Spring naar bijdragen

Barney de WiFi boef !


Boswijk Posse

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

En waarschijnlijk ook in het netwerk van de misbruikte...

 

Hmm, teveel bewijs waarbij wordt gedacht dat veel mensen daadwerkelijk verstand hebben van waar ze mee bezig zijn.

De meeste goedkope routers bewaren dit maar heel kort (als ze dat al doen).

 

En dan nog is de wet niet stellig in het wel of niet strafbaar bezig zijn.

 

Daarnaast in acht nemend dat de meeste agenten ook niet veel verder komen dan de gemiddelde nederlander, en we kunnen stellen dat deze discussie over 5 jaar nog maar eens herhaald moet worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarnaast in acht nemend dat de meeste agenten ook niet veel verder komen dan de gemiddelde nederlander, en we kunnen stellen dat deze discussie over 5 jaar nog maar eens herhaald moet worden.

 

Helaas blijkt dat onwetende agenten voor alle zekerheid toch een bon uitschrijven onder het motto: hier is vast iets mis en we zien wel of justitie er iets mee doet.

Of ze zoeken een ander punt waarop de wifiboef te pakken is zoals het niet bij zich hebben van een ID-bewijs. Past allemaal wel in de bananenrepubliek NL.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Daarnaast in acht nemend dat de meeste agenten ook niet veel verder komen dan de gemiddelde nederlander, en we kunnen stellen dat deze discussie over 5 jaar nog maar eens herhaald moet worden.

 

Helaas blijkt dat onwetende agenten voor alle zekerheid toch een bon uitschrijven onder het motto: hier is vast iets mis en we zien wel of justitie er iets mee doet.

Of ze zoeken een ander punt waarop de wifiboef te pakken is zoals het niet bij zich hebben van een ID-bewijs. Past allemaal wel in de bananenrepubliek NL.

 

Klopt, je kunt je beter als Hells Angel verkleden en een laptop op je Harley schroeven en je hebt nergens last van.

Maar even serieus, ik denk dat Barney gewoon pech heeft gehad en zich te open opstelde. Wij gebruiken voor het werk PDA's en notebooks allemaal met internetverbinding. Knappe agent die kan zien of ik legaal of illegaal ben verbonden. Ik wil het graag eens meemaken............laptop-smile.gif

We moeten ons niet zo laten intimideren door een akkefietje. De wet is bedoeld als kapstok, mochten er illegale acties plaatsvinden via een onbeveiligd netwerk, dan kan men via die wet toch optreden. Ook zal vaak een aangifte gedaan moeten worden. Op voorhand optreden lijkt me vrij onwaarschijnlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of ze zoeken een ander punt waarop de wifiboef te pakken is zoals het niet bij zich hebben van een ID-bewijs. Past allemaal wel in de bananenrepubliek NL.

 

Zit die Barny nou nog niet achter slot en grendel :no:

 

Wordt tijd dat er andere opsporingsmethodes ingezet gaan worden:

 

http://webwereld.nl/articles/50403/rfid-ko...-de-das-om.html

 

Gewoon een RFID korreltje in zijn PDA'tje plaatsen en hebbes :clap:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er staat ergens in de radio wetgeving dat de singnalen die in de ether verspreid worden vrij zijn om er uit te halen. B)

Daarentegen is het verspreiden oftewel zenden aan strikte regelgeving gebonden. dit om te voorkomen dat radio amateurs (ik hoop niemand te beledigen) die met te sterke apparatuur werken storend kunnen werken op andere apparatuur en dan moet je denken aan vliegverkeer enz enz.

Je mag uiteraard geen misbruik maken van een onbeschermd netwerksignaal om er spam mee te versturen.

Dat gebeurt wel veel helaas. Maar mijn inziens als er gewoon mee gelift wordt op een openstaand signaal en dat niet op basis van 24/7 gebeurt er geen enkele rechter een zaak van kunnen maken mites nogmaals er geen verkeerde dingen mee gebeurt.

Vandaar ook dat de politie en andere hulpdiensten overgestapt zijn op het p2000 netwerk , en wel om reden dat er menig scanner rijder eerder te plaatsen was dan de politie. :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag kennis mogen maken met Barney en z'n gele bussie. Gezellige babbel gehad, en daarna met anderen ook nog kort gebrainstormed over de kwestie.

 

Ten eerste de kwestie van "internetvredebreuk", waarbij dit moet worden aangetoond. Dat kan nooit door de politie gedaan worden, want die weten ook niet welk signaal van wie is. Gaat dus wel een paar dagen opsporing kosten. Daarna moet er nog aangifte door de eigenaar worden gedaan, waarbij hij moet kunnen aantonen dat er daadwerkelijk is ingebroken. Voor de meeste mensen amper te doen.

 

Dan komt er naast "braak" ook nog de geleden schade bij kijken.

Even loggen op iemands netwerk duurt hooguit 15 minuten.

Nemen we even een gemiddeld ADSL-abbo van 20 euro per maand, komen we op 20 euro gedeeld door 31 dagen gedeeld door 24 uur gedeeld door 60 minuten maal 15 minuten = 0.7 eurocent.

 

Denk niet dat dat de moeite is om door de rechter te laten beoordelen.

Misschien leuk als case voor rechtenstudenten, maar verder het sop van de kool niet waard.

 

Misschien dat Barney wel 2 eurocent aan de eigenaar wil geven als compensatie. (Dat is, als hij beveiligde netwerken heeft gekraakt om te kunnen loggen.) B)

 

Voor wat betreft RFID: laatste tijd nog wel eens wat gelezen over de OV-chipkaart? Da's ook RFID. Errug veilig en betrouwbaar :cry:

bewerkt door dmace
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanavond in Kassa op Ned 1 19.00u komt het volgende te sprake misschien interessant!

 

"Afgelopen week waarschuwde de politie voor misbruik van openstaande WiFi-verbindingen (draadloos internet). Wat zijn de gevaren hiervan en hoe makkelijk kom je binnen in andermans computer? Hoe strafbaar is het "lenen" van het internet van de buurman?"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Ik kwam laatst ook nog een leuke gadget tegen voor je Barney :cry: :

 

***

 

ee0cf0b8-ecfe-43b7-8769-f03a8d30fa55.jpg

 

Horloge zoekt draadloos netwerk

 

Dit is echt voor iemand die altijd op zoek is naar een draadloos netwerk, maar daarvoor niet iedere keer zijn laptop, PDA etc. aan wil zetten. Dat ziet er namelijk niet echt onopvallend uit. En als je gebruik wilt gaan maken van een draadloos netwerk, dan hoef niet iedereen dat te weten. Daar is nu een oplossing voor gevonden, zodat je overal waar een draadloos netwerk is, je bijvoorbeeld je mail kan checken. Dit horloge ziet eruit als een normaal digitaal horloge, maar heeft een extra functie.

 

Hij spoort draadloze netwerken voor je op en dat op een onopvallende manier, niemand die merkt waar je mee bezig bent. Het horloge meet gelijk de signaalsterkte voor je (van nul tot en met acht) en laat ook zien wat voor draadloos netwerk het is.

 

Maar dat is natuurlijk niet alles wat er met dit horloge kan. Er zitten ook nog meer functie’s op zoals:

• Een wekker

• Achtergrondverlichting

• Stopwatch

• Kalender

• Wereldklok

 

27ff2e60-3380-42ee-8ad4-15b064e054c9.jpg

 

Het horloge is te bestellen voor $ 29,90 (ongeveer € 21,-).

 

***

 

Prijstechnisch valt reuze mee TOCH :blink:

 

IK MAG NATUURLIJK GEEN LINK GEVEN, MAAR GOOGLE MAAR EENS ;)

 

***

 

Als ik je tegenkom op het eerstvolgende event, zal ik je eens even de tijd vragen, dan zie ik meteen hoe laat het is :P

 

Shop ze !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...