Lein Geplaatst 31 december 2009 Share Geplaatst 31 december 2009 Misschien druipt het zout na een regenbui langs de boom af? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
A en F Geplaatst 31 december 2009 Share Geplaatst 31 december 2009 Even aan PN vragen?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hesselannema Geplaatst 31 december 2009 Share Geplaatst 31 december 2009 Het betreft mogelijk deze liksteen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WBKWADRAAT Geplaatst 25 juni 2010 Share Geplaatst 25 juni 2010 Wie herkent deze plant. Die komt steeds in mijn tuin omhoog. Op enig moment heb ik wel eens geroken dat het binnenste van de bloem heel erg stonk en dat er toen dus ook heel veel pissebedachtige beestjes in zaten. Misschien wel de larve van het lieveheersbeestje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lein Geplaatst 26 juni 2010 Share Geplaatst 26 juni 2010 Dat lijkt op de draken-aronskelk/drakenwortel. De kolf/bloem verspreidt een (rottende) geur waar insecten op af komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peetee Geplaatst 26 juni 2010 Share Geplaatst 26 juni 2010 Inderdaad Lein, dat kan niet missen. Klikkerdeklik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Furcas Geplaatst 30 juli 2010 Share Geplaatst 30 juli 2010 Wie weet wat er voor mij het pad overstak? Ik vermoed dat het een insect is maar weet het niet zeker. De lengte was 15-20 centimeter, de segmenten waren zeer buigzaam en per segment is één paar poten aanwezig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dutchgoldwing Geplaatst 30 juli 2010 Share Geplaatst 30 juli 2010 Wie weet wat er voor mij het pad overstak? Ik vermoed dat het een insect is maar weet het niet zeker. De lengte was 15-20 centimeter, de segmenten waren zeer buigzaam en per segment is één paar poten aanwezig. het heeft wel wat weg van een zeekomkommer ? maar die kruisen je pad niet! waar ben je dit beest tegen gekomen? ik heb er al een insecten expert op gezet ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fam. Fransen Geplaatst 30 juli 2010 Share Geplaatst 30 juli 2010 Het is waarschijnlijk een larve van de pekzwarte waterkever, ook wel grote spinnende watertor genoemd. Groeten, Paul Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Furcas Geplaatst 30 juli 2010 Share Geplaatst 30 juli 2010 Moi Paul, Dat is inderdaad wat ik tegen ben gekomen, bedankt! Aangezien de larve een (zeer) afwijkende vorm heeft ben ik deze niet tegengekomen toen ik de insecten bekeek. Furcas Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dutchgoldwing Geplaatst 30 juli 2010 Share Geplaatst 30 juli 2010 Moi Paul, Dat is inderdaad wat ik tegen ben gekomen, bedankt! Aangezien de larve een (zeer) afwijkende vorm heeft ben ik deze niet tegengekomen toen ik de insecten bekeek. Furcas het antwoord van een insectoloog ;-) Dag Mario, Het lijkt mij de larve van een Spinnende watertor. Ze zijn maximaal ongeveer 8 cm lang, dus je schatting is met het dubbele veel te groot. Ze hebben slechts 3 paar poten aan de voorste segmenten na de kop. Insecten hebben nooit meer dan 6 poten. Groet, Albert de Wilde Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Team Tammo Geplaatst 1 augustus 2010 Share Geplaatst 1 augustus 2010 Elk jaar komen wij wel een "gek" beest tegen tijdens het cachen in de vakantie. Dit keer troffen wij in het Sauerland onder een stuk rottend hout, het volgende beestje aan : Lijkt me een hagedis, maar welke ? Kleur was grijs/zwart, in het midden op de rug gele streepjes/stipjes, lengte ongeveer 12 cm. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
handleiding Geplaatst 1 augustus 2010 Share Geplaatst 1 augustus 2010 Is het geen vuursalamander?? eentje met weinig ontwikkelde gele vlekken Is maar een gok Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dutchgoldwing Geplaatst 2 augustus 2010 Share Geplaatst 2 augustus 2010 ik denk ook dat het een vuur salamander is die komen in dat gebied best wel veel voor. hier een foto van een meer ontwikkeld dier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sivota Geplaatst 5 november 2010 Share Geplaatst 5 november 2010 Drie weken geleden fotografeerde ik op de Loenermark dit paddenstoeltje. Ongeveer 10 cm hoog, met een wat bol oranje/rood stammetje en een lichtbruin fluweel aanvoelend hoedje. Misschien wel doodgewoon, maar deze had ik nog niet eerder gezien. Wie weet de naam? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden