Spring naar bijdragen

Wie logt er "didn't find it" ?


ddvddv

  

125 leden hebben gestemd

  1. 1. Wie logt er "didn't find it" ?

    • Nee, nooit want dat wil ik niet in mijn record hebben.
      3
    • Nee, nooit want dat is me nog nooit overkomen.
      1
    • Soms, afhankelijk de omstandigheden.
      32
    • Meestal wel, maar soms weerhoudt mij iets.
      36
    • Altijd; Zo kan anderen een zinloze zoektocht bespaart blijven.
      42


Aanbevolen berichten

Ik log altijd een not found. Niet voor mijn medecachers want het kan zijn dat ik gewoon slecht gekeken of niet op het juiste coordinaat was maar voor mijzelf. Ik heb geen zin om mijzelf voor de gek te houden met alleen maar gevonden caches. Want ik geloof dat er geen cacher is die altijd alle caches vind.

 

 

Stapper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als we nog 10 meter van de cache verwijderd zijn maak ik haar wakker en ze rolt de prikstok uit, kijkt in het rond, let helemaal niet meer op waar ik heen loop met de GPS, ziet ergens een plek, weigert de hints van mij aan te horen en als ik de cache uitgepeild heb en de hints zit te bestuderen hoor ik altijd achter me: "Khebbum".

Klinkt bekend. Zijn alle geocachende vrouwen zo? Met Claudia precies hetzelfde... :huh:

 

Dus vandaar, ook wij hebben (gelukkig) niet zo veel 'not fouds'. Maar als er toch welke zijn loggen wij ze meestal wel heel eerlijk als 'not found'. Alleen als wij om die een of andere reden helemaal niet in de buurt van de stash area gekomen zijn wordt het wel eens niet gelogged.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt bekend. Zijn alle geocachende vrouwen zo?

 

Het spijt me, maar dit vind ik toch een lichtelijk sexistische vraagstelling. :huh::D

 

Bij ons is het namelijk net andersom. Ik (Geest), hoef Aarde dan weliswaar niet wakker te maken, maar meestal loop ik met het GPS'je rond te dolen en vindt Aarde heeeel ergens anders de cache. B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt bekend. Zijn alle geocachende vrouwen zo?

 

Het spijt me, maar dit vind ik toch een lichtelijk sexistische vraagstelling. :huh::D

Sorry, dat was helemaal die bedoeling niet.B) Dan heb je me verkeerd begrepen.

 

Laat het mij dan anders formulieren: wat heeft meer succes, die puur technische benadering, peilen en zoeken met de GPSr ook op de laatste meters of het intuitive benaderen van de uiteindelijke verstopplek?

Misschien interessant hier ook eens een poll over te starten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

QUOTE (Pentagram @ October 12 2004, 19:02:22 )

QUOTE 

Klinkt bekend. Zijn alle geocachende vrouwen zo? 

 

 

Het spijt me, maar dit vind ik toch een lichtelijk sexistische vraagstelling.   

 

Sorry, dat was helemaal die bedoeling niet. Dan heb je me verkeerd begrepen.

 

Maakt niet uit hoor. Het valt me gewoon vaker op, dat er maar zonder meer wordt uitgegaan dat het "mansvolk" de fanatiekelingen zijn, of bepaalde "kredieten" krijgen en dat steekt een beetje.

 

Niks tegen mannen hoor, blijft leuk volk, kunt er wel mee lachen. :huh:B)

 

Het was gewoon weer eens een opmerking om aan te geven dat het niet altijd volgens het "geijkte" "rollenpatroon" gaat. Beetje flauw misschien, maar toch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij plaatsen een note als we een cache niet kunnen vinden. Dan mailen we de eigenaar en vragen of de cache nog actief is. Zo ja, dan zoeken we hem een andere keer nogmaals op en vinden het dan meestal wel.

 

Soms maken we ook gebruik als we thuis komen na een not found van een

hulplijntje...

 

Dan hebben we geen not found geplaatst en hopen erop dat het alsnog een found wordt. Lukt het dan nog niet met een hulplijntje dan wordt het een NOT FOUND.

 

Wij schamen ons niet om een not found te melden. Als we dat allemaal doen adn is het voor een ieder duidelijk dat je niet hoeft et zoeken naar iets dat er niet meer is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is mis met "Not Found"? B)

Voor mij is daar niks mee, dus ik log ze ook als ik ze niet heb gevonden.

De toevoeging bij de laatste keuze variant suggereert dat een "Not found" een waarschuwing voor andere cachers zou moeten zijn om die cache niet te gaan zoeken. Dat kan in sommige gevallen van toepassing zijn, maar in mijn geval ligt het meestal aan mijzelf.

 

Wel vind ik het enigszins onplezierig :huh: als je na een lange cache puzzel tocht merkt dat de cache is geript. En dan als "Not Found" moet loggen. Dan waarschuw ik de eigenaar wel.

 

GeoTeeth

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik vind dat er niets mis is met een "not found".

Ik heb momenteel 100 gevonden caches. 4 not founds waarvan er inmiddels 2 weer wel gevonden zijn.

Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik 1 cache nog niet gevonden heb, er al 4 x ben geweest en nog steeds niet gelogd heb als not found.

Als ik hem gevonden heb zet ik uiteraard wel in de log dat ik n-keren erheen ben geweest en en dan eindelijk wel.

Dus normaliter log ik een "not found".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik vind dat er niets mis is met een "not found".

Ik heb momenteel 100 gevonden caches. 4 not founds waarvan er inmiddels 2 weer wel gevonden zijn.

Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik 1 cache nog niet gevonden heb, er al 4 x ben geweest en nog steeds niet gelogd heb als not found.

Als ik hem gevonden heb zet ik uiteraard wel in de log dat ik n-keren erheen ben geweest en en dan eindelijk wel.

Dus normaliter log ik een "not found".

 

Er is niets mis met een "not found" maar toch log je een cache waar je al 4* bent geweest niet als "not found" :(

Sorry hoor maar dat begrijp ik niet ! Wat ben je daar dan al 4 keer gaan doen?

Of is het loggen van 1 DNF nog te aanvaarden maar wordt het ego te diep geraakt bij 4 DNF's? :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor mijn ego wordt niet geraakt.

 

Maar de cache ligt dicht bij mijn thuisomgeving.

En steeds al ik de DNF wil loggen denk ik och ik ga nog even er naar toe en dan helaas komt het er weer niet van.

 

Als mijn ego erdoor zou worden geraakt had ik het helemaal niet hier vermeld. Maar je hebt wel eens van die dingen die gewoon blijven rondzingen. Wel, nietes nog even uitstellen of toch maar doen en dan komt het er toch niet van! Stom, maar ja zo zitten (sommige) mensen soms in elkaar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt bekend. Zijn alle geocachende vrouwen zo?

 

Het spijt me, maar dit vind ik toch een lichtelijk sexistische vraagstelling. :angry::D

Sorry, dat was helemaal die bedoeling niet.:no: Dan heb je me verkeerd begrepen.

 

Laat het mij dan anders formulieren: wat heeft meer succes, die puur technische benadering, peilen en zoeken met de GPSr ook op de laatste meters of het intuitive benaderen van de uiteindelijke verstopplek?

Misschien interessant hier ook eens een poll over te starten?

Tuurlijk, niets van aan trekken. al die meewaggelende nuffen zijn hetzelfde. ;)

 

Ik maak natuurlijk de Fee figuurlijk wakker door haar te melden dat we nog een paar meter van de cache af zijn. Dan bergt ze namelijk haar fototoestel op en rolt de prikker uit. Ik loop naar de plek waar de GPS de eerste keer "0" zegt en laat dan de speurhond (KralenKees) los.

 

Tja, en dat iemand die zichzelf Geest en zijn partner Aarde noemt, jouw opmerking sexistisch vind, kan ik al helemaal niet volgen. :huh:

 

GRTZ

 

Kruimelvuur :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als we een cache niet kunnen vinden, laten we het altijd even weten. We vinden dit ook altijd prettig voor onze eigen caches. De cache kan immers verdwenen zijn, zodat er even gecheckt moet worden.

Soms ligt het echter aan onze eigen stupiditeit. Ach ja, kunnen andere cachers ons even uitlachen als zij na 1 minuut een cache wel gevonden hebben, terwijl wij hem na een uur nog niet gevonden hadden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als wij een cache de eerste poging niet vinden dan wordt not found gelogd EN binnen een week een nieuwe poging gedaan (meestal na enkele dagen). Is dit niet mogelijk of wordt deze dan nog niet gevonden dan blijft not found staan anders wordt de log ge-edit in found.

 

lteunis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Altijd NOT FOUND.

Als iedereen dat doet en de cache wordt slecht onderhouden (lees: geen reactie van de eigenaar) gaat ie vanzelf op 'unavailable' (via Big Brother) Dat bespaard een hoop mensen een zinloze tocht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb onlangs voor het eerst een 'not found' gelogd. Weet ik ook welke ik nog moet, en of ik wellicht meer achtergrond info nodig heb. Ik zal het ook altijd doen, maar meer omdat ík hem niet kan vinden, en dat wil niet zeggen dat de cache er niet ligt... Ik ga niet zo heel vaak geocachen dus ik heb niet de 'profesionele' ervaring zodat ik kan zeggen dat de cache er echt niet meer ligt.

 

Dirk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...