Spring naar bijdragen

Magnetische caches


cachorganic

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

  • 1 year later...

Dit is in mijn ogen wel de beste zaak voor magneten.

En dan niet vanwege dat ik ze daar koop ;)

 

Ruime keus

 

PAS OP !!!!!!!

 

Sommige zijn zeer sterk en als ze tegen elkaar kletsen springen de stukken ervan af.

 

de sterkste 20x20x10 heeft een kracht van 10 kg kan een minutiekist opgehangen worden.

 

DENK OM JE VINGERS ook bij kleinere magneetjes, ze geven gratis bloedblaren.

 

:blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het niet iets om bij de sloop of milieustraat de magneet van een oude geluidsbox af te slopen? Zijn volgens mij behoorlijk krachtig.

 

Precies, of whiteboard magneten en daar een potje op kitten!

 

Mh, whitebord genoeg hier maar straks valt het op...... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies, of whiteboard magneten en daar een potje op kitten!

 

Probleel uit de praktijk: welke lijm gebruik je daarvoor? Ik heb nu drie verschillende soorten geprobeerd en heb uiteindelijk teruggegrepen naar tape. Op de een of andere manier wil de lijm maar niet op de cannister hechten ;)

bewerkt door Wammus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

die harde schijf magneten en "earth magnets" zijn het zelfde type.. Ook de bestellen in de webshop van ThinkGeek...

 

Een vriend van me had een button met een magneetje er achter (op een beurs bij de Google stand vandaan.. Die button had ledjes dus ook batterijtjes nodig en die zat achter het schroefdopje...

 

Ik heb 'm nog proberen te krijgen door HEEL hard te slijmen. maar helaas..

 

leek me leuk voor een MagNano...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies, of whiteboard magneten en daar een potje op kitten!

 

Probleel uit de praktijk: welke lijm gebruik je daarvoor? Ik heb nu drie verschillende soorten geprobeerd en heb uiteindelijk teruggegrepen naar tape. Op de een of andere manier wil de lijm maar niet op de cannister hechten B)

 

Siliconenkit (helder), wel eerst potje beetje vetvrij maken. Of zwarte kit die ook gebruikt wordt op daken en om dakleer vast te plakken. Natuurlijk geen magneet gebruiken die meer trekkracht vereist dan de kit aankan :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je het andersom doet.

Dus een metalen rondplaatje in de cannisteren de magneet vastlijmen met kit op het metaal.

 

DIt heb ik in Duitsland een keer gezien.

Het voordeel is dat een plaatje metaal minder dik is dan de magneet en dat je het metaal zo groot kan maken dat ie zelf al behoorlijk klem kan komen te zitten.

Als je een magneet kan vinden met een gat er in (luidspreker oid) dan zou je deze ook nog in het metaal vast kunnen schroeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Ook ik heb een magnetische oplossing nodig.

 

Wat zijn de ervaringen bij het ophangen van een filmkokertje? Ik wil de magneet aan de binnenkant bevestigen.

 

  • met lijm, of met tape?
  • op de bodem, of aan binnenkant van deksel? (bij sterke magneet bestaat hier het risico dat deksel blijf vastzitten en je de rest lostrekt.
  • hoeveel trekkracht moet de magneet hebben om niet makkelijk los te gaan, maar ook niet muurvast te zitten? Oppervlak van de bevestigingsplek is vrij glad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...