Spring naar bijdragen

Eikenprocessierups: tijdelijke cache stop


spoekie

Aanbevolen berichten

7 uur geleden zei Linkalovers:

Misschien zou GC een icoontje hiervoor moeten maken.

dit vind ik leuk
GC?  GS  moet helemaal niets, er zijn namelijk al genoeg mogelijkheden om medehobbyisten te waarschuwen,  maar tegen ongeïnteresseerde cacheeigenaren kan je geen icoon maken,

 

Barny
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Er is een apart icoontje voor teken en een algemeen icoontje voor gevaarlijke dieren. Dat laatste icoontje heeft een afbeelding van een slang maar zou natuurlijk ook kunnen gelden voor haaien, leeuwen, schorpioenen, wespennesten of eikenprocessierupsen. Dat kun je dan verduidelijken op de cache-pagina.

Gezien het, in mijn ogen, bedroevende gebruik (en soms misbruik) van de juiste icoontjes om de mede-cacher te informeren, heb ik er een hard hoofd in of een nieuw icoontje wat op zal leveren voor diegenen die er serieus naar kijken alvorens een cache te bezoeken.

Er wordt van de cache-eigenaar verwacht dat deze zijn/haar cache regelmatig bezoekt om te kijken of alles nog klopt en of er misschien wat zaken aandacht behoeven. Een uitbraak van eikenprocessierupsen zou zo'n controle moment kunnen zijn.

Helaas heb ik de indruk dat een minderheid van de cache-eigenaren dit ook echt doet.

Dan zijn er nog de waarschuwingen die in de logs gegeven kunnen worden, bedoeld voor zowel mede-cachers als cache-eigenaar.

Helaas zie ik er daar ook minder van, vroeger was de staat van de cache iets wat vermeld werd in een log, tegenwoordig is een opsomming van de bezigheden van de dag de norm.

Ik hoor nog wel eens dat men liever een mail aan de cache-eigenaar schrijft, maar die zien mede-cachers niet en die zijn dan niet geïnformeerd.

Tot slot hoor ik helaas ook steeds vaker dat cache-eigenaren hun logs niet lezen (zeker die van de series en de trails niet) en daarmee ook niet reageren op waarschuwingen die worden gegeven en dus niets op de pagina zetten.

 

Kortom, zelf goed opletten en overeenkomstig handelen is de enige en beste remedie om veel ongemak te voorkomen...

 

 

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Sivota:

Kortom,

desinteresse van en door de CO's en hun bezoekers in het spelletje geocaching 
als de bezoekers eenmaal het "puntje" binnen hebben dan is alle interesse weg
na hun de zondvloed,
bij de co is de interesse al weg na de eerste 3 bezoekers

1 van de beste NL revieuwers van GS en ook 1 van de beste motjes van dit .NL forum zei ooit eens dat een serieuze CO niet meer dan 5 geocache's goed kon onderhouden,
ben van mening dat die stelregel nog steeds, en misschien nog wel meer geldt 

Barny
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp deze hele drukte niet. Heb net zo'n 30 kilometer door het bos gecrost met de MTB maar geen rups of zelfs een haar tegen gekomen.

Had eigenlijk meer last van stekelplanten en brandnetels :o

Vind het eigenlijk kwalijker dat als je ergens een rustpauze neemt ineens op de grond zo'n wegwerpkoker ziet liggen terwijl er nog geen 5 meter vandaan een vuilbak stond. Heb dat stukje plastic maar netjes weggegooid daar waar het hoort.

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

afgelopen weekend ook in Belgische Ardennen geweest en het prosessierups debakel daar helemaal niet opgemerkt 
lijkt wel of ze daar niet voorkomen, of dat de zuiderburen er geen (media) hype van gemaakt hebben waar dan de sensatie beluste bevolking gretig op meedeint
20190628-141717.jpg

 


Barny

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, ik denk ook niet dat je van een hype kunt spreken.

Verleden week is nog een collega eerder van een vakantie op een park in de Beekse Bergen teruggekomen, vanwege overlast van de eikenprocessierups op het vakantiepark.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 7/5/2019 om 11:15 AM zei Linkalovers:

...dan is heel Nederland binnen een paar jaar overrompeld door deze rups en moet je dus overal rekening houden dat je een nest kan tegenkomen...

 

18 uur geleden zei Sivota:

...Kortom, zelf goed opletten en overeenkomstig handelen is de enige en beste remedie om veel ongemak te voorkomen...

Inderdaad.

Ik vrees dat de titel van dit draadje aangepast moet worden, dat "tijdelijke" is/was waarschijnlijk 'wishful thinking'. De NOS: Eikenprocessierups zal niet meer verdwijnen, we moeten ermee leren leven.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei barny:

afgelopen weekend ook in Belgische Ardennen geweest en het prosessierups debakel daar helemaal niet opgemerkt 
lijkt wel of ze daar niet voorkomen, of dat de zuiderburen er geen (media) hype van gemaakt hebben waar dan de sensatie beluste bevolking gretig op meedeint
Barny


 

Misschien dat onze zuiderburen iets makkelijker naar een adequaat bestrijdingsmiddel grijpen??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt helemaal!! Het is echt niet fijn om iedere dag weer nieuwe haartjes te ‘vangen’, gewoon als je buiten speelt met de kinderen op je werk. Het zijn er wel minder dan een paar weken geleden, maar toch..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

voor die herten was er geen andere plek dan de braadpan, dan is afschieten het enigste humane wat left
de rupsen zitten aan de begin van de voedselketen, als je die vergiftigt dan vergiftig je ook hun natuurlijke vijanden waardoor de volgende jaren nog meer rupsen komen 
er zijn al veel goeie innesatiefen gekomen die de rupsenplaag indammen, zoals meesnestjes bij de belaagde bomen ophangen die dan ook volop bewoond worden en de jonge vogels een volle buik verzorgen zodat die volgend jaar nog meer rupsen kunnen verorberen, jonge vogels die door jou vergif dood zullen gaan zodat je volgend jaar met nog meer vergif moet spuiten etc etc 
waarom het hier in Nederland zo word gehypt is mij nog steeds een vraag, in onze buurlanden is er geen journaal of krant die er aandacht aan geeft 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...