Spring naar bijdragen

Wie logt er "didn't find it" ?


ddvddv

  

125 leden hebben gestemd

  1. 1. Wie logt er "didn't find it" ?

    • Nee, nooit want dat wil ik niet in mijn record hebben.
      3
    • Nee, nooit want dat is me nog nooit overkomen.
      1
    • Soms, afhankelijk de omstandigheden.
      32
    • Meestal wel, maar soms weerhoudt mij iets.
      36
    • Altijd; Zo kan anderen een zinloze zoektocht bespaart blijven.
      42


Aanbevolen berichten

Vandaag geprobeerd deze te vinden maar ondanks een groot aantal verse zoeksporen geen cache te vinden en ook geen "didn't find it" op de pagina. Als we allemaal zo proberen elkaar te helpen dan schiet dat lekker op. Ik ben benieuwd hoe mijn collega-cachers hier mee omgaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Bijna altijd log ik een 'no found'.

Mocht het echter zo zijn dat ik een cache niet gevonden heb, een 'didn't find it' gelogd en daarna binnen een korte tijd kom ik nog eens kijken dan hangt het er van af.

 

Soms wel, soms niet. Zo hebben we ondertussen 4 maal een didn't find it bij Berg en Dal maar ondertussen wel over een periode van ruim anderhalf jaar.

 

Tja, en wat 'hoort'. Het is wel mooi voor andere cachers om te weten of hij de vorige ke(e)r(en) wel of niet gevonden is en voor de eigenaar is het wellicht een goede reden om even poolshoogte te nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij loggen een 'not find' altijd als we denken alle gegevens goed te hebben en we toch de cache niet kunnen vinden. Maar we komen er op het eind van een cacheroute ook wel eens achter dat we bijvoorbeeld onderweg ergens een rekenfout hebben gemaakt en daarom niet op de juiste verstopplek zijn aangeland. In dat geval gaan we meestal later nog een keertje terug. In zo'n geval loggen we dan niet als 'not found' maar zien het meer als 'uitstel van vinden'. Hoogstens plaatsen we dan een note.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Log altijd een "couldn't find it". Zo weten anderen dat ik ook maar een mens ben, en geven ze dat hopelijk ook van zichzelf toe.

Daarnaast ga ik er van uit dat de eigenaar na meerdere 'not founds' actie onderneemt, en dat niet iedereen een mailtje hoeft te sturen als meerdere mensen hem niet kunnen vinden.

 

Je kunt altijd nog terug gaan en het opnieuw proberen, toch?

 

:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik log nooit een "couldn't find it", ik ga toch niet mijn blunders dat ik een cache niet kon vinden publiekelijk maken.

Ik kon gisteren Noordsche veld ook al niet vinden, eerst al de accu's van de Geko leeg en dan een cache niet kunnen vinden. :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De mooiste logs worden door emoties geschreven. Enthausiasme door de omgeving, ontspannenheid door de wandeling, vreugde dankzij het vinden van de cache.

(Ik denk dat gebrek aan emoties de reden is dat er bij de drive-in caches meestal zo'n slap verhaal te vinden is, maar dat terzijde.)

 

Maar nu, de emoties kunnen hoog oplopen indien een cache juist NIET gevonden wordt. En hoe meer emotie, hoe beter het logje.

 

Gelukkig zijn er mensen die een didn't find it loggen. Laat die emoties de vrij loop!

 

Ikzelf log altijd als ik een cache heb gedaan. Gevonden of niet, na het eerste waypoint al blaren en gestopt of verkeerde boom uitgehold. Vind dat op zijn minst netjes tegenover de cachelegger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik log bijna altijd een Didn't found it. Waaneer, door omstandigheden, de cache verdwenen is of je bepaalde punten niet kan vinden omdat deze verdwenen zijn (na dat te hebben overlegd met de eigenaar) dan plaats ik eerder een note. Dan zijn andere geocachers gewaarschuwd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gestemt voor "Soms, afhankelijk de omstandigheden".

 

Als ik een cache niet kan vinden, bijvoorbeeld door dat de duisternis (te) vroeg is ingetreden, of door tijdgebrek dan vermeld ik dit meestal niet.

Ik plan een tweede bezoek en 9 van de 10 keer lukt het dan wel om de cache te vinden.

 

Als ik voor mijzelf zeker weet dat de cache er niet meer ligt, (maar ja.......wanneer weet je dat zeker?) of hem na heel veel inzet en meerdere pogingen niet kan vinden log ik als "not found"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ddvddv,

 

Een deel van de zoeksporen kunnen van mij afkomstig zijn, ik ben er 7-10 langsgeweest zonder de cache gevonden te hebben. (ruim 50 minuten gezocht) Van 15:40 tot 16:30 Tussen de bladeren wel een dam/schaakspel in het plastic gevonden en dit rechts om de hoek van de bunkeringang gelegd. (was al wel vies geworden.)

 

Eenmaal thuis gekomen lees ik dat iemand anders (zuurtje) de cache op die zelfde dag makkelijk kon vinden.

 

Dan ga je aan jezelf twijfelen natuurlijk, maar soms kijk je er gewoon overheen of is mijn prikgereedschap niet voldoende om tot resultaat te komen. Jammergenoeg heeft zuurtje niet de tijd van zijn log erbij gezet.

Ik meende wel een not found in het log te hebben gezet, maar nu ik het zo teruglees heb ik het dus niet gedaan.

 

Nu staat de cache op temporarily unavailable, maar ja misschien heb je evenals ikzelf je laten misleiden ?

 

Eerst het berichtje van de eigenaren, Team Dusty, maar eens even afwachten.

Intussen zet ik deze cache maar op de watchlist.

 

Groeten Jan-Willem PA3FUS.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gestemt voor "Soms, afhankelijk de omstandigheden".

 

Als ik een cache niet kan vinden, bijvoorbeeld door dat de duisternis (te) vroeg is ingetreden, of door tijdgebrek dan vermeld ik dit meestal niet.

Ik plan een tweede bezoek en 9 van de 10 keer lukt het dan wel om de cache te vinden.

 

Als ik voor mijzelf zeker weet dat de cache er niet meer ligt, (maar ja.......wanneer weet je dat zeker?) of hem na heel veel inzet en meerdere pogingen niet kan vinden log ik als "not found"

Dit geldt voor mij ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vaak ben ik in zo'n geval binnen korte tijd wel terug met betere informatie/voorbereiding. Als het dán nog niet lukt krijgt ie een paarse smilie. Gebeurt overigens maar erg weinig (gelukkig)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...