Spring naar bijdragen

Barney de WiFi boef !


Boswijk Posse

Aanbevolen berichten

Misschien had hij de agenten een aantal geocoins kunnen aanbieden ... of had dat het alleen maar erger gemaakt. Of zouden dan de agenten gepakt zijn als ze ze hadden willen loggen ...

 

Mijn buurman vroeg laatst of ik mijn draadloze netwerk wel beveiligd had, hij kon met zijn PDA immers gewoon internetten. Bleek dat er twee open netwerken in de straat actief zijn.

bewerkt door dets
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Waarschijnlijk is dit opnieuw het wiel uitvinden hoor, maar kunnen we niet een soort van cachers-code afspreken op de WiFi-verbindingen om meer van de ellende te voorkomen die Barny nu heeft ?

 

Bijvoorbeeld:

- Een toevoeging van "GC" achter de naam van het netwerk zodat we weten dat het gebruikt mag worden en dan een gezamelijk wachtwoord? (en om even binnen het thema te blijven stel ik dan bijvoorbeeld wachtwoord "WiFi boef" voor :P)

- Of een extra kolommetje in de cachers bellijst met daarin verbindingen die gebruikt mogen worden + een wachtwoord?

- Of.....?

 

Dan is het in elk geval zeker weten niet meer illegaal te noemen.... :thumbup:

bewerkt door rich en joos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op het nieuws in RTL4 (hedenavond daarnet om 18.20 uur) was ook een item over ons WiFi boefje. Daar mompelden ze iets over Wet en 1 september. Vervolgens kwam er een deskundige met een speciale super-antenne die de WiFi-ers onder ons kwam bangmaken met 'dat je bankgegevens geroofd kunnen worden' of woorden van dergelijke strekking. Wat natuurlijk verschrikkelijk is want wij zijn nogal op de centen in ons landje.

En ook dat spammers en terroristen zomaar anoniem en niet-achterhaalbaar het internet op kunnen gaan.

Dus open WiFi netwerken zijn verdacht: de eigenaren ondersteunen mogelijk terrorisme. En dat kunnen we toch niet toelaten? Of wel dan? Leve de paranoia.! :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat me ook erg verbaast is dat "de agenten consteerden dat hij een WiFi verbinding van anderen gebruikte". Ik ben errug benieuwd hoe ze dat geconstateerd hebben.

 

Nou er had er natuurlijk net eentje een nieuwe plamtop gekocht, met WIFI natuurlijk want ze gaan wel met hun tijd mee.

Verteld hij net tegen zijn collega dat je er eh ....... lamaar.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Binnenkort ook in dit theater:

 

barny-wifi.jpg

 

RECONSTRUCTIE INCIDENT "BARNY DE WIFI-BOEF"

 

Het is maandag 18 september 2006 als een nietsvermoedende bewoner aan de Titus Brandsmalaan in Zeist de verdachte, Willem B., met zijn gele bus geparkeerd ziet staan. Terwijl deze bewoner naarstig op zoek gaat naar een interessant programma op de televisie en daarbij een rol koekjes opentrekt, wordt zijn aandacht getrokken door een naderende blauwe pet. De verdachte probeert nog snel zijn laptop dicht te klappen, maar het is al te laat.

 

Bij de hieropvolgende bus-zoeking (red. huiszoeking in de al eerder genoemde gele bus) wordt onder andere een GPS apparaat van een niet nader te noemen merk gevonden en met zeer merkwaardige icoontjes in de database en een laptop mét draadloze internetverbinding die bij nader onderzoek zeer recentelijk nog in gebruik was geweest: de laptop was nog warm! Dit bewijs was voor onze trouwe dienaars van de wet reden om ter preventie van terroristische-aanslagen-met-een-GPS Willem B. in voorlopige hechtenis te nemen. Dit alles onder het oog van de koekjesetende buurtbewoner die dit alles veel interessanter vond dan wat er op televisie was en zich afvroeg hoeveel calorieen er eigenlijk in chocoladekoekjes zitten...

bewerkt door rich en joos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het wel een grappig verhaal. Vooral omdat een collega-cacher het schijnt te hebben geschreven!

Het is inderdaad wel duidelijk dat hier van een afgesproken één-tweetje sprake is.

 

Maar ik vermoed dat justitie (net als met dat relletje met die Tom Tom-gebruiker bij wie het apparaat het zicht van de autobestuurder zou belemmeren) tot de conclusie moet komen dat men eigenlijk geen zaak heeft.

 

Maar wel een mooi verhaal! :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...