jacobthomas Geplaatst 1 november 2007 Geplaatst 1 november 2007 Bestaat "Dreuzel-gehalte" al? Een cache midden in een drukke stad heeft bijvoorbeeld een hoog Dreuzel-gehalte. Maar in een rustig bos is het Dreuzel-gehalte weer laag.
TuuronTour Geplaatst 1 november 2007 Geplaatst 1 november 2007 Geocoderen: het koppelen van geografische gegevens aan (digitale) foto's. In mijn vakgebied betekent die term het koppelen van adreslokaties aan straatsegmenten. Daardoor kan zo'n 'routemadam' je de weg wijzen.
GeoAlmere Geplaatst 4 november 2007 Geplaatst 4 november 2007 (bewerkt) Ik hoorde gisteren de term het k lootzakken-coördinaat. Als iemand er zeer op aandringt om coördinaat te krijgen, een fictief coördinaat geven... 4 november 2007 bewerkt door GeoAlmere
masterchef Geplaatst 4 november 2007 Geplaatst 4 november 2007 Gisteren tijdens het lopen hoor de ik de volgende term; Struikelhout of te wel een stammetje of tak over het pad. Greetz Masterchef
Biertje Geplaatst 10 november 2007 Geplaatst 10 november 2007 Laatst hoorde ik toevallig het begrip 'lasso-methode'. Lasso-methode: Een theoretisch onfeilbare methode om een cache te vinden, als de Carrotte methode niet werkt. Voor het laatst toegepast bij het opvissen van een cache uit het Comomeer, echter zonder resultaat. (voor geïntresseerden: Geo-klets parelvissers)
gpsgek Geplaatst 10 november 2007 Geplaatst 10 november 2007 Laatst hoorde ik toevallig het begrip 'lasso-methode'. Lasso-methode: Een theoretisch onfeilbare methode om een cache te vinden, als de Carrotte methode niet werkt. Voor het laatst toegepast bij het opvissen van een cache uit het Comomeer, echter zonder resultaat. (voor geïntresseerden: Geo-klets parelvissers)
jojonl Geplaatst 10 november 2007 Geplaatst 10 november 2007 (bewerkt) ik zie dat de garmin-gap er nog niet tussenstaat?? het moment waarop de ontvangst erg slecht wordt door de stand van de satelieten. Het blijkt dat nogal wat garmins er last van hebben.... en de brandweer-cache? >> verstopplaats is een plek vol met brandnetels. Bepaalde leggers hebben de voorkeur voor dit soort plekken. Wij balen als een stekker en de 'is-dit-leuk?-cache' >> meestal een traditional die totaal geen toegevoegde waarde heeft behalve dan dat ie meetelt voor je statistieken. 10 november 2007 bewerkt door jojonl
Wilxlii Carrotte Geplaatst 11 november 2007 Auteur Geplaatst 11 november 2007 Naar aanleiding van de opmerkingen in dit draadje sinds 26-9-2007 zijn de volgende begrippen toegevoegd aan de lijst: Geo-gadget Geo-gast Dalemot-cache Tuitje-cache Boscultivator Nordic-stalker LTF Geocoderen Struikelhout Geostrepen Rating één ééntje JTB FTF-jager MOC Dreuzel-gehalte &^%$*@#%-coördinaten Ge' Odeur Cache-gezeur Is-dit-leuk?-cache Brandweer-cache Garmin-gap Alle aanbrengers natuurlijk weer bedankt!
Team MenM Geplaatst 11 november 2007 Geplaatst 11 november 2007 Staat polonaise-cachen ook al op de lijst? Dit maken we nog wel eens mee bij events en bij populaire caches op mooie zondagmiddagen! Betekenis spreekt voor zich lijkt ons!
De Scheertjes Geplaatst 11 november 2007 Geplaatst 11 november 2007 Als wij wel eens bijna over een tak/WORTEL struikelen zeggen wij ook wel eens dat een "takkentrol" haar klauwtjes uitgestoken had.
Team WilP Geplaatst 11 november 2007 Geplaatst 11 november 2007 Leenkind, staat al in de lijst maar wordt ook gebruikt als. Kind van een ander (neefje, nichtje, kleinkind, kind van de buren) dat je meeneemt naar een cache die eigenlijk voor kinderen bestemd is (bijvoorbeeld speeltuincaches). Het staat ook zo raar, volwassenen, vaak met een gps en fototoestel, in een speeltuin waar kinderen an het spelen zijn.
zitawalk Geplaatst 11 november 2007 Geplaatst 11 november 2007 Wij gebruiken sinds kort ook vaak de "Nicomethode" . Nico van team Snuffeldoos fotograveert onderweg ongeveer alles wat maar met de cache te maken heeft of waar hij het vermoeden van heeft dat het misschien met de cache te maken zou kunnen hebben. Zo hoef je nooit terug om te kijken of je nog iets over het hoofd gezien hebt.
Malyenki Geplaatst 12 november 2007 Geplaatst 12 november 2007 Staat polonaise-cachen ook al op de lijst? Dit maken we nog wel eens mee bij events en bij populaire caches op mooie zondagmiddagen! Betekenis spreekt voor zich lijkt ons! Dit staat al in de lijst onder filecachen
kipchen Geplaatst 12 november 2007 Geplaatst 12 november 2007 Eh, deze zag ik ook voorbij komen: Geo-routinier
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden