Spring naar bijdragen

Cache loggen voor dat hij bekeken door een reviewer ?


muiz

Aanbevolen berichten

Ik vergis me ook wel eens. Zowel in logboekje als in het veld. Soms een hele maand in het veld.

 

Ik vergis me ook wel eens een dag, maar niet bij een FTF, en dan zorg ik er voor dat mijn log op het web in ieder geval wel in orde is. Maar ze waren idd ook de eersten die in het logboekje hebben geschreven.

Buiten dat, de tijd 16:45 op 9 september als ik me goed herinner exact de zelfde tijd dat ze mijn cache vonden.

Maar misschien zijn ze wel door een wormhole gegaan of kunnen sommige cachers zich sneller dan het licht voortbewegen, dan kan je dus inderdaad eersder bij een cache zijn dan dat hij gepubliceerd wordt. Hè, kon ik dat maar [:D]

 

Ik heb geen idee. Ik beschuldig verder niemand, maar ik snap die dingen soms niet precies.

 

Ach het is maar een spelletje.........

bewerkt door sloppie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Moet je mij niet vragen. Het herucht gaat al enige tiijd en ik ben dat kunstje niet machtig. Wat ik wel weet is dat degene die zich eraan schuldig maakt er ook zelf over praat. Dat maakt het in ieder geval al wat eenvoudiger.

 

En wat jij natuurlijk ook weet: zoiets zet je niet in het Forum. Als .com of .nl mij erom vraagt, zal ik passend anwoord geven.

 

Het gerucht was al geen gerucht meer en is zelfs bevestigd door een goede bekende van jou :)

 

Tja Thex ik weet een hoop maar ik zet niet alles op het forum dat los ik binnenskamers op, of het moet zo erg worden.........

 

 

Gr Twinlife :D

bewerkt door Twinlife
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vergis me ook wel eens. Zowel in logboekje als in het veld. Soms een hele maand in het veld.

 

Ik vergis me ook wel eens een dag, maar niet bij een FTF, en dan zorg ik er voor dat mijn log op het web in ieder geval wel in orde is. Maar ze waren idd ook de eersten die in het logboekje hebben geschreven.

Buiten dat, de tijd 16:45 op 9 september als ik me goed herinner exact de zelfde tijd dat ze mijn cache vonden.

Maar misschien zijn ze wel door een wormhole gegaan of kunnen sommige cachers zich sneller dan het licht voortbewegen, dan kan je dus inderdaad eersder bij een cache zijn dan dat hij gepubliceerd wordt. Hè, kon ik dat maar [:)]

 

Ik heb geen idee. Ik beschuldig verder niemand, maar ik snap die dingen soms niet precies.

 

Ach het is maar een spelletje.........

 

Vergissen is menselijk - overkomt mij ook regelmatig in het veld :D -, maar hier lijkt geen sprake van zomaar vergissen te zijn.

Het FF-klassement kan mij persoonlijk niets schelen, heb daar geen tijd voor ook, maar het geeft wel een kick om af en toe eens 'in de prijzen' vallen. Dat hebben er veel volgens mij, maar het is dan jammer dat je gewoon die ene 'one minute of fame' niet krijgt, omdat kennelijk het spelletje niet eerlijk gespeeld wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is ook een manier van caches zoeken, ik heb er geen problemen mee, zie het maar als een extra puzzel. Om deze reden is ook de carotte coord service recent aangepast :D

Alleen als een modje dit ook gaat gebruiken kan wel eens de schijn ontstaan dat...

bewerkt door TeamTobi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op deze manier krijg je idd het idee dat het hele FTF niet eerlijk gespeeld wordt..maar goed, dat is een discussie die ook al langer loopt. En er zullen er weer genoeg zijn die zowieso geen bal om dat FTF te geven en meteen roepen, waar maak je je druk om, verwijder die statestieken toch... er zijn er ook nog steeds zat die het wel een extra toevoeging geeft.

 

Maar als caches om een of andere vage reden al dagen voordat die officieel aangemeld staat, gelogd worden als een FTF, kan me alleen maar afvragen of je daar een daadwerkelijke kick uit kan krijgen, je naam in een maagdelijk logboekje zetten terwijl je gewoon van te voren al weet, dat jij de enige bent die op metaaljacht is.

 

Ach, waar maak ik me ook druk om... is het dit niet, dan is het wel weer iets anders wat niet klopt.

 

Als dit de manier is waarom diegene meent het " spel" te moeten spelen, dan vooral doorgaan. Maar dan niet er raar van op kijken als blijkt dat de cachelegger het er toch niet helemaal mee eens is, en er logjes verwijderd worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

Er schijnt een fout in de WAP-interface van GC.com te zitten

Hier door kun je soms (vaak) unpublished caches zien.

Ik ga dit verder uitzoeken, het schijnt overigens bekend te zijn bij de mensen van gc.com

Maar ze stellen er geen prioriteit aan, ik zal proberen uit te zoeken of dit klopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het zelfde. Gisteren veel thuis achter de PC geweest omdat net mijn eigen cache on line kwam.

Maar ook 's avonds heb ik Permutatie 4 van Puffin niet gezien niet gezien. Vanochtend vroeg wel. Nu was ik vanochtend niet erg snel want ik moest eerst de kids verzorgen en toen op de fiets gesprongen.

Ook hier bleek er al op 9 september gelogd te zijn. Hij kwam ook op 9 september in de lucht, maar toch...

Ook hier hadden de Kalkendotters toevallig weer een FTF had. Ze hebben 3l FTF's in 2 dagen een goede score moet ik zeggen, maar goed ik ken het team niet en weet niet uit hoeveel leden het bestaat. Ik heb begrepen dat ze in de USA soms wel met tientallen in 1 team werken. Dat schiet natuurlijk ook op.

 

Sloppie

 

Even de feiten, voor zo ver mij bekend v.w.b. permutatie 4:

Eerste log van "permutatie 4: twee": 9 september 2006 16:45 (eerste op logrol)

9 september 2006, 22:00 cache nog niet actief op geocaching.com

Email "Kruimeldief: publish permutatie 4:twee": 10 september 2006 2:20

tweede log op logrol: 10 september 9:15

 

Rara, hoe kan dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het zelfde. Gisteren veel thuis achter de PC geweest omdat net mijn eigen cache on line kwam.

Maar ook 's avonds heb ik Permutatie 4 van Puffin niet gezien niet gezien. Vanochtend vroeg wel. Nu was ik vanochtend niet erg snel want ik moest eerst de kids verzorgen en toen op de fiets gesprongen.

Ook hier bleek er al op 9 september gelogd te zijn. Hij kwam ook op 9 september in de lucht, maar toch...

Ook hier hadden de Kalkendotters toevallig weer een FTF had. Ze hebben 3l FTF's in 2 dagen een goede score moet ik zeggen, maar goed ik ken het team niet en weet niet uit hoeveel leden het bestaat. Ik heb begrepen dat ze in de USA soms wel met tientallen in 1 team werken. Dat schiet natuurlijk ook op.

 

Sloppie

 

Even de feiten, voor zo ver mij bekend v.w.b. permutatie 4:

Eerste log van "permutatie 4: twee": 9 september 2006 16:45 (eerste op logrol)

9 september 2006, 22:00 cache nog niet actief op geocaching.com

Email "Kruimeldief: publish permutatie 4:twee": 10 september 2006 2:20

tweede log op logrol: 10 september 9:15

 

Rara, hoe kan dat?

 

Tja dat verbaasde mij ook, omdat ze exact de zelfde tijd ook mijn cache gelogd hebben (op weg naar school)

 

Misschien tijd om het de Kalkendotters het zelf even te vragen??!!

 

Ik zal er even een mailtje aan wagen om dit na te vragen. Ik zit niet op een eremetaal te wachten hoor, die zat er geloof ik toch niet meer in. Maar ik ben wel benieuwd hoe zij aan die informatie komen.

 

Bedankt Arie dat je even wilde reageren :D

 

Sloppie

 

Ik lees net dat cachevlo, die nu zilver heeft, de cache ook nog niet on line zag staan gisterenavond rond half elf.

Ook hij stuurt een emailtje naar de Kalkendotters

Oeps niet cachevlo maar Puffin stuurt een mailtje

bewerkt door sloppie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het zelfde. Gisteren veel thuis achter de PC geweest omdat net mijn eigen cache on line kwam.

Maar ook 's avonds heb ik Permutatie 4 van Puffin niet gezien niet gezien. Vanochtend vroeg wel. Nu was ik vanochtend niet erg snel want ik moest eerst de kids verzorgen en toen op de fiets gesprongen.

Ook hier bleek er al op 9 september gelogd te zijn. Hij kwam ook op 9 september in de lucht, maar toch...

Ook hier hadden de Kalkendotters toevallig weer een FTF had. Ze hebben 3l FTF's in 2 dagen een goede score moet ik zeggen, maar goed ik ken het team niet en weet niet uit hoeveel leden het bestaat. Ik heb begrepen dat ze in de USA soms wel met tientallen in 1 team werken. Dat schiet natuurlijk ook op.

 

Sloppie

 

Even de feiten, voor zo ver mij bekend v.w.b. permutatie 4:

Eerste log van "permutatie 4: twee": 9 september 2006 16:45 (eerste op logrol)

9 september 2006, 22:00 cache nog niet actief op geocaching.com

Email "Kruimeldief: publish permutatie 4:twee": 10 september 2006 2:20

tweede log op logrol: 10 september 9:15

 

Rara, hoe kan dat?

 

en zo snel al opgelost? daar zet ik dan ook mijn ?????????? bij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mijn vraagje bij de Kalkendotters neergelegd.

Ben toch benieuwd hoe zij dus eerder de info hadden dan de bevestiging van plaatsing die de Puffins kregen.

 

Maar goed je hoeft de puzzel niet op te lossen LTeunis, maar ja je moet hem wel zelf oplossen vanaf het moment dat hij ook echt in de lucht is. Ik snap hem nog niet maar had wel binnen 5 minuten de oplossing met even slim permuteren :D (misschien krijg ik nog eens te horen hoe het echt moest :)

 

Sloppie

bewerkt door sloppie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Definitie

Een permutatie is een van de mogelijke manieren om een aantal voorwerpen of getallen te rangschikken. Abstracter gezien is het een bijectie tussen een verzameling en zichzelf.

 

[bewerk]

Voorbeelden

De identieke permutatie is de oorspronkelijke rangschikking, of ook nog, de bijectie die ieder element op zichzelf afbeeldt.

 

Een verwisseling is een permutatie die slechts van de identieke permutatie afwijkt in twee elementen (die elkaars plaats innemen).

 

[bewerk]

Gebruik

Een permutatie wordt onder andere toegepast in de telecommunicatie om informatie te spreiden over tijd en/of frequentie zodat foutcorrectiecodes, die slecht kunnen omgaan met opeenvolgende fouten, beter werken. Zo'n permutatie wordt gespecificeerd door een permutatieformule.

 

En nu begrijp ik het :).

Maar loggen voordat iets online is lijkt me not done, ik zou de logjes eraf knikkeren om dat je weet dat de boel geflest wordt. Overigens is dat verhaal van "meelezen" voordat e.e.a. gereviewed/on-line is natuurlijk bijna een doodsteek. Op die wijze ie een 5* net zo makkelijk als een 1*.

Maar goed, ik ben een gebruiker van het cleane spul. Wat er in het grijze/zwarte internet gebied gebeurd wil ik misschien niet eens weten. Laat dat maar voor de hackers en de AIVD :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals al aangegeven zit er een 'fout' in de wap interface van geocaching.com, hierdoor is het soms mogelijk om informatie te verkrijgen over een nog niet gepubliseerde cache.

Deze fout is al bekend bij het amerikaanse team sinds minimaal feb 2006.

 

Normaal gesproken heb je niets aan deze informatie omdat onze NL reviewers zo snel zijn: voordat je ze via wap gevonden hebt staan ze al online. Toevallig waren beide reviewers tijdelijk niet beschikbaar en hoopte het aantal ungepubliseerde caches zich op, en daardoor wordt de kans op het vinden van een ongepubliseerde cache natuurlijk ook groter.

Vervolgens kun je met die heel beperkte gegevens kun je dan soms een cache vinden. (let wel, dat zijn dan zeker nog niet de eindcoordinaten van de puzzels of multis, daarvoor moet ik net als ieder ander hard puzzelen)

 

Overigens nog niet zo eenvoudig als het lijkt:

want: ligt de cache er uberhaupt wel, wordt de cache wel goedgekeurd door de reviewer, is de locatie eigenlijk wel correct (banpaal lag bv aan de andere kant van het kanaal), etc.

Kortom nog veel lastiger dan met een 'gewone' cache.

 

En volgens mij staat FTF toch echt gewoon voor First To Find.. en dat heb ik.

Is de cachelegger het daar niet mee eens is, dan moet ie maar een mailtje sturen naar Willxii en dan trekt ie die puntjes wel van mijn resultaat af.

 

(ps ik beantwoord geen emailtjes over hoe en wat betreffende deze thread)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...