2000 10:04 am

Subject: Cache vs. Stash

 

Regardless of the final name, can we please replace

the word "stash" with "cache"? "GPS Cache Hunt"

and "Geocache" still sound find. I believe it still works

with all of the variations that David came up with

(Geocaching, geocacher, etc).

 

Maar gezien de reacties schijnt de marketing van Jeremy aardig te werken :thumbdown:

 

 

 

oaky en je probleem is dan ... heb je iets tegen geocaching of jeremy of andere mensen van groundspeak. Het forum werkt als een forum, iemand post iets en dan komt er een reactie.

 

btw nu met meerdere cache sites is het handig dat het werkwoord geocaching is geregistreerd als een trademark...

 

oja ik wordt niet betaald door Jeremy en/of groundspeak. Everything has roots back to where it came from, some roots are more protected then others :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geocachen doe je op geocaching.com. Terracachen doe je op terracaching.com, qualitycachen doe je op qualitycaching.com enz enz.

 

Op terracaching.com vindt je geen enkele geocache omdat dit verboden is bij terracaching.com.

 

ik ben geocachereviewer en geen terracache reviewer of wat voor reviewer dan ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oaky en je probleem is dan ... heb je iets tegen geocaching of jeremy of andere mensen van groundspeak. Het forum werkt als een forum, iemand post iets en dan komt er een reactie.

Ik heb geen probleem met Groundspeak, ik sponsor hen al vele jaren.

Maar een aantal mensen verzinnen begin 2000 het geocache spelletje.

Groundspeak gaat dat later commercieel uitbaten, waar ook niks mis mee is.

 

Ik wordt er alleen een beetje moe van dat "geocaching" dan geclaimed wordt voor het zoeken

van een doosje dat op een bepaalde website staat.

 

Voor mij is geocaching het met een GPS een doosje, bij voorkeur in de natuur, opzoeken.

En op welke website het dan staat maakt mij niets uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, dit is een flinke discussie geworden. Ik moet eerlijk bekennen dat ik alleen nog maar met google had gezocht. Daar heb ik niet veel gevonden. Ik zie nu dat er dus wel een aantal alternatieven zijn. Gelukkig maar.

 

Overigens kan ik nu weer niet op geocaching.com, ik heb de indruk dat de jongens van Groundspeak succesvoller zijn dan ze zelf van te voren hadden ingeschat. Ik vraag me overigens ook af waarom dat ze het probleem niet opgelost krijgen. Het is zeker niet makkelijk om zo'n grote website op te zetten maar het is nou ook weer geen rocket science.

 

Bedankt in elk geval voor de geboden alternatieven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké, ik dacht dat men op andere sites niet sprak over geocachen (tenzij men geocachen bedoeld), maar over cachen, terracachen, qualitycachen, metacachen, enz.

 

Ik dacht dat geocachen, geocaching, geocacher enz. echt bij geocaching.com hoorde.

 

Spreekt men over een cache, denk ik aan alle vormen van cachen, spreek men over een geocache dan denk ik aan geocaches, dus die van geocaching.com

 

Hoeveel alternatieven er ook bij zullen komen (en weer zullen stoppen) voor mij blijft een geocache-beschrijving alleen vindbaar op geocaching.com

 

groetjes GeoVlinder

 

 

Geocachen doe je op geocaching.com. Terracachen doe je op terracaching.com, qualitycachen doe je op qualitycaching.com enz enz.

 

Op terracaching.com vindt je geen enkele geocache omdat dit verboden is bij terracaching.com.

 

ik ben geocachereviewer en geen terracache reviewer of wat voor reviewer dan ook.

 

Het is toch het zoeken van een doosje/kist/kokertje. (misschien vergeet een vrom).

Onderstaande benamingen zijn allemaal aardappels;

Bintje, Dore, Fresco, Junior,Remarte,VitelotteNoir en Opperdoezer Ronde, maar we noemen ze allemaal "aardappel"

Dus waar de caches ook zijn ondergebracht, het zijn allemaal caches.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is toch het zoeken van een doosje/kist/kokertje. (misschien vergeet een vrom).

Onderstaande benamingen zijn allemaal aardappels;

Bintje, Dore, Fresco, Junior,Remarte,VitelotteNoir en Opperdoezer Ronde, maar we noemen ze allemaal "aardappel"

Dus waar de caches ook zijn ondergebracht, het zijn allemaal caches.

Precies, je slaat de spijker helemaal op zijn kop. Het zijn allemaal caches. Dat zijn mijn woorden. Niemand zal het ontkennen. Het zijn allemaal aardappelen (caches). Maar de ene aardappel heet bintje (geo), de ander heet Opperdoes (terra) en weer een ander heet Dore (Open), weer een ander heet Fresco (Free),

 

En je kunt ermee doen wat je wilt, maar een bintje zal nooit een Dore worden. ;)

 

 

En wat betreft de opmerking van sunib:

Overigens kan ik nu weer niet op geocaching.com, ik heb de indruk dat de jongens van Groundspeak succesvoller zijn dan ze zelf van te voren hadden ingeschat. Ik vraag me overigens ook af waarom dat ze het probleem niet opgelost krijgen. Het is zeker niet makkelijk om zo'n grote website op te zetten maar het is nou ook weer geen rocket science.

 

Tja, wat zou je zeggen van een brand in het pand en veel bluswater en geen stroom meer? Rocket Science?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er liggen in Nederland ongeveer 8500 geocaches. Die zul je allen kunnen zoeken, vinden en loggen via geocaching.com. Over de gehele wereld liggen er 839756 geocaches verstopt

 

Okee, we hebben dus 1% van alle caches in de wereld hier. Welk percentage van het landoppervlak ter wereld is Nederland ook weer? ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er liggen in Nederland ongeveer 8500 geocaches. Die zul je allen kunnen zoeken, vinden en loggen via geocaching.com. Over de gehele wereld liggen er 839756 geocaches verstopt

 

Okee, we hebben dus 1% van alle caches in de wereld hier. Welk percentage van het landoppervlak ter wereld is Nederland ook weer? ;-)

 

:thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je het er niet eens ben moet je met een beter alternatief komen. Dit is tot op heden nog niet gelukt. Dus gewoon geocaching.com respecteren voor wat men doet. We werken toch ook allemaal met windows, op een enkeling na die wil afwijken om af te wijken. Je hoeft het niet te volgen. Windows heeft wel de wereld gemaakt zoals die er nu uitziet.

bewerkt door sukor
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er liggen in Nederland ongeveer 8500 geocaches. Die zul je allen kunnen zoeken, vinden en loggen via geocaching.com. Over de gehele wereld liggen er 839756 geocaches verstopt

 

Okee, we hebben dus 1% van alle caches in de wereld hier. Welk percentage van het landoppervlak ter wereld is Nederland ook weer? ;-)

Ik zou het niet weten. Mijn hele wereld beperkt zich tot Nederland. Is er nog meer dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er liggen in Nederland ongeveer 8500 geocaches. Die zul je allen kunnen zoeken, vinden en loggen via geocaching.com. Over de gehele wereld liggen er 839756 geocaches verstopt

 

Okee, we hebben dus 1% van alle caches in de wereld hier. Welk percentage van het landoppervlak ter wereld is Nederland ook weer? ;-)

Ik zou het niet weten. Mijn hele wereld beperkt zich tot Nederland. Is er nog meer dan?

 

 

Vind je die ene % die op jouw conto staat niet genoeg dan? :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...