Spring naar bijdragen

Wanneer log je een nieuwe cache op internet?


Ruud4d

Aanbevolen berichten

Normaal maakt het mij ook niet zoveel uit of een cache gelijk gelogd wordt na het lopen, maar als er een cache ontmaagd kan worden.. en er zijn zat cachers die het een sport vinden een cache te ontmaagden.. dan is het inderdaad butt als blijkt dat cache al ontmaagd is maar niet gelogd.

 

Ik zelf heb ontdekt het erg leuk te vinden het hoegenaamde ere-metaal te halen.. en ja, ik zou ook gruwelijk gebaald hebben als blijkt dat avond ervoor het goud al vergeven is..

 

Voor de een gaat het gewoon om het cachen, voor de ander is het loggen van ere-metaal net dat beetje extra.. ieder zijn mening toch?

Het is voor mij precies hetzelfde als het vinden van net die ene TB die je graag in je lijst wilt hebben.. de een heeft zoiets.. boeiend.. de ander trotseert weer en wind om de TB te bemachtigen..

bewerkt door Team_Maju
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Volgens mij hebben de meeste geocachers niets met FTF. Dat bleek ook wel uit de poll die vooraf is gehouden voordat we het klassement gingen bijhouden. Ook ikzelf heb toen tegengestemd. Toch houd ik het klassement bij, omdat er bij een minderheid van de cachers wel behoefte is aan zo'n ranglijst en omdat ik het leuk vind om statistiekjes te maken. Dat zit nu eenmaal in mijn bloed.  :lol1:

 

Wij hebben destijds ook " nee " gestemd en voor ons mag dat FTF-klassement wel verdwijnen. Tuurlijk is het leuk om met name bij een puzzel een FtF te scoren maar als je dan door een FtF- hunters team uit de top-5 afgebrand wordt en in de log als a-sociale cachers neergezet wordt ( omdat je schijnbaar niet van alle ( ongeschreven ) FTF-regeltjes op de hoogte bent dan gaat de lol er echt wel vanaf :thumbup:

 

Gewoon cachen voor je plezier en eenieder alles gunnen van datgeen waar jezelf ook van geniet zouden wij zeggen. :thumbup:

bewerkt door Doler
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Log een found zo snel mogelijk zou ik zeggen, is dat 1 week later omdat het niet eerder kon dan zij dat zo.

Natuurlijk vind iedereen het leuk om FTF te zijn, 2e of 22e maakt dan volgens mij weinig meer uit. Je was niet de 1e, klaar.

Dat teams er een sport van maken in een klassement is toch leuk voor die teams die dat willen, vind je van niet dan haast je je toch niet en doe je daar niet aan mee.

Voor die groep zou ik zeggen pech :thumbup: gehad als een ander je een keer voor is, dat hoort er toch ook bij en maakt denk ik een volgende FTF weer net wat leuker. :lol1:

 

:thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ikzelf zou zeggen dat je een nieuwe cache direkt na thuiskomst op internet logged. Dat is wel zo fair naar anderen. Dan hoeven zij zich geen illusies over eremetaal te maken.

 

Van tijd tot tijd heb ik wel eens een reden even te wachten.... juist voor die illusie... :thumbup:

 

31ab99ea-4293-4dc4-bd41-f8513a758e75.jpg

 

Barny "voor het lapje houden"

 

D.L.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals al eerder gezegd, er zijn geen regels voor. Er zijn zelfs cachers die wel loggen in het boekje maar niet op de cachepagina.

 

Ik log wanneer ik zin heb en dus wanneer het me uitkomt. Soms vergeet ik ook een cache te loggen. Nu het er hier weer over gaat, bedenk ik me dat ik nog een cache van Heirbaut moet loggen, gevonden in oktober 2005 :thumbup:

 

Als we een hele dag op pad zijn geweest heb ik echt geen zin om savonds al te loggen. Vooral niet omdat we eerst alle foto's die we genomen hebben eerst willen bekijken, uitzoeken en eventueel bewerken. We hebben er een gewoonte van gemaakt om sowieso minstens 6 foto's te plaatsen en als er nog meer leuke foto's bij zitten, nog meer. Als je dan bedenkt dat we per cache al snel tegen de 100 foto's gemaakt hebben, dan kun je wel bedenken dat het uitzoeken van de foto's even kan duren. In die foto's zit het verhaal, het geheugen. OOk al log ik een half jaar later, bij het zien van zo veel foto's herinner ik me het echt wel weer.

Dan wil ik voor een log echt even voor gaan zitten. Een log dat bestaan uit: "Leuke wandeling, leuke cache" is voor mij geen log.

Zelfs de allergrootste flutcache kan van mij meestal nog op een verhaaltje rekenen.

Wat is er nu leuker dan voor een flutcache die je vanuit de auto kon oprapen, toch nog een half A4tje vol te pennen alsof het een wereldcache was?

Ik heb meer werk met een log dan, dan met het vinden van zo'n cache :thumbup:

 

En wat firstfinders betreft, mijn laatste firstfinder was van voordat ik reviewer werd (Ik mag nu niet meer....). Na die found smorgens ben ik direct met de Kralenfee de rest van de dag gaan winkelen. Eerlijk is eerlijk, de nr. 2 heeft me niet in dank afgenomen dat ik de cache smorgens vroeg al had gevonden en hij tegen de avond op pad is gegaan omdat de cache nog niet op internet gelogd was... Hij heeft me er speciaal nog over gemaild en was gepikeerd omdat hij dacht dat ik nummer 2 (hem) eigenlijk genaaid heb.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik erger vind, is dat je soms bij caches ziet, dat ze al ontmaagd zijn, voordat ze online zijn geweest zoals bij de Cor Litjens-serie. Maar ja dat is weer een ander topic.

Is inderdaad een andere topic.

Wil ik wel even op ingaan want ik heb het nergens anders vermeld.

D.R.E. heeft hem toen gelopen vlak nadat ik hem ter goedkeuring aangeboden had. Ik had toen de goedkeuring van de gemeente maar Hawkeyes kwam erachter dat dat stukje van het gebied onder SBB valt. Daardoor moest ik opnieuw toestemming vragen wat veel tijd kostte.

DRE heeft hem toen eigenlijk proefgelopen zonder dingen te weten die een ander ook niet weet. En dat terwijl hij voor mij de eerste 6 van de serie feitelijk onderhoudt.

Daarom gunde ik hem die FTF's.

Maar volgende keer doe ik dat anders. Want je hebt gelijk dat dat zo eigenlijk de hele "competitie" voor FTF's vertroebeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even terugkijkend... Ik was best wel een beetje pissed toen ik het eerste artikeltje schreef. Maar er waren ook wel meer dingen die er mee speelden. Maar dat is verder niet belangrijk.

Nu weer terugkijkend ben ik best wel blij dat ik tweede was. Ik besef ook heel goed dat ik tweede, derde of 16de kan worden als ik 's ochtends op pad ga voor een FTF. Vind ik ook niet erg. Ik baalde er alleen van dat ik het voor mijn vertrek al had kunnen weten. Maar andere mensen spelen het spelletje gewoon anders dan ik en dat moet ik in de gaten houden want er zijn geen regels aan. Behalve natuurlijk de regels die je in acht neemt ter bescherming van de natuur.

 

Zo, en nu weer terug naar het gewoon cachen en jagen. Want ik vind allebei leuk. Vooral als het samengaat met een mooie wandeling. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu weer terugkijkend ben ik best  wel blij dat ik tweede was. Ik besef ook heel goed dat ik tweede, derde of 16de kan worden als ik 's ochtends op pad ga voor een FTF.

 

En die nummer drie ben ik dus geworden, aan het einde van de middag na het werk een ommetje gemaakt en de voetsporen van iemand met hond een groot deel van de route kunnen zien. :ph34r:

 

Dan reken ik er al niet meer op dat ik FTF ben. Maar niet getreurd, nog wel brons kunnen behalen. :beerchug:

 

Qua wandeling is het inderdaad wel jammer van het grote stuk bebouwde kom, maar anders loop je te veel een andere cache in de wielen. Was al met al goed te doen al rekenend op papier, en precies op de cacheplek uitgekomen. :naughty:

 

Groetjes Jan-Willem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind als je de moeite neemt om een cache te ontmaagden je ook even de moeite moet nemen om al is het maar met een kort log je found te melden. Er zijn namelijk ook mensen die er tientalen kilometers voor rijden voor zo'n first found omdat ze dit een leuke aanvulling vinden op het spel. Ja inderdaad ik ook. Als een cache of geocoin er niet meer is probeer je toch ook dit zo snel mogelijk kenbaar te maken aan iedereen om teleurstelling te voorkomen? Ik wel in ieder geval en ik blijf zeker niet wachten met loggen om te kijken wat de reacties van anderen zijn op hun teleurstelling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, en nu weer terug naar het gewoon cachen en jagen. Want ik vind allebei leuk. Vooral als het samengaat met een mooie wandeling. :naughty:

 

Dus alle FTF-ers moeten nu oppassen om geen schot hagel in het achterwerk te krijgen als je in de buurt bent :ph34r: ? Het moet niet gekker worden :P

 

The Foxes.

Nee hoor. Ik jaag niet met geweer. Ik heb Joep. En Joep is een Beagle. Dus pas op voor tanden in je achterwerk :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...