Spring naar bijdragen

wat willen geocachers ???


woutje

Aanbevolen berichten

Mijn keuze staat er niet bij ( zoals gewoonlijk) dat is een lekkere wandeling met originele waypoints ( dus niet het eeuwige tel dit tel dat) klein beetje rekenwerk in het veld, maar dat mag vooral niet de boventoon gaan voeren vind ik.

Loop anders mijn cache "je bent er bijna" maar eens dan begrijp je wat ik bedoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Met vriendin: Korte Traditional die je op een bijzondere plaats brengt. Stadswandelingen doen het ook altijd goed.

 

Zonder vriendin, met hond: Multi van 4-5 kilometer in de natuur die je makkelijk van punt naar punt brengt. Lekker genieten van de omgeving.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat er niet om wat geocachers willen maar wat jij wilt.

Wil je dat je cache vaak gevonden wordt, maak dan een simpele opraper onder een nog niet voor geocachen gebruikte lantaarnpaal langs de openbare weg of op een parkeerplaats. Geheid dat je cache tot in de treure gevonden wordt.

 

Wil je hebben dat je cache zo nu en dan sporadisch gevonden wordt, maak dan een mooie route van een paar kilometer in een prachtig gebied, met leuke opdrachtjes. Iedere cacher die scoren wil, slaat zulke caches over.

 

Voor beide zijn een categorie cachers, alhoewel de categorie voor de laatste voorbeeld aardig aan het uitsterven is.

 

Voor elke cachetype zijn er liefhebbers. Eigenlijk is alleen belangrijk wat je zelf leuk vind.

 

Mijn eigen persoonlijke voorkeur zou je het antwoord van tornado Stiens kunnen gebruiken. ook ik kan verscheidene Mysteries voor geen meter "volgen". Ik haat puzzelen, al vanaf mijn kindzijn.

Een leuke wandeling met een prachtig stukje natuur, uitgezette route met niet al te moeilijke opdrachten, gewoon om er even uit te zijn in een prachtige omgeving, niet langer dan 4 a 5 kilometer, genieten mijn voorkeur. En als we daar 1 of 2 van op een dag kunnen doen, zijn we dik tevreden en uitgecached.

Een opraper kom ik liever niet tegen of het moet me ook wat laten zien. Als ik een opraper meeneem, dan moet het echt op mijn route liggen. Of, een tik van mij, het moet mijn totaal aantal founds kunnen afronden. Ik wil er eigenlijk geen kilometer voor omrijden.

 

En dan moet ik ook nog alleen zijn of overredingskracht gebruiken omdat mijn echtgenote liever niet eens de auto uit wil als het om een opraper gaat. En dan wil ik niet iedere traditional bombaderen als opraper.

Oprapers zijn leuk als je eens een dag wilt zien hoeveel jij die dag in totaal kunt oprapen. Maar voor mij is dat geen geoching.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal eens met Kruimel, lekker een paar uurtjes door de natuur!

Dat zijn voor mij de leukste caches. Wat niet te ingewikkelde opdrachten onderweg zijn ook altijd leuk en houden je scherp. Schijnbaar behoort Team GeoGolden tot de uitstervende categorie. Wij gaan niet voor het aantal maar voor het lekker buiten zijn in de natuur.

 

Maar, maak gewoon wat je zelf leuk vindt, tenslotte moet je er veel werk ik steken een leuke cache te maken en te onderhouden.

 

Groetjes,

Team GeoGolden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker doen wat je zelf wil, altijd iemand blij en iemand minder blij, dat hou je toch!

 

Maar wat wij het leukste vinden is korte route met veel tussenpunten, liefst met originele opdracht.

 

En het vinden van een cache met volume, zodat er veel geruild kan worden, ook iets grotere dingen.

 

Succes met leggen!

 

groetjes Geovlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
hoi geocachers

 

ik heb al een cache gemaakt en wil er nog een maken maar nu de vraag

 

wat willen geocachers eigenlijk voor cache hebben ??

 

1 een multi cache met moeilijke puzzels

2 een multi met makkelijke puzzels ( tel het aantal punten en dan een rekensom voor het volgende WP )

3 een korte met moeilijke puzzel

4 een korte met makkelijke puzzel

5 een met alleen het WP en zonder puzzel

 

laat je voorkeur eens weten

 

dan zal ik kijken als ik een aangepaste cache kan maken

 

groetjes team Woutjewouterse

 

 

Watercache..........want die zijn er nog niet zoveel. Wij (Team De Beltjes) en team Potger gaan er ook eentje maken aangezien er bij ons veel water is. Maar hoemeer hoe beter zou ik zeggen.

 

Groetjes De Beltjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal eens met Kruimel, lekker een paar uurtjes door de natuur!

Dat zijn voor mij de leukste caches. Wat niet te ingewikkelde opdrachten onderweg zijn ook altijd leuk en houden je scherp. Schijnbaar behoort Team GeoGolden tot de uitstervende categorie. Wij gaan niet voor het aantal maar voor het lekker buiten zijn in de natuur.

Aantallen zijn leuk, maar de tochten door de natuur hebben bij ons ook voorrang :thumbup: Ach en dan pik je een paar micro`s mee op de terugweg.

bewerkt door zitawalk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij zijn begonnen als "Natuur" Caches. Het mannelijke gedeelte van dit team is na het doorspitten en rond surfen op internet, ook anthosiast geworden over de coins. Dus tegenwoordig zoeken wij vooral leuke routes in de natuur met en coin ( als we de eerste zijn :thumbup: ). Als het minder weer is doen wij ook graag een route met de auto.

Het is natuurlijk zo dat als je en cache maakt dat er mensen zijn die het leuk vinden en ook mensen die er hun neus voor ophalen. Zoveel mensen zoveel smaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...