Spring naar bijdragen

Loggen van eigen cache?


VindenPuntNL

Aanbevolen berichten

Beste medegeocachers,

Soms kom ik eigenaren van caches tegen die hun eigen cache gelogd hebben. Mijn onbevangen vraag luidt: is dat done of not done? En in dat laatste geval: waarom is het dan technische mogelijk?

Ik ben benieuwd naar jullie mening.

VindenPuntNL.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Beste medegeocachers,

Soms kom ik eigenaren van caches tegen die hun eigen cache gelogd hebben. Mijn onbevangen vraag luidt: is dat done of not done? En in dat laatste geval: waarom is het dan technische mogelijk?

Ik ben benieuwd naar jullie mening.

VindenPuntNL.

 

Het gebeurt, dus is het "done". Ik vind het nergens op slaan, dus mijn mening: "not done"

 

Maar.... Hoe vaak kom je het tegen? Ervaar je het als een probleem? lig je er wakker van?

 

Ik bedoel: wie houdt wie nou voor de gek door een eigen cache te loggen?

 

Niet over opwinden......gewoon Geocachen zoals jij vindt, dat het hoort en de rest? lekker belangrijk.....

 

Als ze blij worden van dat extra "puntje" ...laat ze lekker. Cachen is een hobby...geen wedstrijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het ook een paar keer gezien en me er over verbaasd. Ik vermoed dat men het per ongeluk heeft gedaan (in plaats van een note) of dat het is gedaan om een puntje van een overzichtskaart af te krijgen. Ik meen me te herinneren dat ik mijn eigen caches ook wel eens op een kaart van niet gevonden caches heb gezien. Maar dat is een tijd geleden en al lang niet meer het geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste medegeocachers,

Soms kom ik eigenaren van caches tegen die hun eigen cache gelogd hebben. Mijn onbevangen vraag luidt: is dat done of not done? En in dat laatste geval: waarom is het dan technische mogelijk?

Ik ben benieuwd naar jullie mening.

VindenPuntNL.

 

Het gebeurt, dus is het "done". Ik vind het nergens op slaan, dus mijn mening: "not done"

 

Maar.... Hoe vaak kom je het tegen? Ervaar je het als een probleem? lig je er wakker van?

 

Ik bedoel: wie houdt wie nou voor de gek door een eigen cache te loggen?

 

Niet over opwinden......gewoon Geocachen zoals jij vindt, dat het hoort en de rest? lekker belangrijk.....

 

Als ze blij worden van dat extra "puntje" ...laat ze lekker. Cachen is een hobby...geen wedstrijd.

Fijn dat je even reageert. Zoals in mijn tekst staat, is de vraag ONBEVANGEN bedoeld. Ik heb het niet gehad over een probleem. Er valt me wat op en daar heb ik een vraag over gesteld. Dat is alles.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms kom ik eigenaren van caches tegen die hun eigen cache gelogd hebben. Mijn onbevangen vraag luidt: is dat done of not done?

 

Imho is het "not done", dat je een eigen cache moet gaan zoeken lijkt me sterk (en anders is de cache wel erg knap verstopt of niet meer teruggevonden op de originele locatie?!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat je even reageert. Zoals in mijn tekst staat, is de vraag ONBEVANGEN bedoeld. Ik heb het niet gehad over een probleem. Er valt me wat op en daar heb ik een vraag over gesteld. Dat is alles.

 

Oh. maar mijn antwoord is niet als aanval op je vraag bedoeld hoor, daar is niks mis mee. Ik zeg ook niet dat er een probleem is, ik vraag je of je het als probleem ervaart.

 

Mijn antwoord is het gevoel dat ik bij zulke acties heb en wat ik daarvan vind, gewoon mijn mening dus en net zo onbevangen hoor :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik weet wel iemand die straks zijn eigen cache mag loggen. :thumbup:

ik hoef geen namen te noemen.

hij is al een paar keer op het eiland geweest. :dribble:

maar sinds hij 'm heeft verstopt heeft ie 'm niet meer terug gevonden :blush:

 

dan is het een DONE :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hehe, leuk onderwerp....buiten het loggen voor de punten zie ik niet in waarom men het zou doen. Ik vind het eigenlijk not done maar het is toegestaan omdat het kan blijkbaar. (alles wat niet mag is meestal beschreven, dus wat niet beschreven is mag...). Ik heb feitelijk ook wel eens een cache van me in tweede instantie weer gevonden (was verplaatst door iemand behalve ik).....Misschien toch als found loggen :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben een cache, die we zelf gemaakt hebben zelf ook gelogd.

Waarom? Deze cache is door 3 team gemaakt, die alle 3 lid zijn van een scoutinggroep.

De stam (18jaar en ouder) heeft ook een eigen account, voor als we een keer met deze groep gaan cachen.

 

En de cache loggen is de enige manier om dan bij geocaching.com het icoontje van deze cache weg te kunnen klikken.

Dus is inderdaad voor het ovezicht op de kaart.

 

Onze eigen cache (die alleen op onze naam staat), die loggen we niet. Want die kan ik zo wegklikken op geocaching.com

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb ook een "eigen" Event gelogd. Voor de rest is het niet nodig. Op de kaart van .nl staan je eigen caches op de gevonden kaart. Misschien voor de stats in GSAK, of gewoon puntjes scoren :dribble: .

 

Ik vind het i.i.g. not done. het lijkt wel op Christmas With Mr. Bean., waarin hij zich zelf een kerstkaart stuurt :D .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms kom ik eigenaren van caches tegen die hun eigen cache gelogd hebben. Mijn onbevangen vraag luidt: is dat done of not done?

 

Imho is het "not done", dat je een eigen cache moet gaan zoeken lijkt me sterk (en anders is de cache wel erg knap verstopt of niet meer teruggevonden op de originele locatie?!)

 

1 van onze eigen caches ligt regelmatig een eind verder dan wij hem ooit verstopt hebben. Wij hebben al regelmatig lang moeten zoeken en 1 x zelfs de laatste vinder moeten vragen waar hij hem weer gelaten had. Ik krijg daarom wel de neiging om deze cache een keer te gaan loggen!!! :dribble:

 

Voor de rest vind ik het Not Done!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...