Stokstaartje Geplaatst 2 april 2007 Geplaatst 2 april 2007 Maar hier is geen sprake van een rip dunkt me. Nog niet nee.. maar als ik een dreuzel was geweest en ik zou zo'n kistje zien liggen...op z'n minst een handig ding om roestige spijkers in te bewaren... Voorkomen is beter dan genezen idd
flet Geplaatst 2 april 2007 Geplaatst 2 april 2007 Nadat we zondag 1 april 25 km hadden getraind voor de 4-daagse, kwamen we thuis en lazen een email dat twee wp's van onze cache Pretwandeling vernield waren. Bij wp 4 lag een kinderpuzzel in een doosje. Enkele onverlaten hadden als bezetenen op de puzzel en het doosje in liggen prikken. Het geheel was zodanig vernield dat je eruit op kon maken dat hier jongeren met een zeer moeilijk te verwerken jeugd bezig zijn geweest. Omdat bij de cache Pretwandeling al meerdere keren op hysterische wijze waypoints zijn vernield, hebben we nu de route gearchiveerd. Uit de sporen hebben we op kunnen merken dat er hier sprake was van hanggroep jongeren die het geocachen waarschijnlijk geen warm hart toedragen.
apiedi@k Geplaatst 2 april 2007 Geplaatst 2 april 2007 Na een lekker weekendje met de camper opstap geweest te zijn, las ik in mijn e-mail meerdere keren dat ze mijn apenstreken 1 gepikt hadden. Helemaal nergens meer iets te bekenen van de box en zijn inhoud. Gelukkig zaten er geen coin's of TB's in op dat moment. Heb inmiddels een niewe plek gevonden en Apenstreken 1 is weer speurbaar. Ik denk dat voor het rippen van caches meestal jeugdigen verantwoordelijk zijn, ik kan mij van volwassenen haast niet voorstellen dat zij een cache weghalen of vernielen wanneer zij de geocache beschrijving lezen die in de cache hoort te zitten. Maar ja, zeg nooit nooit.
Wammus Geplaatst 2 april 2007 Geplaatst 2 april 2007 Omdat bij de cache Pretwandeling al meerdere keren op hysterische wijze waypoints zijn vernield, hebben we nu de route gearchiveerd. Ai, wat zonde.. Pretwandeling was enorm leuk!
zitawalk Geplaatst 2 april 2007 Geplaatst 2 april 2007 Helaas is een van onze caches (Immerloo Park) vorige week geripped. Waarschijnlijk is hij of in zijn geheel in het water gegooid of in zijn geheel meegenomen, er was geen snippertje meer te vinden...... Of Barny, jij heb hem als laatste gelogged.....ligt `ie misschien nog in je bussie????? helaas ik heb het hele bussieondersteboven gekeert maar geen ammobox gevonden. maar dat neemt niet weg dat ik het heel vervelend vind dat hij net na mij verdwenen is Barny Er lag veel rommel in de buurt nu, lege energiedrankflesjes, condooms......was misschien toch al niet zo`n goede plek. De kist is vervangen door een glazen pot, en ligt nu hoog en droog op een nieuw plekje.....oeps, hinthinthint
rwarmer Geplaatst 3 april 2007 Geplaatst 3 april 2007 Tja, De helft van mijn caches is ook net geript . Ik had er maar twee, dus dat valt gelukkig wel mee . De ammobox, de travelbug en het logboek zijn verdwenen, de rest is gewoon rondgestooid in de prachtige natuur. Het gaat om Zonnegloren, en nu blijkt dat rond dezelfde tijd ook Greetings from the South geript te zijn en die ligt best dichtbij. Toevallig ? Ik heb geen idee. Komend weekend leg ik hem terug, maar wel een klein stukje verder. We zien wel wat er dan gebeurd. <Team Warmer: Jos> Zonnegloren ligt er weer (ietsje meer het bos in). Morgen is hij jarig, want dan ligt hij er vijf jaar. Met een rip in de vijf jaar valt het nog alles mee. <Team Warmer: Jos>
GeoAlmere Geplaatst 3 april 2007 Geplaatst 3 april 2007 Heb inmiddels een niewe plek gevonden en Apenstreken 1 is weer speurbaar.Ik denk dat voor het rippen van caches meestal jeugdigen verantwoordelijk zijn, ik kan mij van volwassenen haast niet voorstellen dat zij een cache weghalen of vernielen wanneer zij de geocache beschrijving lezen die in de cache hoort te zitten. Je cache ligt wel 200 meter van een scoutingclub vandaan.
apiedi@k Geplaatst 3 april 2007 Geplaatst 3 april 2007 (bewerkt) Je cache ligt wel 200 meter van een scoutingclub vandaan. Scouts zijn nu niet direct de jeugdige waar op ik doel, deze zijn m.i. vaak goed bekend met zaken als geocaching. Van deze verwacht ik niet zulk gedrag mochten ze mijn cache ontdekken. En ja, het vroegevogelbos is nu eenmaal niet veel groter. Leg mijn volgende cache wel bij het bejaarde tehuis. 3 april 2007 bewerkt door apiedi@k
de goudflitters Geplaatst 3 april 2007 Geplaatst 3 april 2007 Je cache ligt wel 200 meter van een scoutingclub vandaan. Scouts zijn nu niet direct de jeugdige waar op ik doel, deze zijn m.i. vaak goed bekend met zaken als geocaching. Van deze verwacht ik niet zulk gedrag mochten ze mijn cache ontdekken. En ja, het vroegevogelbos is nu eenmaal niet veel groter. Leg mijn volgende cache wel bij het bejaarde tehuis. Spijkermatje eromheen, en geen rollator komt er meer bij. 't Gele Bussie ook niet. De Goudflitters.
Ringeling Geplaatst 3 april 2007 Geplaatst 3 april 2007 Ach, nadat mijn cache 'Huis ter Heide' geripped was, was het meteen een mooie gelegenheid om er een nieuwe en langere route van te maken, aangezien Natuurmonumenten in dit gebied nogal met interessante uitbreiding bezig is. Zo zie je maar hoe een nadeel weer omgezet kan worden in een voordeel, want ik denk nu een nog interessante cache-tocht te hebben uitgezet.
Knight of Ni Geplaatst 3 april 2007 Geplaatst 3 april 2007 Scouts zijn nu niet direct de jeugdige waar op ik doel, deze zijn m.i. vaak goed bekend met zaken als geocaching. Van deze verwacht ik niet zulk gedrag mochten ze mijn cache ontdekken. Nee elke scout weet precies wat er in de bossen afspeelt, dat staat immers in het grote woudlopershandboek. En o wee als de hopman er achter komt dat er in de vrije tijd fikkie gestoken wordt, of er dingen vernield worden, dan kan je meteen een berg insignes inleveren... apiedi@k leuk dat je scouts zo hoog hebt zitten, maar neem van mij aan dat scouts net mensen zijn... wat bij scouting rondloopt is een dwarsdoorsnede van de samenleving, en voor veel scoutinggroepen zijn dingen als GPS-aparatuur nog steeds dure uitgaven, dus niet iedere scout weet wat geocaching is... Ik schreef het al eerder en ik blijf er bij... de ene wandelaar ziet toevallig een vreemde man in de bosjes staan te vroeten, ze nemen toch even polshoogte en vinden een mooi kistje. Dit kistje gaat mee naar huis voor een nadere inspectie, behalve wat MacDonald's rotzooi zit er niks in, dus het ding wordt leeggegooid in de kliko. Even verderop is een groep kinderen fikkie aan het stoken... ze vinden een stapel takken, mooi makkelijk mee te nemen, bij het wegnemen van de takken ligt er een kistje onder, wat zit er in? Een niet boeiend schrift en een blad met te veel tekst, ach het brand goed, dus steek de fik er maar in... Ach, nadat mijn cache 'Huis ter Heide' geripped was, was het meteen een mooie gelegenheid om er een nieuwe en langere route van te maken, aangezien Natuurmonumenten in dit gebied nogal met interessante uitbreiding bezig is. Zo zie je maar hoe een nadeel weer omgezet kan worden in een voordeel, want ik denk nu een nog interessante cache-tocht te hebben uitgezet. Helemaal mee eens, de nieuwe Huis ter Heide is een schitterende wandeling! Heb hem met veel plezier gedaan en ook ik heb bij een van mijn eigen rips gedacht dat het eens tijd wordt voor een nieuwe route!!! Groetjes, Knight of Ni (die overigens ongeveer 20 jaar rondloopt in het scoutingwereldje)
Goonies Oosterhout Geplaatst 4 april 2007 Geplaatst 4 april 2007 Scouts zijn nu niet direct de jeugdige waar op ik doel, deze zijn m.i. vaak goed bekend met zaken als geocaching. Van deze verwacht ik niet zulk gedrag mochten ze mijn cache ontdekken. Tja...., Ni en ik staan regelmatig schouder aan schouder op vrijdagavond bij onze Scoutinggroep, en hij is hier al duidelijk over geweest. In die twintig jaar dat hij er rondloopt, loop ik daar ook. Scouts zijn net mensen, is in die jaren gebleken. Met een klein verschil, het kattekwaad dat gewone mensen vertonen, wordt door een groep rowans (scouts, 14-18 jr.) vaak in het kwadraat vertoond. Ni en ik juichen dat toe. We stimuleren ze er zelfs een beetje in. Soms doen we mee. Als je aan je puberteit geen geweldige verhalen overhoudt, heb je geen puberteit gehad. Zo kan ik me nog een avond herinneren dat we een salontafel achter mijn auto hingen, en vervolgens rond gingen rijden door de sneeuw, met een paar jongelui op die omgekeerde tafel. En die keer dat een van onze jongens een aantal weken gefluit in zijn oren hoorde na een explosief avondje. En die keer dat de brandweer met groot materieel uitrukte omdat we een driezits sofa niet naar de stort wilden brengen. En die keer.... enz. Maar goed, zo ziet het er natuurlijk niet wekelijks uit. Soms doen ze ook netjes. Het zijn immers net mensen.
Team WilP Geplaatst 4 april 2007 Geplaatst 4 april 2007 Tot nu toe zijn er van de 12 micro caches die ik heb liggen 5, minstens een keer verdwenen. Deze zijn overigens direct weer terug geplaatst op een iets andere verstoplek binnen 1,5 m. Bizar? Van de 5 die verdwenen zijn hadden er 4 een geosticker. Van de 8 die niet weggehaald zijn (eentje is 2x weggehaald) heeft er niet een een sticker. recent bij 2 nieuwe caches die er al ruim een week lagen voordat ik ze aanmeldde: binnen 1 week na on-line komen: NpfW Heibrug; kokertje en logrol weg, deksel achtergebleven. Bij NpfW Maria Reginae, onder getuige van een andere cacher de micro vervangen door een micro met sticker welke door hen nog is teruggeplaats, 1 dag later, de micro met sticker is vervangen door een micro zonder sticker Mijn vraag gaat het hier om een sticker-ripper? Of gaat dit nog wel ergens over oftewel waar zijn "we" mee bezig
cagiva Geplaatst 4 april 2007 Geplaatst 4 april 2007 (bewerkt) Deze week las ik ook dat er in het land van SN@G & Twinlife 20 van de 97 caches geript zijn. Ik hoop dat ik ooit zo'n ripper tegen kom en dan mag hij hopen dat ik in een goede bui ben en alleen zijn armpjes breek. 4 april 2007 bewerkt door cagiva
Aanbevolen berichten