Spring naar bijdragen

Wie logt er "didn't find it" ?


ddvddv

  

125 leden hebben gestemd

  1. 1. Wie logt er "didn't find it" ?

    • Nee, nooit want dat wil ik niet in mijn record hebben.
      3
    • Nee, nooit want dat is me nog nooit overkomen.
      1
    • Soms, afhankelijk de omstandigheden.
      32
    • Meestal wel, maar soms weerhoudt mij iets.
      36
    • Altijd; Zo kan anderen een zinloze zoektocht bespaart blijven.
      42


Aanbevolen berichten

Ik log nooit een "couldn't find it", ik ga toch niet mijn blunders dat ik een cache niet kon vinden publiekelijk maken.

Ik kon gisteren Noordsche veld ook al niet vinden, eerst al de accu's van de Geko leeg en dan een cache niet kunnen vinden. :dribble:

Na de eerste regel kon je beter ophouden... :D Dat je accu's leeg waren vind ik echt heel dom! :lol:

Noordsche veld is een mooie cache, by the way, lekker makkelijk te vinden.... als je een werkende GPS hebt tenminste! :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik log nooit een "couldn't find it", ik ga toch niet mijn blunders dat ik een cache niet kon vinden publiekelijk maken.

Ik kon gisteren Noordsche veld ook al niet vinden, eerst al de accu's van de Geko leeg en dan een cache niet kunnen vinden. :dribble:

Na de eerste regel kon je beter ophouden... :lol: Dat je accu's leeg waren vind ik echt heel dom! :lol1:
Waarom?

Ik heb altijd 2 gpsen bij mij, de Geko en de Vista.

Voor AA accus heb ik in de auto een snellader, helaas passen die AAA's er niet in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij loggen een "not found" als we hem niet gevonden hebben en denken dat we hem ook niet kunnen vinden.

Halverwege afbreken omdat we panne hebben of dat de conditie het laten afweten is voor mij geen "not Found"

 

De cache-eigenaar mailen dat we het niet gevonden hebben vind ik maar onzin. Allereerst krijgt hij al email van alles wat er gelogd is en ten tweede hoef ik hem niet lastig te vallen met mijn stupiditeiten.

Er vanuit gaan dat een "Not Found" gelijk staat aan "hij is er niet meer" vind ik wat overdreven. Daarvoor moeten de signalen sterker zijn.

Ik vind dan ook dat het laatste punt van deze poll niet nodig is. Als ik het niet vind wil niet zeggen dat de volgende gewaarschuwd moet zijn.

Trouwens, met de KralenFee bij je lukt een "Not Found" ook haast niet. Als we nog 10 meter van de cache verwijderd zijn maak ik haar wakker en ze rolt de prikstok uit, kijkt in het rond, let helemaal niet meer op waar ik heen loop met de GPS, ziet ergens een plek, weigert de hints van mij aan te horen en als ik de cache uitgepeild heb en de hints zit te bestuderen hoor ik altijd achter me: "Khebbum".

Geen lol aan. Ik geloof dat, van alle caches die we gelopen hebben, ik er vast niet meer dan 10 zelf heb gevonden.

 

Tussencaches, die ruik ik wel altijd, daar heeft de Fee dan nog geen tijd voor, of die zijn haar te min. :dribble: Die loopt ook de hele dag met die digitale camera aan der kop. 100 foto's per cache is geen uitzondering.

Brrrr ik wijk weer af. Dat komt door zulke polls, ik word er weer aan herinnerd dat zij ze altijd vind.

Waarschijnlijk ook een van de redenen dat we al meer dan een maand niet gecached hebben :lol1:

 

GRTZ

 

Kruimel, die vandaag toch een paar wil zoeken en laten vinden door.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik log nooit een "couldn't find it", ik ga toch niet mijn blunders dat ik een cache niet kon vinden publiekelijk maken.

Ik kon gisteren Noordsche veld ook al niet vinden, eerst al de accu's van de Geko leeg en dan een cache niet kunnen vinden. :dribble:

Na de eerste regel kon je beter ophouden... :lol: Dat je accu's leeg waren vind ik echt heel dom! :lol1:
Waarom?

Ik heb altijd 2 gpsen bij mij, de Geko en de Vista.

Voor AA accus heb ik in de auto een snellader, helaas passen die AAA's er niet in.

Natuurlijk, wie heeft dat dan niet bij zich?

Ik heb altijd 2 GPSen bij me, met een Smartphone, een PDA, 2 portofoontjes en een draagbare KTV met DVD. 8 AA en 6 AAA batterijen. En natuurlijk een Smartlader die de batterijen weer in 20 minuten vol heeft, of het nu AA of AAA is.. 2 Volle accu's voor de digitale camera waar zo ongeveer 600 a 700 foto's mee geschoten kan worden, wat weer net genoeg is voor een dag cachen.

 

GRTZ

 

Kruimel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het komt soms voor dat het Cairnteam een not found logt. Ons oogmerk is de cacheplaatser hiermee in verlegenheid te brengen. Niet het Cairnteam heeft in die gevallen gefaald, zo zal eenieder duidelijk zijn, maar de cache was fout opgezet of de box onlogisch verstopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik log bijna nooit 'didn't find' maar soms in plaats daarvan een notitie. Dat komt omdat ik op de website geen somber smiley-gezichtje wil laten zien. Dat komt ook meestal totaal niet overeen met de gezichtsuidrukking die ik dan wel heb. Niet dat het lachende smileygezichtje bij een found-log dan wel klopt, maar ik wil dan wel weer het punt binnenslepen, en dan moet je wel zo'n virtuele grijns vertonen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij plaatsen altijd een log of note (found :lol: or not found :dribble: ). Temeer om het het voor anderen leuk te houden en de cache eigenaar ergens van op de hoogte te kunnen stellen. Daarnaast wordt de cache op de watchlist gezet om te kijken of de cache inderdaad verdwenen is. Zo niet, dan kunnen we nog eens een poging wagen. Plaats je namelijk geen not found log :lol1: , dan weet de cache eigenaar ook niet dat zijn cache er niet meer ligt of de route niet meer klopt......Het loggen op internet hoort net zo goed bij het spelletje als het loggen in een boekje.... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk, wie heeft dat dan niet bij zich?

Ik heb altijd 2 GPSen bij me, met een Smartphone, een PDA, 2 portofoontjes en een draagbare KTV met DVD.  8 AA en 6 AAA batterijen. En natuurlijk een Smartlader die de batterijen weer in 20 minuten vol heeft, of het nu AA of AAA is..  2 Volle accu's voor de digitale camera waar zo ongeveer 600 a 700 foto's mee geschoten kan worden, wat weer net genoeg is voor een dag cachen. 

 

GRTZ

 

Kruimel

Wow en nog steeds 0 caches gevonden en verstopt? volgens je handtekening. :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een "Didn't find" loggen we als we merken dat er iets niet klopt. Dat kunnen verdwenen aanwijzingen, verkeerde beschrijvingen of wel een duidelijk verdwenen cache zijn.

 

Kunnen we de cache niet vinden omdat we ergens fouten lopen te maken dan loggen we dit niet.

Dat betekent meestal thuis alles even op een rijtje zetten en weer teruggaan om de cache "op te halen"

 

Met caches in het buitenland gaat dez aanpak niet zo makkelijk. Een "didn't find" log plaatsen we dan wel als de cache relatief nieuw is of nog maar weinig gevonden is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als we zeker weten dat we alles goed hebben gedaan maar de cache toch niet kunnen vinden loggen wij not found. Maar soms loop je een route niet in een keer uit door bijvoorbeeld tijdgebrek. Dan loggen wij nog even niets. Pas als we 'zeker' weten dat ie er niet ligt loggen we een not found. En mailen we de cache maker eventjes want dan zou er iets aan de hand kunnen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mij betreft is het vrij simpel. Eens je begonnen bent aan de cachetocht (vanaf de startplaats) en je vind de (eind)cache niet (ongeacht de reden) dan is het een DNF. Zo simpel is het toch ?!! Ik begrijp uiteraard wel dat voor ingewikkelde puzzelcaches of zeer lange multicaches die redenering niet zo makkelijk te volgen is. Maar voor mezelf houd ik aan de regel dat wanneer ik de fysieke cachezoektocht heb aangevangen ik ongeacht de reden van het niet vinden een DNF log.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We sluiten ons ook in de rij aan: alleen als het door bv. tijdgebrek, verkeerd opgeloste vraagstukken enz. niet gelukt is de cache niet te vinden, loggen we niet. We komen tenslotte de volgende keer weer terug om een nieuwe poging te wagen de cache alsnog te vinden.... Soms sturen we ook even een mailtje naar de makers als we vraagstukken op hebben moeten lossen en dan hopen we dat de makers even naar onze antwoorden willen kijken en aan kunnen geven waar we de fout hebben gemaakt. Het is een keer gebeurd dat we dan geen antwoord terug kregen en dat js jammer :dribble: , maar meestal krijg je wel antwoord terug en kunnen we alsnog proberen de cache te vinden. We loggen wel als het echt niet gelukt is en als we denken dat er iets mis is (cache weg enz.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In huize Pentagram vindt er inderdaad ook wel eens een discussie hierover plaats. Dan blijkt dat Aarde en Geest een “not found” toch anders beleven. In onze ogen wordt deze optie inderdaad tweeledig gebruikt. Om eigen “falen” mee aan te geven maar ook als “waarschuwing” dat er iets niet met de cache(beschrijving) in orde kan zijn. Door Aarde wordt een “not found” voornamelijk gezien als de eerste mogelijkheid, door Geest ook door de tweede.

 

Toen wij pas begonnen met cachen en we tijdens een eerste poging de cache niet konden vinden, of zelfs niet eens konden beginnen met zoeken om wat voor reden dan ook, logden we een cache als “not found”, ook al vonden we hem daags erna wel. Regelmatig lazen we echter andere logs waarbij duidelijk aangegeven werd dat er meerdere pogingen ondernomen waren en waarbij niet eerder een “not found” gelogd was. Laat ons gewoon even eerlijk zijn; Een “not found” blijft knagen, is niet leuk.

 

Dus tegenwoordig doen wij het ook zo. Hebben we de tocht vanwege invallende duisternis, slecht weer, tijdgebrek of wat dan ook vroegtijdig af moeten breken, dan loggen we voorlopig nog niets. Hebben we niet eens een daadwerkelijke poging kunnen ondernemen om de uiteindelijke cache te gaan zoeken, vanwege een foutje van de maker of overduidelijke vermissing van een aanwijzing of cache dan mailen we de maker of plaatsen een note.

 

Ons compromis dus; “not found” bij een werkelijk mislukte poging om de eindcache te vinden, met voor ons gevoel de juiste coordinaten en geen kans om op korte termijn terug te keren. Anders een note.

 

Ter voorkoming van een discussie wordt er overigens wel fanatieker gezocht. [:huh:][B)]

 

Blijkbaar zijn we niet de enige die die “not found” als irritant/ onafgemaakt/ nederlaag (whatever) ervaren, dus interessanter is de vraag, hoe ervaar je een “not found”.

 

Even off-topic;

Over emotie; Zodra we van een cachetocht/dag thuis komen wordt er over het algemeen direct gelogd, omdat dan de ervaringen met al z’n emoties er nog “vers” in zitten. Zelfs tijdens een vakantieweekje worden er ’s avonds al de logs geschreven. Dan maar alvast in een Word-doc, om bij thuiskomst te kunnen knippen en plakken. We snappen dan ook niet dat er mensen zijn die na een week nog kunnen loggen. Het verklaart wel de soms intens korte en zakelijk logjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...