Spring naar bijdragen

Hoezo Staatsbosbeheer Positief??


Aanbevolen berichten

Stichting geocaching en geocaching.nl zijn niet dezelfde. Wel eens gehoord van de website www.geocaching.nu? Kijk ook eens op www.stichtinggeocaching.nl.

En hoe dat zo komt? Zoek op dit forum op "vereniging" en dan vooral in het jaar 2002.

We zijn dus net zo verstrooid als de medewerkers bij SBB :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Of ben ik zo in de war. Iemand die e.e.a. kan verduidelijken?

Er zijn in Nederland twee stichtingen die voor belangen van geocachers opkomen. Tot de activiteiten van bijde stichtingen behoort o.a. het beheren van een website:

 

Stichting Geocaching Nederland met www.geocaching.nl

Stichting Geocaching met www.geocaching.nu

 

Camelion beschrijft hoe je de achtergrond hiervan kunt vinden. Dat is in dit draadje niet relevant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan ben ik het NU echt KWIJT. Alks ik op de website geocaching.nl (waar dit Forum op draait) klik op "wie zijn wij", kom ik op deze pagina:

 

http://www.geocaching.nl/sgn/

 

sgn staat toch voor Stichting Geocaching Nederland ?

 

Of ben ik zo in de war. Iemand die e.e.a. kan verduidelijken?

Dat bedoelde ik dus.

 

Groeten Haak. :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Boy o boy o boy...

 

dit is een tricky onderwerp ;-)

 

Er zijn twee stichtingen. De Stichting Geocaching Nederland (SGN) en de Stichting Geocaching (SG).

 

De SGN (http://www.geocaching.nl/sgn/) focust op het in de lucht houden van www.geocaching.nl.

 

De SG (http://www.stichtinggeocaching.nl/) beoogde oorspronkelijk de geocachers te vertegenwoordigen, o.a. in de contacten naar overheid, pers en natuurbeheerders, maar heeft na een koerswijziging eind 2003 besloten zich te concentreren op de organisatie van spetterende events. De SG host een aantal websites, waaronder geocaching.nu, geocacher.nl, opencaching.nl en freecaching.nl.

 

De bestuursleden van de SG die zich bezig hielden met het onderhouden van de contacten met de overheid, SBB, NM etc. (Mumzle en Zenz) hebben die activiteiten na november 2003 voortgezet onder de vlag van de SGN. Daarmee verbreedde feitelijk het aanbod diensten van de SGN.

 

Ergo: Joseph is penningmeester van de SG, en heeft zeer correct de journalisten die bij hem aanklopten over SBB doorverwezen naar mij. Sinds eind 2004 is mijn betrokkenheid slinkende, en heeft Mumzle de voortrekkersrol overgenomen. Vandaar dat ik op mijn beurt Mumzle inseinde, uiteraard na met Hawkeyes (Secretaris van de SGN, verantwoordelijk voor PR) te hebben overlegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allemaal off-topic, deleted het maar als het niet kan hoor :blush:

 

Okee, oud zeer kun je laten rusten, 2002 was ook voor ons nog pre-gps. Maar wat een vereniging altijd wel nodig heeft is, naast vrijwilligers, een goedbezochte jaarvergadering, anders gaan een paar leden het beleid bepalen. Dus organiseer het jaarvergadering-event, heb je weer een puntje erbij wanneer je komt stemmen. En dan wat referendumcaches waarin de voorstellen zitten; die kun je gedurende een aantal uren loggen en met ja/nee beantwoorden. Aan het eind van de middag volgt de uitslag met daarna hapje/drankjes etc.

 

Maar dan komt de hamvraag.....regel jij dat dan? Euh, nee, in deze filosofeer en delegeer ik liever :lol1: !!!

 

En eigenlijk vind ik dat het allemaal heel gesmeerd verloopt hier op .NL. Af en toe even tegengas van wat tegenstanders moet kunnen. En het geocachen zal nog wel even blijven groeien om vervolgens naar een aanvaardbaar niveau terug te dalen. Kijk maar naar de motorrijders uit de jaren 90.

 

On topic dan...SBB is OKEE :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Boy o boy o boy...

 

dit is een tricky onderwerp ;-)

 

Er zijn twee stichtingen. De Stichting Geocaching Nederland (SGN) en de Stichting Geocaching (SG).

 

De SGN (http://www.geocaching.nl/sgn/) focust oorspronkelijk op het in de lucht houden van www.geocaching.nl.

 

De SG (http://www.stichtinggeocaching.nl/) beoogde oorspronkelijk de geocachers te vertegenwoordigen, o.a. in de contacten naar overheid, pers en natuurbeheerders, maar heeft na een koerswijziging eind 2003 besloten zich te concentreren op de organisatie van spetterende events. De SG host een aantal websites, waaronder geocaching.nu, geocacher.nl, opencaching.nl en freecaching.nl.

 

De bestuursleden van de SG die zich bezig hielden met het onderhouden van de contacten met de overheid, SBB, NM etc. (Mumzle en Zenz) hebben die activiteiten na november 2003 voortgezet onder de vlag van de SGN. Daarmee verbreedde feitelijk het aanbod diensten van de SGN.

 

Ergo: Joseph is wel degelijk penningmeester van de SG, en heeft zeer correct de journalisten die bij hem aanklopten over SBB doorverwezen naar mij. Sinds eind 2004 is mijn betrokkenheid slinkende, en heeft Mumzle de voortrekkersrol overgenomen. Vandaar dat ik op mijn beurt Mumzle inseinde, uiteraard na met de Hawkeyes (PR Algemeen van de SGN) te hebben overlegd.

 

Oké, dat verklaart wat verwarring. Thnx !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ron Mumzle

natuur@gecaching.nl

 

In een bericht terug klaagde ik dat je nooit reageerde op je email. Is dus ook geen wonder......

 

natuur@geocaching.nl

 

Ben blij dat je nu zo reageerd, want dan is de soep op, zoals wij zeggen.

Je wilt het laatse woord en dat mag van mij.

De essentie is in ieder geval duidelijk en het mailadres nu ook.

 

Met vriendelijke groeten,

 

Ron Mumzle

Natuur@geocaching.nl

 

Nope, de soep is niet op. De reactie was een practical joke met een schrijffoutje van je, al wachtend op een reply van jou. Ik zag dat je aan het schrijven was.

 

Nee, de soep is niet op, maar had geen tijd meer om te reageren. Als het al bijna 01:00 is en de wekker om 04:30 weer rinkelt, dan moet je doen wat belangrijker is, en dat is gaan maffen. Anders is de werkdag erop volgend te zwaar voor opa.

Gezien de wending van de topic hoef ik verder niet meer inhoudelijk te reageren. We hebben onze punten gezet en ik voel geen enkele behoefte om een welles/nietes sfeer te scheppen. Vooral omdat vriend Ronald hier strak modereert...

Alles hoeft ook niet gezegd of uitgemolken te worden.

Misschien dat we elkaar eens face to face zien om dan eens van gedachten te wisselen.

 

Ben benieuwd wanneer de subforum natuur@geocaching online komt :blush:

 

Groet

 

Evert

 

kruimeldief@geocaching.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We hebben onze punten gezet en ik voel geen enkele behoefte om een welles/nietes sfeer te scheppen. Vooral omdat vriend Ronald hier strak modereert...

Alles hoeft ook niet gezegd of uitgemolken te worden.

Misschien dat we elkaar eens face to face zien om dan eens van gedachten te wisselen.

 

Kruimel, het was ook maar een grapje.

Een een keer bijpraten, dat lijkt me erg leuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...