Spring naar bijdragen

Begrippenlijst


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Deze mis ik nog in het lijstje;Letterbox Hybrid;Event Cache;Webcam Cache;Locationless (Reverse) Cache.

 

 

Gr Twinlife  :crybaby:

 

Toegevoegd. #203-#206. Dank. :rolleyes:

 

PS. De definitie van Letterbox Hybride klopt misschien niet. Ik begrijp het verhaal op geocaching.nl eigenlijk niet zo goed... :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nog niks op kinderen gericht of kijk ik verkeerd?

 

Jolanda mv4

 

Wat bedoel je precies? :crybaby:

 

kindercache mis ik bevoorbleed??

 

of kijk ik verkeerd?

jolanda mv 4

 

Kindercache staat er niet bij inderdaad.

Maar de meeste caches zijn toch kindercaches? :rolleyes:

Of bedoel je wat anders?

Geef dan meteen even een definitie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist m'n GPS maar weer 'ns aan m'n PC gehangen om de laatste puntjes op de i van onze nieuwe in aanmaak zijnde Koning's Cache te zetten.

Tja, zonder "Seriële PC Interface kabel" kom je dan niet ver. Volgens mij stond die nog niet op je lijst Williii.

 

groeten, Doler & Co.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nog niks op kinderen gericht of kijk ik verkeerd?

 

Jolanda mv4

 

Wat bedoel je precies? :rolleyes:

 

kindercache mis ik bevoorbleed??

 

of kijk ik verkeerd?

jolanda mv 4

 

Kindercache staat er niet bij inderdaad.

Maar de meeste caches zijn toch kindercaches? :crybaby:

Of bedoel je wat anders?

Geef dan meteen even een definitie.

 

leuk voor kinderen is maxi 4 @ 5 kilometer geen moeilijk gebeid,niet met water,geen grootte dieren,lekker puzzellen en een goed gevulde zo'n groot mogelijke schat aan het eind

 

nou kijk eens op de kaart ,dan zijn de meeste niet kind vriendelijk!

 

zucht ben voor het weekend nog aan zoeken kom in zwolle uit denk ik :blush:

 

dus op kaart een nieuwe stip erbij :crybaby:

 

Jolanda mv 4

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de lijst:

TB-hotel - Een cache zonder goodies maar met ALLEEN TB's en een logboekje. Bij het vinden mogen hier alleen TB-swaps plaatsvinden.

Burostoel-cache - Een, meestal, virtuele cache die thuis, vaak via internet, opgelost kan worden.

Posten - Het uploaden van één of meerdere foto's bij een log van een cachebezoek.

 

Succes,

Henk  :rolleyes:

 

Toegevoegd (behalve posten). #208-#209. Dank. :crybaby:

 

Posten is volgens mij wat anders, bijvoorbeeld een stukje voor het forum schrijven.

 

Volgens Van Dale:

 

posten

overgank. werkw.; postte, h. gepost

naar de post brengen, op de bus brengen, een brief posten

(m.betr.t. een bijdrage aan een mailinglist of nieuwsgroep) inzenden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist m'n GPS maar weer 'ns aan m'n PC gehangen om de laatste puntjes op de i van onze nieuwe in aanmaak zijnde Koning's Cache te zetten.

Tja, zonder "Seriële PC Interface kabel" kom je dan niet ver. Volgens  mij stond die nog niet op je lijst Williii.

 

groeten, Doler & Co.

 

Volgens mij heb ik zo'n 1000 caches gevonden zonder zo'n ding... :blink:

Ik weet dus niet wat het is.

 

Definitie graag. :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kindercache staat er niet bij inderdaad.

Maar de meeste caches zijn toch kindercaches?  :blink:

Of bedoel je wat anders?

Geef dan meteen even een definitie.

 

 

Dít is een kindercache!

 

kindercache

 

(maar wel een speciale...)

 

zo hadden we vorig jaar de Candy Cache (inmiddels gearchiveerd)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nog niks op kinderen gericht of kijk ik verkeerd?

 

Jolanda mv4

 

Wat bedoel je precies? :blink:

 

kindercache mis ik bevoorbleed??

 

of kijk ik verkeerd?

jolanda mv 4

 

Kindercache staat er niet bij inderdaad.

Maar de meeste caches zijn toch kindercaches? :huh:

Of bedoel je wat anders?

Geef dan meteen even een definitie.

 

leuk voor kinderen is maxi 4 @ 5 kilometer geen moeilijk gebeid,niet met water,geen grootte dieren,lekker puzzellen en een goed gevulde zo'n groot mogelijke schat aan het eind

 

nou kijk eens op de kaart ,dan zijn de meeste niet kind vriendelijk!

 

zucht ben voor het weekend nog aan zoeken kom in zwolle uit denk ik :)

 

dus op kaart een nieuwe stip erbij :blink:

 

Jolanda mv 4

 

Toegevoegd. #210. Dank. :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Confluence punten staat ook nog niet op de lijst.

 

Hieronder de uitleg van Prof Y Lupardi op geocaching.nl

 

 

In de USA heeft men bedacht dat het leuk kan zijn om de plekken te bezoeken die op de kaart staan aangegegeven als kruisingen van hele graden. Als een echte ontdekkingsreiziger geeft men een verslag van de tocht, een beschrijving van wat men op het virtuele punt aantreft en men maakt wat foto's van de omgeving.

 

Wereldwijd zijn er vele duizenden van die punten maar ons landje heeft er maar 5 en die zijn allemaal reeds bezocht. Dat kunt u tot in de details terugvinden bij http://www.confluence.org/index.php

waar b.v. 13 km zuidwest van Utrecht het punt 52N5E ligt aan de weg tussen IJsselstein en Benschop. (alles wordt gedaan in WGS84 notatie: dit gebeuren is wereldwijd)

 

Om te zorgen dat deze hobby in ons land een vervolg kan hebben is besloten om door te gaan met punten op tienden van graden. Let erop als er in graden en minuten gewerkt wordt: er gaan 60 minuten in een graad, dus moet je veelvouden van 6 minuten hebben.

Zo komt dus 52,4N5,3E in minuten uitgedrukt neer op: 52G24min N 5G18min E

 

Een goede naam voor deze hobby zou kunnen zijn 'virtuele kruispunten jacht'.

Hierop is een variant mogelijk: zoek de plekken op van de kaarthoeken van de 1:25.000 topografische kaarten. We zijn bezig om ook voor deze virtuele punten een aanmeldingsmogelijkheid te maken (in de nabije toekomst).

Er zijn ook mensen die plezier hebben in het opzoeken van 'merkwaardige' punten: die coordinaten vertonen opmerkelijke cijfercombinaties zoals 52G52min52sec N en 5G5min5sec E, om een voorbeeld te geven. Voor het aanmelden van dergelijke punten hebben we nog geen voorzieningen gemaakt. We zullen daaraan werken als er vraag naar komt.

 

 

Gr twinlife :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij heb ik zo'n 1000 caches gevonden zonder zo'n ding...  :yes:

Ik weet dus niet wat het is.

 

Definitie graag. :blink:

 

Ik heb 'm ook pas sinds kort, en anderen weten vast meer toepassingen maar 't was een duur kreng en dat is op zich al vermeldenswaard :blink:

 

Door middels deze kabel je GPS aan je PC te hangen kun je in beide richtingen WP's overblazen, zowel van je GPS naar je PC ( Ozi -explorer ) alswel van je PC naar je GPS.

Dus WP's vanaf de diverse cache-pagina's overblazen naar je GPS om een heleboel handmatige invoer te voorkomen. En anderzijds vanaf je GPS de opgeslagen WP's op je PC te laten visualiseren.

 

Definitie : kabel waarmee een GPS met een PC verbonden wordt waardoor WP's op uiterst snelle manier ge-download dan wel geprojecteerd kunnen worden.

 

Als iemand een betere definitie heeft heb ik daar uiteraard vrede mee.

 

gr. Doler & Co.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Confluence punten staat ook nog niet op de lijst.

 

Hieronder de uitleg van Prof Y Lupardi op geocaching.nl

 

 

In de USA heeft men bedacht dat het leuk kan zijn om de plekken te bezoeken die op de kaart staan aangegegeven als kruisingen van hele graden. Als een echte ontdekkingsreiziger geeft men een verslag van de tocht, een beschrijving van wat men op het virtuele punt aantreft en men maakt wat foto's van de omgeving.

 

Wereldwijd zijn er vele duizenden van die punten maar ons landje heeft er maar 5 en die zijn allemaal reeds bezocht. Dat kunt u tot in de details terugvinden bij http://www.confluence.org/index.php

waar b.v. 13 km zuidwest van Utrecht het punt 52N5E ligt aan de weg tussen IJsselstein en Benschop. (alles wordt gedaan in WGS84 notatie: dit gebeuren is wereldwijd)

 

Om te zorgen dat deze hobby in ons land een vervolg kan hebben is besloten om door te gaan met punten op tienden van graden. Let erop als er in graden en minuten gewerkt wordt: er gaan 60 minuten in een graad, dus moet je veelvouden van 6 minuten hebben.

Zo komt dus 52,4N5,3E in minuten uitgedrukt neer op: 52G24min N 5G18min E

 

Een goede naam voor deze hobby zou kunnen zijn 'virtuele kruispunten jacht'.

Hierop is een variant mogelijk: zoek de plekken op van de kaarthoeken van de 1:25.000 topografische kaarten. We zijn bezig om ook voor deze virtuele punten een aanmeldingsmogelijkheid te maken (in de nabije toekomst).

Er zijn ook mensen die plezier hebben in het opzoeken van 'merkwaardige' punten: die coordinaten vertonen opmerkelijke cijfercombinaties zoals 52G52min52sec N en 5G5min5sec E, om een voorbeeld te geven. Voor het aanmelden van dergelijke punten hebben we nog geen voorzieningen gemaakt. We zullen daaraan werken als er vraag naar komt.

 

 

Gr twinlife  :blink:

 

Toegevoegd. #211. Dank. :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...