Spring naar bijdragen

Niet cachen, wel loggen


thex

Mag je op internet loggen zonder ooit bij de cache geweest te zijn ?  

251 leden hebben gestemd

  1. 1. Mag je op internet loggen zonder ooit bij de cache geweest te zijn ?

    • Ja, ik doe alles voor mijn score
      2
    • Soms, onder bijzondere omstandigheden
      14
    • Nee, lijkt me niet in de geest van Geocachen te passen
      220
    • Ik heb hier geen idee over
      0


Aanbevolen berichten

Mijn standpunt is: bevat een cache een logboek oid. dan moet er ook een potloodje bij zitten. Punt uit.

 

Zal in een micro moeilijk gaan en wat te denken van caches die nog kleiner zijn?

 

Dus mijn standpunt is: zonder schrijfgerei op zak ga je gewoon niet cachen :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Zal in een micro moeilijk gaan en wat te denken van caches die nog kleiner zijn?

 

Dus mijn standpunt is: zonder schrijfgerei op zak ga je gewoon niet cachen ;)

 

Precies, mee eens.... Het kan gebeuren dat je het een keer vergeet :D, maar dat is dan toch jouw probleem??? (en ook wel weer uitdagend om op te lossen: hoe laat ik zien dat ik hier ben geweest zonder pen....).

 

 

 

p.s. overigens prima dat de discussie van twee jaar terug weer verder wordt opgepakt. Het gaat immers over hetzelfde onderwerp! Da's nou goed gebruik maken van de zoekfunctie!

bewerkt door Tjeempie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voortaan zet ik deze tekst onder micro caches, misschien een tip voor anderen:

"De cache bevat geen schrijfgerei, neem potlood of pen mee! Je naam moet in het logboekje staan om als "Found" te registreren."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"De cache bevat geen schrijfgerei, neem potlood of pen mee! Je naam moet in het logboekje staan om als "Found" te registreren."

Ik zou persoonlijk alleen het eerste deel melden. Het tweede deel klinkt een beetje schoolmeesterachtig. Lijkt me indirekt toch wel logisch. Als iemand geen pen meeneemt en dan alsnog op internet wil loggen, dan moet ie ook niet zeuren dat zijn log weg is, want je bent n.b. gewaarschuwd. Alleen als je nog nooit een micro gedaan hebt zou het kunnen gebeuren dat je geen pen of zo bij je hebt, maar daarna weet je dat. En met een sleutel kun je ook je naam in het papier krassen :D.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Mijn standpunt is: bevat een cache een logboek oid. dan moet er ook een potloodje bij zitten. Punt uit.

 

Zal in een micro moeilijk gaan en wat te denken van caches die nog kleiner zijn?

 

Dus mijn standpunt is: zonder schrijfgerei op zak ga je gewoon niet cachen :D

 

Ik ben ik een Nederlandse micro nog nooit een potloodje tegengekomen. Daarentegen in Duitsland is het heel gebruikelijk om een potloodje erbij te proppen. Dat was in mijn geval dan weer mazzel bij eentje, want in Berlijn vond ik een geripte, maar kon ik aantonen dat ik 'm gevonden had omdat het potloodje nog rondzwierf. Zie mijn log en de reactie

 

Maar heb gelukkig altijd schrijfgerei op zak en vind dat verder ook normaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Team_Maju

Er zijn natuurlijk caches, die zwaar klote zijn als je geen pen bij je hebt.. lees het volgende maar

 

stopped to try and get the FTF on this one this morning. Unfortunately I forgot a pen and the pen in the cache was frozen so I didn't get to sign the log. I'll post this as a note for now. I'll come back and sign the log soon. I need to get my sandals fixed first though. I ruined them on the rocks along with a brand new pair of mesh shorts. It's too bad, I really liked those sandals. I was going to leave the TB in there, but decided it better come back with me.

 

Dit is bij deze cache: GCP7JV

 

Klote als de pen die er in zit niet werkt dan en dan ook gewoon niet loggen als gevonden he.. gewoon nog eens teruggaan.. dat zijn de echte cachers!! hehehehe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn natuurlijk caches, die zwaar klote zijn als je geen pen bij je hebt.. lees het volgende maar

 

stopped to try and get the FTF on this one this morning. Unfortunately I forgot a pen and the pen in the cache was frozen so I didn't get to sign the log. I'll post this as a note for now. I'll come back and sign the log soon. I need to get my sandals fixed first though. I ruined them on the rocks along with a brand new pair of mesh shorts. It's too bad, I really liked those sandals. I was going to leave the TB in there, but decided it better come back with me.

 

Dit is bij deze cache: GCP7JV

 

Klote als de pen die er in zit niet werkt dan en dan ook gewoon niet loggen als gevonden he.. gewoon nog eens teruggaan.. dat zijn de echte cachers!! hehehehe

 

Is toch een duidelijk voorbeeld van niet mogen loggen? Als hij de TB achter gelaten had, had hij nog een bewijsje achter gelaten dat de cache gevonden was. Nu dus niet :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen kriebel/sticker/verhaal in het logboekje =

Niet gevonden =

Internet log verwijderen.

 

Dus: Ik heb op het bruggetje gestaan waar de cache moest zijn, telt niet.

Dus: Ik heb nu te veel tijd besteed om deze puzzel op te lossen, is niet gelukt, ik stop er nu mee, als beloning deze found it, telt niet.

Dus: Ik heb de cache gevonden maar hij was zo smerig dat ik hem niet open heb gemaakt, telt niet.

 

Dat is de regel van het geocaching.

 

Er zijn uitzonderingen, natuurlijk.

 

Als nu in de internet-log een goede verklaring staat (pen vergeten, maar hier is een foto van het logboek), of het is zo'n mooi verhaal/ journalistiek hoogtepunt/ grappige anekdote/ flatteus compliment, dat het een bijdrage is aan de cache pagina of aan de geocaching gemeenschap in het algemeen; dan zou ik als cache-eigenaar de found log toe staan.

 

Discussie hierover in Amerika op: Cachers Who Don't Sign The Log, Do We Let Them Keep Their Finds Or, To delete, or not to delete, that is the question

 

Ach, ik heb (nog) geen eigen caches, deze discussie is vooralsnog voor mij theoretisch, ik zou echter niet schromen om logjes te verwijderen. De afpersing die er dan mogelijk op volgt zou ik breeduit in zo'n forum als dit, openbaar maken.

 

Zilvervloot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet werkende pennen, dat is een zeeeer bekend probleem. Ik zorg dus ook meestal voor dat ik meer dan 1 pen bij heb, want de pen in de cache is vaak niet te vertrouwen.

 

Wij hebben laatst wel in het boekje geschreven, maar onze log is toch verwijderd. We kwamen er namelijk pas thuis achter dat je ook een foto had moeten maken bij het logrolletje. De eigenaar vond het zonder niet acceptabel en dus telt de found niet. Het enige jammere is alleen dat het wel erg ver weg is om even langs te rijden, maar ooit zal het wel goedkomen.

Wij hebben ons logje toen opnieuw geplaatst als note.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pen vergeten en wel gevonden.....

 

Dan zou ik de owner proberen te mailen met de vraag of ik mag loggen .. vergezeld met foto/ info uit de omgeving waar uit blijkt dat ik idd ben geweest.

 

Zo niet dat als nog eens afreisen naar de stache locatie.

Vaak zal de cache owner wel zo colant zijn en je te laten loggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan zou ik de owner proberen te mailen met de vraag of ik mag loggen .. vergezeld met foto/ info uit de omgeving waar uit blijkt dat ik idd ben geweest.

 

Ja hoor, niks mis mee toch? Wij kregen een mailtje van een cacher met de mededeling dat de cache geript was. Als bijlage kregen we deze foto toegestuurd:

 

d39f7d51-1149-4909-9e78-54d576965d5b.jpg

 

En een foto van de restanten van de cache:

 

0a26d501-77de-4677-8be3-a5da2e61b04d.jpg

 

De bovenste foto was duidelijk de stash area en op de onderste zag ik mijn eigen handschrift op het ziplock zakje! Als de cache er nog had gelegen hadden ze hem echt wel gevonden, dus ze mochten hem als 'found' loggen. Vervolgens is de cache in het archief gegaan, want op deze lokatie was geen eer meer te behalen.

bewerkt door Team Firefox
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ook wel eens pen vergeten. Laatst in Bakkeveen een half uur gezocht naar de cache. Maar deze was zo groot dat we hem over het hoofd zagen. Er bleek van alles in te zitten behalve een pen. Jammer maar helaas. Alle wandelaars op de terugweg gevraagd en bijna terug bij de camping kwamen we bekenden tegen die wel een pen hadden. Snel als een haas terug en alsnog gelogd.

 

Dus loggen zonder verhaaltje in logboek of foto van cache, nee behalve bij virtuele of als de cache-legger het zelf aangeeft (mosterdmolen duitsland). Weet iemand nog meer caches die je moet/mag loggen met vragen op internet of puzzel? Want dat vind ik dus ook leuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...