Spring naar bijdragen

Snelladers


BigFurryMonster

Aanbevolen berichten

Trouwens, lees jij je mail niet meer? Ik had je een mail gestuurd (naar één van je vele adressen :rolleyes: , maar volgens mij heb je die nog niet gelezen. Zijn we niet gewend :thumbdown:

Foei R.

Je gaat nu wel offtopic. Is niet zo erg, maar dan moet ik ook weer offtopic reageren :)

Ik heb ladingen mail dat nog beantwoord moet worden. Ik zal die van je er tussenuit vissen. Heb een achterstand ivm met een bijbaantje :lol:

 

Enneh, wat die snelladers betreft (mooi weer richting ontopic), ik denk dat ik me er gewoon nog eentje bij op ga halen.

Ik lees dat die nieuwe van GP, de smart U of zo, een voltage moet hebben tussen de 100 en de 230 V. Zit dar een vaste steker aan of een netadapter? Ik denk en hoop een netadapter.

 

Dan is er vast wel weer een kabeltje voor aan te schaffen dat het ding ook in de auto kan laden. Ik heb hier al een Smart van een paar jaar oud, met zo'n kabel, dus misschien ook nog wel uitwisselbaar. :)

 

Wie het weet mag het posten....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik bedoelde eigenlijk de GP Powerbank Smart 2, met een oplaadtijd van 30 minuten. Die kan ik niet vinden op beide genoemde websites.
Deze is te koop bij Futurumshop.nl

Laadtijden tot maximaal 65 minuten.

Geschikt voor 100-240Volt netspanning. Geschikt voor GP NiMH of NiCd van het type AA en AAA. Standaard geleverd met GP 2100 Series NiMH AA-batterijen.

Kosten: € 70.31 (Geen verzendkosten) :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Duur, duur, duur.....

Dat valt reuze mee! :thumbdown:

lader.jpg

Deze zeer compacte handgenerator zorgt er voor dat u overal uw mobiele telefoon, GPS of fototoestel van stroom kunt voorzien.

Het apparaat levert met 1 minuut slingeren genoeg energie om 6 minuten te kunnen bellen of om een telefoon 8 uur standby te houden. Het apparaat kan energie opslaan, direct of indirect overbrengen naar een aangesloten apparaat en is door zijn ingebouwde LED lampjes ook nog als zaklantaarn te gebruiken.

 

En dat voor maar: € 4.50 (inclusief BTW. Wij berekenen GEEN verzendkosten)

Zou bij je standaarduitrusting moeten behoren! :rolleyes:

Is te bestellen bij: Futurumshop.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als snel- en autolader gebruiken we een Trust voor 4 AA of AAA batterijen. Lijkt als twee druppels water op die van Hapé. Werkt prima en snel ook met andere merk batterijen.

Voor het druppelladen hebben we sinds kort een acculader van de LIDL voor maar € 5,90 of was het € 5,60 :) van het (huis) merk TRONIC

Ik dacht eerst :lol::thumbdown: , maar toch de gok genomen en het is een wereld apparaat. Hier is denk ik goedkoop geen duurkoop :rolleyes: , maar we hebben hem pas twee weken :) . Ook gelijk een zwikje batterijen van hetzelfde merk gekocht.

bewerkt door Team Professor X
Link naar opmerking
Deel via andere websites

GP laders en GP batterijen bevallen mij het best. Gaan ook lang mee. :cry: Op dit moment de GP POwerbank Rapid 2 erbij gekregen voor het werk, als snellader, bevalt erg goed, alleen mijn voorkeur zijn langzaamladers maar daar is niet altijd tijd voor.

bewerkt door Tornado Stiens
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan is er vast wel weer een kabeltje voor aan te schaffen dat het ding ook in de auto kan laden. Ik heb hier al een Smart van een paar jaar oud, met zo'n kabel, dus misschien ook nog wel uitwisselbaar.

 

Wie het weet mag het posten....

 

Ik heb een U-smart en daar zat standaard een autolaadsnoer bij...volgens mij gewoon uitwisselbaar met welke je nu hebt.

 

Ik heb 1x een probleem met de lader in de auto gehad...doordat er wat overtollige ruimte zit in de laadstekker verbinding op de lader is het plugje wat gaan bewegen tijdens het rijden. Hierdoor is de lader een paar ker opgestart gevolg: kokende batterijen (letterlijk) zo onzettend heet dat ik mijn hand eraan verbrande. Batterijen waren hierna niet meer bruikbaar :cry:

 

 

Nickx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb 1x een probleem met de lader in de auto gehad...doordat er wat overtollige ruimte zit in de laadstekker verbinding op de lader is het plugje wat gaan bewegen tijdens het rijden. Hierdoor is de lader een paar ker opgestart gevolg: kokende batterijen (letterlijk) zo onzettend heet dat ik mijn hand eraan verbrande. Batterijen waren hierna niet meer bruikbaar  :cry:

 

Dat lijkt me gevaarlijk! Het zal toch niet zo zijn dat een lader de batterijen doet koken alleen al door vaak aan te slaan? Was er geen kortsluiting o.i.d., of was de lader misschien stuk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb 1x een probleem met de lader in de auto gehad...doordat er wat overtollige ruimte zit in de laadstekker verbinding op de lader is het plugje wat gaan bewegen tijdens het rijden. Hierdoor is de lader een paar ker opgestart gevolg: kokende batterijen (letterlijk) zo onzettend heet dat ik mijn hand eraan verbrande. Batterijen waren hierna niet meer bruikbaar  :crybaby:

 

Dat lijkt me gevaarlijk! Het zal toch niet zo zijn dat een lader de batterijen doet koken alleen al door vaak aan te slaan? Was er geen kortsluiting o.i.d., of was de lader misschien stuk?

 

Geen kortsluiting en lader is ook niet stuk gebruik de lader gewoon (bijna dagelijks) echter niet meer in de auto.

 

Nickx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat lijkt me gevaarlijk! Het zal toch niet zo zijn dat een lader de batterijen doet koken alleen al door vaak aan te slaan? Was er geen kortsluiting o.i.d., of was de lader misschien stuk?

Valt wel mee hoor. Er zit verschil tussen heet en heet.

Het is voor sommige mensen al snel kokend heet :crybaby:. 100ºC? Dacht het niet .....

 

Alle oplaadbare batterijen worden warm in een (snel)lader. Is niets ergs aan en soms wel prettig als je ze gelijk in de zak doet. Gratis een plaatselijke opwarmertje.

 

Als je een goede lader hebt, dan laadt hij gewoon op tot vol.

 

In de 1 uurs lader van mij worden de batterijen in een uur tot 75 minuten opgeladen als ze helemaal leeg zijn. Als ze bijna vol zijn of half leeg, dan is de laadtijd ook stukken korter. Soms heb ik ze volgeladen en uit de lader gehaald. Als ik ze na een paar dagen noig ben en even weer in de lader stop dan schakelt hij zich soms na 15 minuten al weer uit.

 

De goedkopere laders hebben vaak niet de functie dat ze de capaciteit van de batterij meten en die beginnen wel meten weer een volledige oplaadcyclus.

 

Met die van GP onder andere, heb je daar geen last van.

 

Alles wat er hier in huis maar gevoed wordt door AA of AAA batterijen, heeft oplaadbare batterijen, dus de lader doet hier al een jaar of 3 bijna dagelijks zijn werk. (7 afstandbedieningen, draadloze koptelefoons, klokjes, wekkers, radiogie, fototoestel, telefoons, temperatuurregelaars CV, GPSr, MP3player, (draadloze) luidsprekers, zaklantaarn(s), (PETZL headlight) enz enz.

 

Je moet je eerder zorgen maken als een opgeladen batterij direct vanuit de lader niet warm (of heet) is. Dan is dat ding dus naar zijn mallemoer. ;)

Ik heb batterijen van diverse merken en van diverse stroomcapaciteit, de enige die kapot zijn gegaan zijn de goedkope oplaadbare batterijen van de ALDI en de LIDL. De rest doet al jaren zijn best.

Natuurlijk gaan die oplaadbare lang niet zo lang mee als niet oplaadbare, maar wat maakt het uit? Gewoon zorgen dat je een voorraad hebt ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Valt wel mee hoor. Er zit verschil tussen heet en heet.

Het is voor sommige mensen al snel kokend heet :crybaby:. 100ºC? Dacht het niet .....

 

Alle oplaadbare batterijen worden warm in een (snel)lader. Is niets ergs aan en soms wel prettig als je ze gelijk in de zak doet. Gratis een plaatselijke opwarmertje.

 

 

Deze batterijen kookte echt (originele GP2300 batterijen)...als in er kwam een sissend geluid uit en bij de + pool kwamen de ingewanden van de batterij.

 

Warm is warm maar als je je hand verbrand is het m.i. heet....er is gewoon iets verkeerd gegaan.

 

Nickx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Valt wel mee hoor. Er zit verschil tussen heet en heet.

Het is voor sommige mensen al snel kokend heet :crybaby:. 100ºC? Dacht het niet .....

 

Alle oplaadbare batterijen worden warm in een (snel)lader. Is niets ergs aan en soms wel prettig als je ze gelijk in de zak doet. Gratis een plaatselijke opwarmertje.

 

 

Deze batterijen kookte echt (originele GP2300 batterijen)...als in er kwam een sissend geluid uit en bij de + pool kwamen de ingewanden van de batterij.

 

Warm is warm maar als je je hand verbrand is het m.i. heet....er is gewoon iets verkeerd gegaan.

 

Nickx

 

Dat lijkt me niet goed. Of de batterijen zijn niet goed, maar waarschijnlijk heb je een lader die niet overschakelt naar druppelladen als de batterijen al vol zijn. Er zijn ook snelladers met een ingebouwd ventilatortje. Een half uur lader heeft een laadstroom van ongeveer 4 Ampere en dat is net zo hoog als een akkulader voor een autoakku, alleen prop je het in kleine batterijtjes met een veel hogere interne weerstand. Oftewel: ze kunnen behoorlijk warm worden, maar koken en lekken is absoluut niet goed!!

bewerkt door Team Firefox
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Dat lijkt me niet goed. Of de batterijen zijn niet goed, maar waarschijnlijk heb je een lader die niet overschakelt naar druppelladen als de batterijen al vol zijn. Er zijn ook snelladers met een ingebouwd ventilatortje. Een half uur lader heeft een laadstroom van ongeveer 4 Ampere en dat is net zo hoog als een akkulader voor een autoakku, alleen prop je het in kleine batterijtjes met een veel hogere interne weerstand. Oftewel: ze kunnen behoorlijk warm worden, maar koken en lekken is absoluut niet goed!!

 

Ik denk dat het verkeerd is gegaan doordat de lader ieder keer opnieuw opstart begint deze met maximaal vermogen te laden..voordat deze overschakeld naar druppelladen..had het stekkertje alweer bewogen en begint de lader opnieuw met maximaal vermogen te laden.

 

Verder niet zo heel spannend ik wilde het alleen maar mededelen omdat ik denk dat dit iedereen kan gebeuren en das best zonde van je batterijen.

 

Nickx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de gp2300 batterijen gaan bij ons trouwens behoorlijk lang mee. Onderweg van frankrijk (alpen) naar nederland hebben ze de vista C onafgebroken van stroom kunnen voorzien, en toen waren ze volgens de indicator nog maar half leeg.

 

Gp heeft nu ook batterijen van 2500Mah, die dus weer wat langer mee gaan.

 

kwa laders lijkt mij de varta charge & go trouwens op dit moment interessanter dan de U-smart, de charge & go lader laad de batterijen in 15 min ipv 30 min, en is nog een tientje goedkoper ook. Nadeel van de charge&go is wel dat alleen de IC3 batterijen binnen een kwartier geladen worden, en gewone batterijen binnen een uur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trouwens, lees jij je mail niet meer? Ik had je een mail gestuurd (naar één van je vele adressen ;) , maar volgens mij heb je die nog niet gelezen. Zijn we niet gewend

 

Mag ik je er wel even aan herinneren dat het approven nu super snel gaat, dus dat mailtje van jou moet maar even wachten. ;)

 

En anders wil ik mijn banner terug die ik voor je gemaakt heb. :P

 

:crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...