florabora Geplaatst 10 april 2007 Geplaatst 10 april 2007 (bewerkt) Werd gisteravond gebeld door wat 'opgeschoten' klinkende jongeren. "Kheb je doos gevonduhhh en ga um in de fik stekuuhhhh!!!!" Ik enigszins verbaasd en reageerde vrij netjes: moet je niet doen joh, 't hoort bij een spel. Je mag er iets uithalen en schrijf ff je naam in het boekje. Daarna moet je hem weer terugstoppen, het is namelijk een spel... In de aanname dat er nog eentje tussen zat die wel kon lezen, hoopte ik dat ze de stash note zouden lezen en begrijpen dat deze 'doos' daar ongehavend moet blijven liggen. Iets later op de avond belden ze weer: "ik wil die doos (red.: ammokist) hebbuuh!!". Ik: die kun je bij de dump kopen. heb je je naam nou al in het boekje geschreven...? <opgehangen> In de veronderstelling dat de cache deze avond vernietigd zou worden door een stel kansloze breezer-pubers zat het me niet lekker en wilde ik er heen gaan om de cache te redden. Toch maar niet gedaan, het betreft inmiddels maar 10 eu bij elkaar aan waarde en er zaten toch geen TB's meer in. Vanochtend vroeg naar de locatie gegaan om te kijken of er nog iets te redden viel. Het viel me nog niet eens tegen. De cache lag op dezelfde plaats en zelfs nog enigszins afgedekt. Toen ik hem openmaakte, rook in een brandlucht. Ze hadden hem volgestopt met hooi en dat in de fik gestoken. Op zich niet zo slim om te denken dat het dan door blijft branden als je de deksel dicht doet... Maar goed; de cache is weer schoon en ready for action maar ik vraag me af wat nou wijsheid is. Moet ik hem hier nu weghalen en een andere plek zoeken? Dat betekent a) toegeven aan die k#tkinderen en B.) de multi aanpassen. Aan de andere kant heb ik zoiets van: laat hem daar maar liggen. Als ze zich in de eerste keer konden beheersen en de lol er niet van in hebben gezien, dan komen ze misschien niet terug. Maar als dit een hangplek wordt, kan ik er wel op rekenen dat de cache geen lang leven meer heeft. Leerpunt is wel dat het goed is om je 06 op de cache te hebben staan. Ik denk dat als er geen mens of stem achter die rare groene doos zat, dat ze hem dan zeker vernietigd hadden. Les 2 is dat je beter rustig kan blijven en vanuit een vaderlijk gezag met ze mee kunt praten dan dat je ze probeert 'weg te jagen'. En les 3 is dat je er op zo'n moment maar beter niet heen kan gaan. Er lag namelijk een grote verroeste ijzeren staaf over een putdeksel waar de cache vlakbij ligt vastgeklonken aan het deksel en die lag vanochtend in twee stukken... Ik hoor graag jullie ervaringen en goede raad. 10 april 2007 bewerkt door florabora
bapamaci Geplaatst 10 april 2007 Geplaatst 10 april 2007 Mischien een poosje disabled zetten en wachten tot de rust terug gekeerd is. Als ze hem de volgende keer niet meer zien denken ze mischien dat hij is verdwenen op die plek.
smeule Geplaatst 10 april 2007 Geplaatst 10 april 2007 Maar goed; de cache is weer schoon en ready for action maar ik vraag me af wat nou wijsheid is. Moet ik hem hier nu weghalen en een andere plek zoeken? Dat betekent a) toegeven aan die k#tkinderen en B.) de multi aanpassen. Enige tijd geleden is onze nieuwe cache ook verdwenen, ik heb hem gewoon weer terug gelegt en nu is er niks meer aan de hand. Maar ik zou in dit geval (je weet zeker dat het jongeren zijn) verplaatsen, simpel weg als ze er weer een keer in de buurt zijn zullen ze echt wel weer gaan kijken. En je multi aanpassen hoeft niet, zet gewoon op de cachepagina ''vanaf het coord dat je krijgt X graden en Y meter'' opgelost
Track_leader Geplaatst 10 april 2007 Geplaatst 10 april 2007 ff offline en een andere plek zoeken....
Ketelbinkje Geplaatst 10 april 2007 Geplaatst 10 april 2007 (bewerkt) Werd gisteravond gebeld door wat 'opgeschoten' klinkende jongeren. "Kheb je doos gevonduhhh en ga um in de fik stekuuhhhh!!!!" Ik enigszins verbaasd en reageerde vrij netjes: moet je niet doen joh, 't hoort bij een spel. Je mag er iets uithalen en schrijf ff je naam in het boekje. Daarna moet je hem weer terugstoppen, het is namelijk een spel... In de aanname dat er nog eentje tussen zat die wel kon lezen, hoopte ik dat ze de stash note zouden lezen en begrijpen dat deze 'doos' daar ongehavend moet blijven liggen. Iets later op de avond belden ze weer: "ik wil die doos (red.: ammokist) hebbuuh!!". Ik: die kun je bij de dump kopen. heb je je naam nou al in het boekje geschreven...? <opgehangen> In de veronderstelling dat de cache deze avond vernietigd zou worden door een stel kansloze breezer-pubers zat het me niet lekker en wilde ik er heen gaan om de cache te redden. Toch maar niet gedaan, het betreft inmiddels maar 10 eu bij elkaar aan waarde en er zaten toch geen TB's meer in. Vanochtend vroeg naar de locatie gegaan om te kijken of er nog iets te redden viel. Het viel me nog niet eens tegen. De cache lag op dezelfde plaats en zelfs nog enigszins afgedekt. Toen ik hem openmaakte, rook in een brandlucht. Ze hadden hem volgestopt met hooi en dat in de fik gestoken. Op zich niet zo slim om te denken dat het dan door blijft branden als je de deksel dicht doet... Maar goed; de cache is weer schoon en ready for action maar ik vraag me af wat nou wijsheid is. Moet ik hem hier nu weghalen en een andere plek zoeken? Dat betekent a) toegeven aan die k#tkinderen en B.) de multi aanpassen. Aan de andere kant heb ik zoiets van: laat hem daar maar liggen. Als ze zich in de eerste keer konden beheersen en de lol er niet van in hebben gezien, dan komen ze misschien niet terug. Maar als dit een hangplek wordt, kan ik er wel op rekenen dat de cache geen lang leven meer heeft. Leerpunt is wel dat het goed is om je 06 op de cache te hebben staan. Ik denk dat als er geen mens of stem achter die rare groene doos zat, dat ze hem dan zeker vernietigd hadden. Les 2 is dat je beter rustig kan blijven en vanuit een vaderlijk gezag met ze mee kunt praten dan dat je ze probeert 'weg te jagen'. En les 3 is dat je er op zo'n moment maar beter niet heen kan gaan. Er lag namelijk een grote verroeste ijzeren staaf over een putdeksel waar de cache vlakbij ligt vastgeklonken aan het deksel en die lag vanochtend in twee stukken... Ik hoor graag jullie ervaringen en goede raad. Sowieso, heb je al mazzel gehad dat het bos niet in de hens is gegaan. En ja dit is eigenlijk een zaak die je ook bij de Hermandad moet aankaarten, omdat zij ook niet zitten te wachten op een stukje bos dat in lichterlaaie is gezet door breezer punks (ik neem aan dat het jongens zijn anders schijnt het zo te zijn dat je de term breezer sletjes moet gebruiken). Verplaatsen is verstandig en liefst zelf een behoorlijk eind verder, omdat de lokale jeugd niet weet waar het doosje ligt. Ik had van het weekiende te maken met zeer jeudige cachers zij waren niet opzoek naar een doosje, maar naar paaseieren. Een paar eieren lagen griezelig dicht in de buurt van de cache. Tja en dan kan je ze oppeuzelen of even verplaatsen . Ik heb ze verplaatst en moeders zat me met argus ogen te bestuderen. Je voelde wat ze dacht: "Wat doet die rare snuiter daar tegen die boom?" Tja en met de toename van het aantal caches neemt ook het aantal incidenten toe. Dat is helaas onvermijdelijk. 10 april 2007 bewerkt door Ketelbinkje
ET4FR & CO Geplaatst 10 april 2007 Geplaatst 10 april 2007 Maar goed; de cache is weer schoon en ready for action maar ik vraag me af wat nou wijsheid is. Moet ik hem hier nu weghalen en een andere plek zoeken? Dat betekent a) toegeven aan die k#tkinderen en B.) de multi aanpassen. Enige tijd geleden is onze nieuwe cache ook verdwenen, ik heb hem gewoon weer terug gelegt en nu is er niks meer aan de hand. Maar ik zou in dit geval (je weet zeker dat het jongeren zijn) verplaatsen, simpel weg als ze er weer een keer in de buurt zijn zullen ze echt wel weer gaan kijken. En je multi aanpassen hoeft niet, zet gewoon op de cachepagina ''vanaf het coord dat je krijgt X graden en Y meter'' opgelost Als je dit doet (X graden en Y meter) moet je hem wel opnieuw aanbieden, hij ligt dan op een andere plek en daar moet je weer toestemming voor hebben en moet hij dus weer door de reviewers bekeken worden. Ik zou hem tijdelijk disabelen en even afwachten, af en toe even kijken en dan evt toch verplaatsen.
GlennD Geplaatst 10 april 2007 Geplaatst 10 april 2007 zou hem gelijk weghalen en verplaatsen voordat je ammobox plus spul weg is... dat is natuurlijk zonde. en een doosje pakken en groen schilderen en daarvoorin de plaats leggen
gr2 Geplaatst 10 april 2007 Geplaatst 10 april 2007 Ze hadden hem volgestopt met hooi en dat in de fik gestoken. Op zich niet zo slim om te denken dat het dan door blijft branden als je de deksel dicht doet... Wat een losers. Stond de nummerherkenning niet aan?
De Oliva's Geplaatst 10 april 2007 Geplaatst 10 april 2007 Gezien het taal gebruik (fonetisch geschreven naar ik aanneem) geen jongeren die vaak een skool fan binnuh sien. Een metertje of honderd verplaatsen zou ik zeggen. En ja, daarmee geef je toe aan een vorm van cache-terrorisme. Maar dan ben je zelf uiteindelijk wel de meest intelligente partij (wat in dit geval nou ook weer niet zo'n heel grote prestatie lijkt....). zou hem gelijk weghalen en verplaatsen voordat je ammobox plus spul weg is... dat is natuurlijk zonde. en een doosje pakken en groen schilderen en daarvoorin de plaats leggen En vullen met iets smerigs? Boterzuur bijvoorbeeld (OEPS BIJZONDER FOUTE TIP-NIET DOEN HOOR!!!)
smeule Geplaatst 10 april 2007 Geplaatst 10 april 2007 Maar goed; de cache is weer schoon en ready for action maar ik vraag me af wat nou wijsheid is. Moet ik hem hier nu weghalen en een andere plek zoeken? Dat betekent a) toegeven aan die k#tkinderen en B.) de multi aanpassen. Enige tijd geleden is onze nieuwe cache ook verdwenen, ik heb hem gewoon weer terug gelegt en nu is er niks meer aan de hand. Maar ik zou in dit geval (je weet zeker dat het jongeren zijn) verplaatsen, simpel weg als ze er weer een keer in de buurt zijn zullen ze echt wel weer gaan kijken. En je multi aanpassen hoeft niet, zet gewoon op de cachepagina ''vanaf het coord dat je krijgt X graden en Y meter'' opgelost Als je dit doet (X graden en Y meter) moet je hem wel opnieuw aanbieden, hij ligt dan op een andere plek en daar moet je weer toestemming voor hebben en moet hij dus weer door de reviewers bekeken worden. Ik zou hem tijdelijk disabelen en even afwachten, af en toe even kijken en dan evt toch verplaatsen. Maar als je hem herplaats op dezelfde plek loopt je de kans dat ie nog een keer word geript met coins of TB's er in dat is nog meer zonde, dan kan je beter de cache opnieuw aanbieden.
no-name Geplaatst 10 april 2007 Geplaatst 10 april 2007 Gezien het taal gebruik (fonetisch geschreven naar ik aanneem) geen jongeren die vaak een skool fan binnuh sien. Een metertje of honderd verplaatsen zou ik zeggen. En ja, daarmee geef je toe aan een vorm van cache-terrorisme. Maar dan ben je zelf uiteindelijk wel de meest intelligente partij (wat in dit geval nou ook weer niet zo'n heel grote prestatie lijkt....). zou hem gelijk weghalen en verplaatsen voordat je ammobox plus spul weg is... dat is natuurlijk zonde. en een doosje pakken en groen schilderen en daarvoorin de plaats leggen En vullen met iets smerigs? Boterzuur bijvoorbeeld (OEPS BIJZONDER FOUTE TIP-NIET DOEN HOOR!!!) Kunnen we die jongeren niet een kilometer of 100 verplaatsen? IN een school bijvoorbeeld? Of naar een andere planeet?
Goedweerloper Geplaatst 10 april 2007 Geplaatst 10 april 2007 Gezien het taal gebruik (fonetisch geschreven naar ik aanneem) geen jongeren die vaak een skool fan binnuh sien. Een metertje of honderd verplaatsen zou ik zeggen. En ja, daarmee geef je toe aan een vorm van cache-terrorisme. Maar dan ben je zelf uiteindelijk wel de meest intelligente partij (wat in dit geval nou ook weer niet zo'n heel grote prestatie lijkt....). zou hem gelijk weghalen en verplaatsen voordat je ammobox plus spul weg is... dat is natuurlijk zonde. en een doosje pakken en groen schilderen en daarvoorin de plaats leggen En vullen met iets smerigs? Boterzuur bijvoorbeeld (OEPS BIJZONDER FOUTE TIP-NIET DOEN HOOR!!!) Kunnen we die jongeren niet een kilometer of 100 verplaatsen? IN een school bijvoorbeeld? Of naar een andere planeet? Als je de cache eens in een school legt, dan wordt die niet geript door dit soort hangjongeren. Maar een nepcache met boterzuur op de cache locatie doet het ook heel goed... dan komen ze daar nooit meer terug en kan na een paar maanden de echte cache weer op z'n oude plek terecht.
Team WilP Geplaatst 10 april 2007 Geplaatst 10 april 2007 Tijdelijk disable een goedkoop bakje met wat papier en een potlood er in en ff afwachten wat er gebeurt. Daarna herplaatsen of de cache enigszins aanpassen en opnieuw ter review aanbieden.
BigFurryMonster Geplaatst 10 april 2007 Geplaatst 10 april 2007 ...dynamiet, ontsteking, een automatische timer die afgaat als ze je 06 bellen, ... ...oeps. Sorry. Meest praktische tip is die hierboven: tijdelijk een goedkope versie van de cache neerleggen, even waarschuwen er geen TB's in te doen, en afwachten. Tenzij er nabij een net zo goede verstopplek is natuurlijk.
Team Professor X Geplaatst 10 april 2007 Geplaatst 10 april 2007 ...dynamiet, ontsteking, een automatische timer die afgaat als ze je 06 bellen, ... ...oeps. Sorry. Meest praktische tip is die hierboven: tijdelijk een goedkope versie van de cache neerleggen, even waarschuwen er geen TB's in te doen, en afwachten. Tenzij er nabij een net zo goede verstopplek is natuurlijk. Met het 1e gedeelte ben ik het wel eens. Of er een echte jongeren hangplek van maken 2e gedeelte, niet herplaatsen op dezelfde plek, dat is vragen om problemen. Iets verderop met de graden/afstand methode, prima idee. Opnieuw toestemming!? Kom nou toch........(iets met Rome en Paus ) 3e gedeelte van mezelf.....Ja, dat is een bijna rip. Wij hadden vandaag de eer van een complete rip waarbij onze Geocoinracecoin WILG is gejat . Dan krijg je wel wat wilde ideeën
Aanbevolen berichten