Spring naar bijdragen

Niet cachen, wel loggen


thex

Mag je op internet loggen zonder ooit bij de cache geweest te zijn ?  

251 leden hebben gestemd

  1. 1. Mag je op internet loggen zonder ooit bij de cache geweest te zijn ?

    • Ja, ik doe alles voor mijn score
      2
    • Soms, onder bijzondere omstandigheden
      14
    • Nee, lijkt me niet in de geest van Geocachen te passen
      220
    • Ik heb hier geen idee over
      0


Aanbevolen berichten

Ben ook wel eens pen vergeten. Laatst in Bakkeveen een half uur gezocht naar de cache. Maar deze was zo groot dat we hem over het hoofd zagen. Er bleek van alles in te zitten behalve een pen. Jammer maar helaas. Alle wandelaars op de terugweg gevraagd en bijna terug bij de camping kwamen we bekenden tegen die wel een pen hadden. Snel als een haas terug en alsnog gelogd.

 

Dus loggen zonder verhaaltje in logboek of foto van cache, nee behalve bij virtuele of als de cache-legger het zelf aangeeft (mosterdmolen duitsland). Weet iemand nog meer caches die je moet/mag loggen met vragen op internet of puzzel? Want dat vind ik dus ook leuk.

kijk maar naar de symbolen linksboven bij de caches opgeocaching.com

het vraagteken staat voor een puzzelcache

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik vind dat je mag loggen als je daadwerlijk het logboek getekend hebt.

 

Er zijn hoge uitzonderingen. Als je geen schrijfware bij je hebt. Maar wel doormiddel van foto's kan bewijzen dat je erbent geweest.... Dan vindt ik dat je wel mag loggen...

 

Alleen moet niet zo zien dat als de één de foto heeft dat hij/zij de foto naar iemand anders stuurd, zodat hij zij ook kan loggen dat zou niet eerlijk zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dat je mag loggen als je daadwerlijk het logboek getekend hebt.

 

Er zijn hoge uitzonderingen. Als je geen schrijfware bij je hebt. Maar wel doormiddel van foto's kan bewijzen dat je erbent geweest.... Dan vindt ik dat je wel mag loggen...

 

Alleen moet niet zo zien dat als de één de foto heeft dat hij/zij de foto naar iemand anders stuurd, zodat hij zij ook kan loggen dat zou niet eerlijk zijn.

het probleem hierbij is dat je spoilerfoto s krijgt. en dat willen veel cacheleggers niet.

het is toch niet zo moeilijk om een pen bij je te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn hoge uitzonderingen. Als je geen schrijfware bij je hebt. Maar wel doormiddel van foto's kan bewijzen dat je erbent geweest.... Dan vindt ik dat je wel mag loggen...

het probleem hierbij is dat je spoilerfoto s krijgt. en dat willen veel cacheleggers niet.

het is toch niet zo moeilijk om een pen bij je te hebben.

 

;)

Helemaal mee eens!

 

Je neemt als je gaat cachen toch ook je GPS mee, dan kan je ook wel een werkende pen meenemen. Ik neem naast reservebatterijen ook één of meer reservepennen mee :lol1:.

 

Bij een nat logboekje blijft het loggen gewoon beperkt tot de datum en de teamnaam.

 

Loggen zonder bij de cache geweest te zijn? :D Wie hou je dan voor de gek? Jezelf toch!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Loggen zonder bij de cache geweest te zijn? :D Wie hou je dan voor de gek? Jezelf toch!

 

Dat kan inderdaad niet maar wij vinden dat:

 

- loggen in het boekje is niet perse de voorwaarde dat je een Geocache tocht hebt gelopen. De voorwaarde is dat je de kist vind en dat je de voorafgaande opdrachten uitvoert. Daar gaat het om. Er zijn Geocachers die de tocht niet lopen wel de kist vinden (doorverteld) en in boekje loggen. Als er mensen zijn die geen zin hebben om in het boekje te schrijven moeten ze dat zelf weten. Er zijn sommige onder ons die zo een lelijk krabbel hebben dat ik zoiets heb, schrijf er dan niets in ;)

 

- tocht lopen, wel kist vinden, niet loggen in boekje, loggen op Internet: moet je zelf weten!

- tocht lopen, niet kist vinden, niet loggen in boekje, loggen op Internet: uit den boze!

- tocht niet lopen/puzzel niet oplossen, wel kist vinden, loggen in boekje, loggen op Internet: uit den boze!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vingerafdruk.gif

Tjonge, wat een watjes allemaal :lol1: Beetje cacher laat sowieso wat achter in het logboekje al moet het met modder of bloed. Lukt altijd :D Voor de rest is alles wel zo'n beetje gezegd in dit draadje. Trouwens dat bankstel hebben wij destijds ook nog gezien.....mogen we nu alsnog loggen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vingerafdruk.gif

Tjonge, wat een watjes allemaal :lol1: Beetje cacher laat sowieso wat achter in het logboekje al moet het met modder of bloed. Lukt altijd :D Voor de rest is alles wel zo'n beetje gezegd in dit draadje. Trouwens dat bankstel hebben wij destijds ook nog gezien.....mogen we nu alsnog loggen ;)

 

Da's een goeie Erik, we zullen voortaan een potje inkt bij het logboekje doen en een grote database vingerafdrukken beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

- tocht niet lopen/puzzel niet oplossen, wel kist vinden, loggen in boekje, loggen op Internet: uit den boze!

 

Nou komen we op een gevoelig onderwerp, die houden we maar onder de pet :lol1:

 

 

Trouwens dat bankstel hebben wij destijds ook nog gezien.....mogen we nu alsnog loggen :D

 

Gezien op de stort geldt niet als bewijs, dus afgekeurd ;)

 

En wat fake-loggers betreft: ik controleer wel eens een logrol als die net vervangen is en heb nog nooit een log op de cache pagina gezien die NIET op de logrol staat. Ik denk dus dat de hele TAM-TAM aardig overdreven is! Mocht iemand het wel doen: fijn toch? Je houdt er jezelf mee voor de gek!

 

Wat ik zo af en toe wel zie, is een logje in de cache die dan niet op de pagina zelf gelogd is. Meestal is er dan sprake van iemand die het vergeten is, of een niet bestaande nickname of een nickname die nooit logt en gewoon op 'nul' blijft staan.

bewerkt door Team Firefox
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mij betreft mag je loggen wat je wilt. Je houdt alleen jezelf voor de gek.

Zelf hanteren we het principe alleen op internet loggen als er ook in het logboek gelogd is. Anders een Note of een Not Found.

 

Als je heel principieel wilt zijn dan krijgen de cacheeigenaren er een taak bij. Ze moeten dan nl. het logboekje uit de cache halen en alle internet logs doorspitten en die logs verwijderen die niet in het boekje terug te vinden zijn. En of dat nu de bedoeling is...

 

Een simpele oplossing die wat meer zekerheid biedt over het daadwerkelijk vinden is dat in de cache een soort code moet zitten. Deze code mail je naar de eigenaar als je op internet logt. Niet gemailed? Dan wordt de log verwijderd. Je zou zelfs kunnen overwegen om bij ieder cache onderhoud de code te vervangen. Hiermee verkom je dan het doorspelen van de code. Natuurlijk wel balen voor diegene die het boekje volgeschreven heeft en vergeten is de code te onthouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb dit één keer bij de hand gehad. We hadden een cache gelopen van plm 5 kilometer en de stash niet gevonden. Na een mailtje naar de cacheowner een extra hint gekregen en de volgende dag weer gelopen, tenminste het laatste stuk van plm een kilometer. Toen de cache wel kunnen vinden, maar inderdaad een pen vergeten. Daarna maar weer terug gelopen en bij de auto aan gekomen, deze omgekeerd, maar nog steeds geen pen. :( Het was in een buiten gebied dus ook geen huizen in de buurt. Gelukkig kwam er een postbode langs en deze heeft zijn auto binnenste buiten gekeerd en gelukkig vond deze nog een tweede pen. :thumbup:

Daarna maar weer naar de stash en deze dus na drie keer bezoeken kunnen loggen. Het werd wel steeds makkelijker om de stash te vinden :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb dit één keer bij de hand gehad. We hadden een cache gelopen van plm 5 kilometer en de stash niet gevonden. Na een mailtje naar de cacheowner een extra hint gekregen en de volgende dag weer gelopen, tenminste het laatste stuk van plm een kilometer. Toen de cache wel kunnen vinden, maar inderdaad een pen vergeten. Daarna maar weer terug gelopen en bij de auto aan gekomen, deze omgekeerd, maar nog steeds geen pen. :( Het was in een buiten gebied dus ook geen huizen in de buurt. Gelukkig kwam er een postbode langs en deze heeft zijn auto binnenste buiten gekeerd en gelukkig vond deze nog een tweede pen. :thumbup:

Daarna maar weer naar de stash en deze dus na drie keer bezoeken kunnen loggen. Het werd wel steeds makkelijker om de stash te vinden :dribble:

 

Hahaha dat vind ik wel een leuk voorbeeld. ik ben net begonnen met geocaching en ik ben af en toe een zeef! dus ook ik was een pen vergeten, en ik ben ook terug gegaan en de volgende dag weer terug. dat is volgens mij ook de hele bedoeling van cachen. Je maakt een leuke wandeling en er is een doel waar je naartoe gaat. als je daar makkelijk over gaat doen is het doel naar mijn idee weg ! dan zou ik het niet meer leuk vinden en mensen die dat doen of een ander laten loggen zouden ze eigenlijk op 0 moeten zetten.

 

Willemjan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een gedoe allemaal. Het is inderdaad het verhaal van wie hou je nu voor de gek. Wij als groene-woudlopers zijn relatief kort aan het geocachen. Maar ik weet dat ik dagelijks met mijn auto langs tientallen te rapen caches kom. Maar wij wachten liever tot we in het weekend een fietstocht kunnen maken. En dan misschien maar twee caches vinden, dan fietsen we toch gewoon nog een aantal keer terug tot we ze allemaal hebben die in de omgeving liggen. :dribble:

 

Het moraal hiervan is, gaat het je nou "om de kunst van het vinden" en jezelf een leuke dag te bezorgen, of om bovenaan in wat voor statistieken dan ook te staan. Jammer.............................. wat laat je jezelf dan kennen :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het is toch niet zo moeilijk om een pen bij je te hebben.

 

Nee dat is zo het is niet moeilijk, ik vindt ook gewoon dat je een pen op zak moet hebben...

Één van de uitrustigen die je moet hebben, en waarschijnlijk ook de goedkoopste...

 

Maar goed, ik denk ook wel de de gemiddelede cacher hetzelfde erover denkt..

 

Gewoon loggen :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...