Spring naar bijdragen

Loggen van eigen cache?


VindenPuntNL

Aanbevolen berichten

Wij hebben een cache die heet: je kunt de boom in.

Daar hebben we laatst een nieuwe logrol geplaatst en toen eens gekeken welke namen er op de logrol stonden.

We hadden inderdaad een laatste log die niet op de logrol stond en die hebben we dus vriendelijk een mailtje gestuurd met de vraag hoe hij de cache gevonden had. --> hij was de boom niet ingeweest bleek, maar had de cache wel gezien.

 

Duh, dat klimmen is nou net waar die cache om gaat.

Schrijf dan gewoon een note dat je het niet durfde.

 

Inderdaad !

Hoewel wij ons ook soms "irriteren" aan een puntje blijven we het wel eerlijk spelen.

Zo hebben wij geen boot, maar liggen er genoeg bootcaches bij ons in de omgeving.

Nou dat komt dan wel een keer, dan gaan we met iemand mee die wel een boot heeft of we zorgen zelf voor een boot.

 

Degene die het trouwens betrof bij onze cache, heeft zelf zijn log verwijderd. :thumbup:

We hebben echter ook ooit een mailtje gehad over diezelfde cache van een oudere meneer, die vroeg of hij toch mocht loggen. Hij kon vanwege zijn leeftijd de boom niet meer in. Dat is wat ons betreft een ander verhaal, hij heeft zich eerst tot ons gewend voordat hij ging loggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Tja, volgens mij gaat het er om wat je zelf uit het cachen haalt. Ik kan mij er niet zo druk om maken en weet zeker dat er gerommeld wordt door mensen. Zie soms wel eens dat er meer dan 3000 founds zijn. Als je dan kijkt hoe lang iemand lid is en dat deelt door het aantal dagen.. dan klopt er iets niet....

Het gaat mij er om dat ik zelf plezier beleef aan het cachen. De statistieken zijn voor mijzelf leuk om in te zien. :yes:

 

Geen probleem dat iedereen het op zijn/haar manier doet. Alleen wel eerlijk blijven spelen bij races etc he :thumbup:

 

Grtzzz

 

Ik verbaas me er toch steeds weer over wat een stelligheden in dit forum geponeerd worden die op niets gebaseerd lijken te zijn. Dit is er ook weer zo een. Ik heb (wel) even de moeite genomen om te kijken hoe het zit met deze 3000-plussers. We hebben er in Nederland 29 van. Ik heb hun vondsten gedeeld door het aantal dagen dat zij bij GC.COM geregistreerd zijn. Gemiddeld is er door deze groep 2,1 cache per kalenderdag gevonden. Voor fanatieke cachers (en dan hoef je niet eens een 'puntjesjager' te zijn waar iedereen ook van alles over schijnt te weten en van te vinden) is dit een laag gemiddelde. Van de 29 3000-plussers zijn er 6 cachers met een score tussen 3,0 en 4,1 cache per kalenderdag. Als je bereid bent er genoeg tijd in te steken, en genoeg te reizen, dan zijn dit cijfers die zonder fraude gewoon haalbaar zijn (weet ik uit eigen ervaring). Dus dan vraag ik me af: waar baseer jij je uitspraak op? Graag feiten!

 

Of heb je misschien gekeken hoe lang men lid was van GC.NL. Tsja, het verschil tussen .COM en .NL wordt hier al vaak genoeg ter sprake gebracht, ik heb geen behoefte daar ook nog een duit in het zakje te doen. Maar de stellige uitspraak komt dan wel in een ander daglicht te staan.

 

Groeten,

Emile

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach dat allemaal is toch presies het zelfde als een cacher "toestemming" van de cache eigenaar krijgt om een geripte als found cache te loggen.

Hmmm.. Hier is toch wel een uitzondering te maken...

Ik heb bijv. bij de autocache, safari in de betuwe, geen cache gevonden, aangezien deze geript was. (eerst dan ook gelogged als not found)

Wel heb ik de eigenaar toen gemailed en uitgelegd waar ik het vermoeden had, waar deze had gelegen.

(was duidelijk een klein holletje te zien aan de voet van een boom, met een stukje schors der naast).

 

De cachelegger gaf idd aan dat dit juist was. Hij stelde zelf voor dat ik hem als gelogged mocht opschrijven.

 

Verder ben ik het zeker met je eens Barny. Aantallen zeggen niks, net als het aantal forumberichten :thumbup:

Ik geocache voor mijzelf tenslotte, niet voor een ander.

bewerkt door Krusko
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus jij denkt dat er een aantal mensen zijn die meer als 3000 caches hebben gevonden rommelen met hun founds?

 

Nee dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat ik dan wel eens denk dit kan bijna niet. Er zullen dus echt wel 3000+ ers zijn waarbij het klopt hoor.

 

Ik verbaas me er toch steeds weer over wat een stelligheden in dit forum geponeerd worden die op niets gebaseerd lijken te zijn. Dit is er ook weer zo een. Ik heb (wel) even de moeite genomen om te kijken hoe het zit met deze 3000-plussers. We hebben er in Nederland 29 van. Ik heb hun vondsten gedeeld door het aantal dagen dat zij bij GC.COM geregistreerd zijn. Gemiddeld is er door deze groep 2,1 cache per kalenderdag gevonden. Voor fanatieke cachers (en dan hoef je niet eens een 'puntjesjager' te zijn waar iedereen ook van alles over schijnt te weten en van te vinden) is dit een laag gemiddelde. Van de 29 3000-plussers zijn er 6 cachers met een score tussen 3,0 en 4,1 cache per kalenderdag. Als je bereid bent er genoeg tijd in te steken, en genoeg te reizen, dan zijn dit cijfers die zonder fraude gewoon haalbaar zijn (weet ik uit eigen ervaring). Dus dan vraag ik me af: waar baseer jij je uitspraak op? Graag feiten!

 

Of heb je misschien gekeken hoe lang men lid was van GC.NL. Tsja, het verschil tussen .COM en .NL wordt hier al vaak genoeg ter sprake gebracht, ik heb geen behoefte daar ook nog een duit in het zakje te doen. Maar de stellige uitspraak komt dan wel in een ander daglicht te staan.

 

Ik moet toegeven dat ik niet naar de .com heb gekeken :yes: mijn verontschuldigingen daarvoor. Verder doe ik geen stellige uitspraak, ik vraag het mij dan af"ik denk dan hier klopt iets niet". Je geeft aan in jou onderzoekje dat er gemiddeld door deze groep 2,1 tot 4,1 cache per kalenderdag wordt gevonden. Als dit dan niet allemaal oppikkers zijn ben je er minimaal lijkt mij 2 uur per dag mee kwijt. Dan moet je er ook nog naar toe reizen etc. Dit dan ook nog iedere dag doen een jaar lang en soms meer.

 

Dus vandaar dat ik dan wel eens denk dat er iets niet klopt. Veroordeel daar niemand mee. is meer mijn eigen verbazing.

 

Respect dus voor diegene die die enorme hoeveelheden halen op een eerlijke manier. Maar kom op.. in de verschillende berichten op het forum blijkt ook dat er echte puntenjagers zijn.

Ik heb in ieder geval niemand tegen de schenen willen schoppen die het wel eerlijk spelen. Voel je dan ook vooral niet aangesproken aub. Voor jullie heb ik alle respect ! :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach dat allemaal is toch presies het zelfde als een cacher "toestemming" van de cache eigenaar krijgt om een geripte als found cache te loggen.

Hmmm.. Hier is toch wel een uitzondering te maken...

Ik heb bijv. bij de autocache, safari in de betuwe, geen cache gevonden, aangezien deze geript was. (eerst dan ook gelogged als not found)

Wel heb ik de eigenaar toen gemailed en uitgelegd waar ik het vermoeden had, waar deze had gelegen.

(was duidelijk een klein holletje te zien aan de voet van een boom, met een stukje schors der naast).

 

De cachelegger gaf idd aan dat dit juist was. Hij stelde zelf voor dat ik hem als gelogged mocht opschrijven.

 

Verder ben ik het zeker met je eens Barny. Aantallen zeggen niks, net als het aantal forumberichten :thumbup:

Ik geocache voor mijzelf tenslotte, niet voor een ander.

 

 

kolder natuurlijk, je logt op .com dat de cache gevonden is, en nie dat je de cacheplek heb gevonden toch?

 

maar speel het spelletjuh zelf hoe je wil maar vertroebel je zicht niet om overal een passende uitzonderingen op te vezinnen, wat de eigenaar ook zecht,

 

 

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

 

edit: haakje ontbrak

bewerkt door barny
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voel je dan ook vooral niet aangesproken aub. Voor jullie heb ik alle respect ! :yes:

 

Wees gerust, ik voelde me hier niet aangesproken. :thumbup: Ik heb er nog geen 3000 gevonden. ;)

Respect voor veelvinders lijkt me niet echt nodig: veel caches vinden is toch vooral het resultaat van de keuze hoe je de al dan niet spaarse vrije tijd benut. Het is geen wedstrijd, er zijn geen prijzen. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach dat allemaal is toch presies het zelfde als een cacher "toestemming" van de cache eigenaar krijgt om een geripte als found cache te loggen.

Hmmm.. Hier is toch wel een uitzondering te maken...

Ik heb bijv. bij de autocache, safari in de betuwe, geen cache gevonden, aangezien deze geript was. (eerst dan ook gelogged als not found)

Wel heb ik de eigenaar toen gemailed en uitgelegd waar ik het vermoeden had, waar deze had gelegen.

(was duidelijk een klein holletje te zien aan de voet van een boom, met een stukje schors der naast).

 

De cachelegger gaf idd aan dat dit juist was. Hij stelde zelf voor dat ik hem als gelogged mocht opschrijven.

 

Verder ben ik het zeker met je eens Barny. Aantallen zeggen niks, net als het aantal forumberichten ;)

Ik geocache voor mijzelf tenslotte, niet voor een ander.

 

 

kolder natuurlijk, je logt op .com dat de cache gevonden is, en nie dat je de cacheplek heb gevonden toch?

 

maar speel het spelletjuh zelf hoe je wil maar vertroebel je zicht niet om overal een passende uitzonderingen op te vezinnen, wat de eigenaar ook zecht,

 

 

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

 

edit: haakje ontbrak

 

Een multi is toch een cache waar meerdere punten (multi) bezocht moeten worden? Dus niet meteen rechtstreeks naar de eindcache. Toch :yes:

Iedereen zijn spel :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je logt op .com dat de cache gevonden is, en nie dat je de cacheplek heb gevonden toch?

Zeker mee eens Barny. :thumbup:

 

Een multi is toch een cache waar meerdere punten (multi) bezocht moeten worden? Dus niet meteen rechtstreeks naar de eindcache. Toch ;)

Iedereen zijn spel :yes:

lol... 2 zielen, 1 gedachte! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben er wel meer als 3000 gevonden, ik zeg wij omdat wij in wisselende samenstelling op pad gaan.

Daarmee geef ik al aan dat er afzonderlijke logs zijn van verschillende teamleden.

Mijn zoon cached nu bijv. Griekenland en ik gewoon in Nederland en België.

Daarnaast besteden wij vakanties en lange weekeindjes aan cachen.

In 1 week 100 caches doen is dan geen uitzondering.

Wij doen van alles, 1 of 2 mooie multi's op 1 dag tot soms zelfs meer dan 30 traditionals op 1 dag

Daarmee wil ik dus aangeven dat aantallen niets zeggen en dat zomaar iets roepen kant nog wal raakt.

Als wij cachen hebben we altijd spullen bij om caches te repareren cq te vervangen.

Daarnaast storen we ons er enorm aan als 1 van onze caches weer eens anders of op een andere plek geplaatst wordt. En dat laatste gebeurd maar al te vaak door misschien wel de beginnende cacher laten we zeggen om de discussie op gang te houden de - 500 cacher :yes:

Dus hoezo niet serieus of een aantal +3000 zou niet legaal kunnen??

Ik ken de meeste van de +3000 cachers en voor zover mij bekend zijn zij allen serieus bezig. Uit eigen ervaring, als je er al zoveel gedaan hebt maakt 1 meer of minder echt niets meer uit, dat punt ben je dan al lang gepasseerd. Komt m.i. eerder voor bij beginnende cachers die zsm een bepaald aantal willen hebben om een Geo d'Or uit te kunnen reiken.

:thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een multi is toch een cache waar meerdere punten (multi) bezocht moeten worden? Dus niet meteen rechtstreeks naar de eindcache. Toch :yes:

Iedereen zijn spel :thumbup:

 

 

ow?

 

nogmaals even ter verduidelijking je logt door het aanklikken dat je de cache heb gevonden en niet dat je weet ik hoeveel tussen punten, raatsels of wat voor een belemmeringen heb bezocht

 

De cache, een krabbel in het logboekje = een found

 

De rest is er alleen maar bijverzonnen om het de hunter lastiger te maken, sommige vinden het leuk, en sommige niet, zo heeft een ieder zijn spel

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit ik net naar de titel van het draadje te kijken. blijkt dat we het over iets totaal anders aan het hebben zijn.

 

cache's loggen die je niet hebt gevonden. So what als dat iemands manier van cachen is.............

 

Maar het loggen van je eigen caches slaat werkelijk nergens op. Dan kun je nog beter 1 cache 5000 keer loggen en dan heb je ook een heleboel puntjes!!! (dat nog niemand dat ooit gedaan heeft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En om het jezelf dan makkelijk te maken en het risico te vermijden dat iemand je logjes verwijderd:

 

5000 keer je eigen cache loggen. :thumbup:

Bij voorkeur in je eigen voor/achter tuin (of gewoon binnen in je huis, zodat andere hem NIET kunnen loggen) ;)

Is ook wel makkelijk voor de toestemming :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En om het jezelf dan makkelijk te maken en het risico te vermijden dat iemand je logjes verwijderd:

 

5000 keer je eigen cache loggen. :dribble:

Bij voorkeur in je eigen voor/achter tuin (of gewoon binnen in je huis, zodat andere hem NIET kunnen loggen) :no:

Is ook wel makkelijk voor de toestemming :yucky:

en zo komen we toch weer op het topic :thumbup:

wist niet dat een klein regeltje text mijnerzijds zo'n respons teweeg kon brengen :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus jij denkt dat er een aantal mensen zijn die meer als 3000 caches hebben gevonden rommelen met hun founds?

 

Dit is in ieder geval wel een (duitse) kunstenaar: fanto

Op 12 juni heeft hij een 50-tal caches gelogd rond Zwolle, op dezelfde dag ook een paar caches in Hessen, Duitsland en de volgende dag was hij alweer actief in Beieren. Misschien bestaat het team uit meerdere personen, die allemaal dezelfde stijl van loggen hebben?

30 mei en 2 juni heeft hij ook al flink wat caches in Zwolle gelogd, waaronder een aantal mysteries waar je toch echt wel een flink woordje Nederlands voor moet kennen, maar uit zijn standaard 2-regelig logje blijkt dat niet.

Van die mysteries waren er overiges ook een aantal (Zwolle omsingeld 1, 2 en 3) gearchiveerd op het moment van loggen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...