Spring naar bijdragen

Barney de WiFi boef !


Boswijk Posse

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

En het vervolg van het verhaal:

 

http://www.ad.nl/binnenland/article655529.ece

 

Weer die foto Kruimel!

 

Overigens is het bussie wederom op de achterkant van het AD in volle glorie te aanschouwen...

 

Weet niet waarom je deze link nu weer noemt maar hij stond al hier op Pagina 1 eerste posting

Eens Hessel maar dit keer wel met een tweede en dus nieuw artikel :blush: waaruit trouwens blijkt dat de wetgever er weer eens geen hout van snapt als ie zulke wetten maakt. Maar goed met deze wet weer heel veel extra criminelen, dus meer politie nodig, dus weer werkgelegenheid, dus pluspuntje kabinet, dus meer kiezers, tenminste dat is dan even doemscenario.

 

Groeten Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus als niet specifiek is aangegeven dat het niet is toegestaan, bijvoorbeeld in de naamgeving van het netwerk, of door het gebruiken van versleuteling (Wep/Wpa/Wpa2), schijn je niet in overtreding te zijn.

 

Vraag me af hoe dat dan zit met de vele duizenden standaard-"beveiligingen" die niet bewust zijn aangezet en afgeconfigureerd waarmee veel computers toch automatisch een verbinding maken. :blush:

 

Altijd handig om te gebruiken (of te vertellen dat je daar gebruik van maakt), is het FON-netwerk (inmiddels het grootste hotspot-netwerk van onze aardkloot).

 

Ze maken tegenwoordig gebruik van Google-Maps om hun WAP's weer te geven.

HIER staan de kaarten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet niet waarom je deze link nu weer noemt maar hij stond al hier op Pagina 1 eerste posting

 

 

Eens Hessel maar dit keer wel met een tweede en dus nieuw artikel :lol1: waaruit trouwens blijkt dat de wetgever er weer eens geen hout van snapt als ie zulke wetten maakt. Maar goed met deze wet weer heel veel extra criminelen, dus meer politie nodig, dus weer werkgelegenheid, dus pluspuntje kabinet, dus meer kiezers, tenminste dat is dan even doemscenario.

 

Groeten Haak.

Helemaal juist Haak :blush:

Overigens staat bij de papieren-versie van dit artikeltje een mooie illustratie over WiFi en beveiligingen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vreemd eigenlijk. Ik heb op het bericht van 220906 ook gereageerd. Schijnbaar was dat bericht te netjes. Het staat er niet bij.

Als je trouwens reageert op een artikel, staat eronder dat je IPadres gelogged wordt om je te kunnen weren als je "vervelende" berichtjes hebt gepost.

Aangezien ik nog nooit eerder gereageerd heb, ga ik er vanuit dat een meelifter (Barny?) al eens gereageerd heeft via mijn IPadres. :blush:

 

Ik ga het AD ff een nota sturen voor het gebruik van mijn foto. Ze kunnen er wel leuk onderzetten dat ze de foto van het Internet gehaald hebben, maar alle foto's geplaatst bij een log zijn in volgens mij eigendom van geocaching.com, en daarbij is het niet mijn idee dat foto's door mij genomen, ongevraagd, gebruikt worden in een krantenartikel. En dan ook nog een gedateerde foto van jaren terug.

Trouwens, in die tijd surfde ik met de PPC via WiFi maandelijks vanuit een ziekenhuis in Amsterdam als ik uren in de wachtkamer moest zitten wachten, via een, waarschijnlijk niet expres, open WiFi-verbinding van het ziekenhuis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Update: Ik was wat te voorbarig. Via een PB kreeg ik een link waarin mijn bericht wel zichtbaar was. :blush:

 

op sites als wifinederland.nl en dergelijke kun je lezen dat het volgens de europese regelgeving toegestaan is om alles wat door de ether wordt niet encrypted verzondenwordt uit de lucht geplukt mag worden..

op het moment dat je gaat kraken om binnen te komen ben je het haasje!

 

maar wellicht is dat mosterd na de maaltijd..

 

Moeten we niet samengaan werken met wardriving.nl en wifinederland..

 

Ik lust wel een GPXje met alle nederlandse publieke, doelmatig opengestelde, gratis wifi verbindingen!

 

;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga het AD ff een nota sturen voor het gebruik van mijn foto. Ze kunnen er wel leuk onderzetten dat ze de foto van het Internet gehaald hebben, maar alle foto's geplaatst bij een log zijn in volgens mij eigendom van geocaching.com, en daarbij is het niet mijn idee dat foto's door mij genomen, ongevraagd, gebruikt worden in een krantenartikel. En dan ook nog een gedateerde foto van jaren terug.

 

Laat je het nog via een bericht weten wat de reactie was van het AD en of ze betalen? Ben wel benieuwd! :lol1:

 

Ik ken namelijk iemand die ooit een krantenbericht op zijn website had geplaatst, MET bronvermelding. Hij werd later door die krant erop aangesproken, en moest het stuk van zijn site afhalen en een bedrag van 150 euro betalen wegens 'inkomstenderving'. En dan waren ze volgens hen nog 'coulant' bezig in deze :blush:

 

Maar nu raak ik aardig :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laat je het nog via een bericht weten wat de reactie was van het AD en of ze betalen? Ben wel benieuwd! :D

 

Ik ken namelijk iemand die ooit een krantenbericht op zijn website had geplaatst, MET bronvermelding. Hij werd later door die krant erop aangesproken, en moest het stuk van zijn site afhalen en een bedrag van 150 euro betalen wegens 'inkomstenderving'. En dan waren ze volgens hen nog 'coulant' bezig in deze :blush:

 

Maar nu raak ik aardig :lol1:

 

Even maar :lol1:

 

Zelfs Google.be is veroordeeld... Vonnis staat er onder, weliswaar in het Frans...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op het nieuws in RTL4 (hedenavond daarnet om 18.20 uur) was ook een item over ons WiFi boefje. Daar mompelden ze iets over Wet en 1 september. Vervolgens kwam er een deskundige met een speciale super-antenne die de WiFi-ers onder ons kwam bangmaken met 'dat je bankgegevens geroofd kunnen worden' of woorden van dergelijke strekking. Wat natuurlijk verschrikkelijk is want wij zijn nogal op de centen in ons landje.

En ook dat spammers en terroristen zomaar anoniem en niet-achterhaalbaar het internet op kunnen gaan.

Dus open WiFi netwerken zijn verdacht: de eigenaren ondersteunen mogelijk terrorisme. En dat kunnen we toch niet toelaten? Of wel dan? Leve de paranoia.! :blush:

 

 

Inmiddels op het net:

 

http://www.rtl.nl/(vm=/actueel/editienl/ho...t.avi_plain.xml

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Update: Ik was wat te voorbarig. Via een PB kreeg ik een link waarin mijn bericht wel zichtbaar was. :)

 

op sites als wifinederland.nl en dergelijke kun je lezen dat het volgens de europese regelgeving toegestaan is om alles wat door de ether wordt niet encrypted verzondenwordt uit de lucht geplukt mag worden..

op het moment dat je gaat kraken om binnen te komen ben je het haasje!

 

 

Dat lijkt me niet echt aan de orde. Je mag alles uit de lucht pikken. Maar bij Wifi doeje meer dan alleen uit de lucht pikken, anders viel er weinig te internetten. Je stuurt zelf ook. Lijkt me beetje rare regelgeving om daar naar te verwijzen als rechtvaardiging.

 

euhm.. dus wel..

 

Wat hij doet is onversluetelde info versturen. Iedere zender mag die aanpakken.. toevallig doet een wapje dat in de buurt is dat en die stuurt het weer door naar het internet.. tja.. daar kan Barney toch niets aan doen?

 

-> vb: mijn stagiair roep: "hey ik wist niet dat we hier draadloos hebben hangen" en dat klopt.. dat hebben we ook niet.. blijkt er een collega zijn wifi niet uit te hebben staan.. maar de laptops waren al druk aan het kletsen.. De ene laptop nodigt de andere laptop uit en zonder tussenkomst van een gebruiker aan beide kanten wordt er een verbinding gelegd. Er waren zo'n 80.000 pakketjes overgestuurd.. zonder tussenkomst..

 

 

ergo

 

als je uitgenodigt wordt om binnen te komen en de tv staat aan (om de tv op de stoep verhalen weer te spekken) wordt je toch ook niet in de boeien geslagen?

 

Je mag pakketjes verzenden.. je mag alle unencrypted pakketjes ontvangen.. dus een niet beveiligd netwerk (is OPEN lees: public) is vrije toegang. De politie en verzekeringen verwachten ook dat je je deur op slot doet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...