Spring naar bijdragen

Magnetische caches


cachorganic

Aanbevolen berichten

Ook ik heb een magnetische oplossing nodig.

 

Wat zijn de ervaringen bij het ophangen van een filmkokertje? Ik wil de magneet aan de binnenkant bevestigen.

 

  • met lijm, of met tape?
  • op de bodem, of aan binnenkant van deksel? (bij sterke magneet bestaat hier het risico dat deksel blijf vastzitten en je de rest lostrekt.
  • hoeveel trekkracht moet de magneet hebben om niet makkelijk los te gaan, maar ook niet muurvast te zitten? Oppervlak van de bevestigingsplek is vrij glad.

Lijm: 2 secondenlijm, hard aandrukken, een dag lang met open deksel laten uitharden. Dat komt niet meer los.

 

Magneet: het mooiste zijn gesinterde magneetjes. Hoe sterker immers, hoe beter. Ik heb nog het eea liggen, wat wellicht past. Ik moet morgen rond het middaguur naar Utrecht, dus als je mij even een mailtje stuurt, kan ik wel wat verschillende maatjes voor je meenemen.

 

Grtz, Martijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik vind deze ook wel leuk, moet hem nog plaatsen

Dopmoer nano

Nano%20dopmoer.JPG

 

Leuk om te plaatsen op een ijzeren brug, met nog 1000 van deze dopmoeren :lol: , is de brug gelijk op constructie gecontroleerd of volledig gedemonteerd :rolleyes:

 

(edit: grammaticale aanpassing)

bewerkt door Rob228
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind deze ook wel leuk, moet hem nog plaatsen

Dopmoer nano

Nano%20dopmoer.JPG

 

Leuk om te plaatsen op een ijzeren brug, met nog 1000 van deze dopmoeren :lol: , is de brug gelijk op constructie gecontroleerd of volledig gedemonteerd :rolleyes:

 

(edit: grammaticale aanpassing)

Dit heb ik dus meegemaakt afgelopen zomer in Denemarken, een stalen brug met allemaal dopmoeren waarvan er dus één een losse dop was met een magneet bevestigd, net toen ik het wilde opgeven na ongeveer een half uur had ik hem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier een link naar een site waar ook veel magneten te koop worden aangeboden, de prijzen zijn inclusief verzenden.

 

http://www.dealextreme.com/products.dx/cat...~search.magnets

 

Deze magneten zijn prima te verlijmen met doosjes of andere voorwerpen, gebruik 2 componenten lijm, meng dit goed en breng het ruim aan. Gebruik plakband om plaatsen te beplakken die vrij moeten blijven van lijm. Heel belangrijk is dat je de te verlijmen voorwerpen HEEL HEEL goed schoon maakt met ammonia. Als je de oppervlakten niet vet vrijmaakt is het verspilde moeite.

 

groeten ardligthart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind deze ook wel leuk, moet hem nog plaatsen

Dopmoer nano

Nano%20dopmoer.JPG

Zoiets heb ik in Australië gezien. Duurde even voor ik zag dat één van de bouten van een bruggetje los zat. Toen ik het door had kreeg ik hem niet open. Het bleek nog niet de cache te zijn. De cache zat aan de andere kant van de ijzeren plaat in een bijbehorende magnetische halve bout met moer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bij de IKEA hebben ze verpakt met 3 mooie ronde doosjes / metaal 9 cm in doorsnede en 4 cm hoog.

je kunt ze vinden bij de keuken afdeling, op de achterkant van het doosje staat GRUNDTAL 20325.

tijdens onze vacantie in salzburg zagen we alle bruggencaches met deze doosje volgeplakt zitten.

oja een prima magneet zit er op.

.....TEAM GEBROOK.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bij de IKEA hebben ze verpakt met 3 mooie ronde doosjes / metaal 9 cm in doorsnede en 4 cm hoog.

je kunt ze vinden bij de keuken afdeling, op de achterkant van het doosje staat GRUNDTAL 20325.

tijdens onze vacantie in salzburg zagen we alle bruggencaches met deze doosje volgeplakt zitten.

oja een prima magneet zit er op.

.....TEAM GEBROOK.....

 

Link naar de doosjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
bij de IKEA hebben ze verpakt met 3 mooie ronde doosjes / metaal 9 cm in doorsnede en 4 cm hoog.

je kunt ze vinden bij de keuken afdeling, op de achterkant van het doosje staat GRUNDTAL 20325.

tijdens onze vacantie in salzburg zagen we alle bruggencaches met deze doosje volgeplakt zitten.

oja een prima magneet zit er op.

We moesten zaterdag toch bij IKEA zijn, dus hebben we gelijk deze doosjes bekeken.

Ze vielen ons zwaar tegen. Het magneetje was niet eens sterk genoeg om het gewicht van het lege doosje te houden. De demonstratie van IKEA was nogal misleidend, want de doosjes zaten op een magnetische balk, bedoeld om vorken, messen en lepels aan op te hangen. De magneet in de balk was wel sterk genoeg, maar op een stalen drager van een schap blef het doosje wel een beetje plakken, maar gleed wel met een vaartje naar beneden. Om nou ook zo'n magnetische balk op een brug te monteren ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Super magneten!!?? :beerchug::crybaby:

Vooral die laatste!! voor hele grote caches!

 

[Citaat website]

Deze ring is gevaarlijk en zeker niet geschikt voor kinderen, of om grapjes mee uit te halen. U kunt zich er namelijk uw vinger behoorlijk mee kneuzen of andere verwondingen oplopen. :beerchug:

[/ Citaat website]

 

Deze zog. neodymiummagneten zijn de favoriete magneten in Mythbusters... Zijn supersterk. Maar dan maak je het wel erg lastig om de cache te loggen, want er even afhalen lijkt me dan nog niet zo heel erg makkelijk... Misschien als je ze in een kokertje verwerkt dat het dan beter gaat, omdat je dan de magnetische kracht iets afzwakt door het kunstof laagje ertussen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Super magneten!!?? :D:beerchug:

Vooral die laatste!! voor hele grote caches!

 

[Citaat website]

Deze ring is gevaarlijk en zeker niet geschikt voor kinderen, of om grapjes mee uit te halen. U kunt zich er namelijk uw vinger behoorlijk mee kneuzen of andere verwondingen oplopen. :thumbup:

[/ Citaat website]

 

Deze zog. neodymiummagneten zijn de favoriete magneten in Mythbusters... Zijn supersterk. Maar dan maak je het wel erg lastig om de cache te loggen, want er even afhalen lijkt me dan nog niet zo heel erg makkelijk... Misschien als je ze in een kokertje verwerkt dat het dan beter gaat, omdat je dan de magnetische kracht iets afzwakt door het kunstof laagje ertussen...

 

Dit is wel een magneet met een houdkracht van ca. 120 kg waar jij het over hebt. Er zijn er genoeg te vinden die een stuk minder sterk zijn. In ieder geval zijn het fijne dingen die voor van alles en nog wat te gebruiken zijn en voor caches in ieder geval beter dan de "gewone kastdeurmagneten" die zo loslaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de magneten van supermagnete.de besteld. Prima dingen, en snelle service. Je moet natuurlijk wel een sterkte kiezen die goed is voor jouw doel.

 

Klopt als een bus :beerchug:

Heb daar ook wat magneten besteld. Snelle levering en perfect voor de bedoelde cache!

Enige nadeel wat ik ontdekt heb, is dat de beschermlaag nogal snel loslaat.

Dit heeft echter geen invloed op de sterkte van de magneetjes. Dieblijft onveranderd zeer sterk.

 

Let op jet bankpasjes!! :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...