Spring naar bijdragen

Niet cachen, wel loggen


thex

Mag je op internet loggen zonder ooit bij de cache geweest te zijn ?  

251 leden hebben gestemd

  1. 1. Mag je op internet loggen zonder ooit bij de cache geweest te zijn ?

    • Ja, ik doe alles voor mijn score
      2
    • Soms, onder bijzondere omstandigheden
      14
    • Nee, lijkt me niet in de geest van Geocachen te passen
      220
    • Ik heb hier geen idee over
      0


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Als jullie het niet erg vinden blijf ik op mijn stoel zitten en log zo nu en dan een cache.

Ruud :beerchug:

 

Cachen vanuit de luie stoel? Dat kan o.a. met deze originele cache Where's In A Name.

Dan moet je wel het voortouw nemen.

Iets anders als beschreven, maar bijna hetzelfde. De cache Where's My Name ???

Deze kon ik zo loggen, en ik hoefde er niets voor te doen :dribble: de cache hadden we al een keer gevonden. Dus twee vliegen in één klap :yes:

 

Ruud :rolleyes:

Ey thanx Team Biertjuh deze had ik even gemist ik kwam op een cache ronde in mei langs een laantje wat mijn voornaam bevatte :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De laatste tijd ben ik op caches geweest waar blijkt dat sommige internet loggers nooit op de cache plaats zijn geweest.

Ik ben inmiddels al zover dat ik bijna niets meer voor onmogelijk houd.

Maar dit item doet zo ongeloofwaardig aan dat mij mij het gevoel bekruipt met iets "broodje aap-achtigs" te doen te hebben.

Het gaat toch over Geocaching en Geocachers?

Zijn er voorbeelden, zonder namen te noemen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...wanneer-log-ik-wel, wanneer-niet niet...

Je kunt natuurlijk loggen wat je wilt, maar of je log blijft staan hangt toch af van de soepelheid van de cache-eigenaar? Ik zie het verwijderen van onterechte logs en overbodige notes als een vorm van cache-onderhoud, voorbehouden aan de cache-eigenaar. Daatoe heeft GC dan ook gewoon de mogelijkheid geschapen.

 

Gr.M.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Team Kleijn

Alleen het achterlaten van een 'sign' is het daadwerkelijke bewijs dat je er geweest bent.

Loggen in het logboekje is een primair onderdeel van GeoCaching. Niet geschreven = Niet geweest

Kortom BEWIJSMATERIAAL net zoals dat je bij een webCam een foto van jezelf als BEWIJSMATERIAAL hebt geplaatst.

Plaatsers mogen van mij LOG's op GC.COM verwijderen als er geen passend log in het logboekje te vinden is.

 

"Team Kleijn"

Rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Scoren zonder: de buitenlucht in te gaan, met je GPS-je te spelen, zonder te zoeken en vooral zonder de kick van het vinden ? Da's voor mij als bitterkoejesvla zonder bitterkoekjes  :blush:

 

Verwonderlijk !

 

Ik zou zeggen: leef je uit maar de kans is dat je veel mist.

ik hou niet van bitterkoekjes, maar verder ben ik het hier helemaal mee eens.

 

het gaat toch uiteindelijk om de wandeling en het zoeken, en niet om het loggen? Of ben ik de enige die zo denkt... :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

pyne Geplaatst op June 08 2004, 17:42:34

 

Om een found te loggen moet je de cache in handen hebben gehad. Niets meer, en niets minder.

Dat is wat geocachers doen: zoeken naar wat verborgen is. Als je dat verborgen objekt hebt gevonden, dan kun je een found loggen.

 

Iemand die een cache op de site logt die hij zelfs niet eens heeft geprobeerd te vinden, is dus niet met geocaching bezig.

Na een waarschuwing of twee zou er imo een user delete moeten volgen (liefst in combinatie met een IP-ban).

 

Dit is mi. het correcte standpunt! :yes:

 

Mocht ik bemerken dat iemand ( kan natuurlijk nooit een echte geocacher zijn) bij mij een cache logt zonder in het logboek gelogd te hebben, dan zal ik niet twijfelen en de log verwijderen. :blush:

En een IP-ban zou dan een goede zaak zijn.

Dat kan ik dan helaas niet zelf doen.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De mening van Geopatra en Pyne stemmen het meest overeen met mijn mening.

 

Een IP ban vind ik wat ver gaan.

 

De opmerkingen over moeilijkheidsgraad van caches. Dan wel dat GC-ers een leven moet krijgen.

"Get a life"

Lijken me een beetje off topic. Een ieder kan GC-en op een manier die passend is. Ga ik met mijn lease kindje dan mag hij kiezen. Het is dan zijn dag en hij mag kiezen.

Sommige mensen in deze wereld zitten de hele dag soaps te kijken... :eek: Maar mag van mij.

Soms scoort iemand verzamelplezier

Soms word ik een beetje moe van alle oordelen en veroordelingen. De onderlinge jokes uitgezonderd.

 

Wanneer je aan spel/hobby mee doet. Is het misschien handig om je zo veel mogelijk te conformeren aan een aantal regels.

Regels zijn er ook om de boel een beetje in de hand te houden. De komende tijd kunnen we dat weer zien bij de plaatselijke scheidsrechters op het EK in Portugal :D

 

@DJ De opmerking over plekken kennen van boom tot boom wil niets meer zeggen dan dat ik vaak terug ga naar een gebied voordat ik een hulplijn inroep. Of er moet zo iets raars aan de hand zijn. Zeker weten goed te zitten. En dan toch niet uitkomen. Zonder rekenfout. etc. Dat is mijn freaky instelling. Zelf uitzoeken. En soms moet een cache op de route liggen. Wil ik deze gaan doen.

 

KMRD wist ik me geen raad mee. Beginnen met Cachen en dan zie je zoiets.... Toevallig tijdens het kijken op een kaart zag ik iets. Meer gelezen over nummertjes. Oeps. ping kwartje viel. Lang opgelost en pas maanden later die kant op gegaan.

Nou de Slangenkuil, Dodecaeder Knippen en plakken, Christal and Stones. Komen een keer. Als ik die zelf heb opgelost.

Wat ik bijvoorbeeld nou in die kuil heb gevonden..... Daar kan ik ook weer niets mee, maar zeer zeer upper en lower.

En ik moet eerst de cache vinden om Barny's logje te lezen :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk heb ook ik gekozen voor : "Nee, lijkt me niet in de geest van Geocachen te passen", maar laat die figuren dat lekker doen. Zij zijn de enigen die weten wel hoe ZIELIG ze zijn.

 

Aan de ander kant zijn de regels inderdaad gewoon helemaal duidelijk en niet op een andere manier uitlegbaar. En kun je de boel dus proberen 'afdwingen'. Maar ach, wil je die moeite allemaal gaan doen?!?!

 

De sport is:

- coördinaten van Internet halen

- op GPS zetten

- makkelijk of moeilijk rondje lopen (zelf dus!)

- op Internet loggen

 

Ik heb "not founds" ook altijd laten staan, ook al vond ik m na nog een keer zoeken wel... Iedere zoekactie is voor mij een nieuwe. Maar misschien is dat wat extreem... Is voor mijn eigen statistieken wel zo eerlijk, maar weet dat hele volksstammen een "not found" omzetten in een found...

 

Ik weet niet of je het moet afdwingen maar zoals je al las vind ik het gewoon ZIELIG...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een "not found" weghalen of omzetten tzt naar een "found"? Da's nog nooit bij me opgekomen, en ik heb er best wel wat :lol1:. Zou ik ook een beetje zonde vinden, het hoort toch bij de historie?

 

Gr.M.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mocht ik bemerken dat iemand ( kan natuurlijk nooit een echte geocacher zijn) bij mij een cache logt zonder in het logboek gelogd te hebben, dan zal ik niet twijfelen en de log verwijderen.

 

Heel ander vraagje, 55 cache's plaatsen, toestemming vragen, bijhouden..en logs controleren...?? Hoe doe je dat ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel ander vraagje, 55 cache's plaatsen, toestemming vragen, bijhouden..en logs controleren...?? Hoe doe je dat ?

Hoe je dat doet? Plaatsen is geen probleem toch? Ik zie genoeg plekjes die erg leuk zouden zijn voor een micro-cache. Kwestie van papiertje in kokertje stoppen en klaar is kees.

Roepen dat er toestemming is of dat de "cache" naast de weg ligt is genoeg om het approven voor elkaar te krijgen.

Bijhouden? Waarvan? Inhoud is er niet en als een kokertje verdwenen is merk je dat snel genoeg aan de logs en kunt dus de p.c. knop "unavailable" gebruiken.

Controleren? Wat controleren? Als iemand wel op internet logt maar niet in logboekje, houdt die zichzelf of anderen voor de gek?? Van mij mogen ze hoor. Als mensen in nood vanuit t veld bellen, krijgen ze van mij zonder enig probleem de coords van het volgende punt dan wel de eindcache. Of ik praat ze er heen. Als dit hen gelukkig maakt, mij best.

Mijn caches zijn uitgezet om anderen een stuk mooie natuur te laten ervaren. Willen ze dit graag achterwege laten of bekorten, het zij zo. Hun keuze. Laten ze er gelukkig mee zijn....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...