Spring naar bijdragen

Cache loggen voor dat hij bekeken door een reviewer ?


muiz

Aanbevolen berichten

Zoals al aangegeven zit er een 'fout' in de wap interface van geocaching.com, hierdoor is het soms mogelijk om informatie te verkrijgen over een nog niet gepubliseerde cache.

Deze fout is al bekend bij het amerikaanse team sinds minimaal feb 2006.

 

Normaal gesproken heb je niets aan deze informatie omdat onze NL reviewers zo snel zijn: voordat je ze via wap gevonden hebt staan ze al online. Toevallig waren beide reviewers tijdelijk niet beschikbaar en hoopte het aantal ungepubliseerde caches zich op, en daardoor wordt de kans op het vinden van een ongepubliseerde cache natuurlijk ook groter.

Vervolgens kun je met die heel beperkte gegevens kun je dan soms een cache vinden. (let wel, dat zijn dan zeker nog niet de eindcoordinaten van de puzzels of multis, daarvoor moet ik net als ieder ander hard puzzelen)

 

Overigens nog niet zo eenvoudig als het lijkt:

want: ligt de cache er uberhaupt wel, wordt de cache wel goedgekeurd door de reviewer, is de locatie eigenlijk wel correct (banpaal lag bv aan de andere kant van het kanaal), etc.

Kortom nog veel lastiger dan met een 'gewone' cache.

 

En volgens mij staat FTF toch echt gewoon voor First To Find.. en dat heb ik.

Is de cachelegger het daar niet mee eens is, dan moet ie maar een mailtje sturen naar Willxii en dan trekt ie die puntjes wel van mijn resultaat af.

 

(ps ik beantwoord geen emailtjes over hoe en wat betreffende deze thread)

 

Mooi verhaal zeg, omdat jij met een drogreden denkt dat het lastiger zou zijn, is dit iets wat wij allen willen en van jou accepteren ? Kom nou toch, schaam je diep.

Ik had gehoord dat je noord holland had leeggeroofd, al enige weken terug. De reviewernote met meestal de eindcoordinaten schijnen ook zichtbaar te zijn. Dus geen puzzelen, gewoon wat bij ons thuis heet: jatten. Overigens kun je aan het inhoudsloze logje van je lezen dat je de cache niet 'beleefd' hebt. Voor mij een duidelijk signaal.

 

Ik zou haast willen zeggen: ga zo door !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Zoals al aangegeven zit er een 'fout' in de wap interface van geocaching.com, hierdoor is het soms mogelijk om informatie te verkrijgen over een nog niet gepubliseerde cache.

Deze fout is al bekend bij het amerikaanse team sinds minimaal feb 2006.

 

Normaal gesproken heb je niets aan deze informatie omdat onze NL reviewers zo snel zijn: voordat je ze via wap gevonden hebt staan ze al online. Toevallig waren beide reviewers tijdelijk niet beschikbaar en hoopte het aantal ungepubliseerde caches zich op, en daardoor wordt de kans op het vinden van een ongepubliseerde cache natuurlijk ook groter.

Vervolgens kun je met die heel beperkte gegevens kun je dan soms een cache vinden. (let wel, dat zijn dan zeker nog niet de eindcoordinaten van de puzzels of multis, daarvoor moet ik net als ieder ander hard puzzelen)

 

Overigens nog niet zo eenvoudig als het lijkt:

want: ligt de cache er uberhaupt wel, wordt de cache wel goedgekeurd door de reviewer, is de locatie eigenlijk wel correct (banpaal lag bv aan de andere kant van het kanaal), etc.

Kortom nog veel lastiger dan met een 'gewone' cache.

 

En volgens mij staat FTF toch echt gewoon voor First To Find.. en dat heb ik.

Is de cachelegger het daar niet mee eens is, dan moet ie maar een mailtje sturen naar Willxii en dan trekt ie die puntjes wel van mijn resultaat af.

 

(ps ik beantwoord geen emailtjes over hoe en wat betreffende deze thread)

 

Goh ik zou haast medelijden krijgen zeg, je zu de pech kunnen hebben dat de cache er niet ligt en dat het zo moeilijk is om deze gegevens illegaal te krijgen.

Want illegaal blijft het, je gebruikt informatie die eigenlijk nog niet voor je bestemd is!

 

Ik zou niet anders verwachten van cachers die op deze wijze zich van informatie verschaffen hun logs in te trekken.

 

Schande ook al is het een spelletje.

 

Sloppie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals al aangegeven zit er een 'fout' in de wap interface van geocaching.com, hierdoor is het soms mogelijk om informatie te verkrijgen over een nog niet gepubliseerde cache.

Deze fout is al bekend bij het amerikaanse team sinds minimaal feb 2006.

 

Normaal gesproken heb je niets aan deze informatie omdat onze NL reviewers zo snel zijn: voordat je ze via wap gevonden hebt staan ze al online. Toevallig waren beide reviewers tijdelijk niet beschikbaar en hoopte het aantal ungepubliseerde caches zich op, en daardoor wordt de kans op het vinden van een ongepubliseerde cache natuurlijk ook groter.

Vervolgens kun je met die heel beperkte gegevens kun je dan soms een cache vinden. (let wel, dat zijn dan zeker nog niet de eindcoordinaten van de puzzels of multis, daarvoor moet ik net als ieder ander hard puzzelen)

 

Overigens nog niet zo eenvoudig als het lijkt:

want: ligt de cache er uberhaupt wel, wordt de cache wel goedgekeurd door de reviewer, is de locatie eigenlijk wel correct (banpaal lag bv aan de andere kant van het kanaal), etc.

Kortom nog veel lastiger dan met een 'gewone' cache.

 

En volgens mij staat FTF toch echt gewoon voor First To Find.. en dat heb ik.

Is de cachelegger het daar niet mee eens is, dan moet ie maar een mailtje sturen naar Willxii en dan trekt ie die puntjes wel van mijn resultaat af.

 

(ps ik beantwoord geen emailtjes over hoe en wat betreffende deze thread)

 

 

 

Ik heb al eerder geageerd tegen hetgeen het FTF-klassement teweeg kan brengen.

Noem het maar moraalridderij of wat dan ook. Het is in ieder geval een beroep op een zekere ethiek.

 

Wat ik hier nu lees bevestigd alleen maar mijn opmerkingen!

 

Wat ik dus echt niet snap: hoe kom je zelfs maar op het idee om hier aan te gaan werken, want niet alleen zit er blijkbaar een lekje, maar je - of wie dan ook - bent dus actief op zoek geweest naar een mogelijkheid om in te breken in het systeem om daar je voordeel mee te doen. :beerchug::beerchug:

 

De term inbreken gebruik ik bewust en naar mijn weten wordt deze ook door justitie ed. gehanteerd in geval van het verkrijgen van gegevens langs illegale weg.

 

En dan nog appeleren aan "het FTFklassement is toch echt het eerste een cache vinden" verder zijn er dus geen regeltjes. Zielig hoor!

Wees maar lekker trots op je klassificaties.

 

Schrappen die logs!

 

Geopatra.

bewerkt door Geopatra
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik veroordeel de methode om caches te loggen voordat ze gepubliceerd zijn en ik geef geopatra gelijk dat men klaarblijkelijk op zoek is naar die betreffende precache informatie. Ik zou er niet opkomen.

Ik vraag me wel af Geopatra wat er illegaal is aan Wappen? Volgens mij laat .com hier gewoon een steekje vallen en is er dus niks illegaals aan. Maar nogmaals om die informatie dan te zoeken en sterker nog te gebruiken om caches te vinden, vind ik een dief zijn van je eigen stats en daarnaast neemt het, het plezier weg van de legger om te zien hoe en wie de FTF doet. Kortom not done!

 

Groeten Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gezien de geringe belangen die op het spel staan, de energie die Kalkendotters hierin hebben gestoken, het belang van het aantonen van lekken in het systeem, het feit dat met naam en toenaam in alle openheid werd gelogd, de humor van het onthust achtelaten van concurrerende ontmaagders, het feit dat de halve community met illegale software aan de slag is zonder daar een moreel vraagstuk van te maken en de ruimhartige uitleg die werd gegeven, spreekt het Cairnteam van een prima actie van Kalkendotters. Wij zouden bijna zeggen: stuur even een scriptje met handleiding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb al eerder geageerd tegen hetgeen het FTF-klassement teweeg kan brengen.

Noem het maar moraalridderij of wat dan ook. Het is in ieder geval een beroep op een zekere ethiek.

 

Wat ik hier nu lees bevestigd alleen maar mijn opmerkingen!

 

Wat ik dus echt niet snap: hoe kom je zelfs maar op het idee om hier aan te gaan werken, want niet alleen zit er blijkbaar een lekje, maar je - of wie dan ook - bent dus actief op zoek geweest naar een mogelijkheid om in te breken in het systeem om daar je voordeel mee te doen. :beerchug::beerchug:

 

De term inbreken gebruik ik bewust en naar mijn weten wordt deze ook door justitie ed. gehanteerd in geval van het verkrijgen van gegevens langs illegale weg.

 

En dan nog appeleren aan "het FTFklassement is toch echt het eerste een cache vinden" verder zijn er dus geen regeltjes. Zielig hoor!

Wees maar lekker trots op je klassificaties.

 

Schrappen die logs!

 

Geopatra.

 

Helemaal mee eens dus Geopatra!

 

Maar schrappen, ik schreef het al eerder, helemaal mee eens. Die cachers die op deze wijze te werk gaan moet in ieder geval de lol worden afgenomen van het FTF loggen.

 

Ik hoop dat de cache eigenaren hier ook wat mee kunnen en doen.

 

Groet,

 

Sloppie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hierbij een link naar het forum van gc.com met wat uitleg.

http://forums.groundspeak.com/GC/index.php...=122257&hl=

Ik ga uitzoeken hoe je bij deze informatie kan komen, dit zal ik openbaar maken.

Ook ben ik eruit dat het bij mijn cache geen echte eerste FTF is geweest.

Daarom zal het log van de Kalkendotters worden verwijderd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gezien de geringe belangen die op het spel staan, de energie die Kalkendotters hierin hebben gestoken, het belang van het aantonen van lekken in het systeem, het feit dat met naam en toenaam in alle openheid werd gelogd, de humor van het onthust achtelaten van concurrerende ontmaagders, het feit dat de halve community met illegale software aan de slag is zonder daar een moreel vraagstuk van te maken en de ruimhartige uitleg die werd gegeven, spreekt het Cairnteam van een prima actie van Kalkendotters. Wij zouden bijna zeggen: stuur even een scriptje met handleiding.

 

Ik kan me hierin helemaal vinden, en zoals altijd... het is maar een spelletje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jahaa, helemaal in vinden.. Kruimel kan voorgoed op vakantie blijven.. Hawkeyes.. stop waar je mee bezig bent, ga lekker genieten van de baby... want reviewen hoeft niet meer :beerchug: .. wel nee, nieuwe manier om een cache te vinden is hier net op tafel gegooid..

 

Schei toch uit... oke.. er zijn dan misschien geen regeltjes die zeggen dat het op die manier niet mag, en het is misschien een spelletje... maar vergeet niet dat dat spelletje door ons allemaal gespeeld wordt, en dat deze manier van caches loggen voor anderen misschien de lol van het spelletje verziekt.

bewerkt door Team_Maju
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een wedstrijd begint toch pas wanneer het startsignaal geklonken heeft ?

 

Ja, de actie van Kalkendotters noemen ze een valse start.

Daarop volgt normaal gesproken eerst nog een nieuwe start, maar omdat bij caches de start niet kan worden teruggedraaid zou dan meteen diskwalificatie moeten volgen.

Dus logje eraf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...