Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
NIET IEDERE MICRO IS EEN FLUTCACHE net zoals NIET IEDERE FLUTCACHE EEN MICRO IS!

:thumbup:

Hey die vind ik leuk!!! Kunnen we daar stickers van maken, of coins, of shirts :thumbup:

:oops:

Geplaatst

Om toch een beetje mij te houden aan de beginpost, het found loggen bij een not-found:

Ik vind het not done. Als je naam op het logboekje staat, mag je hem als found loggen, anders heb je gewoon een not found! Ook al is de cache voor je neus geript, je naam staat er dan niet op, en je hebt dus geen found.

Als alles aanwezig is, maar een logboekje of vol, of helemaal niet aanwezig is mag je van mij wel loggen, indien je wel een strookje met je teamnaam achterlaat, er moet wel iets achterlaten in de cachecontainer.

Geplaatst (bewerkt)
Na aanleiding van alle reactie's en onze eigen reactie willen wij het volgende vragen:

Vinden jullie dat wij Rondje Bernheze moeten ruimen en dat daarna natuurlijk ook alle andere tradionalseries volgen?

Daarmee ontstaat er weer ruimte voor multi's.

Wij zijn zowiezo al met de voorbeiding van twee multi's bezig .

We zouden dan binnen het "Rondje Bernhezegebied" kunnen proberen om enkele korte multi's neer te leggen.

We hebben dit al eerder bekeken en het is moeilijk maar dat willen we best nog een keer doen als dat het geocachen in het algemeen ten goede komt.

Laten we niet steeds Discussieren maar spijkers met koppen slaan.

Volgens mij is het niet nodig om ze te ruimen, tenzij je geen tijd meer hebt om het te onderhouden.

Ik denk dat velen de "50 van Flet" zien als een superieure multi. Zo zie ik het zelf ook, en heb ook veel plezier aan de 2 dagen duren jacht beleefd.

Er zijn er meer die zo zijn opgezet, waarbij meerdere traditionals leiden tot een betere climax, als is die van jou wel van een uitzonderlijke grootte.

Deze vorm van combineren geeft extra voldoening. Je vindt immers op ieder punt een cache, die uiteindelijk ook nog wat extra speur en rekenwerk nodig heeft.

Best of all worlds dus.

bewerkt door dmace
Geplaatst
En vind ik het jammer, dat anderen niet lijken te beseffen wat ze missen.

Dus jij denkt dat anderen niet lijken te beseffen wat ze missen. Iemand die graag in de auto zit, micro's rapen en daar ontzettend veel plezier aan heeft zal misschien tegen jou zeggen: Je beseft niet wat je mist.

Ik ben nog steeds van mening dat een ieder moet doen wat hij leuk vind of het nou multi, mysterie, traditional of wat dan ook heet.

Geplaatst
NIET IEDERE MICRO IS EEN FLUTCACHE net zoals NIET IEDERE FLUTCACHE EEN MICRO IS!

Hier kan ik mij prima in vinden: een 'flutcache' is per definitie geen micro. Eveneens is een traditional per definitie geen 'flutcache'!

Dus:

...een ieder moet doen wat hij leuk vind of het nou multi, mysterie, traditional of wat dan ook heet.

Dus Flet niet ruimen...Veel mensen hebben plezier en zullen nog plezier beleven aan jullie serie!

Een ieder moet doen wat hij leuk vindt en in dat opzicht is er voldoende keus in geocache-land!

Maar goed: de vraag van Flet van eigenlijk offtopic, misschien is het beter om maar weer terug te keren naar het oorspronkelijke onderwerp van Barny!

Geplaatst

Dus jij denkt dat anderen niet lijken te beseffen wat ze missen. Iemand die graag in de auto zit, micro's rapen en daar ontzettend veel plezier aan heeft zal misschien tegen jou zeggen: Je beseft niet wat je mist.

Ik ben nog steeds van mening dat een ieder moet doen wat hij leuk vind of het nou multi, mysterie, traditional of wat dan ook heet.

Ik ben het helemaal met Sn@g eens. Ik vind het leuk om een stukje met de auto te rijden naar plekjes waar je anders niet zou komen. En als daar dan een micro onder een steen ligt is dat echt niet erg, hoewel een verrassend verstopte micro natuurlijk nog leuker is.

Een lange wandeling is ook leuk. Het is geen kwestie van 'Of het een, of het ander'.

Geplaatst

Het zat er al aan te komen, dat het draadje off-topic zou gaan over de flutcaches.

Maar even doorlezen... en het valt mij enorm mee. Hier zijn geen tientallen posters achter elkaar die gratis lopen te schieten op de micro's omdat toch niemand iets durft terug te zeggen, en zelfs een flink aantal posters durft het op te nemen voor micro's waar moeite voor is gedaan om een leuk plekje uit te zoeken.

Er ontstaat dus een eerlijke discussie en daar wil ik nog wel een beetje aan bijdragen.

Om te beginnen met de vraag van Flet: ik zou ZEKER NIET op het forum gaan vragen of de caches weg moeten en je daar dan aan gaan houden. Je kunt natuurlijk best overwegen om de micro's op te heffen, maar doe dat dan alleen als je het zelf genoeg vindt, de caches niet meer de moeite waard vind, het onderhoud te veel werk wordt, of je te veel negatieve of te weinig positieve logjes binnenkrijgt.

Dan over de mogelijke concurrentie multi-opraper... die is er bij mij niet. Want ik heb eerst mijn multi's gelegd, heb nog 1 plek over die ik komend voorjaar of zomer ga gebruiken, en de rest van de cacheplekken zijn voor de week serie. Die liggen meestal langs de weg. In het dorp, buitengebied of aan de rand van een bos, en misschien komen er enkele caches in een mini-gebiedje, waar ik dus nooit een multi van zou kunnen maken of het zou zo'n multi met een enkel punt moeten worden, doe mij dan maar een traditional.

In Belgie is het zelfs de omgekeerde wereld geworden. Daar hebben ze het over "waypointverzadiging" en stimuleren nu cachers om in plaats van een multi nu een traditional serie te leggen. Maar ja daar doen ze niet moeilijk over toestemmingen en kunnen dus zonder problemen 5-6 tradjes wegleggen in een bosgebied.

Geplaatst

Natuurlijk mag iedereen doen wat hij of zij leuk vindt. En als iemand graag in de auto zit om van micro naar micro te rijden is dat prima, maar kun je mij uitleggen wat dat nog te maken heeft met de buitensport geocaching? Als autorijden je hobby is, en je het leuk vindt om paaseieren te rapen, is dat jouw goed recht, maar moet je alles maar onder de noemer 'geocaching' scharen?

Geplaatst

Natuurlijk mag iedereen doen wat hij of zij leuk vindt. En als iemand graag in de auto zit om van micro naar micro te rijden is dat prima, maar kun je mij uitleggen wat dat nog te maken heeft met de buitensport geocaching? Als autorijden je hobby is, en je het leuk vindt om paaseieren te rapen, is dat jouw goed recht, maar moet je alles maar onder de noemer 'geocaching' scharen?

Iemand die als hobby hardlopen heeft is een hardloper maar loopt niet direct onder de 3 uur een marathon. Gun iedereen z'n eigen beleving van de sport. Jij hoeft het niet te doen maar laat iemand anders in z'n waarde als deze het anders doet dan jij. Anders is namelijk niet altijd niet goed.

Geplaatst
Om toch een beetje mij te houden aan de beginpost, het found loggen bij een not-found:

Ik vind het not done. Als je naam op het logboekje staat, mag je hem als found loggen, anders heb je gewoon een not found! Ook al is de cache voor je neus geript, je naam staat er dan niet op, en je hebt dus geen found.

Goed, ander voorbeeldje dan maar. Ben benieuwd wat anderen daarvan denken:

Ooit, nog niet zo heel lang geleden eigenlijk heb ik de doodzonde begaan door een cache als found te loggen, terwijl de sticker niet in het logboekje terecht is gekomen (*). Wat was namelijk het geval? Ik bezocht een eenvoudige traditional van een Betuwse cacher, het coordinaat plus de hint was duidelijk. Appeltje eitje, zeg maar. De cache was inderdaad in een handomdraai gevonden, een mooi glazen Hakpotje met daarin een logboekje.

En toen begon de ellende: hoe lang ik daar bezig ben geweest om de schroefdop van de pot af te krijgen, weet ik niet, maar het Hak-geval gaf geen krimp. Zelfs na een paar druppels Cola onder de dop te laten vloeien, ging de dop niet los. Daar sta je dan: cache gevonden, maar het logboekje was onbereikbaar. Ik had toen eigenlijk drie opties:

- loggen als not-found

- de sticker op het potje plakken (*)

- het potje stuk slaan en in het logboekje loggen

Waar zouden anderen voor kiezen?

Geplaatst
Na aanleiding van alle reactie's en onze eigen reactie willen wij het volgende vragen:

Vinden jullie dat wij Rondje Bernheze moeten ruimen en dat daarna natuurlijk ook alle andere tradionalseries volgen?

Daarmee ontstaat er weer ruimte voor multi's.

Wij zijn zowiezo al met de voorbeiding van twee multi's bezig .

We zouden dan binnen het "Rondje Bernhezegebied" kunnen proberen om enkele korte multi's neer te leggen.

We hebben dit al eerder bekeken en het is moeilijk maar dat willen we best nog een keer doen als dat het geocachen in het algemeen ten goede komt.

Laten we niet steeds Discussieren maar spijkers met koppen slaan.

NEEEEEEEEEEEEEEEEE niet doen, laat al die grappenmakers maar kleppen het rondje is toch mooi (ook al moet ik het nog doen) als jullie vinden dat je zoiets moet maken dan moet je dat gewoon doen en vooral laten liggen. Net als met de TV er zit een knop op, dat geld ook voor caches wil je ze niet doen dan doe je ze niet...

Moeten dan ook alle moeilijke puzzels worden opgedoekt????

Het poldermodel slaat weer eens door.

Geplaatst

- loggen als not-found

Wij zouden de sticker OP de pot geplakt hebben en een leuk logje erbij geschreven hebben op de site

Geplaatst

Goed, ander voorbeeldje dan maar. Ben benieuwd wat anderen daarvan denken:

Ooit, nog niet zo heel lang geleden eigenlijk heb ik de doodzonde begaan door een cache als found te loggen, terwijl de sticker niet in het logboekje terecht is gekomen (*). Wat was namelijk het geval? Ik bezocht een eenvoudige traditional van een Betuwse cacher, het coordinaat plus de hint was duidelijk. Appeltje eitje, zeg maar. De cache was inderdaad in een handomdraai gevonden, een mooi glazen Hakpotje met daarin een logboekje.

En toen begon de ellende: hoe lang ik daar bezig ben geweest om de schroefdop van de pot af te krijgen, weet ik niet, maar het Hak-geval gaf geen krimp. Zelfs na een paar druppels Cola onder de dop te laten vloeien, ging de dop niet los. Daar sta je dan: cache gevonden, maar het logboekje was onbereikbaar. Ik had toen eigenlijk drie opties:

- loggen als not-found

Tja, sticker op het potje. Ware het niet dat ik een stempel heb....

Heb hetzelfde meegmaakt met de inmiddels gearchiveerde "Met blijdschap geven wij kennis" van Lady cachetta.

Buis zat helemaal vastgevroren. Kon met geen mogelijkheid de pop bereiken.

Uiteindelijk 3 keer geweest, laatste keer nadat de eigenaar de boel gesmeerd had etc.

't is dat hij om de hoek van mijn werk lag maar anders.....ik weet niet wat ik had gedaan.... :thumbup:

Geplaatst

De vraag van de topic starter is waarom de caches loggen die we niet hebben gevonden.

Eigenlijk zouden zij die dit gedaan hebben hierop moeten antwoorden. Waarschijnlijk hebben we allemaal voorbeelden. Zo heb ik een cache gelogd, waarvan ik het gat heb gevonden. De cache zelf was weg. Ik had er de spullen voor bij me, heb er een nieuwe cache neergelegd. Thuis een mailtje naar de eigenaar met de foto van de plek waar ik dacht dat de cache had gelegen en met de melding dat ik er voorlopig een nieuwe heb neergelegd, zodat deze weer kon gevonden worden. En dan natuurlijk de vraag of de eigenaar ermee akkoord ging en zo ja of ik dan mocht loggen.

Met andere woorden, als ik een heel eind heb gereden en ik heb alles goed gedaan, vind ik wel dat ik mag loggen, met toestemming van de eigenaar. Ik ga niet twee keer hetzelfde doen, alleen maar om een handtekening of zoiets te zetten. Ik voel me geen bedrieger, want ik heb alle opdrachten goed gedaan en ook de juiste plek gevonden. Dat de cache geript is, is pech. Dat ik log als found heeft ook niet met de punten jacht te maken, want daar ben ik als werkende toch kansloos in. Maar meer voor mijn eigen administratie.

Er zijn trouwens cachers die wel in het logboekje schrijven, maar nooi op internet. Waarom dan in deze gevallen ook niet andersom? Wie doe je kwaad.

Dus kort samengevat: Ja, van mij mag je loggen ook al heb je niet in het logboekje geschreven, maar dan wel een foto van jou met de plaats waar de cache had moeten liggen en toestemming van de eigenaar van de cache.

Geplaatst (bewerkt)
...

Zo heb ik een cache gelogd, waarvan ik het gat heb gevonden. De cache zelf was weg. Ik had er de spullen voor bij me, heb er een nieuwe cache neergelegd. Thuis een mailtje naar de eigenaar met de foto van de plek waar ik dacht dat de cache had gelegen en met de melding dat ik er voorlopig een nieuwe heb neergelegd, zodat deze weer kon gevonden worden. En dan natuurlijk de vraag of de eigenaar ermee akkoord ging en zo ja of ik dan mocht loggen.

Met andere woorden, als ik een heel eind heb gereden en ik heb alles goed gedaan, vind ik wel dat ik mag loggen, met toestemming van de eigenaar. Ik ga niet twee keer hetzelfde doen, alleen maar om een handtekening of zoiets te zetten. Ik voel me geen bedrieger, want ik heb alle opdrachten goed gedaan en ook de juiste plek gevonden. Dat de cache geript is, is pech. Dat ik log als found heeft ook niet met de punten jacht te maken, want daar ben ik als werkende toch kansloos in. Maar meer voor mijn eigen administratie.

...

Een gat zegt lang niet altijd iets. Bij één van mijn caches heb ik vaak genoeg een mail gekregen dat ze een gat hadden gevonden, en of ze de cache dus als gevonden mochten loggen. Niet dus, want 6 meter verderop lag gewoon een prachtige kist te wachten :thumbup:. Ook al heb je meer dan 80 km gereden (ik weet ook niet waarom altijd 80, maar ik gebruik het ook maar even), dan is het nog steeds helaas pindakaas...

bewerkt door Malyenki
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...