Spring naar bijdragen

Wanneer log je een nieuwe cache op internet?


Ruud4d

Aanbevolen berichten

De vraag lijkt me duidelijk uit de titel naar voren te komen.

De aanleiding is een STF die ik had bij Rondje Overloon.

Daar heb ik als 2e gelogd. De FTF was de dag ervoor al vergeven om 23.30u aan IJskonijn (de cache was om 23.11u online gekomen) die het rondje van 9,5 km gefietst had. Dit gaat er bij mij overigens niet in. Ook al niet omdat hij schrijft dat ie ook nog bij de cacheleggers op visite is geweest. Maar dit terzijde.

 

Ikzelf zou zeggen dat je een nieuwe cache direkt na thuiskomst op internet logged. Dat is wel zo fair naar anderen. Dan hoeven zij zich geen illusies over eremetaal te maken. Net als met TB's. Ook zo snel mogelijk loggen.

Er zijn altijd mensen die speciaal voor die dingen naar een cache gaan.

 

Nou, laat jullie mening maar eens horen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Misschien was Ijskonijn wel gevraagd om proef te lopen en heeft de cachelegger gezegd dan mag jij hem als eerste loggen? Uiteindelijk blijft het toch de verantwoordelijkheid van de legger hoe hij dit doet. Er zijn geen regels omtrent het online zetten om maagdenjagers de kans te geven.

 

Groeten Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik log mijn caches wanneer ik zin heb. Ik probeer om van mijn log een leuk verhaaltje te maken, evt met foto's zodat ik er later nog wat aan heb, maar ook de cache-eigenaar en eventueel ook anderen. Het kan dus enkele dagen duren voordat ik mijn logjes geschreven heb. Als ik een FTF heb, en dat gebeurd niet zo vaak, wacht ik soms zelfs bewust wat langer met loggen omdat ik de andere reacties eerst wel eens wil zien.

 

First to find doet me niks. Voor diegenen die er wel lol in hebben, die moeten maar op de koop toenemen dat je er naast kan vissen. Sterker nog, het eerst op de plek zijn is niet eens een garantie dat je FTF hebt. Zo was ik Lein een keer voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie geen reden om na een ontmaagding zo snel mogelijk naar een pc te rennen en te loggen. Als je naar maagd gaat weet je dat je niet de enige bent en dat er nog foutjes in de cache kunnen zitten. Risico van het vak. Als je niet tegen je verlies kan moet je maar lekker thuis blijven.

 

Q ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mij interesseert het geen bal als ik een FTF heb. Zo hebben wij een keer als 3e gelogd 's morgens in het logboek. Nummer 4 was eerder thuis en heeft volgens de statistieken brons. So what! Ik weet dat wij als 3e zijn geweest en zo staat het ook in het logboek. Voor mij zijn die statistieken nooit eerlijk bij te houden en zijn ze voor mij ook een wassen neus. Het gaat mij er om om plezier te hebben in het vinden van een cache. Bij een log wil ik graag een leuk verhaaltje kwijt en een paar foto's. Dit vind ik als cache-eigenaar ook leuk. Wil je echt "goud" claimen dan moet je het zo doen

Om het goud ook als goud te claimen snel mobiel gelogt.
7e0f78f6-e1a2-4bc7-b625-91937e5ce94f.jpg

(He ain't heavy, he's my .......)

bewerkt door De Roode Loper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb inderdaad wel eens gezien dat sommigen snel even typen "Als Xste gevonden. Log volgt".

 

Jij vindt het een "ongeschreven" regel dat iedereen een FTF/STF/TTF snel logt, maar kan je het ijskonijn met slechts 18 founds ervaring kwalijk nemen dat hij niet aan iedereen kan denken? Misschien was ijskonijn wel pas laat in de nacht thuis en gewoon te moe om nog even achter de pc te kruipen en had hij vandaag gewoon gewerkt.

 

Bovendien, voor hetzelfde geld was er iemand anders net tien minuten eerder aan de tocht begonnen. En dan had je net zo goed naast FTF gegrepen omdat je dat natuurlijk ook niet op internet kan zien hoe laat anderen aan de tocht zijn begonnen. Of wil je dat iedereen een note plaatst "ik ga nu op weg, wees er snel bij als je me voor wilt zijn" ;)

 

Je was er trouwens pas om 14 uur lees ik, had je dan zelf niet gedacht dat FTF mogelijk al vergeven was? Meestal staat men er vroeg voor op.

 

Er zijn natuurlijk ook omstandigheden waardoor een snelle log niet mogelijk is

Zo heb ik zelf afgelopen Kerst een cache in Almere gedaan, en daar een TB in gedropt. Omdat ik bij familie logeerde kon ik dat niet meteen op internet loggen. De volgende dag zat ik weer achter de pc, en zag ik tot mijn verbazing dat de TB uit mijn handen was 'gegrabt' door een team die de cache na mij had gedaan. Ik vond het een beetje onbeleefd van dat team dat ze mij niet de kans hadden gegeven de TB netjes te droppen in de cache. Blijkbaar was dat teveel moeite voor hen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik log caches over het algemeen direct als ik thuiskom, maar dat is onafhankelijk van erepodium risico. Ik vind het ook geen verplichting, maar log gewoon snel omdat dan de tocht nog vers in het geheugen is en ik het gewoon leuk vind om meteen te loggen.

 

En dat je thuis vertrekt als er nog geen logs zijn, maar bij de cache aangekomen de vijfde logger blijkt te zijn, tja dat is het risico als je op maagdenjacht gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat wij meestal doen is wel even kijken of degene die voor jou bij een nieuwe cache waren al gelogd hebben, zodat goud, zilver en brons op volgorde staan.

In een redelijk kort tijdsbestek worden er TB's geruild, dan wacht ik ook totdat die geplaatst zijn zodat je kunt niet hoeft te grabben.

 

Gisteren hadden we brons en hebben we gewacht totdat jij Ruud de coin had gedropt die wij eruit gehaald hadden. :fish:

Zo wordt onze administratie geen puinhoop :dribble:

 

Als mensen dus niet gelijk loggen vind ik geen ramp.

Wel vind ik het leuk om te lezen hoe laat hij gelogd wordt, uit nieuwsgierigheid ;)

 

team Geo-cachet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was vanacht pas om 01:30 uur thuis en had inderdaad geen behoefte om dan de computer nog op te starten. Vanmorgen wel zo snel gelogd als ik kon (ja sorry, ik moet werken overdag). Ik heb mijn log trouwens wel eerder geplaatst dan de STF ter plaaste was.

En inderdaad, ik ben een simpele newbie. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor het FTF-klassement maakt het niet veel uit wanneer je logt op internet.

Tenminste als het niet te lang duurt.

Meestal 1x per dag lees ik alle nieuwe caches door op de logs en trek dan de conclusie wie goud, zilver of brons heeft.

Het gebeurt wel eens dat na het uitreiken een dag of wat later er nog een log verschijnt waardoor correctie nodig is. Dat doe ik dan. :dribble:

Ook kun je me altijd via de correctiemogelijkheid erop wijzen dat een correctie moet worden aangebracht. Dat doe ik dan. :fish:

 

Een andere vraag is natuurlijk of je je 'tegenstanders' op het verkeerde been mag zetten door het loggen op internet uit te stellen als je duidelijk weet 1, 2 of 3 te zijn. Je wekt dan misschien de indruk dat er nog 'prijzen' te halen zijn. Dit lijkt mij een ethische kwestie. Ik heb er geen moeite mee. Het is toch leuk op jacht te gaan? En soms vang je dan niks. Dat hoort allemaal bij het spelletje. En als je die maagdenjacht niet leuk vindt, doe je het gewoon niet. :D

 

Volgens mij hebben de meeste geocachers niets met FTF. Dat bleek ook wel uit de poll die vooraf is gehouden voordat we het klassement gingen bijhouden. Ook ikzelf heb toen tegengestemd. Toch houd ik het klassement bij, omdat er bij een minderheid van de cachers wel behoefte is aan zo'n ranglijst en omdat ik het leuk vind om statistiekjes te maken. Dat zit nu eenmaal in mijn bloed. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor diegenen die er wel lol in hebben, die moeten maar op de koop toenemen dat je er naast kan vissen. Sterker nog, het eerst op de plek zijn is niet eens een garantie dat je FTF hebt. Zo was ik Lein een keer voor.

 

Jaja, wrijf het er nog maar eens in! ;):dribble:

 

Het is inderdaad onderdeel van het spel. Als je op maagdenjacht gaat weet je dat er bepaalde risico's aan verbonden zijn. Fouten in de beschrijving, nog niet geplaatste doosjes, andere maagdenjagers etc etc. De een wacht liever tot er logjes verschijnen, de ander vind het leuk om alles in het veld als eerste te ontdekken. Zo heeft ieder zijn ding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik log meteen als we thuis zijn. Ik ga niet zitten denken, oh eerst moet de first-finder nog loggen. Ook bij ons maakt het geen moer uit of we eerste tweede of derde zijn. Meestal zijn we vierde so what. Een cache erbij in onze ranglijst is veel leuker.

Wat ik erger vind, is dat je soms bij caches ziet, dat ze al ontmaagd zijn, voordat ze online zijn geweest zoals bij de Cor Litjens-serie. Maar ja dat is weer een ander topic.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan ook niet altijd meteen loggen. Stel je gaat een week op vakantie in denemarken en je doet daar 8 caches. Pas aan het eind van de week kun je ze dan alle 8 loggen. (ik wel tenminste ik heb geen fancy pda of mobieltje).

Dus tja. En buitenlanders die hier in nederland een ftf hebben kunnen dat andersom soms ook pas 2 weken later loggen.

Het zij zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...