Spring naar bijdragen

Cache loggen voor dat hij bekeken door een reviewer ?


muiz

Aanbevolen berichten

Quote: 'schatzoeken m.b.v. een GPS'. Met alle respect, maar voor het bezoeken van een event heb je geen GPS nodig. Volg ouderwets de ANWB bordjes of ga af op de geur van de poffertjes (sorry Haak dat ik je event even noem, maar vond het wel toepasselijk).

Einde quote:

 

Ik maak me er niet druk over als je het poffertjes event noemt maar wil er even over kwijt dat er daar een openingscache is die de lokatie als oplossing geeft dus voor nieuwkomers aldaar toch een GPS nodig.

Ben het met een aantal zaken ook wel eens over wat je zegt, maar sommige zaken in die tendens worden ook in de hand gewerkt.

 

Steeds meer hoor ik over mensen die de puzzel bij een mysterie, dus vooraf op te lossen, steeds moeilijker maken, alsof het zaak is de langste routes of de moeilijkste puzzels te maken. Wat mij betreft lekker wandelen in het bos of in de natuur is waar het om gaat, daarbij een cache zoeken maakt het extra leuk, en indie ik dan onderweg een micro tegenkom zal ik niet nalaten hem te scoren. In mijn ogen hoort elk soort cache bij geocaching ondanks dat ik voorkeuren heb.

 

Daar tegenover staat dat het mij feitelijk niet uitmaakt hoe mensen aan de punten komen, als men een dief van zichzelf wil zijn dan moeten ze dat maar doen. Dat het met de sport iets doet is zeker maar ik stoor me er niet aan, ik doe de caches die me leuk lijken en wat er eventueel in de omgeving ligt van zo'n cache.

Deze sport zal absoluut blijven veranderen en daar doen we allemaal aan mee.

 

Groeten Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik vind het wel humor. :D

 

Toevallig dat Kalkendotters gebruik maakt van Wap, waardoor hij er waarschijnlijk toevallig achter kwam dat er bij gc.com iets gaande was wat niet de bedoeling was.

En nu valt iedereen over Kalkendotters heen. Vind ik niet helemaal terecht. Hij is alleen in dit geval net even iets handiger geweest.

 

Wanneer is een cache te zoeken? Als hij op gc.com staat. En dat staat hij, anders wist Kalkendotters niet waar te zoeken. Ik vergelijk het toch wel een beetje met het ontvangen van mail voor nieuwe caches door members, SMS-jes van gc.nl voor de happy few en zo voort. Ook weet gc.com van het probleem, dus er is niets stiekems aan.

 

Het vergelijk met voorkennis gaat m.i. mank. Dat zou alleen betrekking hebben op de reviewers, of de proefloper.

Ik vind het duidelijk geen humor. Als ik een cache leg wil ik dat iedereen gelijke kansen heeft. Als zulke praktijken worden goedgepraat en getoloreerd, zal ik bij een eventuele volgende cache die ik uitzet de beschrijving gelijk op het forum aanbieden, zodat iedereen dezelfde informatie heeft. Alleen gaan we dan dus voorbij aan de reviewer, die om de hobby of sport geaccepteerd te houden bij de grondbeheerders noodzakelijk is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar maken jullie je druk om? Het is hier echt weer Holland op z'n smalst.

 

En kap allemaal eens met vergelijkingen. Alleen in dit draadje al is geocaching met voetbal en zelfs een bankgebouw vergeleken. :D

 

Waar het mij om gaat, is dat het spelletje weer eens gedegradeerd wordt, net als mysterie caches tot simpele oprapers en noem nog maar een stel voorbeelden. Ik vind het gewoon jammer dat we onze eigen hobby aan het uithollen zijn en die trend is al even gaande.

 

...

 

Van de zomer had ik het idee om een lange cacheroute te gaan uitzetten, 42 km weten we het nog? Als ik het afzet tegen bovenstaande voorbeelden, begin ik me echt af te vragen waarom ik de moeite eigenlijk zou doen. Geheid dat diverse personen de route lekker met de auto gaan doen, desnoods meerdere dagen, om zo de tussenwaypoints te bezoeken. Lekker makkelijk ook. Waarom zou ik uren, dagen en weken tijd erin stoppen, terwijl een ander lekker op zijn gemakkie even de cacheroute doet?

En zo doe je zelf dus rustig mee met het "uithollen". Uitzetten die hap. Er zijn genoeg cachers die er wel erg veel plezier aan zullen hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En zo doe je zelf dus rustig mee met het "uithollen". Uitzetten die hap. Er zijn genoeg cachers die er wel erg veel plezier aan zullen hebben.

 

Er is niks uit te hollen, want die cache is er (nog) niet eens :blush:

 

Kan maar zo zijn, dat hij wel uitgezet wordt, maar niet als GC cache om de scoringsdriften voor te zijn!

 

Maar goed, Muiz heeft de logjes op zijn cache verwijderd en dat doet mij in ieder geval goed ;)

 

 

Dat het met de sport iets doet is zeker maar ik stoor me er niet aan, ik doe de caches die me leuk lijken en wat er eventueel in de omgeving ligt van zo'n cache.

Deze sport zal absoluut blijven veranderen en daar doen we allemaal aan mee.

 

Ik denk dat je daar absoluut een punt hebt Haak :D Geocachen is ooit begonnen als een hobby en jij noemt het al een sport en dat is al heel wat anders. Een hobby doe je als vrijetijdsbesteding voor je ontspanning en bij een sport is er toch een bepaalde vorm van wedstrijdelement. Voor mij persoonlijk is het vooral het eerste en zo af en toe het laatste. Bij een maagd in de buurt ga ik toch even kijken of ik er tijd voor kan vrijmaken :blush:

bewerkt door Team Firefox
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar maakt iedereen zich toch druk om, ik zie de lol er ook wel van in, ben zelfs stiekem wel jaloers op de voorkennis :D (en waarschijnlijk zijn er wel meer die dat graag hadden willen hebben)

 

Er is 1 cacher zo slim geweest om te gaan zoeken, op internet en in het veld. De halve geocachegemeente staat vervolgens op zijn achterste benen. Deels omdat zij dus niet de eerste zijn bij de cache, en deels omdat ze vinden dat het niet "hoort"

Kalkendotters is zo netjes geweest om aan te geven hoe het komt, bovendien mogen de FF punten eraf als ik het goed begrijp. Dus dit is eigenlijk een zinloze discussie geworden zoals er al vele zijn gevoerd.

 

Op het forum is al vaker besproken dat iedereen een andere manier heeft van plezier beleven van dit spelletje, van voorkennis van de plaatser die toevallig een vriend is, tot het doorgeven van eindcoördinaten van multi's. Dan heb ik het nieteens over de cachers die midden in de nacht wakker worden van een SMSje omdat er een nieuwe cache in de buurt ligt. Ook zij gaan voor iedereen s morgens de pc aanzet al op pad voor een maagd.

 

Het is al eerder gezegd, het is maar een spelletje.

Laten de cachers die het leuk vinden om een multi uit te zetten dat vooral blijven doen. Laten zij die het leuk vinden om een puzzel inelkaar te zetten dit ook vooral blijven doen. Laten zij die micro's neerleggen op plaatsen waar het lijkt of hij uit het autoraampje is gegooid nog een keer nadenken, en laat Kalkendotters vooral zijn plezier niet laten bederven van dit spelletje en van het commentaar.

 

Marja :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is 1 cacher zo slim geweest om te gaan zoeken, op internet en in het veld.

<<>>

Kalkendotters is zo netjes geweest om aan te geven hoe het komt,

<<>>

iedereen een andere manier heeft van plezier beleven van dit spelletje,

 

Pcies, nu dit duidelijk is ga ik maar eens een biertje halen, pfff al die drukte hier krijg ik dorst van. Relax en laat ieder zijn/haar eigen spelletje spelen met respect voor anderen.

bewerkt door bjorri
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met alle respect, maar voor het bezoeken van een event heb je geen GPS nodig. Volg ouderwets de ANWB bordjes :thumbup:

Er zijn cachers in deze communitie die het event terrein nooit kunnen vinden. Niet met GPS, TomTom, ANWB of wegenkaart. Ik noem géén namen. :lol:

 

Ook ik maak regelmatig gebruik van WAP maar had nooit dit lek ontdekt. Gebruikers van WAP hoef ik nu niets meer uit te leggen. Het is kinderlijk eenvoudig. Is dit illegaal? NEE dus.

Stel dat je met Firefox de cache info eerder ziet dan met IE is dat illegaal. NEE dus.

Het is gewoon een fout van .com waar de kalkendotters (bij toeval of niet) tegen aan gelopen zijn.

Niets meer en niets minder.

 

Blijft alleen nog het punt voor de FTF ranking. Is het een spel of een wedstrijd? Wat het ook is bedenk dan eerst eens wie je bedondert. De rest van de cachers of jezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar maken jullie je druk om? Het is hier echt weer Holland op z'n smalst.

 

 

Waar maakt iedereen zich toch druk om, ik zie de lol er ook wel van in, ben zelfs stiekem wel jaloers op de voorkennis :thumbup: (en waarschijnlijk zijn er wel meer die dat graag hadden willen hebben)

 

Marja :lol:

 

Tuurlijk, laat maar weer lekker waaien. Maar er zijn dus ook mensen die het wel belangrijk genoeg vinden om hun stem te verheffen. Laat die ajb in hun waarde!

 

Er is een ranglijst dus er zijn blijkbaar spelregels. Misschien is het goed als deze expliciet worden gemaakt, zodat we weer met gelijke middelen de strijd aan kunnen gaan (die mensen die deze ranking wel belangrijk vinden, dus). En 'alles is geoorloofd' kan natuurlijk ook, maar dan haak ik verder af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De mening van een groot deel van de cachers is duidelijk.. de actie waarover het ging bij de start van dit draadje is in de ogen van de meeste Not Done. Kalkie is duidelijk geweest in zijn uitleg, heeft gezegd het niet meer te doen :thumbup: en misschien dat er idd actie wordt ondernomen zodat dit in de toekomst niet meer voorkomt.

 

Kunnen we nu weer over tot de orde van de dag, of gaat dit ook zo'n onderwerp worden waar we tot in den treure over blijven gaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...