Spring naar bijdragen

Magnetische caches


cachorganic

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

  • 5 months later...

http://www.box64.com/product.asp?item=magnetickeysafe

 

Zo een heb ik in Duitsland gevonden (Sauerland). Je bent er niet op verdacht dat er 'iets' magnetisch is bevestigd. Naar Nederlandse gewoontje eerst 10 minuten in het gras lopen zoeken!

Hij was wel keurig zwart geschilderd trouwens...

 

keysafes.jpg

bewerkt door rhgs
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze zijn ook makkelijk zelf te maken.

Bij de Gamma hebben ze mooie magneetjes (1,50) voor keukenkastjes.

Verpakt per 6 magneetjes en sluitplaatjes (die op het deurtje moeten).

Plaatjes gooi je weg en magneet bevestig je met duck-tape aan een filmkokertje.

Desnoods het geheel spuiten in een kleur en klaar is Ger@ld

En dat voor het enorme bedrag van 0,25 per cache.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

inderdaad, zo'n kastdeursluitingmagneet (3 x woordwaarde) valt nogal tegen.

Ik ben zelf wel benieuwd waar je die ronde magneetjes kunt krijgen.

die ronde magneetjes worden onder andere bij box64 verkocht.

zie start draadje

bewerkt door cachorganic
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoek je sterke magneten, ja ze zijn wel duurder dan de kastdeurmagneetjes :cry: maar ze zijn te verkrijgen in verschillende vormen, kijk maar op deze site magneten.

De link is al eens eerder gegeven, maar nog een keer kan geen kwaad, toch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tot nu toe is de micro nog nooit gevallen. Wat wel belangrijk is naast de kracht van de magneet is de toestand van het materiaal waar je hem aan vast plakt.

Het metaal dient glad en vlak te zijn zodat de magneet over zijn volle oppervlakte plakt.

Op een ronde stalen buis gaat prima maar je moet hem dan wel in de lengte richting van de buis plakken zodat er een maximaal kontakt is tussen de materialen.

Zorg er ook voor dat je ter hoogte van de magneetplaatjes de tape even wegsnijd zodat de magneet door de tape komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tot nu toe is de micro nog nooit gevallen. Wat wel belangrijk is naast de kracht van de magneet is de toestand van het materiaal waar je hem aan vast plakt.

Het metaal dient glad en vlak te zijn zodat de magneet over zijn volle oppervlakte plakt.

Op een ronde stalen buis gaat prima maar je moet hem dan wel in de lengte richting van de buis plakken zodat er een maximaal kontakt is tussen de materialen.

Zorg er ook voor dat je ter hoogte van de magneetplaatjes de tape even wegsnijd zodat de magneet door de tape komt.

 

 

Misschien is dat ook handig omdat in je cache beschrijving op te nemen.

Heb er al verschillende gehad die ik meer 'alternatief' moest verstoppen omdat de magneet niet werkte.

Nu weet ik waar het eventueel aan zou kunnen liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tot nu toe is de micro nog nooit gevallen. Wat wel belangrijk is naast de kracht van de magneet is de toestand van het materiaal waar je hem aan vast plakt.

Het metaal dient glad en vlak te zijn zodat de magneet over zijn volle oppervlakte plakt.

Op een ronde stalen buis gaat prima maar je moet hem dan wel in de lengte richting van de buis plakken zodat er een maximaal kontakt is tussen de materialen.

Zorg er ook voor dat je ter hoogte van de magneetplaatjes de tape even wegsnijd zodat de magneet door de tape komt.

 

 

Misschien is dat ook handig omdat in je cache beschrijving op te nemen.

Heb er al verschillende gehad die ik meer 'alternatief' moest verstoppen omdat de magneet niet werkte.

Nu weet ik waar het eventueel aan zou kunnen liggen.

Waarom? :cry:

 

Waarom moet ik in een cache beschrijving zetten dat "de cache is gemonteerd mbv een magneet achter een verkeersbord. De cache kunt u herkennen aan een met duck-tape bevestigde magneet aan een filmkokertje.

De cache zit op ca. 2.03 boven het maaiveld en is vanuit de juiste hoek snel herkenbaar".

 

Of snap ik nu iets niet? ;)

bewerkt door de Roode Lantaarn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...