flet Geplaatst 30 augustus 2007 Geplaatst 30 augustus 2007 (bewerkt) Wij hebben een groep van 51 caches liggen die veel teams proberen in 1 dag te doen. Meestal lukt dat en dan schiet het loggen er bij in of heeft men geen zin om 51 keer een aparte log te schrijven. Daar hebben wij best begrip voor maar als er staat log volgt dan weet je ook dat als die tekst wordt veranderd in een definitieve log je daar geen email van ontvangt. De cachelegger leest dit dan niet. Dat vinden wij dan weer jammer. Het team wat dan alsnog logt krijgt niet de aandacht die die log misschien verdient. Misschien moet je de legger dan even laten weten dat je nieuwe logs geplaatst zijn. Dat er teams zijn die alleen een puntje plaatsen bij alle tradi's van een serie vinden wij niet zo'n probleem, maar dat dan ook gebeurt bij de eindcache die gevonden wordt vinden wij van weinig respect getuigen. Goed het is een log maar daar is dan ook alles mee gezegd. Aan de andere kant, als je niets weet te melden is het ook goed als je maar genoten hebt van hetgeen je door de legger is aangeboden. Wij doen het nooit. Een eenvoudige tradi krijgt meestal een eenvoudige log. Een leuke multi of tradi krijgt een langere log. Log volgt doen wij dus niet en een puntje vinden wij te weinig. Als we op het moment niet kunnen loggen dan komt de log gewoon een tijd later. 30 augustus 2007 bewerkt door flet
De Roode Loper Geplaatst 30 augustus 2007 Geplaatst 30 augustus 2007 (bewerkt) Daar hebben wij best begrip voor maar als er staat log volgt dan weet je ook dat als die tekst wordt veranderd in een definitieve log je daar geen email van ontvangt. De cachelegger leest dit dan niet. Dat vinden wij dan weer jammer. Het team wat dan alsnog logt krijgt niet de aandacht die die log misschien verdient. Dat kun je oplossen door eerst een note te plaatsen dat-ie gevonden is. Log daarna met je verhaal en verwijder de note. De cache-owner krijgt dan alsnog een mail met het hele verhaal . 30 augustus 2007 bewerkt door De Roode Loper
Twin Peaks Geplaatst 30 augustus 2007 Geplaatst 30 augustus 2007 (bewerkt) Daar hebben wij best begrip voor maar als er staat log volgt dan weet je ook dat als die tekst wordt veranderd in een definitieve log je daar geen email van ontvangt. De cachelegger leest dit dan niet. Dat vinden wij dan weer jammer. Het team wat dan alsnog logt krijgt niet de aandacht die die log misschien verdient. Dat kun je oplossen door eerst een note te plaatsen dat-ie gevonden is. Log daarna met je verhaal en verwijder de note. De cache-owner krijgt dan alsnog een mail met het hele verhaal . eeehhh.. vraagje: wat gebeurt er als je je log delete...en daarna je nieuwe log plaatst? Dan krijgt de maker toch ook een email? (volgens mij zelfs 2 ;-)) 30 augustus 2007 bewerkt door Twin Peaks
Lucky Rising Star Geplaatst 30 augustus 2007 Geplaatst 30 augustus 2007 Ik heb dat wel eens gedaan voor mijn ouders als die met vakantie waren. Maar zelfs dan ze ik er vaak in "een leuke tocht hebben genoten verdere informatie volgt" En zelf log ik vaak een paar dagen later de gevonden caches. Ik wil graag een verhaaltje schrijven wat ik heb gezien of beleefd onderweg en vaak heb ik geen zin of tijd om direct te schrijven. Ook gaan mijn man vaak niet mee en vertel ik eerst het verhaal aan hem en heb geen zin om het zelfde verhaal dan direct nog eens op te schrijven. Ik weet dat dat misschien ook niet geheel juist is. Ach overal zijn wel voors of tegens voor.
Spiderwoman Geplaatst 30 augustus 2007 Geplaatst 30 augustus 2007 Ik kan natuurlijk alleen maar voor mijzelf spreken. Maar na het hunten vind ik het schrijven van de logjes gewoon erg leuk om te doen. Niet alleen voor de eigenaar maar ook voor mijzelf. Als een soort dagboek. Ik schrijf, dus ik besta!!!
WBKWADRAAT Geplaatst 30 augustus 2007 Geplaatst 30 augustus 2007 De tekst log volgt gebruik ik ook alleen maar in het geval dat er nog metaal te verdienen is. Voor het werk een nieuwe cache doen dan op het werk (daar waar gewerkt moet worden ) snel een found loggen om anderen onnodige km te besparen. Vorige week overkwam het mij dat ik 's avond na thuiskomst ging sporten en daarna kwam er een nieuwe puzzelcache online waardoor ik niet meer dezelfde dag heb gelogd . Daar voel ik mij dan al schuldig over. Als er geen metaal meer is kan je net zo goed in een keer goed loggen. Je mag toch hopen dat je bij het querien nog wel weet dat je een bepaalde cache hebt gelopen. Als je dat niet meer weet weet je vast ook niet meer de beleving van die cache. Eerst een note is wel een goede tip in deze. Groetsels WBKWADRAAT
Ilonka1980 Geplaatst 30 augustus 2007 Geplaatst 30 augustus 2007 Aangezien er de laatste tijd op het forum over allerlei "belangrijke" zaken een onderwerpje wordt gestart, dacht ik er ook nog wel één te hebben Volgens mij ben er aardig in geslaagd, gezien de reacties. Maar gebeurt dat wel altijd? Na een beetje surfen kwam ik "LOG VOLGT"s tegen van augustus 2005 (log volgt na vakantie...) en van juni 2007 bijvoorbeeld.Een bekende van mij wist te melden dat er op dit moment ongveer 488x een "log volgt" te vinden is... Wat is jullie mening over deze manier van loggen? Om dit een onderwerp met opbouwende kritiek te maken heb ik een aantal alternatieven: log volgt (misschien) log volgt (als ik zin heb) log volgt (als ik tijd heb) log volgt (maar mail me even als het te lang duurt) Als ik wat minder in mijn tijd zit zal ik heus wel eens 'log volgt' gebruiken (voor zover ik weet heb ik dit nog niet gebruikt) en later vervangen door een langere log. En vergeet ik dit dan mag je me best mailen (graag zelfs!) om mij er aan te herinneren. Een fatsoenlijk logje schrijven hoeft niet zoveel tijd te kosten en foto's uploaden kan later ook nog. Straks ga ik met vakantie en dan zal het voorkomen dat ik een aantal keer 'log follows' ga gebruiken. Als iemand meldt 'log volgt' dan ben ik van mening dat je dit dan ook moet doen.
Spiderwoman Geplaatst 30 augustus 2007 Geplaatst 30 augustus 2007 Ik schrijf onderweg altijd van alles op papiertjes. Verhaaltje zit dan allang in mijn hoofd. Als ik thuis kom log ik meteen. Al is het midden in de nacht...... Ik heb welgeteld 1x log volgt gebruikt. Inderdaad in de vakantie. Ga me ook altijd schuldig voelen als ik een dag te laat log. Hetzelfde voor TB`s, als ik die langer dan twee of drie weken heb, dan ga ik gelijk de eigenaar mailen. Ook wel irritant hoor als je zo bent. Ga vaak veels te laat naar bed. Foto`s volgen weleens een dagje later.
madman Geplaatst 30 augustus 2007 Geplaatst 30 augustus 2007 (bewerkt) Het maakt mij niet uit of een log lang of kort is, maar LOG VOLGT vind ik echt een NO GO AREA! Waarom? Omdat ik graag de reacties van mensen weet. Een bericht in mijn mailbox met de tekst "log volgt" heb ik dus niks aan. En dan wordt soms pas een week later de echte log geplaatst. Maar ikzelf open dagelijks mijn mail meerdere malen ... en telkens staat die gelezen mail met "log volgt" daar ... toch maar weer eens kijken of het toevallig al aangepast is ... erg frustrerend. Vooral Team Pentagram doet dat altijd bij ons. Ik snap niet dat niet even een paar dagen kunnen wachten met loggen totdat ze echt tijd hebben om dat te doen. Willen echt zo graag de puntjes vast hebben? Komt het vandaag niet dan komt het morgen toch wel? Laat die log dan gewoon later volgen ... maar niet vooraf gaan aan een log volgt. Dan zie ik gewoon mijn mailtje met een leuke log verschijnen in plaats van log volgt ... Ikzelf schrijf gewoon datum en tijd op het cache-papier en die leg ik bij m'n computer, of in mijn koffer als ik op vakantie ben. Ter zijner tijd ga ik gewoon alles lekker loggen met de herinneringen die ik dan nog heb ... dat zijn meestal ook de meest belangrijke dingen die je onthoudt. Maar het nut van eerder log volgt loggen ... NUTTELOOS! 30 augustus 2007 bewerkt door madman
fub Geplaatst 31 augustus 2007 Geplaatst 31 augustus 2007 Ik kan me voorstellen dat je 'log volgt' schrijft als: - Het om eremetaal gaat; - Je de administratie van TBs en coins op orde wilt hebben. Beiden zouden met een note kunnen -- dan krijgt de cachelegger ook een mailtje met je eigenlijke log zodra je de Found logt. Zelf probeer ik altijd iets te maken van onze logjes -- het is toch een manier om de cache-legger te laten weten wat je er van vond. Elke cache krijgt van mij een unieke log. Toen we het Rondje Bernheze deden, heeft dat veel tijd gekost (en af en toe ook diep nadenken, want na een stuk of tien haal je de raapmicro's snel door elkaar...), maar ik vind het belangrijk om de cache-legger goede feedback te geven.
Team Gelaen Geplaatst 31 augustus 2007 Geplaatst 31 augustus 2007 En ach, ergens kan ik 'log volgt' (soms) nog meer waarderen dan na een cahce van 7 km te lezen: 'leuke cache, goed gevonden' Alleen jammer dat je na een edit van een log geen mail meer krijgt van geocaching .com. En voor het eremetaal, het is natuurlijk handig om te weten dat je niet hoeft te gaan, maar het logboekje telt en niet het internet. Jan
FerryStreens&Fairyglitters Geplaatst 31 augustus 2007 Geplaatst 31 augustus 2007 FOUND "Log volgt..." is een cachelegger blij maken met een dooie mus ! Ook al ben je van plan 1 minuut later al, de prachtigste log uit de hele serie van vinders te plaatsen, voor de meeste cacheleggers is het een echte dooddoener. En dat is natuurlijk erg jammer. Maar eigenlijk is het nog enorm egositisch ook... Verplaats je gedachten eens in die van de cachelegger. Met een FOUND "Log volgt..." geef je duidelijk aan: "IK vind het belangrijk dat MIJN adminstratie op orde is en de rest zoekt het maar lekker uit." Als je dan niet kunt wachten om "Log volgt..." te plaatsen, doe dat dan als NOTE, maar _niet_ als FOUND. Je kunt tenslotte je NOTE omzetten naar een FOUND en dan blijft je log op exact dezelfde positie staan. Met een NOTE "Log volgt..." geef je iets subtieler aan: " IK vind het wel belangrijk dat de caches in de goede volgorde gelogd worden, maar vooral dat de TB administratie voor ANDEREN op orde blijft, maar er hoeft nog niet zo nodig GESCOORD te worden." Het blijft jammer dat en cachelegger geen e-mail krijgt van plaatsen van de bijgewerkte log... Als wij een Virtual of een Earthcache loggen, dan wachten we meestal netjes de logbevestiging af. In het geval dat we op vakantie zijn en nog een foto toe moeten voegen, dan loggen we een NOTE, _met_ volledige log, en zetten de note dan om naar een FOUND zodra we thuis de foto toe kunnen voegen. FOUND "Log volgt..." loggers krijgen bij ons de eerste keer een waarschuwing, dat Earthcaching een ander spelletje is dan Geocaching. Er zijn immers regels opgelegd door de GSA, waaraan een cachelegger zich moet houden. Waarom zouden loggers zich daar niet aan hoeven te houden? Een tweede keer wordt een FOUND "Log volgt..." zonder discussie verwijderd. Zo is het spelletje nu eenmaal, hiervan is melding gemaakt op de cachepagina, dus je had het kunnen lezen. Succes met loggen !
Quaerens Geplaatst 31 augustus 2007 Geplaatst 31 augustus 2007 Give me a break! Als je je hier druk om kan maken moet de rest van je leven wel heel erg perfect zijn.
De Oliva's Geplaatst 31 augustus 2007 Geplaatst 31 augustus 2007 We doen ons best om altijd wel wat relevants te schrijven, want ook "gevonden om... uur" is een log van niks. Zelf als het een weinig zeggende micro betreft vloeien er altijd wel een paar regels uit de electronische pen. En ook als het 20 caches op een dag waren. Wij vinden het ook leuk om achter de PC de dag nog eens te herbeleven op die manier. Maar, zoals vaker op dit forum geargumenteerd, ieder zijn ding. "log volgt".... tja, als die inderdaad volgt, vooruit dan maar.
Tanuki Geplaatst 31 augustus 2007 Geplaatst 31 augustus 2007 (bewerkt) Je moet het allemaal maar weten.... Als beginnende cacher had ik geen idee dat een log verstuurd word naar de maker. Eigenlijk wel logisch maar nooit bij stilgestaan en zal daar niet de enige in zijn. Heb zelf dus ook wel eens gelogd met 'Gevonden: log volgt, TB aanmelden'. Later inderdaad d.m.v. 'edit' wel een log geschreven, maar geen idee dat ik daarmee de maker tekort deed. Wel vindt ik dat sommige reacties hier wel erg kort door de bocht zijn. E.e.a. kan dus, zoals in mijn geval, gewoon een kwestie van onwetendheid zijn. In elk geval is dit weer een leerzaam topic, mocht ik weer eens even snel iets willen melden, TB/coin in/uit of meldingen als 1'st, 2'nd of 3'rd zal ik dat doen via een 'note'. Heb overigens nog een vraag die m.i. aansluit op deze zaak: In veel logs lees ik dat de eerste keer de cache niet gevonden is en ook gemeld als 'not found'. Deze log is dan niet terug te vinden als 'not found' en soms is deze gewoon 'geedit' en veranderd in een 'found'. Hoe zit dit dan? Is dit volgens de spelregels? Persoonlijk vindt ik als je een 'not-found' logged je deze gewoon laat staan en nadien als je de cache gevonden heb een nieuwe log 'found' aanmaakt. Of is een 'not-found' een erg grote schande? CU! Tanuki aka Jacob 31 augustus 2007 bewerkt door Tanuki
Aanbevolen berichten