Spring naar bijdragen

FTF-ranking ja of nee?


Team Firefox

FTF ja of nee?  

126 leden hebben gestemd

  1. 1. Moet de FTF-ranking behouden blijven?

    • ja
      82
    • nee
      44


Aanbevolen berichten

Ach met zoveel andere dingen van de hobby, diegene die het leuk vinden doen het gewoon voor goud, zilver, brons. Diegene die het niets kan schelen kijken er gewoon toch niet naar. Ik vind het wel leuk voor een keer om bij de eerste drie te horen maar haal er geen gekkigheid voor uit. Alleen met Hessel hou ik voor de lol wel eens een wedstrijdje. Dit allemaal voor de fun. Heb dus ja gestemd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Grappig ;)

 

Voordat ik met het FTF-gebeuren startte, is er ook een poll gehouden.

Vraag was of er een FTF-ranking zou moeten komen, omdat er hier en daar behoorlijk jacht was om eerst bij een cache te zijn.

Een grote meerderheid van de respondenten (75%) vond het niet nodig.

Ook ik was (en ben) van die mening :eek:

 

Toch was ook 25% dus wel in voor zo'n ranking.

Omdat ik vind dat je minderheden niet moet negeren en bovendien gek ben op het maken van statistiekjes, heb ik toen het plan opgevat om toch een FTF-klassement bij te houden. Reintje de Vos heeft mij toen technisch bijgestaan met zowel goede ideeën om de boel zo handig mogelijk bijeen te schrapen als ook met een handig programma, waar ik goud, zilver en brons kan invullen.

 

En tot op de dag van vandaag vind ik het leuk dat klassement bij te houden.

Bovendien word ik behoorlijk gesteund door enthousiaste snelvinders die mij uitslagen doormailen die ik dan onmiddellijk kan verwerken.

 

Mijn conclusie:

Nodig? neuh.

Leuk? Jaaah. :)

 

 

Precies, ik zie hier ook alleen maar de lol/gein van in. En wat is daar mis mee!?

Als er bij mij in de buurt een nieuwe cache online komt, gaat het toch kriebelen, en vind ik dat ik op pad moet gaan, misschien ben ik wel de eerste! :lol1: alleen nog maar 2e geweest, maar dat maakt het niet minder leuk. ach je moet het zien als een leuke toevoeging van het geocachen. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen wij net begonnen met geocachen, iets meer dan een jaar geleden, en we hoorden van goud, zilver en brons hebben wij ook gerend om als eerste bij een cache te zijn. :eek:

Tot het moment dat we tegen elkaar zeiden,"we zijn net gek", je laat er namelijk alles voor staan, je eet later/niet, je laat alles liggen waar je mee bezig bent, je raakt er behoorlijk gestresst van. :)

 

We zagen een nieuwe in Almere opkomen, sprongen in de auto op weg naar het coordinaat. Halverwege bleek dat we de Gps waren vergeten, ja haastige spoed!. ;)

Weer terug naar huis, nog eens de beschrijving goed gelezen, bleek dat je nog van alles moest doen met het opgegeven coordinaat. Toen de moed maar opgegeven.

 

Een andere keer hebben we lopen rennen door het bos, kwamen we uiteindelijk als 4e aan. :)

Dat was het keerpunt van onze jaagt.

 

Een ander nadeel om een nieuwe cache gelijk te doen is dat het vaak druk is met andere cachers (voor sommige juist een voordeel).

Dus wij laten de nieuwe nu rustig een tijdje voor wat die is en kunnen zo op een later tijdstip rustig de cache gaan zoeken.

 

Dus de ranking moet gewoon blijven bestaan en iedereen beslist zelf maar of die bij nacht en ontij wil strijden voor goud.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rare poll,

 

Allemaal beoefenen we sport.

 

De een voetbal, de ander korfbal, maar allemaal sport

 

De voetballers hebben heel wat aan te merken op korfbal, want dat is natuurlijk geen echte sport (vinden zij)

 

gaan we nu stemmen of korfbal moet blijven ja / nee?

 

nee toch, want 3 procent beleeft ook heel veel plezier aan korfbal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb eigenlijk maar 1 vraag.

Wie heeft er last van het FTF-systeem?

Nou, last wil ik niet zeggen, en ik wil ook niet iedereen over een kam scheren, maar ik heb soms mijn twijfels of een enkele fanatieke goudzoeker nog wel door heeft wat de "regels" zijn.

 

Er zijn caches die online komen waarbij duidelijk vermeld staat dat de cache na zonsondergang niet bezocht/gezocht mag worden, o.a. in opdracht van de eigenaar/beheerder van het gebied, zoals SBB. En dan lees ik vaak een FTF die echt na zonsondergang heeft plaatsgevonden. Zo verdenk ik een enkeling er ook van niet meer de aangewezen route te volgen, maar zo snel mogelijk in een rechte lijn naar de cache te willen om zo er alles aan gedaan te hebben om de cache als eerste te vinden. Dat laatste zal ook wel eens gebeuren als de eertse 3 gevonden zijn, maar in denk dat de nadruk wel ligt op de eerste 3. En dit kan wel eens de hobby niet ten goede komen.

 

FTFer? Ach ik vind ze wel grappig en hou ook er ook wel van om ze soms te plagen. Wat is er mooier dan overdag te reviewen en daarna alle caches die online kunnen, diep in de nacht online te laten komen......

 

Ik ken er die zo "gek" zijn dat ze na middernacht nog eens het bed uit gaan om te zien of er weer nieuwe caches bij zijn gekomen.

 

Maar dat je uit deze lijst niet iets uit kunt halen ben ik niet met je eens. kijk maar eens naar de nieuwe caches (Kruimeldief, kruimeldief...waar ken ik die naam ergens van :) )

 

Tja, eigenlijk ben ik, buiten de eigenaar om, meestal de eerste die logt........

 

Maar mijn ranking staat in mijn handtekening. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is juist door de antwoorden in deze discussie jou feitelijke vraag beantwoord. Iedereen roept er zijn mensen die het leuk vinden dus laat ze het dan doen. Ik weet dat er ook op events mensen voor het hek staan te wachten om als eerste te kunnen loggen. Niks voor mij hoor maar dus toch als eerste en dat geldt zeker ook voor earthcaches. Kortom voor mij geen onderscheid in het soort cache als het gaat om rankings en stats.

 

Groeten Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, dank iedereen voor deze poll, waardoor mijn feitelijke discussie weer naar de achtergrond gedrongen is.

 

Dit polletje kwam eigenlijk weer voort uit jou draadje over FTF's tijdens Events en bij Earth Caches!

 

Voor zover er over een betrouwbaar beeld is te spreken, zouden we kunnen concluderen dat de belangstelling voor het maken van een FTF is toegenomen van 25 (berichtje Wilxlii) naar 65 procent. Grappig om te weten, maar ook niet meer dan dat.

 

Voor de moderators: het draadje mag dicht :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb eigenlijk maar 1 vraag.

Wie heeft er last van het FTF-systeem?

 

Ik heb er geen last van. Ik geloof ook niet dat ik ergens op die lijst sta :lol:.

 

...Er zijn caches die online komen waarbij duidelijk vermeld staat dat de cache na zonsondergang niet bezocht/gezocht mag worden, o.a. in opdracht van de eigenaar/beheerder van het gebied, zoals SBB. En dan lees ik vaak een FTF die echt na zonsondergang heeft plaatsgevonden.

 

Dit vind ik nou niet kunnen. Het is niets voor niets NIET toegestaan om bepaalde tijden het terrein niet te betreden. Als bijvoorbeeld de SBB erachter komt dan zou het wel eens heel moeilijk kunnen worden om nieuwe caches te leggen op SBB terrein Dat zou erg jammer zijn. (wel ff :beerchug: )

 

...Zo verdenk ik een enkeling er ook van niet meer de aangewezen route te volgen, maar zo snel mogelijk in een rechte lijn naar de cache te willen om zo er alles aan gedaan te hebben om de cache als eerste te vinden. Dat laatste zal ook wel eens gebeuren als de eertse 3 gevonden zijn, maar in denk dat de nadruk wel ligt op de eerste 3. En dit kan wel eens de hobby niet ten goede komen.

 

Prima dat je in een rechte lijn naar een cache wilt, maar als je dat dan ook doet dan komt dat de natuur niet echt ten goede. er worden niet voor niets routes uitgezet! Ik loop ook wel eens op terrein loop waar ik eigenlijk niet had moeten lopen (dit gebeurd me voornamelijk als geen duidelijke (of zelfs geen) paden zijn (zoals ik tijdens het cachen in Portugal heb mogen ervaren). (ook wel ff :offtopic: )

 

 

.... FTFer? Ach ik vind ze wel grappig en hou ook er ook wel van om ze soms te plagen. Wat is er mooier dan overdag te reviewen en daarna alle caches die online kunnen, diep in de nacht online te laten komen......

Strakke actie !!! :thumbup:

 

 

...Ik ken er die zo "gek" zijn dat ze na middernacht nog eens het bed uit gaan om te zien of er weer nieuwe caches bij zijn gekomen.

 

Zoals ik al ergens eerder voorbij heb zien komen: Die zijn hartstikke gek! Dan is het geen hobby meer maar toch jacht.

 

Dan is geocachen echt een verslaving :lol1:

 

Het boeit me echt niet of ik een cache als eerste vind. Ik zou het heus wel leuk vinden als ik een keer als eerste een cache vind maar ik ga er geen jacht op maken om eremetaal te halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

.... FTFer? Ach ik vind ze wel grappig en hou ook er ook wel van om ze soms te plagen. Wat is er mooier dan overdag te reviewen en daarna alle caches die online kunnen, diep in de nacht online te laten komen......

 

En daar hebben wij dan zo'n verschrikkelijke lol in. Ik weet het...sommigen vinden het overdreven maar ik houd van de adrenaline die vrijkomt als een nieuwe cache online komt. Het geeft een extra dimensie aan een leuke hobby, lekker veelzijdig dus, houden zo!

 

...Ik ken er die zo "gek" zijn dat ze na middernacht nog eens het bed uit gaan om te zien of er weer nieuwe caches bij zijn gekomen.

 

Die wil ik weleens ontmoeten :beerchug: . Ga ik vast lekker mee 'delen in de ervaringen'.

En het Zuid-Oosten van Drenthe is het niet druk bezaaid met caches of cachers. Ik denk dat wij met onze 20 a 30 founds per jaar zelfs het actiefst zijn :offtopic:

Voor zover Hoogeveen onder Zuid Oost Drenthe valt...zijn de getallen toch anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...Ik ken er die zo "gek" zijn dat ze na middernacht nog eens het bed uit gaan om te zien of er weer nieuwe caches bij zijn gekomen.

 

Die wil ik weleens ontmoeten :beerchug: . Ga ik vast lekker mee 'delen in de ervaringen'.

En het Zuid-Oosten van Drenthe is het niet druk bezaaid met caches of cachers. Ik denk dat wij met onze 20 a 30 founds per jaar zelfs het actiefst zijn :thumbup:

Voor zover Hoogeveen onder Zuid Oost Drenthe valt...zijn de getallen toch anders.

 

Was daar ook niet een nachtelijk iets rond Hoogeveen :offtopic:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben vanmiddag bij een flink aantal caches rond het Geofort terrein langs geweest. Ze zijn al wel online, maar nog niet voor iedereen te zien. En het zijn ook niet allemaal caches van mijzelf. heb ik nu goud?

 

Ieder z'n eigen spelletje en laten we nu niet met z'n allen gaan bepalen hoe ieders z'n spelletje speelt.

 

tot cache,

team Wij Drie :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

...Ik ken er die zo "gek" zijn dat ze na middernacht nog eens het bed uit gaan om te zien of er weer nieuwe caches bij zijn gekomen.

 

Die wil ik weleens ontmoeten :beerchug: . Ga ik vast lekker mee 'delen in de ervaringen'.

En het Zuid-Oosten van Drenthe is het niet druk bezaaid met caches of cachers. Ik denk dat wij met onze 20 a 30 founds per jaar zelfs het actiefst zijn :lol1:

Voor zover Hoogeveen onder Zuid Oost Drenthe valt...zijn de getallen toch anders.

 

Was daar ook niet een nachtelijk iets rond Hoogeveen :thumbup:

Ik kan mij ook nog vaag iets herinneren :offtopic:

 

 

En wat mij betreft: lekker houden die FTfranking, want zo af en toe is het hartstikke leuk om eens aan een race mee te doen. Wat een adrenaline...

bewerkt door Malyenki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

FTFer? Ach ik vind ze wel grappig en hou ook er ook wel van om ze soms te plagen. Wat is er mooier dan overdag te reviewen en daarna alle caches die online kunnen, diep in de nacht online te laten komen......

 

Dus we kunnen erop wachten dat we binnenkort geplaagd gaan worden??? :eek::blink::P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...