Spring naar bijdragen

wat willen geocachers ???


woutje

Aanbevolen berichten

hoi geocachers

 

ik heb al een cache gemaakt en wil er nog een maken maar nu de vraag

 

wat willen geocachers eigenlijk voor cache hebben ??

 

1 een multi cache met moeilijke puzzels

2 een multi met makkelijke puzzels ( tel het aantal punten en dan een rekensom voor het volgende WP )

3 een korte met moeilijke puzzel

4 een korte met makkelijke puzzel

5 een met alleen het WP en zonder puzzel

 

laat je voorkeur eens weten

 

dan zal ik kijken als ik een aangepaste cache kan maken

 

groetjes team Woutjewouterse

 

 

Ik vind in principe alles leuk. Ik heb alleen een ontzettend grote hekel caches die "voor de grap" achter een vuilnisbak langs een stinkende provinciale weg worden gedropt. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

wat willen geocachers eigenlijk voor cache hebben ??

 

1 een multi cache met moeilijke puzzels

2 een multi met makkelijke puzzels ( tel het aantal punten en dan een rekensom voor het volgende WP )

3 een korte met moeilijke puzzel

4 een korte met makkelijke puzzel

5 een met alleen het WP en zonder puzzel

 

Eigenlijk willen we ze allemaal hebben.

Slecht weer: korte met makkelijke puzzel

Vrieden/kennissen introduceren: een multi met makkelijke puzzel

Mooi weer en geen kinderen mee: een multi cache met moeilijke puzzels

Beestenweer: een met alleen het WP en zonder puzzel

Even er op uit: een korte met moeilijke puzzel of een korte met makkelijke puzzel

 

Kortom we willen alle smaken, zodat er voor iedere situatie een cache is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou wij zijn voor alle soorten in, maar boven aan ons lijstje staan toch de multi`s door de natuur. lekker voor ons en Zita is dan helemaal blij, zeker als er water in de buurt is. ;)

 

Maar op jacht naar een micro, na het maken van een puzzel geeft ook een kick, zeker als er nog eremetaal te behalen valt.

 

Succes Judith

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het belangrijkste is dat je een cache uitzet met het doel om anderen er van te laten genieten. Dit betekent meestal veel werk, maar je moeite zal door lovende logs worden beloond en misschien wel een Geo d'Or.

Je kunt denken aan een mooie route, onbekende historische punten, een originele puzzel, een mooie verstopplaats, een creatieve en originele verbergmethode. Of een combinatie van dit alles.

Plaats geen cache, alleen maar vanwege het plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Plaats geen cache, alleen voor het plaatsen ??

Nou, plaats ze zeker niet om een geo d'or !

Als het voor jou persoonlijk een mooie plek is voor een cache, plaats hem dan gewoon.

Er zijn altijd wel mensen, die je cache waarderen.

Dus trek je niets aan van de rest en doe gewoon wat je zelf leuk vindt, Dan komt het altijd goed.

en verder Succes en veel plezier met de voorbereidingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onze voorkeur:

 

Multi van ongeveer 5 kilometer door een mooi natuurgebied, met een cacheplaats waar over het algemeen niet te veel dreuzelaktiviteit plaatsvindt, zodat je ongeneerd lekker kan zoeken zonder in de gaten gehouden te worden!

 

Een puzzelmystery waar je je op stuk kan bijten is ook wel aardig! Zeker in de wintermaanden.

 

Maar wat voor jou het belangrijkste is........Doe gewoon wat je zelf het leukste vindt! :no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij vinden een multi van tussen de 1 en 2 uur leuk, we zijn vaak aangenaam verrast door de prachtige routes op voor ons onbekende plekken.

Daarnaast willen we best een beetje puzzelen maar vinden het vooral leuk als we hebben moeten zoeken naar een aanwijzing die dan heel verrassend en origineel blijkt te zijn.

 

Oprapertjes op oninteressante plekken, zoals langs de weg, vinden we niet zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ikzelf vind een 4 tot 5 sterren (dus redelijk moeilijke) multicache door een ongerept natuurgebied het allermooist. De stilte, de schoonheid van de natuur, ontspannen wandelen (althans.. als de waypoints niet te dicht bij elkaar liggen), het puzzelwwerk, mooie fotos maken om bij de logs te plaatsen, ontwspannen op een bankje een biscuitje eten en... dan s'avonds (if Found) het logje schrijven. Of.......(if Not Found) malen, malen en nog mischien niet goed genoeg gezocht. Soms (met alle plezier) een dag later weer terug, eventueel nog een keer en soms zelfs voor de vierde keer. Nooit meerdere caches op één dag. De Numbers Found interesseren me absoluut niet. Zelf vind ik het onbegrijpelijk dat sommige geocachers op één dag meerder "oprapers" aandoen. Maar ook dat is geocaching. Als je dat leuk vindt: prima toch.

 

Dus.......als je hem voor mij zou leggen: een moeilijke multi door de natuur !!

 

Succes !

 

Groet,

Poolster

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de zondag een cache met wandeling lnags leuke plekjes van maximaal 4 km waarbij op elk tussenpunt de aanwijzing vindbaar is voor kids tussen 6 en 12 jaar.

 

Bij gelegenheid een lange gevarieerde nachtcache met moeilijke obstakels / puzzelpunten en een vernieuwend einde. Liefst vooraf gegaan met wat onderzoekswerk thuis. :no:

 

Ben benieuwd waar je nu mee voor de dag komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...