Spring naar bijdragen

Barney de WiFi boef !


Boswijk Posse

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Even voor de duidelijkheid !

 

Als iemand zijn huisdeur niet op slot heeft gezet, mag je toch ook niet binnen tenzij je toestemming hebt toch?

 

Waarom zou je dan gebruik mogen maken van een WIFI die niet beveiligd is zonder dat je weet of je toestemming hebt?

 

gr.

mr.Bean

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even voor de duidelijkheid !

 

Als iemand zijn huisdeur niet op slot heeft gezet, mag je toch ook niet binnen tenzij je toestemming hebt toch?

 

Waarom zou je dan gebruik mogen maken van een WIFI die niet beveiligd is zonder dat je weet of je toestemming hebt?

 

gr.

mr.Bean

Dat hangt er toch weer vanaf wat zich achter die deur bevind. Bij een kerk, een kroeg of winkel is dat weer anders. En bij WiFi kan je niet zien of het de deur van een welwillende of niet-welwillende is, uitgaande van het feit dat het een onbeveiligde verbinding is zonder wachtwoord etc.

 

Sterker nog, ik heb thuis mijn eigen WiFi router, netjes met WPA2, geen SSID-broadcast en HWADDR filter. Ikzelf kan dus prima op mijn routertje. Maar nu heb ik ook buren en buurtgenoten die ook zo'n draadloos kassie hebben. Zonder beveiliging etc. Wat doet mijn notebook? Psies, ondanks dat ik mijn eigen router als voorkeur router heb ingesteld, maakt hij toch verbinding met de buren. Dan moet ik eerst specifiek aangeven dat hij dat netwerk moet negeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even voor de duidelijkheid !

 

Als iemand zijn huisdeur niet op slot heeft gezet, mag je toch ook niet binnen tenzij je toestemming hebt toch?

 

Waarom zou je dan gebruik mogen maken van een WIFI die niet beveiligd is zonder dat je weet of je toestemming hebt?

 

gr.

mr.Bean

 

Inderdaad, maar wat nou als z'n stoelen aan de overkant van de straat staan en er geen labeltje bijstaat dat je er niet op mag gaan zitten? :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even voor de duidelijkheid !

 

Als iemand zijn huisdeur niet op slot heeft gezet, mag je toch ook niet binnen tenzij je toestemming hebt toch?

 

Waarom zou je dan gebruik mogen maken van een WIFI die niet beveiligd is zonder dat je weet of je toestemming hebt?

 

gr.

mr.Bean

Met Wifi vind ik dat toch anders liggen. Je begeeft je namelijk niet op prive terrein.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even voor de duidelijkheid !

 

Als iemand zijn huisdeur niet op slot heeft gezet, mag je toch ook niet binnen tenzij je toestemming hebt toch?

 

Waarom zou je dan gebruik mogen maken van een WIFI die niet beveiligd is zonder dat je weet of je toestemming hebt?

 

gr.

mr.Bean

 

Omdat ik 1 van mijn routers speciaal voor dit doel heb opengezet en men middels deze router kan surfen ed... Niemand hoeft mijn toestemming te vragen, eenieder mag erop. Nog een keer een linkje dan...Bijna kosteloze wlan router tbv Open Wifi

 

Iemand die onbewust zijn internetverbinding en mogelijk ook nog zijn interne netwerk deelt, moet eerst maar eens de gebruiksaanwijzing van een het AP/router lezen voordat deze in gebruik genomen wordt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even voor de duidelijkheid !

 

Als iemand zijn huisdeur niet op slot heeft gezet, mag je toch ook niet binnen tenzij je toestemming hebt toch?

 

Waarom zou je dan gebruik mogen maken van een WIFI die niet beveiligd is zonder dat je weet of je toestemming hebt?

 

gr.

mr.Bean

Dit is een dooddoener Vincent en vooral een slechte vergelijking. Barny is niet binnen geweest, een betere vergelijking zou zijn dat jij je huisraad op straat zet want daar staat Barny zijn busje ook. Kortom als jij jouw tv op de stoep aan de openbare weg zet mag ik er dan naar kijken of niet????

 

Groeten Haak.

bewerkt door Kapitein Haak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...