Spring naar bijdragen

Hoezo Staatsbosbeheer Positief??


Aanbevolen berichten

Beste geocachers

 

[Cut by Moderator]

 

Met vriendelijke geocachegroeten,

 

Ron Mumzle

natuur@gecaching.nl

Volkomen mee eens. :thumbdown:

 

#### Edit by Moderator: #####

 

Even een lang stuk scrollwerk weggeknipt. Ook zo blijft je uitgesproken mening duidelijk

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

...

- Ik nodig de natuurorganisaties uit om op dit stukje forum ook hun ervaringen met ons te delen, zodat we begrip voor en met elkaar kunnen krijgen over die ontzettend leuke hobby die ons zo bezig houdt.

...

 

Heel goed, hier kijken we naar uit.

Overigens voor het eerst vandaag dat ik een officiele reaktie van SBB zie in het forum. Eerdere oproepen ten spijt en geruchten over stiekem meelezen, weet men ons dus hier inderdaad te bereiken.

 

 

Grtz,

M.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoezeer ik mumzle's voorstel ook waardeer, wil ik er toch op wijzen dat het artikel in De Gelderlander weliswaar door SBB wordt uitgelegd als zijnde verkeerd geciteerd edoch hebben we als enige stellingname van GL ervaren dat het aan banden leggen ook precies is wat ze willen. Dit is de stelling die in het stukje op TV Gelderland werd gehanteerd.

Dat geeft me toch te denken, want welke van de beide heeft nu gelijk? Of is er gewoon te snel door een SBB medewerker iets gezegd?

 

Blijft voor mij toch boven water staan dat de Gelderlander geen plaatselijk sensatiekrantje is maar de verreweg grootste en meest serieuze krant van Gelderland, en daarnaast dit artikel als voorpaginanieuws gebracht wordt.

Voor mij is voorpagina nieuws nooit een storm in een glas water, dat zou misschien zo zijn bij de Bild maar niet bij de Gelderlander. De stelling dat de journalist dan mogelijk uit zijn verband heeft getrokken om een verhaal te maken vindt ik dan ook niet alleen gewaagd maar ook erg voorbarig want het tegendeel is niet bewezen.

 

Misschien zijn de conclusies die mensen als ik eraan verbinden te snel verbonden maar ik vind dan ook dat het een artikel is dat niet alleen de hobby verkeerd neerzet maar ons een stempel op het voorhoofd drukt dat in mijn persoonlijke geval voor nog niet 1% juist te noemen is.

 

Het is dus ook volkomen logisch dat er als zodanig op wordt gereageerd. Van mij mag je die hoek inrichten op het forum maar of het een zinvolle is in dit soort situaties waag ik zwaar te betwijfelen. Zolang als er geen duidelijk beleid is, en dat moet ik toch steeds weer opmaken uit de posts hier op het forum, zullen we hier problemen mee blijven houden.

 

Wat mij betreft is het thema hiermee afgedaan voor dit moment. Ik wens eenieder succes met zijn meningsvorming hierover.

 

Met vriendelijke groet, en dank voor jullie deelname aan de discussie,

Kapitein Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van mij mag je die hoek inrichten op het forum maar of het een zinvolle is in dit soort situaties waag ik zwaar te betwijfelen. Zolang als er geen duidelijk beleid is, en dat moet ik toch steeds weer opmaken uit de posts hier op het forum, zullen we hier problemen mee blijven houden.

 

Waarde Kapitein,

 

Heb je in je leven niet eens eerder een zee bevaren waarvan je dacht: "Tjonge, ik ga hier wel heen, maar ik geloof nooit dat het wat wordt"? En heb je dan ook niet eens ervaren dat het reuze meeviel? Dat je achteraf dacht: "Had ik dat maar eerder gedaan, want de golven waren echt niet zo hoog als ik me had voorgesteld?"

 

Laten we het positief bekijken. We zetten de deur open voor een gezamenlijk communicatiemiddel, waaraan een ieder z'n bijdrage kan leveren. Hopenlijk een keer zonder "chat-mode". Puur zakelijk en informatief!

 

En 'last but not least'..... respecteer elkaars beleid en kom tot elkaar met overeenstemming. Dat is pas winnen!

 

Ron Mumzle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry hoor maar moest mijn ei hier even over kwijt, wat mij betreft gaan we ondergronds want overleg voeren met een organisatie die je dan achteraf zo het mes in de rug steekt druist sterk in tegen mijn principes.

Zo af en toe kom ik onder de grond. Tja kan er ook niets aan doen maar brengt het werk met zich mee. Een enkele keer had ik de GPS bij me, maar ik verzeker je dat er geen zicht op de satelieten was.

Het lijkt mij dus verstandiger om boven de grond met onze hobby verder te gaan.

Ruud :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste geocachers

 

[KNIP]

 

Met vriendelijke geocachegroeten,

 

Ron Mumzle

natuur@gecaching.nl

 

Goed verhaal Ron. Je hebt in ieder geval er mee bewezen dat je, deze topic hebt gelezen, door, op jouw manier, een aantal van ons te citeren.

 

Toch heb ik een (of meerdere) kanttekening(en).

 

Het is aardig geschreven, maar waar waren jullie in al de andere draadjes waar zo nu en dan, behoorlijk heftig, werd geklaagd?

Om ons nu als botte schreeuwers aan de kantlijn af te doen vind ik te ver gaan. Boos ben ik niet. Begrijp je reactie best.

Ongenuanceerd? Klopt. Dat schrijft lekker en leest naar mijn bescheiden menig ook lekker.

Ik ben dan ook vereerd dat ik het meest door jou geciteerd ben. Heb ik dan onzin uitgekraamd? Dacht het niet.

 

Ik kan me heel goed herinneren dat we hier ook klachten hebben liggen over een emailadres dat natuur@geocahing.nl heet. Ik kan me heel goed herinneren dat er geklaagd is over het feit dat men wel kan blijven mailen naar dat adres, maar dat er geen reply op is gekomen, zelfs geen ontvangstbevestiging.

Mocht dat weer onzin zijn...het is door jullie in ieder geval niet ontkracht in de desbetreffende topics.

 

Dat we hier lopen te schreeuwen, ik ook, komt niet zo maar uit de lucht vallen.

Het schijnt toch dat deze en gene andere ervaringen hebben. Dat je ons wilt wijzen op de regels van een cache aanvragen, en dat we daarvoor bij de grondeigenaar moeten zijn (of de beheerder) is hier door niemand ontkend. Dat weet men. Dat is ook de reden dat er over SBB geklaagd wordt.

En natuurlijk ligt het niet steeds aan het SBB dat er geen toestemming voor een cache wordt gegeven. Ook al ligt het voor 90% niet aan hun, dan nog mis ik 10%. Het moet voor 100% niet aan hun liggen.

 

Trouwens, de namen Mumzle en ZenZ zijn vaker aangehaald hier op het forum, maar dan komt er geen enkele reactie van beide.

Dat je nu als natuur@geocaching een plekje op het forum wilt hebben en daarbij het SBB en Cs uitnodigt te schrijven is een goed initiatief, alhoewel het naar mijn mening, mosterd na de maaltijd is.

Als jullie dat eerder hadden gedaan was al dat geschreeuw van vandaag en in het verleden, waarschijnlijk geen feit geweest.

Niet met de vinger naar ons wijzen, jullie als natuur@geocaching mogen gerust daarbij ook de hand in eigen boezem steken. Onbekend maakt onbemind. En kom niet aan met vooroordelen die we hebben richting het SBB. Hun manier van reageren op vragen om toestemming maakt dat er zo gereageerd wordt. Vooroordelen? Ja, ook van de kant van SBB richting ons geocachers.

 

Ik zal eens goed zoeken op een van mijn Harddisks, die ik her en der in huis heb hangen,of ik al de emailtjes en opgeslagen PMetjes terug kan vinden met klachten over gedrag van grondeigenaren en SBB ten aanzien van het vragen om toestemming. Ik ben bang dat het opgeslagen is op een van de Harddisks die een paar maanden tijdens een binnenbrandje verloren zijn gegaan.

Om de een of andere reden hebben een aantal leden gedacht dat ik deze klachten verzamelde.

 

Natuurlijk weten we wel dat de schrijvende pers kan overdrijven. Wij doen het zelf ook :thumbdown:

Ik had niet door dat het al komkommertijd was en dat het geocachen zo'n hot item in Nederland is dat de schrijvende pers maar zo iets uit de duim gaat zuigen. Ik ga er vanuit, dat waar rook is, ook vuur is.

 

Wat ik nadrukkelijk nog wil melden en daarbij in herhaling vallend, is dat ik het een goed initiatief vind dat jullie dus een eigen stukje krijgen op het forum en daarbij het SBB en Cs uitnodigen te reageren en dergelijke. Beter laat dan nooit, maar het had al lang(er) geleden een feit moeten zijn.

 

Wat het strak modereren in de aan te maken subforum betreft, geen punt. We gaan al door de wandelgangen als gretige deleters :eek:

 

Vriendelijke Groet

 

Evert

kruimeldief@geocaching.nl

 

Schijn ik toch nog een cent over gehad te hebben voor een bijdrage….

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed verhaal Ron. Je hebt in ieder geval er mee bewezen dat je, deze topic hebt gelezen, door, op jouw manier, een aantal van ons te citeren.

 

Toch heb ik een (of meerdere) kanttekening(en).

 

Beste Kruimel,

 

Allereerst wil ik benadrukken dat ik de mede cachers niet af wil doen als ‘botte schreeuwers aan de kantlijn’; laat dat duidelijk zijn! Ik probeer alleen aan te geven dat een enkel stukje tekst wel eens verkeerd kan zijn geïnterpreteerd. Ik hoop het op deze manier zo netjes mogelijk te hebben omschreven.

 

Het verwijt dat wij niet aanwezig waren op sommige draadjes, heb je met recht geschreven. Ik ben op een gegeven moment gestopt met schrijven op het forum, omdat de flamewars mij te heftig werden. Het is voor mij een hobby en die wil ik niet laten verzieken door wat dan ook.

 

Dan zeg je dat we hadden moeten reageren op de mailtjes. Dat klopt helemaal! We hadde eerst een internet-mail-adres wat echt niet werkte. Sinds enige tijd beheer ik het emailadres en ik denk dat degene die er de laatse paar maanden gebruik van hebben gemaakt kunnen beamen dat er nu adequaat op wordt gereageerd. Dus geef me nog één maal de kans!

 

Ik heb, zonder aanziens des persoons, stukjes gekopieerd uit het draadje. Daarbij heb ik niet gekeken wie wat heeft geschreven. Dat doet ook niet terzake. Het gaat om de essentie. Dus ik beweer ook niet dat iemand onzin heeft uitgekraamd.

 

Dat zowel Zenz als ik diverse keren aangehaald zijn in het forum en dat wij wellicht niet hebben gereageerd, zou zo maar kunnen. De reden heb ik eerder omschreven. Toch vind ik het dan jammer dat er niet een PB is gestuurd naar ons, want dat had ook gekund. Ik heb in ieder geval niets ontvangen.

 

Tja, wanneer is het mosterd na de maaltijd? Moet je de t**t of de fles al besmeuren met mosterd of moet je wachten tot die tandloze versnellingsbak is omgetoverd tot een echte papierversnipperaar. Toen ik begon met geocachen lagen er nog zo weinig caches, dat het vinden van 3 of meer caches een superdag opleverde. Je reed je helemaal het schompes!

Toen er slechts een paar auto’s op de weg reden was de regelgeving ook duidelijk anders dan nu. Wanneer is het mosterd na de maaltijd als je afspraken gaat maken? En als, als….., tja wat dan…………

 

Ik wijs niet met de vinger naar “jullie”, want die “jullie” ben ik namelijk zelf ook! Op een gegeven moment moeten er stappen ondernomen worden om tot overleg te komen. Dat was in het verleden niet aan de orde of werd als zodanig niet opgevat. Natuur@geocaching is wat dat betreft nog niet zo lang actief op dit gebied. Ook dat heeft tijd nodig gehad en nog steeds. Daarbij is ook van invloed geweest dat de aproval regels zijn veranderd in de loop der jaren. Dat is geen excuus, maar heeft wel degelijk meegespeeld in de beslissing om te komen tot de desbetreffende werkgroep.

 

Ik hoop hiemee voldoende antwoord te hebben gegeven.

 

Met vriendelijke groeten,

 

Ron Mumzle

natuur@geocaching.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ron Mumzle

natuur@gecaching.nl

 

In een bericht terug klaagde ik dat je nooit reageerde op je email. Is dus ook geen wonder......

 

natuur@geocaching.nl

 

Ben blij dat je nu zo reageerd, want dan is de soep op, zoals wij zeggen.

Je wilt het laatse woord en dat mag van mij.

De essentie is in ieder geval duidelijk en het mailadres nu ook.

 

Met vriendelijke groeten,

 

Ron Mumzle

Natuur@geocaching.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er even wat kranten op na geslagen:

 

De Telegraaf :Tja, wat zal ik zeggen. Tendentieuze berichtgeving in mijn ogen

Trouw: Geen aandacht op dit moment

Parool: Kort, bondig artikel wat de waarheid aardig weergeeft (ik zal proberen het artikel online te krijgen.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afspraken maken? Allemaal prima en dat is toe te juichen. Maar kom kom, zo simpel is het toch niet? Stel dat ik een cache wil gaan leggen in een natuurterrein bij Utrecht (Heuvelrug bijv.), dan zal ik een afspraak moeten maken met SBB over waar en hoe. Dat is wat geocaching.nl wil. Maar hoe zit het dan met alternatieven? Navicache, terracache, freecache en al die andere mogelijkheden die er zijn. Voor die organisaties ligt die afspraak er niet. In die zin zie ik dan ook niets in afspraken met natuurorganisaties. Want wie maakt nu met wie een afspraak? En wat heb ik daar mee te maken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...