Spring naar bijdragen

Begrippenlijst


Aanbevolen berichten

Volgens mij heb ik zo'n 1000 caches gevonden zonder zo'n ding...  :blink:

Ik weet dus niet wat het is.

 

Definitie graag. :huh:

 

Ik heb 'm ook pas sinds kort, en anderen weten vast meer toepassingen maar 't was een duur kreng en dat is op zich al vermeldenswaard :yes:

 

Door middels deze kabel je GPS aan je PC te hangen kun je in beide richtingen WP's overblazen, zowel van je GPS naar je PC ( Ozi -explorer ) alswel van je PC naar je GPS.

Dus WP's vanaf de diverse cache-pagina's overblazen naar je GPS om een heleboel handmatige invoer te voorkomen. En anderzijds vanaf je GPS de opgeslagen WP's op je PC te laten visualiseren.

 

Definitie : kabel waarmee een GPS met een PC verbonden wordt waardoor WP's op uiterst snelle manier ge-download dan wel geprojecteerd kunnen worden.

 

Als iemand een betere definitie heeft heb ik daar uiteraard vrede mee.

 

gr. Doler & Co.

 

Toegevoegd. #212. Dank. :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Lezend op het gc.com forum kwam ik daar een draad tegen waarin Zuidafrikanen eigen geocaching woorden zoeken om in hun taal te gebruiken.

Afrikaans Name For Geocaching.

 

Er zit een prachtige vondst bij waarvan ik hoop dat die ook hier gebruikt gaat worden: "reistor" voor Travel Bug.

Edoch, het Zuidafrikaanse "pensklavier' heeft hier weinig weerklank gevonden en ook het Belgische 'wentelwiek' heeft hier geen grote vlucht heeft genomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toegevoegd (behalve posten). #208-#209. Dank.  ;)

 

Posten is volgens mij wat anders, bijvoorbeeld een stukje voor het forum schrijven.

 

Volgens Van Dale:

 

posten

overgank. werkw.; postte, h. gepost

naar de post brengen, op de bus brengen, een brief posten

(m.betr.t. een bijdrage aan een mailinglist of nieuwsgroep) inzenden.

 

 

Het gaat hier om het Engelse "to post", in de vernederlandste variant, in de betekenis van "aanplakken".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lezend op het gc.com forum kwam ik daar een draad tegen waarin Zuidafrikanen eigen geocaching woorden zoeken om in hun taal te gebruiken.

Afrikaans Name For Geocaching.

 

Er zit een prachtige vondst bij waarvan ik hoop dat die ook hier gebruikt gaat worden: "reistor" voor Travel Bug.

Edoch, het Zuidafrikaanse "pensklavier' heeft  hier weinig weerklank gevonden en ook het Belgische 'wentelwiek' heeft hier geen grote vlucht heeft genomen.

 

Dat is een heel mooi draadje, prof! ;)

 

Die reistor zie ik ook wel zitten. :) Dus toegevoegd.

bewerkt door Williii Carrotte
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij gebruiken regelmatig de term "off-coords" waarmee we het aantal meters aangeven dat de cache verwijderd was van de opgegeven coordinaten c.q.het "nulpunt" (op dat moment en volgens onze GPSr)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel voorkomend in Engelstalige logs:

TFTC: Thanks for the cache.

 

Toegevoegd. #213. Dank. ;)

 

In één ruk door ook maar BVDC toegevoegd. (Bedankt Voor De Cache)

 

Heb er nog twee die uit het Engels komen:

 

Urban cache - Een cache in een druk bezocht gebied. (All Aboard of Tramtunnel).

Canister - Een filmrol-doosje. Persoonlijk vind ik "canister" lekkerder klinken dan filmrol-doosje :)

 

Gr.

 

Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel voorkomend in Engelstalige logs:

TFTC: Thanks for the cache.

 

Toegevoegd. #213. Dank. ;)

 

In één ruk door ook maar BVDC toegevoegd. (Bedankt Voor De Cache)

 

Heb er nog twee die uit het Engels komen:

 

Urban cache - Een cache in een druk bezocht gebied. (All Aboard of Tramtunnel).

Canister - Een filmrol-doosje. Persoonlijk vind ik "canister" lekkerder klinken dan filmrol-doosje ;)

 

Gr.

 

Peter

 

Toegevoegd. #217-#218. Dank. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De termen IJskimo-cache, Lupardi-punten, Ixie-gehalte zijn in dit draadje genoemd, maar ik weet nog steeds niet wat ermee bedoeld wordt.

 

Ixie-gehalte : " Als jij zo hoognodig een cache wilt vinden dan zoek je dat maar mooi zelf uit ." :)

 

De aanwijzingen die in Ixie II gevonden werden als hulp voor Ixie III klaren de lucht niet, maar hullen het geheel in nog meer nevelen.

 

Toevallig vandaag op 5 verschillende punten naar Ixie III gezocht, maar met lege handen blijven staan ;)

 

Wel een mooi bos daar, trouwens. ;) da's ook wat waard.

 

groeten, Doler & Co.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de begrippen waar je een definitie voor zoekt heb je niet veel aan ons. Bij IJskimo kom ik hooguit tot "een cache die soms van vorm uniek is (een kerstpakket als cache in Het Geheime Wapen), soms onvindbaar (zie onze log bij Baantjer, waar zelfs IJs de kist pas na lang zoeken kon vinden) of een ware survival (Dertien Duistere Dingen)" ;)

 

Verder heeft Ruud nog een begrip dat niet op de lijst staat, maar waar hij op zijn vrije maandagen mee bezig is Een stipje wegwerken in dit geval geen vlekje ;) maar een irritant stipje dat steeds op de DHZ pagina bij de niet gevonden caches blijft verschijnen en die vlak bij huis ligt. Voor mij blijft dit voorlopig nog Qache Que C'est Que Ca? waar ik Ruud niet mee naar toe krijg, slechts 3 km hiervandaan, dus bijna om de hoek.

 

Marja :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De termen IJskimo-cache, Lupardi-punten, Ixie-gehalte zijn in dit draadje genoemd, maar ik weet nog steeds niet wat ermee bedoeld wordt.

 

Ixie-gehalte : " Als jij zo hoognodig een cache wilt vinden dan zoek je dat maar mooi zelf uit ." ;)

 

De aanwijzingen die in Ixie II gevonden werden als hulp voor Ixie III klaren de lucht niet, maar hullen het geheel in nog meer nevelen.

 

Toevallig vandaag op 5 verschillende punten naar Ixie III gezocht, maar met lege handen blijven staan :D

 

Wel een mooi bos daar, trouwens. ;) da's ook wat waard.

 

groeten, Doler & Co.

 

Toegevoegd. #213. Dank. :)

De definitie wel iets anders geformuleerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De termen IJskimo-cache, Lupardi-punten, Ixie-gehalte zijn in dit draadje genoemd, maar ik weet nog steeds niet wat ermee bedoeld wordt.

 

Wie o wie weet het?   :)

 

HELP!

 

Intussen gedefinieerd en toegevoegd.

Ben niet helemaal zeker of het juist is.

Hoor het wel als het niet klopt. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de begrippen waar je een definitie voor zoekt heb je niet veel aan ons. Bij IJskimo kom ik hooguit tot "een cache die soms van vorm uniek is (een kerstpakket als cache in Het Geheime Wapen), soms onvindbaar (zie onze log bij Baantjer, waar zelfs IJs de kist pas na lang zoeken kon vinden) of een ware survival (Dertien Duistere Dingen)"  ;)

 

Verder heeft Ruud nog een begrip dat niet op de lijst staat, maar waar hij op zijn vrije maandagen mee bezig is Een stipje wegwerken in dit geval geen vlekje  :D  maar een irritant stipje dat steeds op de DHZ pagina bij de niet gevonden caches blijft verschijnen en die vlak bij huis ligt. Voor mij blijft dit voorlopig nog Qache Que C'est Que Ca? waar ik Ruud niet mee naar toe krijg, slechts 3 km hiervandaan, dus bijna om de hoek.

 

Marja :)

 

Stipje toegevoegd. #220. Dank. ;)

 

Ook een poging gedaan voor IJskimo-cache.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...