Pa en Ma Beer Geplaatst 8 juli 2007 Geplaatst 8 juli 2007 Laat er nou toevallig voor al dit kleine leed een oplossing zijn. Ga naar de dump en koop een mooi groen kistje. Daarna naar de Hema voor een log boekje met 200 bladzijden. Dus 400 kantjes. En je kunt jaren voor uit. Ik vind als je een probleem maakt moet je niet klagen als het er dan is. Kom net terug uit Denemarken heb daar meer als 50 schatten bezocht. Waarvan veel van 1 team, maar allemaal netten bakjes met mooi log boek. Doe je voordeel er mee. Groet Pa Beer
Twin Peaks Geplaatst 8 juli 2007 Geplaatst 8 juli 2007 (bewerkt) Klein puntje van ergenis. Het is toch niet te geloven dat er cachers zijn die menen zowat de helft van een nanologrolletje te moeten gebruiken om een boodschap achter te laten. Er is al zo weinig ruimte op zo'n strookje! Dan volstaat alleen het schrijven van je naam toch al! Zo kan de legger om de dag wel een nieuw strookje erin doen. Het is best wel leuk om wat meer te schrijven, maar doe dat op de site of in een groter boekje in de regular caches. Ik heb dat nu bij 2 nano's meegemaakt, eergisteren in Hoorn en gisteren in Schagen. Snapt men dat nu niet of ben ik nu gek? (Ja, okee, IK ben gek ) TIP van FLIP: zet met lettergrootte 36, type Arial (condensed natuurlijk, want het moet in een NANO), op een A4-tje (rijstpapier natuurlijk, want het moet in een NANO) op welke manier er gelogd moet worden, bijv. "alleen loggen met Initialen en datum. Uitgebreid loggen mag op de site" Vouw het A4-tje op (zo klein mogelijk natuurlijk, want het moet in een NANO) en stop het bij je logrol in de nano. Dan weet iedereen hoe ze een NANO moeten loggen GEINTJE natuurlijk ! Iedereen snapt toch zeker wel als je een nano vind (ALS je hem vind) met zo'n ieniemienie logrolletje erin, dat je dan zo klein mogelijk logt. Al moet ik je eerlijk zeggen dat ik bij die ene nano die ik ooit heb gevonden de grootste moeite had om op de bemeten ruimte (er stonden genummerde vakjes op) e.e.a. leesbaar te loggen. Wellicht was het als subtiel protest tegen NANO's bedoeld? NANO's: wie dat heeft verzonnen moeten ze een poosje met magneten onder een brug hangen! 8 juli 2007 bewerkt door Twin Peaks
blazez Geplaatst 8 juli 2007 Geplaatst 8 juli 2007 Laat er nou toevallig voor al dit kleine leed een oplossing zijn. Ga naar de dump en koop een mooi groen kistje. Daarna naar de Hema voor een log boekje met 200 bladzijden. Dus 400 kantjes. En je kunt jaren voor uit. Ik vind als je een probleem maakt moet je niet klagen als het er dan is. Kom net terug uit Denemarken heb daar meer als 50 schatten bezocht. Waarvan veel van 1 team, maar allemaal netten bakjes met mooi log boek. Doe je voordeel er mee. Groet Pa Beer Ik zie de oplossing niet helemaal, maar dat kan ook aan mij liggen. Je bedoeld dat je een groen kistje met een logboekje van 200 pagina's/400 kantjes in een nano cointainertje wil stoppen??? past dat daar in denemarken? wauw. lijkt me geweldig <sorry, kon het niet laten>
superboppe Geplaatst 8 juli 2007 Geplaatst 8 juli 2007 Wat te denken hiervan: Microdot? En dan het stickertje met een pincet aanbrengen, waarna met een speldenkop aan te drukken...
cachorganic Geplaatst 8 juli 2007 Geplaatst 8 juli 2007 Ik heb mijn nano weer vervangen voor een micro omdat ik gek werd van het vervangen van het logrolletje....
Ilonka1980 Geplaatst 8 juli 2007 Geplaatst 8 juli 2007 Wat te denken hiervan: Microdot? En dan het stickertje met een pincet aanbrengen, waarna met een speldenkop aan te drukken... Heb jij je microscoop altijd bij je??? Ikke niet, daar ik er geen heb.... Voor de micro's (en andere caches) heb ik sinds kort stickertjes met naam & datum & tijd van 4,3 cm bij 1,6 cm (en laten ze nou in een fotorolkokertje passen!) Enne... nano's ga ik voorlopig niet zoeken, veeeeeels te klein, eerst maar meer ervaring opdoen
Blauwvinger Geplaatst 8 juli 2007 Geplaatst 8 juli 2007 Voor de micro's (en andere caches) heb ik sinds kort stickertjes met naam & datum & tijd van 4,3 cm bij 1,6 cm (en laten ze nou in een fotorolkokertje passen!) Voor de fotorolkokertjes heb ik sinds kort een stempeltje. Heeft mijn log toch een eigen smoel en wordt het rolletje tenminste niet dikker.
no-name Geplaatst 8 juli 2007 Auteur Geplaatst 8 juli 2007 Wat te denken hiervan: Microdot? En dan het stickertje met een pincet aanbrengen, waarna met een speldenkop aan te drukken... Heb jij je microscoop altijd bij je??? Ikke niet, daar ik er geen heb.... Voor de micro's (en andere caches) heb ik sinds kort stickertjes met naam & datum & tijd van 4,3 cm bij 1,6 cm (en laten ze nou in een fotorolkokertje passen!) Enne... nano's ga ik voorlopig niet zoeken, veeeeeels te klein, eerst maar meer ervaring opdoen Welnee, joh. Is helemaal niet moeilijk! Die 2 die ik gedaan heb zijn heel goed te doen. En hopelijk komt er over een paar dagen een nanocache van mij on-line en die is ook heel makkelijk om te doen. Gewoon doen, hoor. Gaat een stuk sneller dan die 3+ sterren mysteries.
Ilonka1980 Geplaatst 8 juli 2007 Geplaatst 8 juli 2007 (bewerkt) Welnee, joh. Is helemaal niet moeilijk! Die 2 die ik gedaan heb zijn heel goed te doen. En hopelijk komt er over een paar dagen een nanocache van mij on-line en die is ook heel makkelijk om te doen. En hij komt te liggen tussen de Lek en de Linge?? Dan wil ik wel eens een poging doen om een nano te zoeken en te vinden en vooral de grootste uitdaging: Het nanologrolletje invullen Gaat een stuk sneller dan die 3+ sterren mysteries. Ehhh, daar begin ik nog maar niet aan... Die snap ik meestal niet eens 8 juli 2007 bewerkt door Ilonka1980
De Roode Loper Geplaatst 9 juli 2007 Geplaatst 9 juli 2007 en vooral de grootste uitdaging: Het nanologrolletje invullen [/i][/color] Wat dacht je van oprollen en er weer in doen .
TheFamily Geplaatst 9 juli 2007 Geplaatst 9 juli 2007 en vooral de grootste uitdaging: Het nanologrolletje invullen [/i][/color] Wat dacht je van oprollen en er weer in doen . En helemaal als het buiten miezert of regent.
Quaerens Geplaatst 9 juli 2007 Geplaatst 9 juli 2007 Okee, sorry Quaerens. Je hebt ook wel een beetje gelijk. Maar als anderen er een beetje rekening mee houden is dat toch voor iedereen prettiger. Dat is natuurlijk helemaal waar.
no-name Geplaatst 9 juli 2007 Auteur Geplaatst 9 juli 2007 Okee, sorry Quaerens. Je hebt ook wel een beetje gelijk. Maar als anderen er een beetje rekening mee houden is dat toch voor iedereen prettiger. Dat is natuurlijk helemaal waar. off topic: ik heb overigens wel alle albums van Guust Flater. Vind ik helemaal geweldig!
BBosman Geplaatst 9 juli 2007 Geplaatst 9 juli 2007 Klein puntje van ergenis. Het is toch niet te geloven dat er cachers zijn die menen zowat de helft van een nanologrolletje te moeten gebruiken om een boodschap achter te laten. Er is al zo weinig ruimte op zo'n strookje! Dan volstaat alleen het schrijven van je naam toch al! Zo kan de legger om de dag wel een nieuw strookje erin doen. Het is best wel leuk om wat meer te schrijven, maar doe dat op de site of in een groter boekje in de regular caches. Ik heb dat nu bij 2 nano's meegemaakt, eergisteren in Hoorn en gisteren in Schagen. Snapt men dat nu niet of ben ik nu gek? (Ja, okee, IK ben gek )Aan de andere kant weet je als legger van een nano dat je daar meer dan gemiddeld onderhoud op zult moeten plegen. Ik heb voor mijn nano (die in Hoorn) dus ook standaard een andere nano met leeg logrolletje in de auto liggen. Zodra ik een melding krijg dat de logrol vol is (of de griek hem ook niet meer kan vinden) dan rij ik vanuit mijn werk even langs om hem te vervangen. Op die manier kost het me maar 10 minuten per keer en is het redelijk makkelijk op te brengen. Waar ik meer moeite mee heb, is dat mensen de nano niet op exact dezelfde plaats terugplaatsen. Ik heb nu al 2 keer gehad dat ik 15 minuten bezig ben geweest om mijn eigen nano terug te vinden. Dat vind ik wel erg irritant. Op andere locaties wil de nano namelijk bij een stevige regenbui nog wel eens gaan "wandelen".
Stokstaartje Geplaatst 9 juli 2007 Geplaatst 9 juli 2007 Voor de liefhebbers heb ik een excel-bestandje waarmee je 77 stickers van 2,5 x 2,5 cm kan printen. Past op een standaard stickerformaat. Als je een beetje strak knipt wordt het nog kleiner. Stuur maar een PB als je geinteresseerd bent. Nog niet tegengekomen dat dit niet binnen de bestemde lijntjes paste. Behalve dan bij GroenekaNano Toen ook niet geplakt uiteraard.
Aanbevolen berichten