Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Zag dat vandaag de nieuwe versie van google earth (5.0) is uitgekomen.

Met deze versie kun je routes maken, opslaan en wijzigen.

Ook is voor het importeren van waypont etc. van de bekendste merken gps-en geen plus versie meer vereist (die bestaat dan ook niet meer).

Naar mijn idee goed nieuws !

ReizenReizen

Geplaatst (bewerkt)

Deze Google Earth op de PC ge-update. Het programma werkte eeeerrruuugggg traag. Mijn internet verbinding hielp die zelfs omzeep!!!

Ben snel weer terug gegaan naar de laatste 4.xx versie. De 5.0 versie zit m.i. nog vol bug's :thumbdown::lol1:.

bewerkt door snif&snuitje
Geplaatst

Ik had met de nieuwe versie het pobleem dat als ik KML files vanuit de verkenner opstartte, de waypoints niet in GE getoond werden. En dat is nou juist iets wat ik zeer regelmatig doe. Met wat gefoefel heb ik dat toch weer aan de praat kunnen krijgen.

Hoe kan je trouwens zo'n update ongedaan maken? Met die Google Updater werkt dat allemaal anders dan bij andere programma's.

Geplaatst (bewerkt)
Hoe kan je trouwens zo'n update ongedaan maken? Met die Google Updater werkt dat allemaal anders dan bij andere programma's.

Voordat je een update draait, en systeemherstelpunt (Win XP) maken. Als je de update ongedaan wil maken, draai gewoon het systeemherstelpunt wat je daarvoor hebt gemaakt :thumbdown:.

In mijn geval was ik te gehaast geweest, had geen goed hestelpunt!!

Heb de nieuwe versie verwijderd via "Programmatoegang en Instellingen". Toen op de website van Google Earth de laatste oude versie gedownload en die er weer opgezet :lol1: .

bewerkt door snif&snuitje
Geplaatst

Hier dus ook geïnstaleerd em.... het doet het niet. Tijdens het opstarten alleen maar foutmeldingen. dus... niet via windowsherstel, maar gewoon gezocht op google naar de oude plusversie en die er weer overheen gezet. PFFF Alles doet het nu weer als vanouds.

Iedere verandering is geen verbetering. Zo lang er geen caches onder water liggen die we al snorkelend naar boven moeten halen, hoef ik geen GE onder water.

AFGEKEURD :thumbdown:

Geplaatst

Hier ook even geinstalleerd, maar is een stúk trager dan de vorige versie. Dus: Nee, nog niet goed! :thumbdown:

Geplaatst

Ik geloof dat ik gelujk heb dan, want hier loopt de nieuwe versie als een zonnetje. Al mijn oude tracklogs en andere punten zijn geod meegekomen. Importeren vanuit de eXplorist heb ik nog neit kunnen proberen, omdat die weer eens leegemaakt en gereset moest worden. De geocaching-plugin vertoont opmerkelijk gedrag: caches zijn zichtbaar als gele punaises en als je er met je muiswijzer er op gaat staan verschijnt de naam en het juiste ikoontje (traditional, multi etc). Al met al ben ik tevreden en vind het mooi dat Google hier weer gratis extra functionaliteit heeft vrijgegeven.

Geplaatst
Ik geloof dat ik gelujk heb dan, want hier loopt de nieuwe versie als een zonnetje. Al mijn oude tracklogs en andere punten zijn geod meegekomen. Importeren vanuit de eXplorist heb ik nog neit kunnen proberen, omdat die weer eens leegemaakt en gereset moest worden. De geocaching-plugin vertoont opmerkelijk gedrag: caches zijn zichtbaar als gele punaises en als je er met je muiswijzer er op gaat staan verschijnt de naam en het juiste ikoontje (traditional, multi etc). Al met al ben ik tevreden en vind het mooi dat Google hier weer gratis extra functionaliteit heeft vrijgegeven.

Werk je met XP of Vista?

Geplaatst

Werk je met XP of Vista?

Vista

Geplaatst

Ik werkt met Vista en via Google Update lukt het me niet op versie 5 te installeren.

Ook de volledige versie geprobeerd te downloaden. Ik krijg een file van slechts 501 kB; als ik die opstart dan gebeurt er niet.

Voorlopig maar de oude versie gebruiken.

Geplaatst (bewerkt)

Toch maar even gedownload.

Werkt supersnel!!!! (Op laptop met Vista en 4 GB werkgeheugen)

Ook het importeren van WP's en tracks is een fluitje van een cent.

En GE laat nu de track mooi zien als blauwe lijn ipv die onduidelijke vierkantjes.

Caches worden weergegeven en de naam daarvan op het moment dat je er met de cursor op gaat staan en vervolgens aanklikbaar om door te klikken naar de cachelisting.

Ook via Mapsource naar GE (Beeld/ Weergeven in GE) werkt uitstekend.

Je kunt vanuit Google Maps weergeven naar GE, maar ook andersom.

Allemaal handig! en snel! :thumbdown:

bewerkt door Ringeling
Geplaatst

GE werkt op mijn nieuwe netbook met windows xp en 1 GB ook prima. Helaas houd ik het probleem dat de geocache icoontjes steeds veranderen in punaises en pas weer in een geocache-icoontje veranderen als ik met mijn muis er overheen ga. [:thumbup:]

Iemand een oplossing?

Geplaatst

Ik heb Google Earth 5 ook geïnstalleerd, en alles werkt prima! Vooral de GPS-functies zijn handig (vaarwel Mapsource !(?))

Geplaatst

Is het in deze nieuwe versie mogelijk om het google earth plaatje met de track als een jpeg te krijgen zodat ik het in mijn vakantie fotoboek in kan voegen? In de oude versie is mij dat nooit gelukt. Maar de posts hierboven geven me hoop dat het misschien nu wel kan.

Geplaatst (bewerkt)

Je kunt toch gewoon Printscreen gebruiken? Of iets professioneler "Snag-it". Daarmee kan je elk beeld dat op je scherm staat opslaan als .jpg. Of bedoel je dat niet?

bewerkt door ShadowXs

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...