Spring naar bijdragen

Begrippenlijst


Aanbevolen berichten

Lezend op het gc.com forum kwam ik daar een draad tegen waarin Zuidafrikanen eigen geocaching woorden zoeken om in hun taal te gebruiken.

Afrikaans Name For Geocaching.

 

Er zit een prachtige vondst bij waarvan ik hoop dat die ook hier gebruikt gaat worden: "reistor" voor Travel Bug.

Edoch, het Zuidafrikaanse "pensklavier' heeft  hier weinig weerklank gevonden en ook het Belgische 'wentelwiek' heeft hier geen grote vlucht heeft genomen.

Lees dat draadje nu pas :beerchug:

Maar het is absoluut de moeite waard. Die Afrikaners zijn nog een beetje trots op hun taal! (Er zijn ook dingen waar je als Afrikaner minder trots op moet wezen, maar dat laten we maar even in het midden).

Reistor is briljant. Reistorant ook trouwens.

 

Het Afrikaans is even wennen, maar dat gaat al snel heel goed. Zal me eens aanmelden daar...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Williii, mijn complimenten voor de verhelderende begrippenlijst. Als beginnend geocacher heb ik er al heel wat van kunnen opsteken. In mijn zoektocht om thuis de raken in deze hobby, ben ik elders nog de term ' kaboutercache ' tegengekomen. Ik dacht dat dit ook wel wat is voor op de begrippen lijst. Een kaboutercache schijnt niet een heel kleine cache te zijn, maar eentje die buiten geocaching.com om, op eigen verantwoordelijkheid is gemaakt.

 

Groeten van Geogruvel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Williii, mijn complimenten voor de verhelderende begrippenlijst. Als beginnend geocacher heb ik er al heel wat van kunnen opsteken. In mijn zoektocht om thuis de raken in deze hobby, ben ik elders nog de term ' kaboutercache '  tegengekomen. Ik dacht dat dit ook wel wat is voor op de begrippen lijst. Een kaboutercache schijnt niet een heel kleine cache te zijn, maar eentje die buiten geocaching.com om, op eigen verantwoordelijkheid is gemaakt.

 

Groeten van Geogruvel

 

Dank voor de complimenten :blush:

 

De kabouter-cache is toegevoegd. #246. Dank. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik mis nog steeds 1 persoon in de begrippenlijst: de beste vriend van Williii wordt niet met naam genoemd: Ruurd Draaisma , voor menig geocacher een begrip en verdient zeker een plekje in de lijst :blush:

Groetjes Marja :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan er een synoniem worden toegevoegd voor een gebrek welke een ervaren geocacher heeft die zich slechts 'first dutch' kan herinneren ?

En voor een kraal zoekende geocachers ?

 

Dat is nu net het deel van de puzzel die we wel opgelost hebben kunnen krijgen. Nu die twee andere delen nog...

 

tot cache,

team Wij Drie :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...