Twinlife Geplaatst 4 augustus 2005 Geplaatst 4 augustus 2005 (bewerkt) Mag ik je er wel even aan herinneren dat het approven nu super snel gaat, dus dat mailtje van jou moet maar even wachten. <{POST_SNAPBACK}> Het is reviewer Sn@g en geen approver meer, blijf scherp he. Gr Twinlife 4 augustus 2005 bewerkt door twinlife
SN@G Geplaatst 4 augustus 2005 Geplaatst 4 augustus 2005 (bewerkt) tssss duik jij nu maar in de boeken als je nog volwaardig webmaster van de vvpoolster wilt worden. 4 augustus 2005 bewerkt door SN@G
Team Firefox Geplaatst 5 augustus 2005 Geplaatst 5 augustus 2005 (bewerkt) Mag ik je er wel even aan herinneren dat het approven nu super snel gaat, dus dat mailtje van jou moet maar even wachten. En anders wil ik mijn banner terug die ik voor je gemaakt heb. Mijn mailtje wacht dan wel even , want die banner is supermooi En het approven gaat inderdaad supersnel, dus even een dikke pluim voor Kruimeldief! (oeps: offtopic, dit draadje gaat over snelladers! Vergeef me even.) 5 augustus 2005 bewerkt door Team Firefox
jowi Geplaatst 5 augustus 2005 Geplaatst 5 augustus 2005 Ik heb 1x een probleem met de lader in de auto gehad...doordat er wat overtollige ruimte zit in de laadstekker verbinding op de lader is het plugje wat gaan bewegen tijdens het rijden. Hierdoor is de lader een paar ker opgestart gevolg: kokende batterijen (letterlijk) zo onzettend heet dat ik mijn hand eraan verbrande. Batterijen waren hierna niet meer bruikbaar Nickx Dat wil ik best geloven. De meeste snelladers werken met het volgende principe voor afslaan met laden: Als de accus bijna vol zijn neemt de spanning minder snel toe of zelfs ietsje af. Deze zgn delta-V methode werkt op zich goed. Sterker nog, voor Ni-MH accus is dit beter omdat ze in vergelijking met Ni-Cd minder goed reageren op continu (langzaam) druppelladen. Maar als ze nu net zowat vol zijn en dan valt de voeding weg vanwege een slecht contact met de sigaretteaansterker, dan denkt een lader al snel dat hij vers begint. En dus begint het ding weer met de hoge laadstroom. Alleen de toch al volle accus zullen niet meer een duidelijke toename van spanning laten zien met daarna een delta-V knikje. Tja, dan kan het dus fout gaan als die lader maar bezig blijft een hoge stroom te sturen. Die thermische beveiliging is dan ook eigenlijk geen luxe. Alleen weinig snelladers hebben die aan boord. De supersnelle half uur laders wel. Anders zou het te vaak mis gaan en krijgen de makers allerlei claims aan hun broek. Dus: zoek een lader met thermische beveiliging, of zorg voor een extra goed contact in een rijdende (trillende) auto. Voor de geinteresseerde lezers die meer over accus willen weten: http://www.batteryuniversity.com/ Joop
MiepMiep...Zzzoefff... Geplaatst 6 augustus 2005 Geplaatst 6 augustus 2005 (bewerkt) Valt wel mee hoor. Er zit verschil tussen heet en heet. Het is voor sommige mensen al snel kokend heet . 100ºC? Dacht het niet ..... Alle oplaadbare batterijen worden warm in een (snel)lader. Is niets ergs aan en soms wel prettig als je ze gelijk in de zak doet. Gratis een plaatselijke opwarmertje. <{POST_SNAPBACK}> Deze batterijen kookte echt (originele GP2300 batterijen)...als in er kwam een sissend geluid uit en bij de + pool kwamen de ingewanden van de batterij. Warm is warm maar als je je hand verbrand is het m.i. heet....er is gewoon iets verkeerd gegaan. Nickx <{POST_SNAPBACK}> Dat lijkt me niet goed. Of de batterijen zijn niet goed, maar waarschijnlijk heb je een lader die niet overschakelt naar druppelladen als de batterijen al vol zijn. Er zijn ook snelladers met een ingebouwd ventilatortje. Een half uur lader heeft een laadstroom van ongeveer 4 Ampere en dat is net zo hoog als een akkulader voor een autoakku, alleen prop je het in kleine batterijtjes met een veel hogere interne weerstand. Oftewel: ze kunnen behoorlijk warm worden, maar koken en lekken is absoluut niet goed!! <{POST_SNAPBACK}> Toevallig had ik gister hetzelfde. Ik gebruik een Uniross Globetrotter (dus geen snellader), al ruim een jaar zeer intensief. Meestal op 110V. Gister voor het eerst de combinatie 220V en AAA batterijen. Ze begonnen te tikken en 1 is uit elkaar geknald. Al na 30 minuten! Ook aan de plus pool. De batterijen waren geheel leeg, dus met afslaan heeft het niets te maken. Ook de aansluiting etc. is prima. De batterijen zijn al wel een half jaartje in gebruik. Ik schrok er behoorlijk van. Toevallig was ik in de buurt, moet er niet aan denken wat er gebeurt was als ik er niet was. En ja de batterijen waren kokend heet! Ik heb heel sterk de neiging om alles maar weg te gooien en nieuw spul te kopen........ 6 augustus 2005 bewerkt door MiepMiep...Zzzoefff...
'T b team Geplaatst 29 februari 2008 Geplaatst 29 februari 2008 ik heb ook goede ervaringe met gp ik zelf heb de gp powerbank v600d (van de zomer gekocht voor 50euro bij conrad met 4 2700mah)hij laad 2 2700mah in een uur ik heb hem gekocht voor mijn camera die gaat dubel zo lang mee met deze baterij. 2 maanden geleden eek neg een set 2700mah voor de gps gekocht. ik heb geen last van ontlading want wat ik laad gebruik ik gelijk en volgens mij heb je alleen ontlaad functie nodig voor NICD maar ik gebruik NIMH
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden