Spring naar bijdragen

Cache loggen voor dat hij bekeken door een reviewer ?


muiz

Aanbevolen berichten

Iemand toevallig een linkje naar een emulator of WAP browser voor WinXP? Ik heb er nu twee geprobeerd, die werken wel, maar net weer niet op het WAP linkje van GC.

Heb je geen GSM dan?

De meeste providers ondersteunen (betaald of gratis) WAP/GPRS.

 

Maar waarom een emulator?

 

Gewoon http://wap.geocaching.com/ :thumbup:

bewerkt door de Roode Lantaarn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Om een af ander duister reden ish et niet mogelijk om JandeBeHanger te quoten bericht 21:03

Jawel hoor. Gewoon helemaal rechts op de pagina.

Probeer jij dan maar eens JandeBeHanger te quoten... knoppen staan er niet.

 

Wat betreft Mogelijk caches in friesland online (ik maak ze niet) Kruimeldief komt naar het noorden... En ik weet dat er nog in iedergeval een cacher er een ontwikkeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand toevallig een linkje naar een emulator of WAP browser voor WinXP? Ik heb er nu twee geprobeerd, die werken wel, maar net weer niet op het WAP linkje van GC.

Heb je geen GSM dan?

De meeste providers ondersteunen (betaald of gratis) WAP/GPRS.

 

Maar waarom een emulator?

 

Gewoon http://wap.geocaching.com/ :thumbup:

 

Ja, of http://www.geocaching.com/wap

 

Maar beide linkjes leveren niet zoveel op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeer jij dan maar eens JandeBeHanger te quoten... knoppen staan er niet.

Jandebehanger is wel te quoten. Je moet alleen zo'n 25 meter naar rechts scrollen.

 

Hij heeft iets niet fris in zijn handtekening en daardoor wordt ieder bericht van hem 25 meter breed.

 

Hij heeft er een "onzichtbare" plaatje in staan van 8000 pixels breed en 1 pixel hoog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuurlijk, laat maar weer lekker waaien. Maar er zijn dus ook mensen die het wel belangrijk genoeg vinden om hun stem te verheffen. Laat die ajb in hun waarde!

 

Er is een ranglijst dus er zijn blijkbaar spelregels. Misschien is het goed als deze expliciet worden gemaakt, zodat we weer met gelijke middelen de strijd aan kunnen gaan (die mensen die deze ranking wel belangrijk vinden, dus). En 'alles is geoorloofd' kan natuurlijk ook, maar dan haak ik verder af.

 

Myth, en anderen, bij deze wil ik 4 stellingen deponeren, alle volgens mij redelijk waterdicht. Deze discussie woedt nog wel een tijdje voort, de heftigheid waarmee dat gebeurt, maakt dat ik graag deelneem aan dit prachtige schouwspel. Komen ze:

 

- Baseer niet je mening op het feit dat er mensen zijn die hun stem verheffen. Degenen die hun stem verheffen zijn doorgaans de mensen die geagiteerd zijn. Een ontevreden mens schreeuwt harder dan een content mens. Al zijn er voornamelijk mensen die niet tevreden zijn met de gang van zaken in deze thread, betekent dat niet dat daarover nagenoeg samenspraak is. De tevreden mensen (die dus niet geraakt worden door dit onderwerp, of mensen die helemaal niet op dit forum komen) zullen minder snel hun mening verkondigen, zij vinden het immers allemaal wel ok, en hoeven dus nergens strijd over te leveren.

 

- Spelregels zijn er niet in de ranglijst, of in het geocachen in het algemeen. Iedereen speelt zijn eigen spel. Als je als eerste logt, wordt dat geregistreerd. Hieruit komt een leuke lijst rollen, maar daar kun je niet echt rechten aan ontlenen. De mening van mensen op dit forum verandert daar niets aan. De forumbezoekers vertegenwoordigen immers niet de geocachers in het algemeen. Het zijn voornamelijk mensen die geocachen, en ook nog eens plezier beleven aan het deelnemen aan een forum. Niet erg representatief, en al helemaal niet regelgevend.

 

- Stelling 3 borduurt voort op stelling 2. Een simpele deductie wijst uit dat, gezien het gegeven dat er geen regels zijn, of zelfs kunnen zijn, alles geoorloofd is. In dat geval: afhaken en jezelf er niet meer druk over maken. Ga lekker naar buiten, de paden op, de lanen in. Buiten is het immers beter.

 

- Gelijke middelen hebben we pertinent niet. De één heeft een smak geld voor een 60csx, de ander moet het met een Geko doen. De één heeft een leuke Laro onder zijn kont, de ander fietst, de één woont in Zuid-Limburg en moet ver rijden voor Nederlandse scores, de ander woont in Utrecht en kan alle kanten op. Deze gegevens kunnen nogal wat effect hebben op hun scores.

 

Groeten, Rolf

 

(die het fijn vindt dat het forum regels heeft)

(die het fijn vindt dat er in het veld geen regels zijn)

(die het warm heeft)

(die geen smilies gebruikt omdat je zelf maar moet uitzoeken wat serieus en wat sarcastisch is)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(die het fijn vindt dat er in het veld geen regels zijn)

Fout, daar gelden ook regels.

 

(Die het fijn vind om sommige regels te overtreden) :beerchug:

Regels zijn gemaakt om te worden overtreden.

Zeker ook onzinnige regeltjes die gemaakt worden door particulieren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oei ik had nog niet gezien dat ons logje zo een discussie op gang had gebracht...

 

Het is netjes van de kalkendotters dat ze toegeven dat ze van een lek gebruik hebben gemaakt.

Maar volgens mij ook duidelijk dat ze dit spelletje liever nog wat langer hadden gespeeld.

Als zij daadwerkelijk dachten dat dit gerechtvaardigd was zouden zij op de cachepagina namelijk wel gelogd hebben op de datum waarop ze de cache (al) gevonden hadden, en niet op de datum waarop de cache online was gekomen.

Maar dit deden zij waarschijnlijk niet omdat hun "valsspelen" dan snel ontdekt zou worden.

 

Ik vind het jammer dat er mensen zijn die gebruik maken van informatie die op een dergelijke manier verkregen is. En denk dat het inderdaad weinig lol oplevert als je zo je FTF's moet scoren want juist de adrenaline van het vlug op pad gaan en flink doorstappen en -denken om de eerste zijn is wat wij zo leuk vinden.

 

Het fijne weet ik er niet van, maar als ik een cache vind die pas een dag online is en er staat al een log op het rolletje van ruim twee weken terug, dan voel ik mij toch flink ge*****.

Natuurlijk gaat het om de hobby en niet om de FTF's maar zoals Mythe zegt, het is wel leuk om af en toe (of regelmatig) een FTF, STF of TTF te scoren!

bewerkt door Cache Getters
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oei ik had nog niet gezien dat ons logje zo een discussie op gang had gebracht...

 

Het is netjes van de kalkendotters dat ze toegeven dat ze van een lek gebruik hebben gemaakt.

Maar volgens mij ook duidelijk dat ze dit spelletje liever nog wat langer hadden gespeeld.

Als zij daadwerkelijk dachten dat dit gerechtvaardigd was zouden zij op de cachepagina namelijk wel gelogd hebben op de datum waarop ze de cache (al) gevonden hadden, en niet op de datum waarop de cache online was gekomen.

Maar dit deden zij waarschijnlijk niet omdat hun "valsspelen" dan snel ontdekt zou worden.

 

Ik vind het jammer dat er mensen zijn die gebruik maken van informatie die op een dergelijke manier verkregen is. En denk dat het inderdaad weinig lol oplevert als je zo je FTF's moet scoren want juist de adrenaline van het vlug op pad gaan en flink doorstappen en denken om de eerste zijn is wat wij zo leuk vinden.

 

Het fijne weet ik er niet van, maar als ik een cache vind die pas een dag online is en er staat al een log op het rolletje van ruim twee weken terug, dan voel ik mij toch flink ge*****.

Natuurlijk gaat het om de hobby en niet om de FTF's maar zoals Mythe zegt, het is wel leuk om af en toe (of regelmatig) een FTF, STF of TTF te scoren!

 

Helemaal mee eens! :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is tijd voor een bekentenis. Ik heb er lang over nagedacht om dit naar buiten te brengen, maar het zou toch ooit uitkomen. Ik heb dit voor bijna iedereen verborgen gehouden, slechts een individu weet van hetgeen ik zal bekennen. Kortom, bij deze een officiële schuldbekentenis.

Ik heb zelf ook eenmaal gebruik gemaakt van voorkennis.

Tijdens de aanvraag van een nieuwe cache kreeg ik bericht terug. Met een kaartje waar de SBB gebieden op vermeld stonden. Tot grote vreugd stond er nog iets op die kaart. Een klein blobje, met de vermelding van een GC-nummer.

Natuurlijk de verleiding niet kunnen weerstaan en wezen klijken op deze plek. Het bleek een prachtige plaats voor een cache en vol spanning bleef ik de nieuwste caches volgen. Zodra de cache online zou komen zou ik er meteen naartoe racen. Ik hoopte stiekem op een multi, dat zou enige speling in mijn voordeel kunnen opleveren.

Terwijl ik aan het beeldscherm gekluisterd zat, de muis drukkend op nieuwste caches, nieuwste caches, trokken veldslagen aan mij voorbij. Sneeuwstormen werden afgewisseld met hittegolven, de ganzen trokken meermaals in zowel noordelijke als zuidelijk richting over.

Volgens mij is het zo'n drie jaar geleden toen ik het mysterieuze blobje in het oog kreeg. En al die tijd werd er geen cache geplaatst.

Drie jaar vind ik een mooie tijd. Tijd om te wachten. En ondertussen knaagde het. Zoals altijd zag ik hier weer mogelijkheden en halverwege dit jaar vond ik het de tijd rijp om actie te ondernemen. Het leek me eigenlijk wel erg als je een leuke cacheplaats op het oog hebt en iemand anders legt er een cache neer. Een echte ontbering, zogezegd. Met dit in het achterhoofd is de tocht 'De Negen Ontberingen' ontstaan. Met de cache die op het oorspronkelijke blobje ligt.

En tot op de dag van vandaag weet ik niet van wie de cacheaanvraag geweest is, of waarom ie nooit actief geworden is. Wie het weet mag het zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...