Spring naar bijdragen

Snelladers


BigFurryMonster

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een geschikte snellader voor batterijen voor op vakantie (zonder auto). Ik zag bij V&D voor 50 euro een Duracell snellader, maar heb ook goede verhalen gehoord over de Powerbank van GP.

 

Heeft iemand ervaring met verschillende snelladers? Hoe presteren deze bij batterijen met wat langere levensduur? Welke wegen het minst?

Vaak staat er op de verpakking "laadt 1000 mAh batterijen in 1 uur op" maar wat betekent dit voor bijvoorbeeld 2300 mAh batterijen?

 

Er is vast al e.e.a. bekend over dit onderwerp, maar ik kon geen geschikte site vinden.

 

Bij voorbaat dank!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Gebruik zelf GP batterijen en de Hape snellader. Batterijen gaan na een tijdje wel sneller leeglopen, zo snelzelfs dat je na enkele weken rust opnieuw moet laden. De batterijen komen er kokend heet uit, maar doen het na 1 jaar gemarteld te zijn nog prima.

Laadtijd: 1-1.5 uur.

 

Mijn ervaring is dat mindere batterijen de mishandeling niet lusten. Soms zelfs niet opladen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snelladers: ik weet alleen dat de Consumentenbond uitermate kritisch is/was over de kwaliteit van snelladers. Mn. in relatie tot de accuutjes die een kortere levensduur er aan overhouden en steeds slechter opgeladen worden.

 

Maar voor alleen tijdens de vakantieperiode lijkt me dat geen probleem. Ik meen dat de hema een prettig geprijsde vrij goede had.

 

Gezien bovenstaande lijkt het me verstandig een gewone lader te gebruiken. Ik heb daarvoor een van GP. En voor lichtere batterijen zoals ik er een voorraad van de aldi en lidl heb gebruik ik een lader van diezelfde zaken. Na opladen wel eruit halen dan !

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zoek juist een snellader omdat ik op fietsvakantie ga. Er zijn dan niet altijd voldoende mogelijkheden om lang over stroom te beschikken.

 

Dan is het handig tijdens een stop in een café o.i.d. binnen een uur of zo je batterijen weer opgeladen te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb die ene gekocht bij de HEMA. Voor Ni-Cd & Ni-MH batterijen. Tevens ontladen en daarna laden. Opladen van 2300mAh in anderhalf uur inclusief ontladen (doe ik altijd, ondanks dat ze bijna leeg zijn).

 

Zit tevens stekker voor in de auto bij, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Niet heel duur. Ik ben tevreden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon de snellader van GP. Al 3 jaar dag en nacht in gebruik. Laadt ook de 2300 in een uur. Ik merk niets van leeglopen omdat ik altijd 4 in de lader heb zitten. Die ik al ooit opgeladen heb, lijken mij ook niet sneller leeg te lopen dan normaal geladen oplaadbare batterijen.

Alle oplaadbare batterijen lopen namelijk na verloop van tijd gewoon leeg. Heeft niets met de type of merk te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben op zoek naar een geschikte snellader voor batterijen voor op vakantie (zonder auto). Ik zag bij V&D voor 50 euro een Duracell snellader, maar heb ook goede verhalen gehoord over de Powerbank van GP.

Ik heb er 2 stuks, een van Vivanco, was gewoon goedkoop en een van Trust die was nog geen 30 euro.

Die Trust is gekocht omdat de eerste snellader alleen maar AA (penlites) kon laden en geen AAA (mini penlites, nodig voor de geko 201).

Achterna gebruik ik geen penlites meer omdat mijn Vista bij een inbraak door mensen geboren in Algiers gejat is.

Heeft iemand ervaring met verschillende snelladers? Hoe presteren deze bij batterijen met wat langere levensduur? Welke wegen het minst?

Vaak staat er op de verpakking "laadt 1000 mAh batterijen in 1 uur op" maar wat betekent dit voor bijvoorbeeld 2300 mAh batterijen?

Het zekere voor het onzekere nemen en thuis altijd de gewone lader gebruiken.

Mijn accu's van 1850 mAh zijn altijd weer binnen 2 uur vol!

Ik heb die snelladers voor "nood", dwz voor onderweg en voor op vakantie.

Thuis gebruik ik die snelladers alleen als mijn zoon zegt dat de accu's van z'n rc auto leeg zijn en dat hij nu met de auto wil rijden.

Er is vast al e.e.a. bekend over dit onderwerp, maar ik kon geen geschikte site vinden.

Ach d'r is op dit forum ook een zoekfunktie bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zoek juist een snellader omdat ik op fietsvakantie ga. Er zijn dan niet altijd voldoende mogelijkheden om lang over stroom te beschikken.Dan is het handig tijdens een stop in een café o.i.d. binnen een uur of zo je batterijen weer opgeladen te krijgen.

Misschien is dit dan iets: Go Go Power Generator (771250) of Flex 5 Opvouwbaar zonnepaneel (505147) (ICP Solar)

 

Beide te koop bij Futurumshop :(

 

Nikki FRaggle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik de GP powerbank U-smart de laadt de batterijen in 30 minuten op.

Zijn lekker warm daarna maar wel lekker snel.

 

Ik heb ook nog een voltrcraft met deze lader kan je ook ontladen en recyclen, ik heb me wijs laten maken dat je batterijen hierdoor langer meegaan.

 

Ook heb ik zo'n zonnelader maar ik heb daar tot heden nog geen goede resultaten me gehaald (krijg 2500mh batterijen niet vol)

 

suc6

 

Nickx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben op zoek naar een geschikte snellader voor batterijen voor op vakantie (zonder auto). Ik zag bij V&D voor 50 euro een Duracell snellader, maar heb ook goede verhalen gehoord over de Powerbank van GP.

 

Heb de gp gekocht. Is goede -lichtgewicht- koop geweest. Batterijen zijn binnen uur weer opgeladen, zowel thuis als in auto, ook de 2300. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb de gp gekocht. Is goede -lichtgewicht- koop geweest. Batterijen zijn binnen uur weer opgeladen, zowel thuis als in auto, ook de 2300.  :(

 

Welke GP heb je?

 

Ach d'r is op dit forum ook een zoekfunktie

 

Die heb ik gebruikt, maar kwam geen geschikt topic over snelladers tegen.

 

Die is er nu wel :crybaby:

bewerkt door BigFurryMonster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Powerbank is er in verschillende uitvoeringen. Maar deze:

 

http://www.digicamshop.nl/product/16190

 

propt ze in een half uur vol met stroom. Voordeel is dat je er ook nog een eitje op kan bakken :(

 

De snelste lader is deze:

 

http://www.lejos.nl/SHOP/Varta%20Laders.htm

bewerkt door Team Firefox
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die "ultrasnel" laders kan je alleen gebruiken als de batterijen er ook geschikt voor zijn, dat is een nadeel. Ik heb een gewone "snellader" die je overal te koop ziet. Die doen er een uur of drie over maar het is me wel opgevallen dat ze dan niet helemaal vol zijn.

 

Als ik ze nog een paar uur langer erin laat zitten (dan gaat de lader "druppelladen") zijn ze vogens mij voller. Ik denk dat alle "snelladers" van dit euvel last hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zoek juist een snellader omdat ik op fietsvakantie ga. Er zijn dan niet altijd voldoende mogelijkheden om lang over stroom te beschikken.Dan is het handig tijdens een stop in een café o.i.d. binnen een uur of zo je batterijen weer opgeladen te krijgen.

Misschien is dit dan iets: Go Go Power Generator (771250) of Flex 5 Opvouwbaar zonnepaneel (505147) (ICP Solar)

 

Beide te koop bij Futurumshop :(

 

Nikki FRaggle

 

 

Duur, duur, duur en de zon schijnt lang niet altijd!

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Die heb ik in mijn bezit, en ben er zeer tevreden over. Volle batterijen in 15min is erg handig als je even snel batterijen nodig hebt.

Gelukkig zijn dit soort laders een stuk betaalbaarder als je ze bij de groothandel inkoopt.

 

(binnenkort (over een maand of anderhalf)is er zelfs eentje gratis te halen voor de eerste vinder van een nieuwe cache van ons :()

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...