Spring naar bijdragen

FTF-ranking ja of nee?


Team Firefox

FTF ja of nee?  

126 leden hebben gestemd

  1. 1. Moet de FTF-ranking behouden blijven?

    • ja
      82
    • nee
      44


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Het onderwerp is al zo vaak besproken op het forum en er is nog nooit een Poll over geweest:

 

Moet volgens jou de FTF-ranking behouden blijven ja of nee? Slechts twee keuzes dus :blush:

 

Wat nou als hier massaal "Nee" wordt gestemd? Moet dat de FTF-ranking maar verdwijnen en dus een grote sport voor velen cachers die graag een FTF scoren komen te vervallen?

 

Rare Poll, een Poll omdat er nog nooit een Poll over is geweest. Hmz...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dit ook wel een vreemde poll. Wat als er 100 liefhebbers zijn en er 1000 die er niks aan vinden moeten die dan de sport voor de 100 liefhebbers gaan verpesten simpelweg omdat ze het zelf niks vinden?

Beetje vreemd...

 

Ik stem dan ook op ja ook al geef ik er zelf niet zo veel meer om, het is toch iets waar een aantal fanatieke cachers graag op jaagt.

Stel je voor dat de volgende vraag dan over de statistieken gaat... ook daar moeten misschien 1000 cachers niks van hebben en misschien 100 wel, gaat dat ook de deur uit. Zo werkt het toch niet.

Gaan we straks dan ook caches wegstemmen of zo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

idd vreemde poll, als het je niet uitmaakt doe je er niet aan mee. Voor diegenen die het wel leuk vinden is het een extra dimentie mbt geocachen. Gisteravond weer een metaalrace mee mogen maken. En ik heb er erg veel plezier aan beleeft. Die extra spanning als je nog in de race bent voor metaal is, wat mij betreft, een een leuke extra. De overall ranking op zich vind ik persoonlijk minder belangrijk. Maar ik kan me best voorstellen dat anderen daar anders over denken. Ik zou deze mensen hun plezier niet willen ontnemen. Daarom de FTF Ranking moet blijven. Wat mij betreft dus : JA.

bewerkt door Pfotzsche
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dit ook wel een vreemde poll. Wat als er 100 liefhebbers zijn en er 1000 die er niks aan vinden moeten die dan de sport voor de 100 liefhebbers gaan verpesten simpelweg omdat ze het zelf niks vinden?

Beetje vreemd...

 

Nee hoor, ben gewoon benieuwd hoe er over gedacht wordt. Al zijn er maar 2 ja-stemmers, dan heeft die FTF-ranking al zijn nut. Dus niks vreemd, doe gewoon je stem en respecteer de mening van een ander :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

FTP, STP en TTP zij op deze poll al weggegeven maar ik doe toch maar duit in het zakje:

Hoewel ik me totaal niet druk maak om eremetaal weet ik dat er hunters zijn die er wel alles voor overhebben. Laat ze lekker denk ik dan. Dus aanhouden wat mij betreft, waarom zou ik een ander z'n plezier misgunnen?

 

Oja, ik heb een keer FTF gescoord en dat gaf best een goed gevoel :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is dit vragen naar de bekende weg. Of sterker nog: Deze poll geeft nooit die nauwkeurigheid als de gegevens die gc.nl al heeft. Namelijk de FTF rankingslijst!

Kijk gewoon eens in die lijst en zie hoeveel mensen FTF hebben. Hebben ze er meer dan 1, dan kun je er redelijkerwijs wel vanuit gaan, dat dit FTF jagers zijn.

 

Wat betreft het nut van het willen weten, dat snap ik wel. Het kost neem ik aan nogal wat tijd wbt onderhoud. Dus als er te weinig mensen hierin interesse hebben, dan zou ik daar ook geen energie in willen stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is dit vragen naar de bekende weg. Of sterker nog: Deze poll geeft nooit die nauwkeurigheid als de gegevens die gc.nl al heeft. Namelijk de FTF rankingslijst!

Kijk gewoon eens in die lijst en zie hoeveel mensen FTF hebben. Hebben ze er meer dan 1, dan kun je er redelijkerwijs wel vanuit gaan, dat dit FTF jagers zijn.

 

Afgezien wat men er ook van denkt, je redenering is slaat ook nergens op :)

 

Kijk in de lijst hoeveel mensen een FTF hebben? Ja, dank je de koekoek, iedereen die een cache als eerste heeft gevonden zal op de FTFlijst staan als FTFer. Maar dat wil niet zeggen dat die gast de bedoeling heeft gehad om als FTFer op de lijst te komen. Er lopen er echt legio rond die zien dat er een nieuwe cache is en als deze in de buurt ligt, dan gaan ze even kijken, maar totaal niet met de intentie om de eerste, tweede of derde te zijn. Dus een toevalstreffer. Als er meer in je buurtje online komen, kun je toevallig zonder willens en wetens de FTFer zijn en blijven.

 

Er zijn nog echt duizenden en duizenden cachers die niets weten van FTFlijsten of zelfs van geo d'ors. Niet iedere cacher is gebruiker van dit forum, of bezoeker van geocaching.nl

 

In het Zuid-Oosten van Drenthe is het niet druk bezaaid met caches of cachers. Ik denk dat wij met onze 20 a 30 founds per jaar zelfs het actiefst zijn :)

 

Het ligt er maar net aan hoe druk bezaaid je omgeving is met caches en met geocachers. Ik heb jarenlang bovenaan gestaan als FTFer in Drenthe. En het boeit me geen ene moer. Wat mijn betreft, weg met die onzin.

 

Maar ja, ik kan er niets aan doen dat ik soms caches online zag komen en, of dezelfde dag, of zelfs 1 a 2 dagen later eens ging kijken en dat dan blijkt dat er nog niemand is geweest.

 

Ik ken een cacher uit Groningen die me verschrikt op heeft gebeld met de vraag wat hij met een mailtje moest van een andere cache-eigenaar. Er stond in dat hij gefeliciteerd werd met het behalen van goud. Hij vroeg me of ik wist wat dat betekende en wat hij er mee aan moest. Toen ik hem uitlegde wat goud, zilver en brons betekende was zijn antwoord: "Die lui zijn ja hartstikke gek".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is dit vragen naar de bekende weg. Of sterker nog: Deze poll geeft nooit die nauwkeurigheid als de gegevens die gc.nl al heeft. Namelijk de FTF rankingslijst!

Kijk gewoon eens in die lijst en zie hoeveel mensen FTF hebben. Hebben ze er meer dan 1, dan kun je er redelijkerwijs wel vanuit gaan, dat dit FTF jagers zijn.

 

Afgezien wat men er ook van denkt, je redenering is slaat ook nergens op :)

 

Kijk in de lijst hoeveel mensen een FTF hebben? Ja, dank je de koekoek, iedereen die een cache als eerste heeft gevonden zal op de FTFlijst staan als FTFer. Maar dat wil niet zeggen dat die gast de bedoeling heeft gehad om als FTFer op de lijst te komen. Er lopen er echt legio rond die zien dat er een nieuwe cache is en als deze in de buurt ligt, dan gaan ze even kijken, maar totaal niet met de intentie om de eerste, tweede of derde te zijn. Dus een toevalstreffer. Als er meer in je buurtje online komen, kun je toevallig zonder willens en wetens de FTFer zijn en blijven.

 

Er zijn nog echt duizenden en duizenden cachers die niets weten van FTFlijsten of zelfs van geo d'ors. Niet iedere cacher is gebruiker van dit forum, of bezoeker van geocaching.nl

 

In het Zuid-Oosten van Drenthe is het niet druk bezaaid met caches of cachers. Ik denk dat wij met onze 20 a 30 founds per jaar zelfs het actiefst zijn :)

 

Het ligt er maar net aan hoe druk bezaaid je omgeving is met caches en met geocachers. Ik heb jarenlang bovenaan gestaan als FTFer in Drenthe. En het boeit me geen ene moer. Wat mijn betreft, weg met die onzin.

 

Maar ja, ik kan er niets aan doen dat ik soms caches online zag komen en, of dezelfde dag, of zelfs 1 a 2 dagen later eens ging kijken en dat dan blijkt dat er nog niemand is geweest.

 

Ik ken een cacher uit Groningen die me verschrikt op heeft gebeld met de vraag wat hij met een mailtje moest van een andere cache-eigenaar. Er stond in dat hij gefeliciteerd werd met het behalen van goud. Hij vroeg me of ik wist wat dat betekende en wat hij er mee aan moest. Toen ik hem uitlegde wat goud, zilver en brons betekende was zijn antwoord: "Die lui zijn ja hartstikke gek".

Ok, meer dan 1 is misschien te makkelijk. Maar dat je uit deze lijst niet iets uit kunt halen ben ik niet met je eens. kijk maar eens naar de nieuwe caches (Kruimeldief, kruimeldief...waar ken ik die naam ergens van ;) ), zie je dat ze dezelfde dag nog gevonden worden met een grote FTF of GOUD log. Misschien speelde het in het begin nog niet zo, maar ik denk dat vandaag de dag de nieuwe caches toch als eerste bezocht worden door goudzoekers.

Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar als het om trends gaat, dan moet je de grootste deler pakken.

Misschien moet je dan niet naar die FTF lijst kijken, maar naar de eerste logs van de caches.

 

Wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat deze gegevens ergens anders beter achterhaald kunnen worden. De meer dan 1 op de FTF lijst is inderdaad wat te makkelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja alles is subjectief natuurlijk. Soms is het gewoon leuk om iets al allereerste te doen. (de eerste persoon op de maan, de eerste vinder van een cache...). Wat mij betreft mag het dus wel een FTF ranking worden, dus 1 = alles de rest niets... :)

De ranking mag ook wel worden afgeschaft hoor, dat zal me er niet van weerhouden om een cache die in de buurt online komt als eerste te willen vinden. :)

bewerkt door Axel-F
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grappig :)

 

Voordat ik met het FTF-gebeuren startte, is er ook een poll gehouden.

Vraag was of er een FTF-ranking zou moeten komen, omdat er hier en daar behoorlijk jacht was om eerst bij een cache te zijn.

Een grote meerderheid van de respondenten (75%) vond het niet nodig.

Ook ik was (en ben) van die mening ;)

 

Toch was ook 25% dus wel in voor zo'n ranking.

Omdat ik vind dat je minderheden niet moet negeren en bovendien gek ben op het maken van statistiekjes, heb ik toen het plan opgevat om toch een FTF-klassement bij te houden. Reintje de Vos heeft mij toen technisch bijgestaan met zowel goede ideeën om de boel zo handig mogelijk bijeen te schrapen als ook met een handig programma, waar ik goud, zilver en brons kan invullen.

 

En tot op de dag van vandaag vind ik het leuk dat klassement bij te houden.

Bovendien word ik behoorlijk gesteund door enthousiaste snelvinders die mij uitslagen doormailen die ik dan onmiddellijk kan verwerken.

 

Mijn conclusie:

Nodig? neuh. :eek:

Leuk? Jaaah. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grappig :)

 

Voordat ik met het FTF-gebeuren startte, is er ook een poll gehouden.

Vraag was of er een FTF-ranking zou moeten komen, omdat er hier en daar behoorlijk jacht was om eerst bij een cache te zijn.

Een grote meerderheid van de respondenten (75%) vond het niet nodig.

Ook ik was (en ben) van die mening ;)

 

Toch was ook 25% dus wel in voor zo'n ranking.

Omdat ik vind dat je minderheden niet moet negeren en bovendien gek ben op het maken van statistiekjes, heb ik toen het plan opgevat om toch een FTF-klassement bij te houden. Reintje de Vos heeft mij toen technisch bijgestaan met zowel goede ideeën om de boel zo handig mogelijk bijeen te schrapen als ook met een handig programma, waar ik goud, zilver en brons kan invullen.

 

En tot op de dag van vandaag vind ik het leuk dat klassement bij te houden.

Bovendien word ik behoorlijk gesteund door enthousiaste snelvinders die mij uitslagen doormailen die ik dan onmiddellijk kan verwerken.

 

Mijn conclusie:

Nodig? neuh. :eek:

Leuk? Jaaah. :)

 

En zo is het.

bewerkt door Pfotzsche
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...