Spring naar bijdragen

Hoezo Staatsbosbeheer Positief??


Aanbevolen berichten

Vanmorgen samen met de beheerder (SBB) in het haaksbergerveen een cache geplaatst. Het is prachtig terrein en we willen er graag cachers van laten genieten. Daarna onder het genot van een kopje koffie de vergunningen getekend. Door van te voren na te denken over de opzet van je cache kan je overlast of dwalende GPS tuuders makkelijk voorkomen. Zorg ook voor een eenduidige hint en een goede verstopplek. In dit geval een betonplex kistje gemaakt met donkerbruine deksel. Deze ingegraven zodat de deksel gelijk ligt met het maaiveld. Hint: 1 meter NNW van Grove Den. In dat kistje zit de eigenlijke stash, een PVC koker van 110 x 250 mm met schroefdop.

Ook voor het VPK waren de vergunningen met SBB snel geregeld ( alles zelfs per E-Mail en telefoon ).

 

Wie in het veengebeid van de paden afwijkt loopt grote kans in de problemen te komen.... Dus wees gewaarschuwd!

 

73's Andries

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Gisteren, toen we gingen cachen in Heerde, werden we zowat omver gereden door Mountainbikers die zomaar uit de bosjes terechtkwamen. En nog chagrijnig kijken ook, omdat we met een wandelwagen liepen. En dat mag allemaal wel. :nono:

Ja, als er geen bebording staat met verboden te fietsen dan mag dat. Mountainbikers zijn vaak ook natuurliefhebbers en worden vaak ook voor weet ik wat aangezien. Dat chagrijnig kijken is inderdaad niet nodig, maar misschien waren ze gewoon moe. Liepen jullie niet toevallig op een mountainbikeroute? Die is er namelijk wel in Heerde. :(

Nee, dan mountainbikende geocachers! Die zijn pas erg!!! ;);)

Maar goed eigenlijk heeft dit niet zo veel met de discussie te maken, maar moest het even kwijt! ;)

Nikki

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om bij je beeldspraak aan te sluiten: hoe kan de importeur voorkomen dat zijn rondrit ook gereden wordt door mountainbikers, die de boel wel aan gort rijden? Zonder daarbij de mountainbikers allemaal over 1 kam te scheren.

 

Dat kan hij ook niet, dus zal hij zich beperken tot zijn 'eigen handeltje'. Is toch niets mis mee? Doen we dagelijks meer dan eens zelf ook. "Het eigen gewin."

En daar zit hem de crux, in mijn ogen. Want nu krijgt de importeur de zwarte piet toegespeeld voor de vernielingen van de mountainbikers. En aangezien de natuurorganisatie die individuele mountainbikers niet kan aanspreken (in werkelijkheid zijn dat dus de wandelaars, 'foute' geocachers, mountainbikers, loslopende honden, crossbrommers), zal die natuurorganisatie de importeur aanspreken omdat deze wel georganiseerd is.

Lees ik de discussie even verder krijgen de mountainbikers opeens de schuld van alle vernielingen. Ho, ho dat kan niet de bedoeling zijn. Openbaar bos betekent toch openbaar voor iedereen. Met of zonder GPS, met of zonder fiets, met of zonder kinderwagen.... Je hoort je wel aan de geldende regsl te houden. Er zijn mountainbikers die dat niet doen, maar de grootste groep doet dat gewoon wel. (net als overigens, geocachers, wandelaars, ruiters etc) Ook mountainbikers moeten telkens opbotsen tegen een slecht imago dat ze krijgen aangemeten door derden. Vele vrijwilligers doen hun stinkende best om allerlei routes uit te zetten en te onderhouden! (en ik heb nog weinig ruiters en wandelaars met een hark in het bos gezien) in overleg met terreineigenaren. Soms lukt dit heel goed, soms gaat het moeizamer. Het heeft misschien een beetje tijd nodig bij nieuwe hobby's. Bosgebruikers en eigenaren moeten een beetje aan elkaar wennen en uiteindelijk komt alles goed! (Hoop ik!) Kijk voor alle vaste mountainbikeroutes op MTBroutes.nl

Dus nu niet elkaar de Zwarte Piet toeschuiven! :nono:

Groet, Nikki vindt ook mountainbiken een leuke hobby!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lees ik de discussie even verder krijgen de mountainbikers opeens de schuld van alle vernielingen. Ho, ho dat kan niet de bedoeling zijn.

Groet, Nikki vindt ook mountainbiken een leuke hobby!

Dat was ook niet de bedoeling. Het was in het vervolg van de beeldspraak met de auto-importeur. In die beeldspraak gebruikte ik groepen waarbij iedereen wel een (voor)oordeel heeft, in dit geval de MTB-ers. Er zijn MTB-ers die de hele natuur aan gort rijden; maar het overgrote deel niet. Dat geldt ook voor wandelaars, cachers, ruiters en crossbrommende jeugd.

 

Was dat ook niet de kritiek uit de Gelderlander? In plaats van een al bekende groep (MTB-ers), wordt nu de zwarte piet toegespeeld aan een niet-bekende groep schatgravers. Eindelijk weer nieuws om te maken. Het is zo jammer dat Gelders Landschap geen verband tussen vernielingen en geocaching kan bewijzen, maar zuiver pretentieus te werk gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste geocachers,

 

de afgelopen dagen is er druk overleg geweest tussen Staatsbosbeheer en ondergetekende. De inzet was de verdraaiing van woorden, dan wel verschil van inzicht en interpretatie van een interview. Normaliter zou een dergelijk voorval in de politiek hebben kunnen leiden tot de val van de desbetreffende persoon. In ons geval zou dat het overleg en de uitvoering van de gemaakte afspraken hebben kunnen schaden.

 

Maar gelukkig heeft de sensatie het niet gewonnen van de vastberadendheid van de natuurorganisaties zoals Staatsbosbeheer en de Stichting Geocaching Nederland. Sterker, het heeft er juist voor gezorgd dat er nu diverse Landschappen op korte termijn soortgelijke afspraken willen maken voor het plaatsen van caches in hun gebieden.

 

Johan Cruijf had dus toch gelijk; "Ieder nadeel heb ook zijn voordeel!"

 

Verder kan ik jullie melden dat Staatsbosbeheer en de Stichting Geocaching Nederland gezamenlijk met een stukje naar buiten zijn gekomen, dat de sterke band tussen hun beide onderschrijft. Zie hiervoor de website van Staatsbosbeheer.

 

Met vriendelijke natuur @ geocaching.nl - groeten,

 

Ron Mumzle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag een bedank mailtje gestuurd naar Staatsbosbeheer:

 

 

>>>>Geachte mensen van Staatsbosbeheer,

 

Als Geocacher vind ik het op zijn plaats om jullie te bedanken voor het positieve artikel op jullie website. Als natuurliefhebber vind ik een goede samenwerking tussen Geocachers en natuurbeheerders een zeer goede zaak want ik geloof stellig dat de meeste Geocachers vooral deze sport uitoefenen omdat zij van de natuur houden en deze ook willen respecteren! Natuurlijk zijn er uitzonderingen en enkelen die het voor de rest verspesten maar dat is overal zo.

 

Nogmaal bedankt voor de positieve samenwerking!

 

Met vriendelijk groet,

 

Siegurd van Leusen

(Team GPSearching)<<<<

 

 

Ik denk dat Mumzle goed werk heeft verricht!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verder kan ik jullie melden dat Staatsbosbeheer en de Stichting Geocaching Nederland gezamenlijk met een stukje naar buiten zijn gekomen, dat de sterke band tussen hun beide onderschrijft. Zie hiervoor de website van Staatsbosbeheer.

 

Uitstekend werk, mensen!!

 

Mijn complimenten voor natuur @ geocaching.nl!! :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag een bedank mailtje gestuurd naar Staatsbosbeheer:

 

 

>>>>Geachte mensen van Staatsbosbeheer,

 

Als Geocacher vind ik het op zijn plaats om jullie te bedanken voor het positieve artikel op jullie website. Als natuurliefhebber vind ik een goede samenwerking tussen Geocachers en natuurbeheerders een zeer goede zaak want ik geloof stellig dat de meeste Geocachers vooral deze sport uitoefenen omdat zij van de natuur houden en deze ook willen respecteren! Natuurlijk zijn er uitzonderingen en enkelen die het voor de rest verspesten maar dat is overal zo.

 

Nogmaal bedankt voor de positieve samenwerking!

 

Met vriendelijk groet,

 

Siegurd van Leusen

(Team GPSearching)<<<<

 

 

Ik denk dat Mumzle goed werk heeft verricht!!

 

 

Ik heb een vergelijkbaar mailtje gestuurd. :1eye:

 

Dank Siegurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verder kan ik jullie melden dat Staatsbosbeheer en de Stichting Geocaching Nederland gezamenlijk met een stukje naar buiten zijn gekomen, dat de sterke band tussen hun beide onderschrijft. Zie hiervoor de website van Staatsbosbeheer.

 

Uitstekend werk, mensen!!

 

Mijn complimenten voor natuur @ geocaching.nl!! :1eye:

 

Daar kan ik me alleen maar bij aansluiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...