Spring naar bijdragen

Wat vinden jullie van zo'n log?


Tsarina Robin

Aanbevolen berichten

Zoveel mensen zoveel wensen en niemand bepaalt wat voor mij een flutcache is of niet en dus ben ik blij dat er nog mensen zijn die caches plaatsen, want wie schreeuwt het hardst als er straks niets meer ligt. Accepteren of laten liggen. Liever 100 flutcaches dan een geweldige waar ik 300km voor moet rijden.

 

Het gaat weer off-topic. Maar ik wist niet dat jij er zo over dacht! Sn@g gaat toch voor kwaliteit?

Liever 100 redelijke multi's dan een flutcache waar ik 300 km voor moet rijden klinkt al heel wat beter!

Om weer on-topic te komen. Een carambalig of flutlogje komt zo nu en dan gewoon voorbij. Waarom zo'n drukte daarover? Als de rest van de bezoekers wel een leuk berichtje op internet plaatsen dan zegt zo'n flutlogje toch alles over die ene cacher en niets over je cache?

 

flut- ter aanduiding dat het door het tweede lid genoemde van geringe kwaliteit of betekenis is
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

1) 20 unieke korte logs, 1-2 zinnen maar wel een "ietszeggende" dus geen nietszeggende log

2) een verhaal over de dag wat dan bij alle 20 caches wordt gecopy-paste met misschien 1 unieke maar niet bijzondere regel (zoiets als hier kon ik de cache goed vinden met de hint) erbij per cache

Ik doe in zo'n geval een introductie van 1 zin (hooguit 2) die ik copy&paste en de rest van de log is het verhaaltje specifiek voor de gelogde cache.

 

Nico

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even antwoorden op de minipoll van Goedweerloper: ik zou zeggen iets algemeen over de dag en dan wat over de cache. Zelf doen we nooit zoveel caches op 1 dag dus we lopen hier niet zo snel tegenaan.

 

Ik had ooit eens in 1 dag een stuk of dertig van de Bernheze caches gedaan. Daar heb ik per cache een regel of vier over de dag gecopy-pasted, met daarbij per cache het een en ander specifieker, dat varieerde van een regel of twee tot soms wat meer, afhankelijk van of ik wat over de cache te vertellen had of niet.

 

En ja, dan ben je al snel een uur of zo logjes aan het schrijven. Persoonlijk ervaar ik dat niet als straf: lekker gedouched an dan met een glaasje trappist achter de PC vindt ik toch altijd een mooie afsluiter van een cachedag :beerchug: !

 

Een dag van 20 caches is voor mij ook zeker niet de standaard, het gemiddelde op een cache dag ligt ergens tussen de 5 en de 6. Voor de multi's komt er op zo'n dag dan ook een "echt" logje te staan. Het ging er mij vooral om wat te doen als het eens wat meer caches zijn.

 

Helaas varieren de antwoorden nogal (was ook te verwachten) maar in de tussentijd heb ik nog een optie 3.

Als het copy-paste verhaal niet gewenst is, dan kan het verhaal worden geplaatst bij de eerste of laatste cache, en verder korte logjes (maar geen zinloze snel gevonden snel verder logjes) voor de andere caches.

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe we het ook wenden of keren, praten of zwijgen, ieder heeft zo zijn/haar eigen manier van loggen.

Waarom dat gekrakeel over goede en/of slechte caches, logje en Joost mag weten wat nog meer.

M.i. zijn er voor elke cache wel een of meerdere personen die het leuk vinden om, wat voor reden dan ook, een cache te zoeken en blij te zijn dat het hun gelukt is om de cache te vinden. En natuurlijk kan, of wil,

niet iedereen daar een lang verhaal aanhangen hoe leuk dat ook moge zijn voor de legger.

Persoonlijk zou ik blij zijn met elk logje, want dat betekent dat men mijn cache gevonden heeft, en daar gaat het toch om.

Het is nu eenmaal zo dat iedereen daar een ander opvatting over heeft, en we er dus toch nooit uit zullen komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar gaat het veel cacheleggers niet alléén om, en dat was waarschijnlijk ook de reden dat dit draadje ooit is gestart. Natuurlijk is het leuk als mensen de moeite hebben genomen om een cache van jou te doen en die op internet te loggen. Al is de log nog zo kort en onbenullig, ze zijn er geweest.

Maar er zijn cacheleggers die echt heel veel moeite steken in hun caches. Maanden van voorbereiding, overleg met natuurbeheerders over de juiste route en cacheplek, tijdrovend knutselwerk bij WP's, mooi opgemaakte cachepagina. Juist deze leggers vinden het fijn om terug te kunnen lezen hoe de cachers hun creatie hebben ervaren. Dan is "Snel gevonden, snel weer verder," niet iets waar je blij van wordt.

 

Groetjes, Fangorn.

Helemaal mee eens :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad ben ik ook blij met elke cache die er gelegd wordt, alleen moet dit wel een beetje doordacht gebeuren. :thumbup:

In ieder geval probeer ik bij iedere cache een unieke log te schrijven en zo min mogelijk de copy/paste mogelijkheid te hanteren. Dus ook als er een (groot) aantal caches op 1 dag gevonden wordt. ;)

Zelf vind ik het ook leuk als er een beetje aandacht aan de log besteed wordt, dus probeer ik er ook een leuk verhaaltje van te maken.

Dat dit niet voor iedereen geldt is begrijpelijk, maar een paar woordjes moet toch wel lukken. :beerchug:

Slechts in uitzonderlijke gevallen zal ik een wat nadelige log schrijven, maar zal dan toch eerder de legger persoonlijk benaderen met mijn bevindingen... :blink:

Grtz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zie bericht #242. Ik zie spoken :beerchug:, er is een woord in mijn berichtje geslopen die ik zeker weten niet zelf getypt heb! CARAMBALIG....nu is het onlangs al ook al in postjes van andere gebruikers opgedoken.

Onderzoek wijst uit dat het woord l*llig heel netjes automatisch omgezet wordt in carambalig.

Test: l*l wordt caramba :thumbup: Hij is leuk....blijkbaar heb ik nog niet eerder de u i.p.v. * gebruikt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijk zou ik blij zijn met elk logje, want dat betekent dat men mijn cache gevonden heeft, en daar gaat het toch om.

 

Daar gaat het veel cacheleggers niet alléén om, en dat was waarschijnlijk ook de reden dat dit draadje ooit is gestart. Natuurlijk is het leuk als mensen de moeite hebben genomen om een cache van jou te doen en die op internet te loggen. Al is de log nog zo kort en onbenullig, ze zijn er geweest.

Maar er zijn cacheleggers die echt heel veel moeite steken in hun caches. Maanden van voorbereiding, overleg met natuurbeheerders over de juiste route en cacheplek, tijdrovend knutselwerk bij WP's, mooi opgemaakte cachepagina. Juist deze leggers vinden het fijn om terug te kunnen lezen hoe de cachers hun creatie hebben ervaren. Dan is "Snel gevonden, snel weer verder," niet iets waar je blij van wordt.

 

Groetjes, Fangorn.

 

De logs zijn de belangrijkste terugkoppeling van de vinders naar de cacheleggers. De cacheleggers hebben dus "recht" op de mening van de vinder om uit te vinden wat de status van de cache is (logboekje vol, nat, waardeloze goodies, etc) maar vooral ook van de kwaliteit van de cache (mooie wandeling, mooie omgeving, etc).

Als vinders eerlijke logs schrijven zou er misschien een zekere mate van regulering plaatsvinden, waarbij cacheleggers beter na gaan denken of hun cache wel of niet gewaardeerd wordt.

Maar goed, dat is mijn bescheiden mening :beerchug:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijk zou ik blij zijn met elk logje, want dat betekent dat men mijn cache gevonden heeft, en daar gaat het toch om.

 

Daar gaat het veel cacheleggers niet alléén om, en dat was waarschijnlijk ook de reden dat dit draadje ooit is gestart. Natuurlijk is het leuk als mensen de moeite hebben genomen om een cache van jou te doen en die op internet te loggen. Al is de log nog zo kort en onbenullig, ze zijn er geweest.

Maar er zijn cacheleggers die echt heel veel moeite steken in hun caches. Maanden van voorbereiding, overleg met natuurbeheerders over de juiste route en cacheplek, tijdrovend knutselwerk bij WP's, mooi opgemaakte cachepagina. Juist deze leggers vinden het fijn om terug te kunnen lezen hoe de cachers hun creatie hebben ervaren. Dan is "Snel gevonden, snel weer verder," niet iets waar je blij van wordt.

 

Groetjes, Fangorn.

 

De logs zijn de belangrijkste terugkoppeling van de vinders naar de cacheleggers. De cacheleggers hebben dus "recht" op de mening van de vinder om uit te vinden wat de status van de cache is (logboekje vol, nat, waardeloze goodies, etc) maar vooral ook van de kwaliteit van de cache (mooie wandeling, mooie omgeving, etc).

Als vinders eerlijke logs schrijven zou er misschien een zekere mate van regulering plaatsvinden, waarbij cacheleggers beter na gaan denken of hun cache wel of niet gewaardeerd wordt.

Maar goed, dat is mijn bescheiden mening :beerchug:.

 

En daarom vind ik het als cache legger voor de Week serie traditionals ook goed om korte logjes te krijgen met een paar steekwoorden erin zoals leuk plekje, mooie omgeving, of ik vind dit niet zo leuk en natuurlijk de mededelingen als logboekje is vol, door muggles lastig te loggen, lekker rustig hier.

 

Hoe het niet moet, 20 dezelfde logjes met: deze (leuke/snelle/vul maar in) serie gedaan met team X

 

En dan hoeft er geen verhaal bij te komen maar wel wat waar ik iets mee kan.

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt mij zo dat de cachelegger echt wel wil weten of cachers ook plezier beleven aan

zijn/haar cache. Want daar doe je het toch voor, lijkt me. En het is toch echt wel leuker om

een logje te lezen waar je even om moet lachen, originele bevindingen of beschrijvingen van

de tocht. Als ik een cachelegger zou zijn dan zou ik dan wel leuk vinden om te lezen.

 

Als cacher zelf noteer je onderweg enkele steekwoorden op je uitdraai s-avonds kan je toch

zeker wel een paar regeltjes verzinnen. Ik ben ook niet echt tegen copy paste, zeker niet als

het caches betreft van diverse cacheleggers, maar wel per cache nog een apart verhaaltje erbij.

Hoeft heus niet zoveel tijd en energie te kosten.

Weet je wat tijd kost: foto`s downloaden en in je log plaatsen. :yes:

 

Maar misschien heb ik makkelijk praten, want ik vind het ook nog leuk om logjes te schrijven.

Ga ik echt wel even voor zitten. (zelfs met foto`s.... kopje koffie tijdens het wachten)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...