Spring naar bijdragen

Waarom zijn alle caches van Sn@g en Twinlife gedisabled?


Aanbevolen berichten

Tjonge zeg! Wat een verhaal! Dit is een hele nare ontwikkeling! En het was net zo fijn dat zoveel cachers uit het hele land naar het Noorden werden getrokken. Door jullie superreclame voor onze mooie provincie stond Groningen echt letterlijk op de kaart en wist iedereen het Noorden te vinden, soms wel om een hele week te komen cachen! We hopen dat jullie toch ergens in de (liefst nabije) toekomst het vertrouwen terug krijgen op een of andere manier....vooralsnog bedankt, allebei!

Trijnie en Adam (TandA)

Groningen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Met dank voor alle informatieve reacties :crybaby:

 

Na het destilleren van de binnengekomen tips is inmiddels aan daderprofiel opgesteld. Enige informanten wisten ook een dader te noemen, die tevens volledig aan het profiel voldoet. Er zit dus schot in de zaak en we zullen mogelijk in een later stadium naar buiten treden met een arrestatiebericht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twee dagen cachen vorig jaar in mei was heel erg leuk en eigenlijk wilden we het nog eens over doen, maar jammer genoeg zit dit er niet meer in.

Veel sterkte en hoop wel dat jullie blijven cachen

 

Mlvdburg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is wel een heel sneu verhaal, te triest voor woorden dat mensen het voor de leggers en zoekers het zo kunnen verzieken. Wij hebben met veel plezier o.a. de Pronkjewails, de Ommelaanden en nog diverse andere caches gedaan. Nu het lente is hadden we, zodra het wat warmer zou worden, in de planning om weer op pad te gaan richting noord-oost Groningen om de rest te gaan oppikken. Helaas kan dat nu geen doorgang vinden.

 

In ieder geval erg bedankt voor al het plezier wat jullie ons bezorgd hebben met jullie caches :crybaby: en we hopen in de toekomst mogelijk toch weer wat te verwachten van jullie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is gewoon kl?ten, waarom de hommels dit doen zullen we wel nooit begrijpen.

 

Jammer voor de cachers die in de omgeving wonen en nu niet kunnen zoeken.

 

Het is gewoon te triest voor woorden. :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met dank voor alle informatieve reacties :crybaby:

 

Na het destilleren van de binnengekomen tips is inmiddels aan daderprofiel opgesteld. Enige informanten wisten ook een dader te noemen, die tevens volledig aan het profiel voldoet. Er zit dus schot in de zaak en we zullen mogelijk in een later stadium naar buiten treden met een arrestatiebericht.

 

Hmmmm.... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien toch weer tijd voor webcam caches. bij het openen van de stache een webcam foto.

 

Yeah Sure! In the middle of nowhere een webcam!

 

even terug on topic maar weer dan :lol1:

 

bijna 100 caches in 1 keer off-line, wel raar hoor. Ik weet niet maar het is bijna 1 april.... misschien is het wel een grap van een noordelijke studenten vereniging :crybaby::D

 

als dat het niet is, dan mijn oprechte deelneming. Het is bijzonder waardeloos wanneer een hobby zo wordt verpest

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Balen. Wat mij betreft publiekelijk het gc-profiel van de dader wissen als deze wordt gevonden :D .

 

Sterkte heren. Ik (en ook mijn vader zoals SN@G weet) zal ze missen, die caches op mijn regelmatige (laatste weken te weinige) tripjes naar Appingedam. :crybaby:

 

Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We lezen zojuist het gebeuren op de site van Sn@g. Het maakt ons kwaad. :D:lol1: Wij hebben de laatste tijd ook veel moeite om bij sommige route's de waypoints op de plaats te houden. Op dit moment zijn we , mede dankzij diefstal, onze multiroute De Prins op het witte paard aan het herstellen. :(

Als je dan leest dat er in korte tijd een aantal caches in een bepaalde omgeving geript worden dan kan ik niet anders concluderen dan: "Het moderne virus van vernielzucht is ook in onze geocachewereld geïnfriltreerd". :cry: Dit is diep en diep triest maar waarschijnlijk wel te verwachten.

Waarom zouden wij verschoond blijven van dit gedoe? Het schijnt zo te moeten zijn.

Ik kan me hier heel erg druk over maken. Wij hadden drie prachtige TB's rondzwerven. Alle drie gejat. Regelmatig lees je dat caches zijn geript. Wij troffen laatst een leeg gat op de cache locatie van Hopman Henk's Maliskampcache. Balen!

En zo zou ik nog vele leestekens door kunnen gaan, maar daar heeft niemand iets aan.

Wij zijn met de voorbereiding bezig van een grote multi-tradi route. Ik hoop dat we van dit soort ongein zo lang mogelijk verstoken blijven.

 

De 'slachtoffers' Sn@g en Twinlife wensen wij hierbij veel sterkte en geduld :crybaby: en hoop dat ze minder opgewonden worden dan ik, (heer Flet) en dat ze de dader(s) een keer zullen betrappen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier worden wij niet vrolijk van... :crybaby:

 

Heeft iemand een idee wat we hiertegen zouden kunnen doen?

 

Wij komen niet verder dan het idee om een zeer interessante cache te maken die volgens de beschrijving (inventory) rijkelijk is voorzien van TB's en Coins en die cache dan als een soort "lokdoos" te plaatsen in de buurt waar dit soort onderkruipsels aktief zijn. Maar ja, hoe betrap je dan eventuele daders? Zo'n cache is natuurlijk ook reuze interessant voor een argeloze cacher.

Wij komen er niet uit.

Maar misschien heeft iemand anders wel een idee hoe we onze hobby kunnen verlossen van dit soort minkukels die ons plezier vergallen.

 

de Tejoos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat spelende kinderen toevallig een cache vinden in de bosjes, dat kan ik begrijpen en dat hij zo verdwijnt omdat ze niet weten wat het is en ze niet meer weten waar ze hem gevonden hebben, kan gebeuren. Dat is het risico van het vak...

 

Maar dat mensen bewust op zoek gaan naar caches... je weet dan al af van het bestaan van de sport, je hebt een account bij geocaching.com (anders zie je geen coördinaten) en je hebt de beschikking over een gps. In principe de basisuitrusting van de gemiddelde geocacher, maar in plaats van je lol uit het feit te halen dat je op plekken komt waar je anders niet komt en je naam achter mag laten in een logboek, neem je heel de cache maar mee en dat niet één keer...

 

Het is te triest voor woorden en waar is je het om te doen? Om alle not-foundlogs te lezen die na jouw actie komen???? Ik snap het niet meer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het ergste is nog dat er niets tegen te doen is. Zelfs al zal je de dader(s) vinden denk ik niet dat justitie staat te trappelen om er iets tegen te doen :thumbup: En eigen rechter spelen is natuurlijk ook geen optie.

 

Reeds lang geleden is voor dit soort calamiteiten Geopolitie in het leven geroepen. Na jarenlange training en ervaring in zowel binnen- als buitenland bieden wij hierbij ongeduldig onze expertise aan! Dit alles uiteraard op basis van no-pay-no-cure.

 

Voor we tot een diepgaand onderzoek cq. rechercheren overgaan, willen we graag wat algemeen vooronderzoek plegen, middels onderstaande vragenlijst:

 

1) betreft het alleen de bewonderenswaardige caches van SN@G?

2) is Twinlife ook getroffen door de heer Jack cq. de heer Ripper?

3) zijn ook andere cache eigenaren het slachtoffer geworden?

4) wie heeft verdachte bewegingen bemerkt rond de geripte caches?

5) zijn er kentekens bekend van voertuigen met Geo-stickers?

6) welke cachers hebben in genoemde periode cache activiteiten ontplooid en het land van T&S?

7) welke cachers hebben een sluitend alibi om onder vervolging uit te komen?

8) is één van de caches vervangen door een GPS met een ronddraaiend kompasnaaldje?

9) zijn er inmiddels cachers die rechtstreeks oogcontact vermijden?

10) zijn er cachers die recentelijk gestart zijn met stottertherapie?

 

Indien u één of meerdere vragen betreffende ons vooronderzoek kunt beantwoorden, dan lezen we graag daarop de vele en uitvoerige reacties. Met dank voor uw aandacht in deze netelige kwestie!

 

Tijd dat Geo Agent in actie komt.

Undercover cacher Bram

http://www.geocaching.com/track/details.aspx?id=939063

Diep triest een erg vreemde actie.

Net zelf ook een cache en twee coins kwijt, hoop niet dat het overwaait deze kant op.

Sn@g en Twinlife veel succes gewenst

bewerkt door Tornado Stiens
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...