Spring naar bijdragen

Magnetische caches


cachorganic

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Bij de IKEA kun je bordmagneetjes kopen in 4 kleuren. Met een mesje zijn de ronde magneetjes eenvoudige uit de plastic behuizing te halen. Het is ook nog eens vrij goedkoop.

Die heb ik ook geprobeerd maar die zijn niet sterk genoeg ;) Ik heb er nu van de Blokker in gebruik, 12 in een doosje van 2.50 (of zoiets). En als je ze gewoon in de behuizing laat zitten wordt verlijmen een stuk gemakkelijker.

 

De earth magnets (die kleine ronde) zijn echt supersterk :cry: maar zijn nogal moeilijk vast te zetten. Ik heb het met 2 componenten epoxylijm geprobeerd (zoals aanbevolen) maar zonder bevredigend resultaat ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had eens 4 koelkastmagneetjes (vrolijk omhulsel verwijderd) verwerkt in een van mijn caches, en was best tevreden met het resultaat. Daarom vond ik het dubbel erg dat mijn 'handwerkje' al na 3 maanden was geript :cry:

 

Nu heb ik een magnetische micro van Box64 in gebruik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tot nu toe is de micro nog nooit gevallen. Wat wel belangrijk is naast de kracht van de magneet is de toestand van het materiaal waar je hem aan vast plakt.

Het metaal dient glad en vlak te zijn zodat de magneet over zijn volle oppervlakte plakt.

Op een ronde stalen buis gaat prima maar je moet hem dan wel in de lengte richting van de buis plakken zodat er een maximaal kontakt is tussen de materialen.

Zorg er ook voor dat je ter hoogte van de magneetplaatjes de tape even wegsnijd zodat de magneet door de tape komt.

 

 

Misschien is dat ook handig omdat in je cache beschrijving op te nemen.

Heb er al verschillende gehad die ik meer 'alternatief' moest verstoppen omdat de magneet niet werkte.

Nu weet ik waar het eventueel aan zou kunnen liggen.

Waarom? :crybaby:

 

Waarom moet ik in een cache beschrijving zetten dat "de cache is gemonteerd mbv een magneet achter een verkeersbord. De cache kunt u herkennen aan een met duck-tape bevestigde magneet aan een filmkokertje.

De cache zit op ca. 2.03 boven het maaiveld en is vanuit de juiste hoek snel herkenbaar".

 

Of snap ik nu iets niet? :crybaby:

 

Je hoeft de plaats niet aan te geven, maar iets als bevestig hem horizontaal ofzo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze zijn ook makkelijk zelf te maken.

Bij de Gamma hebben ze mooie magneetjes (1,50) voor keukenkastjes.

Verpakt per 6 magneetjes en sluitplaatjes (die op het deurtje moeten).

Plaatjes gooi je weg en magneet bevestig je met duck-tape aan een filmkokertje.

Desnoods het geheel spuiten in een kleur en klaar is Ger@ld

En dat voor het enorme bedrag van 0,25 per cache.

 

Ik hanteer deze magneetjes ook , maar gebruik 2 trekbandjes om ze aan het kokertje vast te zetten. Heb er zo 3 of 4 uitstaan, en ze zijn nog nooit gevallen.

Inderdaad is min of meer gladde metalen ondergrond belangrijk.

 

Alle andere magneetjes zijn - hoe mooi/sjiek ook - wat mij betreft veel te duur. Je moet sowieso zorgen dat ze uit zicht hangen , dus het hoeft niet mooi te zijn. Wel functioneel. Dan baal je minder als ze weer eens gejat worden.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze zijn ook makkelijk zelf te maken.

Bij de Gamma hebben ze mooie magneetjes (1,50) voor keukenkastjes.

Verpakt per 6 magneetjes en sluitplaatjes (die op het deurtje moeten).

Plaatjes gooi je weg en magneet bevestig je met duck-tape aan een filmkokertje.

Desnoods het geheel spuiten in een kleur en klaar is Ger@ld

En dat voor het enorme bedrag van 0,25 per cache.

Nadat je het plaatje hebt weggegooid moet je nog even het plastic en die twee andere metalen plaatjes weg slopen. ( :crybaby: )

Als je dan twee van die magneten onder een micro ducktaped blijt die micro echt wel stevig plakken hangen ongeacht of je m linksom of rechtsom ergens ophangt.

 

Q

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf heb ik ook een kantoor magnetje gebruikt.

Een van metaal waar een schroef haakje in geschroeft zit. (sterk genoeg om een jas mee op tehangen aan een metalen kast) Hier heb ik het haakje er vanaf gezaagd. De metalen kap heb ik verder laten zitten om dat dit de kracht van de magneet versterkt.

Vervolgens heb ik een tandenstoker doosje gepakt en hier de magneet in gedaan, het blijkt dat de magneet sterk genoeg is om zo het doosje te laten hangen.

Nog een log boekje er in gedaan en klaar (nou ja moest de cache toen nog af maken)

 

En met als reactie: "Leuk om nu eens geen kokertje te vinden met een rolletje papier,maar een mini doosje met mini boekje"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was ooit op een bruiloft, en kreeg toen een corsage opgemagneet, dus niet met een speld, maar met 2 dunne magneetjes. Deze waren echt enorm sterk. Deze zijn dus misschien wel te krijgen in één of andere bloemenzaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze zijn ook makkelijk zelf te maken.

Bij de Gamma hebben ze mooie magneetjes (1,50) voor keukenkastjes.

Verpakt per 6 magneetjes en sluitplaatjes (die op het deurtje moeten).

Plaatjes gooi je weg en magneet bevestig je met duck-tape aan een filmkokertje.

Desnoods het geheel spuiten in een kleur en klaar is Ger@ld

En dat voor het enorme bedrag van 0,25 per cache.

Nadat je het plaatje hebt weggegooid moet je nog even het plastic en die twee andere metalen plaatjes weg slopen. ( :crybaby: )

Als je dan twee van die magneten onder een micro ducktaped blijt die micro echt wel stevig plakken hangen ongeacht of je m linksom of rechtsom ergens ophangt.

 

Q

 

Je hoeft echt niets te slopen hoor. Kunt ze zonder probleem zo ertegenaan trekken. De lengte past precies.

Ook niets geen tape nodig dus.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de IKEA kun je bordmagneetjes kopen in 4 kleuren. Met een mesje zijn de ronde magneetjes eenvoudige uit de plastic behuizing te halen. Het is ook nog eens vrij goedkoop.

Die heb ik ook geprobeerd maar die zijn niet sterk genoeg :P Ik heb er nu van de Blokker in gebruik, 12 in een doosje van 2.50 (of zoiets). En als je ze gewoon in de behuizing laat zitten wordt verlijmen een stuk gemakkelijker.

 

De earth magnets (die kleine ronde) zijn echt supersterk :crybaby: maar zijn nogal moeilijk vast te zetten. Ik heb het met 2 componenten epoxylijm geprobeerd (zoals aanbevolen) maar zonder bevredigend resultaat :eek:

 

Bert, epoxylijm of een secondenlijm.....niet doen. Magneet is een soort gietijzer en de filmdoosjes een soort plastic met weekmakers. De beste oplossing is gewoon siliconenkit. Dat spul plakt werkelijk alles aan elkaar en is weersbestendig. Bovendien blijft het flexibel waardoor beweging van het doosje wordt opgevangen. Een starre verbinding tussen metaal en kunststof is altijd lastig. Je hoeft niet zo'n hele patroon voor een kitspuit te kopen, het is ook te koop in tubes :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben een paar filmkokertjes voorzien van magneetjes uit een oude harde schijf. Die moet je toch slopen als je een oude PC opruimt. De magneetjes gewoon aan de binnenzijde gelijmd, deksel of bodem het maakt niet uit. Ze zitten nu al ruim een half jaar in weer en wind op de metalen dragers van onze carpoort.

Bijft perfect zitten ondanks alle weeralarmen die we inmiddels gepasserd zijn.

 

Gr. Piet Puch sr.

bewerkt door pietpuch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf heb ik ook een kantoor magnetje gebruikt.

Een van metaal waar een schroef haakje in geschroeft zit. (sterk genoeg om een jas mee op tehangen aan een metalen kast) Hier heb ik het haakje er vanaf gezaagd. De metalen kap heb ik verder laten zitten om dat dit de kracht van de magneet versterkt.

Vervolgens heb ik een tandenstoker doosje gepakt en hier de magneet in gedaan, het blijkt dat de magneet sterk genoeg is om zo het doosje te laten hangen.

Nog een log boekje er in gedaan en klaar (nou ja moest de cache toen nog af maken)

 

En met als reactie: "Leuk om nu eens geen kokertje te vinden met een rolletje papier,maar een mini doosje met mini boekje"

Klinkt mooi, nu nog alleen een oplossing zoeken voor je jas en tandenstokers. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De combinatie van die doosjes hierboven met montagekit en sterke magneetjes werkt prima.

 

Ik zit een weekendje in Dublin en heb nu al 12 van die dingen gevonden. Sommige "plakken" zo goed dat ik moeite had om ze van het metaal af te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De combinatie van die doosjes hierboven met montagekit en sterke magneetjes werkt prima.

 

Ik zit een weekendje in Dublin en heb nu al 12 van die dingen gevonden. Sommige "plakken" zo goed dat ik moeite had om ze van het metaal af te krijgen.

En gelukkig is het op die bruggen in Dublin zo rustig dat je op alle gemak kan zoeken. :);)

 

tot cache,

team Wij Drie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...